Magnus repülőgépek

Alapnak nem rossz ez a gèp.
Àt kell kicsit tervezni. Mondjuk behúzható futóművesre,az ebből adódó többletsúly ki vàltható kompozit anyagokkal.
No meg mondjuk dobni kène bele egy modern Rotax motort. Kicsit frissíteni a műszerezettsègen,ès lehet vele piacot keresni. Nekem tetszik.
 
Itt egy kicsit tobb info, bar meg semmi konkretum.

Teljesen attervezik, kompozit sarkanyt kap, foleg orosz piacra fogjak gyartani. (akkor miert nem Oroszorszagban gyartjak, lehet valami szankcio kerulo terv)



Az eredeti Il 103 egy fémépítésű AVGAS benzint használó motorral hajtott kisrepülő.
A hír gondosan hallgat arról hogy milyen mélységű korszerűsítésről lenne szó, de ahhoz hogy ebben a kategóriában legalább minimális esélye legyen a piacon egy egy új típusnak minimum egy könnyű karbon kompozit sárkányra lenne szükség és egy modern dízel motorra vagy egy könnyű gázturbinára.
Valami olyasmire mint a Szlovén Pipistrel Panthera...
300px-Pipistrel_Panthera_aircraft.JPG

Továbbá komoly tőkereő sem árt, mert olyan a konkurencia ellenében kell sikeresnek lenni - a fenti Patherán kívül - mInt a Cirrus SR-22 meg a Diamond DA-50.

Szerintem továbbra is komolytalan az egéwz elgondolás...
 
Itt egy kicsit tobb info, bar meg semmi konkretum.

Teljesen attervezik, kompozit sarkanyt kap, foleg orosz piacra fogjak gyartani. (akkor miert nem Oroszorszagban gyartjak, lehet valami szankcio kerulo terv)

A Magnus tartott egy előadást a helyi iparkamaránál ahol elmondták, hogy a lényeg a teljesen kompozit szerkezet lesz, mivel ők ehhez értenek. Ez lesz benne az a fő újdonság. A hajtásra nem emlékszem. Eddig a Magnus is máshol gyártatta a kompozit sárkány elemeit. Tavaly húztak fel egy kimondottan kompozit technológiával gyártó 5000 négyzetméteres csarnokot.
 
Teljesen attervezik, kompozit sarkanyt kap, foleg orosz piacra fogjak gyartani. (akkor miert nem Oroszorszagban gyartjak, lehet valami szankcio kerulo terv)
Sok sikert hozzá...:rolleyes:
Egy-két észrevétel:
a Diamond a DA-40 Tundra Start kifejezetten az Orosz igények szerint fejlesztette ki és az Oroszoknál (Jekatyerinburg, UWCA) 100 as nagyságrendben ment / megy a gyártás
csm_DA40-Highlight-4_Variante-Tundra-Star_Bild-1_85eba9c6a4.jpg


- Ny.i piacnak ez a szegmense szintén teljesen telített.
Oda betörni csak valami nagyon innovatív termékkel lehet, ami
= hosszú fejlesztési idő (a Pipistrel Panthera fejlesztése közel 10 évig tartott...)
= komoly tőkeigény (hosszú időn keresztül kell fizetni egy komoly fejlesztő mérnòk csapatot)
+ a siker egyáltalán nem garantált.

Ha magán pénzből csinálják a dolgot akkor persze miért ne, hajrá...de a pécsi csapatot ismerve szerintem tuti hogy állami pénzekbôl képzelik finanszírozni ezt a hülyeséget
 
A Magnus tartott egy előadást a helyi iparkamaránál ahol elmondták, hogy a lényeg a teljesen kompozit szerkezet lesz, mivel ők ehhez értenek. Ez lesz benne az a fő újdonság. A hajtásra nem emlékszem. Eddig a Magnus is máshol gyártatta a kompozit sárkány elemeit. Tavaly húztak fel egy kimondottan kompozit technológiával gyártó 5000 négyzetméteres csarnokot.
Mi csináltuk a tűzjelző rendszert és az informatikai hálózatot! :D
 
A Magnussal a jövőben már nem nagyon kell számolni, úgy tudom menekülnek onnan az alkalmazottak. A mérnökök biztosan. Nincs megrendelésük.
És a nigeriai bombaüzlet?
 
A magnus ultrakönnyű repülőgépeket és hozzá való kompotizitot gyárt.
A Magnus kompozit alapanyagokból (Üveg-/szén-szál "szövet", +műgyanta, vagy ennek előgyártott verziója a "prepreg", és ezekből) gyárt repülőgépet, ami az Ultra-Light(UL: nemzetközi rep-szövetségnél meghatározott gép-kategória) és kevéssel e feletti (start-súlyú) repülőket jelenti, drón-szempontra átfordítva/becsülve a nemzetközi szervezet súlyelőírásaiból közelítőleg: 500-600 kg starttömegű drónok alakíthatók ki a Magnus(jelenlegi) gépeiből, kb. 200-300 kg hasznos terheléssel.

A jelenlegi típusaik inkább a nagyobb utazósebességre vannak optimalizálva, a nagyobb őrjáratozási magasság, hosszabb időtartam érdekében egy erre optimalizált szárnyra kellene cserélni a jelenlegit. Ez az olcsóbb megvalósítás, vagy egy teljesen új gép.

...vagy egy vitorlázó repgép újragyártása (pl, Góbé, ...) megerősítéssel, motorbeépítéssel, mert a vitorlázók 12-15(+) km magasságú repülésre (is) vannak optimalizálva.!
Ennek sajnos az a gondja, hogy az üveg-/szénszálas technológiai korszakban Magyarország már nem nagyon alkotott, nem nagyon van ilyen frissíthető típus. A hazai belterjes viszonyok között kevés esélyt látok arra az utánpótlás szempontjából nagyon jó útra, hogy az új generáció (Műegyetem) hallgatói kapnának erre lehetőséget.

Mindemellet a repülőgépet érdemes lenne vagy hazai gyártótól beszerezni, vagy az egyszerűbb karbantartás/alkatrészellátás miatt a meglévő Zlin típusokra alapozni --természetesen a hasonló kategóriájú drónokra gondolva--!
 
És a nigeriai bombaüzlet?

Én csak azt mondom, amit helyi erőktől hallottam, akikhez a Magnustól jelentkeztek át mérnökök. Nem egy, nem kettő.

„Márciusban történhet meg a végleges szerződéskötés, ugyanis akkor jön Magyarországra a nigériai hadsereg egyik magas rangú vezetője” – közölte Boros László."

És eljött végül a mesebeli nigériai herceg márciusban? Amúgy ezt a nigériai sztorit nem hitelesíti más, mint a cégvezető kijelentése, akiről itt van egy érdekes összeállítás:


Ez egy 3 éves cikk, azóta nemrég lezuhant mégegy gép az USA-ban, biztos emlékeztek rá. Az se tett jót nekik.

Ez még egy orosz eset:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kecskeméti Repülőnap 2021...

Bónusz 1,Magnus, felderítő verzió.
Magnus szárnya alá egy OCTOPUS kamera lett felszerelve, gondolom ez lehet majd a felderítő verzió alapja (nem elfelejtve persze az alapszabályt, hogy az van, amit a megrendelő kér, és megvalósítható.
OCTOPUS-768x614.jpg
 
Last edited by a moderator:
A magyar Magnus Aircraft és a ukrán KhDAVP "szándéknyilatkozatot" írt alá...

"A HAZ sajtószolgálata azzal indokolta a magyar Magnus Aircraft cég választását, hogy képes lesz tanúsítványt (EASA European Aviation Safety Agency) kiállítani a Harkivi Repülőgépgyár által gyártott kis repülőgépekre. Krivokon reméli, hogy cége akár 100 kis HAZ-30 típusú repülőgépet is képes lesz eladni a világ légi piacán.

A HAVP Magyarországgal együtt tervezi az An-74 típusú repülőgépek korszerűsítését.

A Harkivi Repülőgépgyár sajtószolgálata kijelenti, hogy a cég és a magyarországi partnerek közötti együttműködésről szóló végleges megállapodások 2021 októberében születnek meg, amikor a magyar delegáció megérkezik Ukrajnába."