Magnus repülőgépek

Vajon mi lesz ebből? MALE drón?
Kérdés, hogy van-e ennek köze az államközi dolgokhoz vagy csak egy magánakció? Próbálkoztak ők már az oroszokkal, Afrikában, most meg törökökkel.


 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Varga Mihály: a repülőgépgyártás fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti


Letették pénteken a kompozit repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft Zrt. új gyártócsarnokának alapkövét, a létesítmény a cég hatmilliárd forintos fejlesztési projektjének részeként épül meg.
Az elmúlt években megtanultuk, hogy válságok idején csak saját magunkra számíthatunk, ezért stratégiai cél Magyarország minőségi, tudásbázisú iparának erősítése – jelentette ki Varga Mihály a Magnus Aircraft Zrt. új repülőgép-modelljének fejlesztéséhez tartozó üzemegység alapkőletételén. A pénzügyminiszter hangsúlyozta: Magyarországon a repülőgépgyártásnak tradíciója van, az ágazat fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti.

A tárca közlése szerint Varga Mihály rámutatott: a magyar gazdaságnak évtizedes extenzív korszak után egyre inkább az intenzív növekedésre kell átállnia. Ez a hozzáadott érték növekedését jelenti, aminek az alapja a kiváló minőség. Mint mondta: a Magnus új szerelőcsarnokát az intenzív gazdasági növekedés egyik fontos elemének tekinthetjük, mert garantálja a minőséget, valamint a jelentős hozzáadott értéket.

A vállalat hatmilliárd forint összértékű beruházásával megkezdődhet az új, négy üléses repülőgépek hazai gyártása, tisztán magyar tulajdonosi háttérrel.
Az új repülőgép-modell alkalmazható lesz oktatási célokra, pilóták alapképzéséhez is.

Varga Mihály kiemelte: a repülőgépipari fejlesztések erősen kapcsolódnak a védelmi iparhoz, így a béke megőrzéséhez is. Az itt felhalmozódó repülőmérnöki és gyártói tudás a korábbinál több hazai szakembert jelent, ami szintén Magyarország védelmi képességeit erősíti – tette hozzá a pénzügyminiszter.

Habár a külső gazdasági környezet továbbra sem kedvező, mégis egyre gyarapodnak azok a nemzetközi előrejelzések, amelyek a magyar gazdaság kilátásainak javulását mutatják – említette meg.

"A tavalyi év végére letörtük az inflációt, mindvégig megőriztük a 4,7 millió magyar munkahelyet, és ma már a külkereskedelmi mérlegünk is pozitív, illetve a reálbérek is újra növekedésnek indultak. A 2024-es évtől Magyarország visszatérhet a korábban megszokott egyensúlyi növekedési pályára, a jövő évben az uniós növekedési rangsor élmezőnyében lehetünk" - fogalmazott.

Boros László vezérigazgató közölte, a fejlesztés részeként az 1500 négyzetméteres gyártócsarnok mellett 500 kilowattos napelemparkot is építenek.

Ismertetése szerint a Fusion II. kétüléses gép beilleszkedett a piacra, oktatásra, megfigyelésre, egyéni célokra is használják. A négyüléses repülőgép gyártásához megvásárolták az IL-103 repülőgép licencét, az eredeti tervekből 3D-s modellt készítettek, teljesen kompozit felépítésűre tervezték át, és kidolgozták a gyártási technológia folyamatát.

A 2014-ben alapított cég tavaly nyolcvan embert foglalkoztatott; 2022-ben 538 millió forintos nettó árbevételt ért el. A társaság tavaly félévi közlése szerint 2023-ra pozitív nulla eredményt, míg az idén és a következő években exponenciálisan növekvő árbevétel mellett pozitív eredményt vár.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Varga Mihály: a repülőgépgyártás fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti

Most már csak az a kérdésem maradt, hogy mi szükség volt akkor a cseh Zlinek megvételére, illetve ha már megvettük, akkor ennek hol lesz a hely a rendszerben?
Propis alapkiképző-nagyhatalom leszünk?
(Egyébként már most jobban néz ki, mint a cseh és fel is fegyverezhető)
 
Varga Mihály: a repülőgépgyártás fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti


Letették pénteken a kompozit repülőgépeket gyártó Magnus Aircraft Zrt. új gyártócsarnokának alapkövét, a létesítmény a cég hatmilliárd forintos fejlesztési projektjének részeként épül meg.
Az elmúlt években megtanultuk, hogy válságok idején csak saját magunkra számíthatunk, ezért stratégiai cél Magyarország minőségi, tudásbázisú iparának erősítése – jelentette ki Varga Mihály a Magnus Aircraft Zrt. új repülőgép-modelljének fejlesztéséhez tartozó üzemegység alapkőletételén. A pénzügyminiszter hangsúlyozta: Magyarországon a repülőgépgyártásnak tradíciója van, az ágazat fejlesztése hazánk védelmi képességeit erősíti.

A tárca közlése szerint Varga Mihály rámutatott: a magyar gazdaságnak évtizedes extenzív korszak után egyre inkább az intenzív növekedésre kell átállnia. Ez a hozzáadott érték növekedését jelenti, aminek az alapja a kiváló minőség. Mint mondta: a Magnus új szerelőcsarnokát az intenzív gazdasági növekedés egyik fontos elemének tekinthetjük, mert garantálja a minőséget, valamint a jelentős hozzáadott értéket.

A vállalat hatmilliárd forint összértékű beruházásával megkezdődhet az új, négy üléses repülőgépek hazai gyártása, tisztán magyar tulajdonosi háttérrel.
Az új repülőgép-modell alkalmazható lesz oktatási célokra, pilóták alapképzéséhez is.

Varga Mihály kiemelte: a repülőgépipari fejlesztések erősen kapcsolódnak a védelmi iparhoz, így a béke megőrzéséhez is. Az itt felhalmozódó repülőmérnöki és gyártói tudás a korábbinál több hazai szakembert jelent, ami szintén Magyarország védelmi képességeit erősíti – tette hozzá a pénzügyminiszter.

Habár a külső gazdasági környezet továbbra sem kedvező, mégis egyre gyarapodnak azok a nemzetközi előrejelzések, amelyek a magyar gazdaság kilátásainak javulását mutatják – említette meg.

"A tavalyi év végére letörtük az inflációt, mindvégig megőriztük a 4,7 millió magyar munkahelyet, és ma már a külkereskedelmi mérlegünk is pozitív, illetve a reálbérek is újra növekedésnek indultak. A 2024-es évtől Magyarország visszatérhet a korábban megszokott egyensúlyi növekedési pályára, a jövő évben az uniós növekedési rangsor élmezőnyében lehetünk" - fogalmazott.

Boros László vezérigazgató közölte, a fejlesztés részeként az 1500 négyzetméteres gyártócsarnok mellett 500 kilowattos napelemparkot is építenek.

Ismertetése szerint a Fusion II. kétüléses gép beilleszkedett a piacra, oktatásra, megfigyelésre, egyéni célokra is használják. A négyüléses repülőgép gyártásához megvásárolták az IL-103 repülőgép licencét, az eredeti tervekből 3D-s modellt készítettek, teljesen kompozit felépítésűre tervezték át, és kidolgozták a gyártási technológia folyamatát.

A 2014-ben alapított cég tavaly nyolcvan embert foglalkoztatott; 2022-ben 538 millió forintos nettó árbevételt ért el. A társaság tavaly félévi közlése szerint 2023-ra pozitív nulla eredményt, míg az idén és a következő években exponenciálisan növekvő árbevétel mellett pozitív eredményt vár.

A Magnus Aircraft Zrt. új beruházásának ünnepélyes alapkő-letételére került sor április 5-én a cég székhelyén, Pogányban. Új, négyüléses repülőgép fejlesztésébe kezd ugyanis a magyar repülőgépfejlesztő és gyártó vállalkozás... (galéria és videó)
 
Most már csak az a kérdésem maradt, hogy mi szükség volt akkor a cseh Zlinek megvételére, illetve ha már megvettük, akkor ennek hol lesz a hely a rendszerben?
Propis alapkiképző-nagyhatalom leszünk?
(Egyébként már most jobban néz ki, mint a cseh és fel is fegyverezhető)
Ott a pont
 
Most már csak az a kérdésem maradt, hogy mi szükség volt akkor a cseh Zlinek megvételére, illetve ha már megvettük, akkor ennek hol lesz a hely a rendszerben?
Propis alapkiképző-nagyhatalom leszünk?
(Egyébként már most jobban néz ki, mint a cseh és fel is fegyverezhető)
Ez a kérdés elég sokszor előkerült már ebben a topikban. Az elmúlt 8 évből az látszik, hogy állami pénzt és politikai támogatást kapnak, de hazai megrendelést nem. Nagy bejelentések voltak, de mintha a külföldi nagy megrendelések végül nem valósultak volna meg, nem voltak róla hírek, sem sikerjelentések. Nem látszik, hogy mi indokolja ezt a 6 milliárd forintos gyártócsarnok bővítést. Hacsak az nem, hogy a Pipistrel helyett lehet hogy Magnus gépeket fog kapni a Honvédelmi Sportszövetség? Lehet, hogy egy hazai rendeléssel (mint referencia) akarják segíteni az exportot? Vagy esetleg kompozit alkatrész beszállítók is lesznek valahová? (Ok, értem hogy szerintük nagy lesz az igény a négyüléses gépre, de kétülésesre is ezt mondták évekkel ezelőtt, a pénzügyi eredményeik pedig nem ezt mutatják.)
 
Javaslom az IL 103 elolvasását…
Valamikor 21-ben kötöttek megállapodás a gép modernizálására.

Azt írják, hogy ez a típus rendelkezik egyedül az USA-ban engedéllyel arra hogy forgalmazzák, mint orosz gép.

Tekintve, hogy az oroszokat szanaszét szankciózzák, szerintem lehet hogy így van egy olyan piaci rés, amellyel ez egy sikeres sztori lehet.

Ez a típus, szerintem az alapján lehet érdekes, hogy ebből a gépből mennyit gyártottak a kezdetektől fogva. Ezt cirka 30 éves időtartam.
 
Javaslom az IL 103 elolvasását…
Valamikor 21-ben kötöttek megállapodás a gép modernizálására.

Azt írják, hogy ez a típus rendelkezik egyedül az USA-ban engedéllyel arra hogy forgalmazzák, mint orosz gép.

Tekintve, hogy az oroszokat szanaszét szankciózzák, szerintem lehet hogy így van egy olyan piaci rés, amellyel ez egy sikeres sztori lehet.

Ez a típus, szerintem az alapján lehet érdekes, hogy ebből a gépből mennyit gyártottak a kezdetektől fogva. Ezt cirka 30 éves időtartam.
Laosz, Peru és Dél-Korea az eddigi legkomolyabb üzemeltetők. Ezeknél, mindnél a hadsereg a vásárló.

Nem értek a mennyiségekhez, de azt írják hogy eddig 66 db-ot gyártottak összesen.
 
Javaslom az IL 103 elolvasását…
Valamikor 21-ben kötöttek megállapodás a gép modernizálására.
2019. augusztus 29.
Azt írják, hogy ez a típus rendelkezik egyedül az USA-ban engedéllyel arra hogy forgalmazzák, mint orosz gép.
Kérdés hogy az áttervezett gép az még mindig ugyanaz a gép-e a légügyi hatóság szemében, vagy újra kell engedélyeztetni...

Ez a típus, szerintem az alapján lehet érdekes, hogy ebből a gépből mennyit gyártottak a kezdetektől fogva. Ezt cirka 30 éves időtartam.
30 év alatt 66 db?
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
2019. augusztus 29.

Kérdés hogy az áttervezett gép az még mindig ugyanaz a gép-e a légügyi hatóság szemében, vagy újra kell engedélyeztetni...


30 év alatt 66 db?
Én ezt olvastam az Il 103-nál.

Number built66

Currentedit

23px-Flag_of_Laos.svg.png
Laos
23px-Flag_of_Peru.svg.png
Peru

Formeredit

23px-Flag_of_South_Korea.svg.png
South Korea
 
Én ezt olvastam az Il 103-nál.

Number built66

Currentedit

23px-Flag_of_Laos.svg.png
Laos
23px-Flag_of_Peru.svg.png
Peru

Formeredit

23px-Flag_of_South_Korea.svg.png
South Korea
A Wikipedián van a 66 db is, jobb oldalon a kép alatt írják.
Ha érdekel, hogy mit beszéltünk erről 2019 óta, akkor érdemes végigolvasni ezt a topikot.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby