Végre Volt olyan munkahelyem, ahol egy ügyes gépes nettó 300at vitt haza, én a főnöke meg 110-et. Szerencsére rég volt.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Végre Volt olyan munkahelyem, ahol egy ügyes gépes nettó 300at vitt haza, én a főnöke meg 110-et. Szerencsére rég volt.
Akkor csipkedni kell magunkat a honvédségi műszaki állomások létesítésével hogy felszívjuk a kieső belsőégésű buszszerelőket.Új magyar buszgyár épül
A kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb buszgyárát adják át idén Mosonmagyaróváron, a Credobus évente akár ezer autóbuszt tud majd gyártani a beruházásnak köszönhetően. A cég megkezdte az elektromos meghajtású járművek fejlesztését is. Hazánk piacvezetője tavaly 420 autóbuszt adott át a...magyarnemzet.hu
"Credobusnál ősszel megkezdődött egy elektromos típuscsalád fejlesztése, amelyet várhatóan 2023-ban kezdhetnek gyártani Mosonmagyaróváron és Győrben – mondta el az értékesítési vezető. "
mia helyzet a csuklós buszukkal ?Új magyar buszgyár épül
A kelet-közép-európai régió egyik legnagyobb buszgyárát adják át idén Mosonmagyaróváron, a Credobus évente akár ezer autóbuszt tud majd gyártani a beruházásnak köszönhetően. A cég megkezdte az elektromos meghajtású járművek fejlesztését is. Hazánk piacvezetője tavaly 420 autóbuszt adott át a...magyarnemzet.hu
"Credobusnál ősszel megkezdődött egy elektromos típuscsalád fejlesztése, amelyet várhatóan 2023-ban kezdhetnek gyártani Mosonmagyaróváron és Győrben – mondta el az értékesítési vezető. "
Januártól indult a sorozatgyártás és a volánbusz márírt ki rá egy tendert...mia helyzet a csuklós buszukkal ?
"A Volánbusz a 114 darab alacsonypadlós, M3/II osztályú (főként ülő utasok szállítására kialakított) háromajtós elővárosi csuklós autóbuszra kiírt eljárás első részében 47, míg a másodikban 67 darab járművet szerezne be. Magyar szempontból távolról sem mellékes kitétel, hogy a megajánlott busztípusoknak csak a leghátsó, vagyis a harmadik ajtó vonaláig kell alacsonypadlósnak lenniük, ráadásul a pályázati kiírás nem köti ki, hogy az indulóktól referenciaként elvárt autóbuszoknak (ez az első szakasz esetében 35, a másodiknál pedig 50 darab korábban értékesített alacsonypadlós, vagy alacsony belépésű elővárosi kocsit jelent) feltétlenül kell csuklós kivitelűeknek kellene lenniük. Mindezek alapján a tender remek lehetőséget jelent a frissen bemutatott Credobus Econell 18 Next számára, hogy behúzza első megrendelését, méghozzá rögtön jelentősnek mondható darabszámmal. "
Heh azt hittem már lejárt a név használati jog határideje amit a cég Gyuribácsitól kapott...Berobbanhat a Balkánra a Waberer's - Világgazdaság
A Világgazdaság megbízható, naprakész, objektív információforrás, az üzleti élet befolyásos, mértékadó lapja.www.vg.hu
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS A PANNON EGYETEM ZALAEGERSZEGI EGYETEMI KÖZPONTJÁNAK EGYEDÜLÁLLÓ FEJLESZTÉSÉRE
Rendkívül jelentős oktatási és infrastrukturális fejlesztés előtt áll a Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központja. A Gazdálkodási Karra, a Mérnöki Karra, valamint a Műszaki Informatikai Karra nagy feladat vár, hiszen szakemberekkel kell ellátnia a következő években megvalósuló gazdaságfejlesztési beruházásokat. 2022-2024 között 165 milliárd forint értékű befektetést valósít meg több jelentős cég, összesen 2.000 új munkahelyet létrehozva, melyek között nagy számban vannak magasan kvalifikált álláshelyek (mérnök, informatikus, közgazdász). A sikerhez szükség van a Zalaegerszegi Egyetemi Központ további fejlesztésére, amihez az Európai Unió hamarosan megnyíló Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz (RRF) kerete ad majd lehetőséget. A több milliárdos beruházás a képzés és az infrastruktúra fejlesztését is lehetővé teszi majd. Mindez fontos ahhoz a Zalaegerszegen kialakuló gazdasági ökoszisztémához, melyben szorosan összefügg a termelés, a kutatás-fejlesztés, az innováció, a szakképzés, az egyetemi oktatás, valamint a különféle szolgáltatások.
Az együttműködési megállapodás célja a Zalaegerszeg 2030 Gazdaságfejlesztési Stratégiához is kapcsolódva a „Felhő Campus” kialakítása, ami egyrészt
olyan virtuális oktatótér, amelyhez bárhonnan, bármilyen eszközzel (telefon, tablet, laptop) csatlakozni lehet, másrészt pedig egy olyan közösségi tér, ahol a hallgatók csoportmunkában a leendő karrierjük folyamán majd szembejövő konkrét gyakorlati projektek megoldásában dolgoznak együtt, egymást segítve, egymás kompetenciáit kiegészítve. A „Felhő Campus” mindemellett egy átfogó képzéssegítő rendszer is, amelyet Mestereséges Intelligencia szolgál ki, és amely folyamatosan azt keresi, hogy a hallgató a saját karrier céljai és kompetenciái alapján hol tart a tanulmányi előmenetelében. A lassabban, nehezebben fejlődő kompetenciáknál segítséget nyújt (akár a csoporton belül is), illetve az átlagnál jobb teljesítményt és fejlődést is azonnal jelzi az oktatók felé. A „Felhő Campus” lényege, hogy játékosan, személyre szabottan és lemorzsolódás mentesen oktassuk a jövő generációit.
A fenti célok elérése érdekében együttműködési megállapodást írt alá a Pannon Egyetem, annak Zalaegerszegi Egyetemi Központja (Dr. Németh István főigazgató, rektor-helyettes), Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata (Balaicz Zoltán polgármester), a Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (Kovács Dezső elnök), valamint a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségénék Zala Megyei Szervezete (Balogh Ádám elnök). A megállapodáshoz hamarosan csatlakozik a Zala ZONE Járműipari Tesztpálya is. Egy másik szerződésben az önkormányzat, a kamara, a vállalkozói szervezet, továbbá a Delta Systems Kft. (Vidra László ügyvezető) fogtak össze a városi gazdaságfejlesztési stratégia megvalósítása érdekében.
A megállapodás kapcsán Dr. Németh István főigazgató, rektor-helyettes rámutatott, példamutató az az összefogás, aminek eredményeként az egész gazdaságot magával húzó kutatási ökoszisztéma jött létre Zalaegerszegen. A legfontosabb, felkészülni a 21. századra, és ehhez megfelelő minőségű munkaerőt biztosítani, amihez a városban létrejött a korszerű felsőoktatás, ami a műszaki, a gazdaságtudományi és az informatikai területet magába foglalja. A „Felhő Campus” újdonság, ehhez hasonló rendszer teljességében a világon sehol nincs, tette hozzá.
A létrejött gazdasági ökoszisztéma fontos mozaikja, a tökéletes működés feltétele az egyetemi háttér, a kutatás, a fejlesztés, hangsúlyozta Balaicz Zoltán polgármester. Ebben rendkívül fontos szerepe van és egyre inkább lesz a Pannon Egyetemnek, és azon belül a Zalaegerszegi Egyetemi Központnak. 2014-2021 között 4 ezer új munkahely jött létre a megyeszékhelyen, jelenleg 2,8 százalék a munkanélküliség. 2022-2024 között további 2 ezer új munkahely létrejöttével számolnak, és nagy számban lesz szükség a magasan kvalifikált munkaerőre, amit az egyetem tud majd biztosítani (tesztpálya, Rheinmetall, Metrans, AVL, MouldTech, Dronemotive, TÜV Rheinland, Robert Bosch, FLEX, stb.).
Az egyetemi modellváltás legfontosabb célja, hogy versenyképes tudást adjanak át a hallgatóknak, de ehhez meg kellett mozgatni az állóvizet. Ezt Prof. Dr. Stumpf István, az egyetemi modellváltásért felelős kormánybiztos fogalmazta meg, aki úgy látja, sikerült elérni, hogy az egyetemek önállóbban keresik a jövő kihívásait. A zalaegerszegi együttműködéssel létrehozandó szisztéma, ami gazdaságot, egyetemet, kutatást, fejlesztést kapcsol össze, ritka a világban, és segít megállítani az “agyelszívást”, hangsúlyozta.
Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos megfogalmazása szerint a járműipari tesztpálya mágnesként működik, jelentős befektetéseket vonz. Az is látszik, hogy nagyobb régióból lehet csak biztosítani szakembereket, a képzésükhöz pedig a Pannon Egyetem kiváló hátteret biztosít.
Vidra László, a Delta Systems Kft. ügyvezetője leszögezte, olyan innovatív képzési rendszer jön létre a megállapodás eredményeként, ami lehetővé teszi, hogy a világon bárhol hasznosítható tudásra tegyenek szert a hallgatók.
Most pontosan mit akar itthon gyártani a kamaz?Elektromos járműveket fejleszt és gyárthat Magyarországon a Kamaz - ORIGO
Friss hírek Magyarországról és a nagyvilágból, sport, technika, szórakozás, tudomány, kultúra. Az ORIGO a legfrissebb hazai és nemzetközi hírekkel szolgál olvasói számára.www.origo.hu
Az még nincsen lefixálva szerintem, de most néztem a termékpalettájukat:Most pontosan mit akar itthon gyártani a kamaz?
Hát én ennek nem sok értemét látom... eu piacon nem lesz nagy kereslet rá akkor már inkább az MAN-RÁBA azt legalább el lehet adni EU piacon is...Az még nincsen lefixálva szerintem, de most néztem a termékpalettájukat:
A Kama3-nak is van szerintem ismertsége és nem feltétlen csak a lepukkant gépek vannak a palettájukon. Pl. Elektromos buszfejlesztésük is volt. Van modern közúti vontatójuk. És a terepes termékeik is ismertek.Hát én ennek nem sok értemét látom... eu piacon nem lesz nagy kereslet rá akkor már inkább az MAN-RÁBA azt legalább el lehet adni EU piacon is...