Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113
Facebook-on terjed egy fotómontázs, hogy ezeken az meghallgatásokon ugyanazok a DK közeli megélhetési hőbörgők adják a hangot akik a "tanártüntetéseken".


Mégis kellene az a pár "ultra"/szkinhed, akik vmi cigány-simogatók miatt ejtve lettek? :oops:

Talán mégis egészségesebb lenne a sokszínű társadalom --minden problémájával együtt is--, mint egy --a nyugat kérései szerinti-- kiherélt-/PC-társadalmas Magyarország!

...már-mint Nekünk => Magyarországnak lehet, hogy jobb lenne!!!

.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Jászberényben van a nagy Electrolux gyár az még nem zárták be. Bár ha jól emlékszem leépítések ott is voltak. Az a helyzet Európában már nehéz költséghatékonyan hűtőt gyártani.. jobban megéri Ázsiában vagy Dél Amerikában legyártatni az Electrolux-nak.
Viszont ez a Nyíregyházi hír annak fényében érdekes, hogy pár napja a közgyűlésen ment a balhé mert be akar települni egy koreai cég ami aksikhoz gyárt fém alkatrészeket. Épp ki akarják őket utálni a városból mert nem akarják elhinni, hogy nem lesz veszélyes üzem.


El kéne már dönteni kell-e meló vagy sem.
Nos nem újkeletű a bezarás már egy éve hallani lehetett róla pletykákat. Egyébként honnét jön az a 650 ember? Mert az elmúlt egy évben akit akartak és tudtak elengedték illetve sokan le is léptek.
Jelenleg az a helyzet hogy épül egy akkumulátor fólia gyár (bér rabszolgák számára) épül egy akkumulátor lemez gyártó és elvileg még valami épülni fog amiről senki nem tudja hogy most a két cég valamelyikéhez fog kapcsolódni vagy valamilyen akkumulátor gyártáshoz fog kötődni.
A melósok nagy részét már amelyik érdemi munkára is alkalmas (sajnos itt mindenki csak azt nézi hogy x,y mennyiségű ember de azt már nem nézik hogy ebből hány komolyabb munkára is alkalmas egyén dolgozik) azokat a BMW, Michelin, Continental, Hübner, Jász Plasztik valamint a szabolcsi többi nagyobb cég fel fogja szívni. Mert lehet hogy van rendelkezésre álló mennyiségű munkaerő csak nem mindegy hogy pl egy összetett folyamatot el tud e látni illetve kezelni. Pl egy 10-12 méteres modern gumiipari extruder sort le tud e kezelni. Magyarán sajnos a kezelhető, tanítható munkaerő hiánya továbbra is valószínűleg fent fog állni. Senki ne gondolja itt hogy a minimálbér bért fizető luxnál olyan magas kalifikált képzet emberek dolgoztak. Voltak jó helyek a cégnél de a többség inkább hagyjuk......
Majd ideális lesz a csarnok az új multiknak logisztikai raktár szempontból. Ipari vasút is kiépítve.
Sajnos továbbra is csúszúnk lefelé a lejtőn összeszerelő üzemek illetve alacsony hozzáadott értékű üzemek telepítésében.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Nos nem újkeletű a bezarás már egy éve hallani lehetett róla pletykákat. Egyébként honnét jön az a 650 ember? Mert az elmúlt egy évben akit akartak és tudtak elengedték illetve sokan le is léptek.
Jelenleg az a helyzet hogy épül egy akkumulátor fólia gyár (bér rabszolgák számára) épül egy akkumulátor lemez gyártó és elvileg még valami épülni fog amiről senki nem tudja hogy most a két cég valamelyikéhez fog kapcsolódni vagy valamilyen akkumulátor gyártáshoz fog kötődni.
A melósok nagy részét már amelyik érdemi munkára is alkalmas (sajnos itt mindenki csak azt nézi hogy x,y mennyiségű ember de azt már nem nézik hogy ebből hány komolyabb munkára is alkalmas egyén dolgozik) azokat a BMW, Michelin, Continental, Hübner, Jász Plasztik valamint a szabolcsi többi nagyobb cég fel fogja szívni. Mert lehet hogy van rendelkezésre álló mennyiségű munkaerő csak nem mindegy hogy pl egy összetett folyamatot el tud e látni illetve kezelni. Pl egy 10-12 méteres modern gumiipari extruder sort le tud e kezelni. Magyarán sajnos a kezelhető, tanítható munkaerő hiánya továbbra is valószínűleg fent fog állni. Senki ne gondolja itt hogy a minimálbér bért fizető luxnál olyan magas kalifikált képzet emberek dolgoztak. Voltak jó helyek a cégnél de a többség inkább hagyjuk......
Majd ideális lesz a csarnok az új multiknak logisztikai raktár szempontból. Ipari vasút is kiépítve.
Sajnos továbbra is csúszúnk lefelé a lejtőn összeszerelő üzemek illetve alacsony hozzáadott értékű üzemek telepítésében.
Tök igaz amit írsz, sajnos kevés a jól kvalaifikált ember. Csak azt nem értem mi ez a bér rabszolgázás... Senki nincs rékényszeritve, hogy ott dolgozzon! Viszont van egy csomó ember aki kb annyire képes mint 1 droid... Azért az durva mikor kiderül, hogy a sor 50 százaléka nem tud olvasni pl. És azért nem követi a munka utasításokat mert egész egyszerűen fingja nincs mi von oda írva.. szóval az egészet újra kellett irni képekkel meg nyilakkal alpantomimozni mit kell csinálni. Ez egy top autóipari beszállítónal történt egyébként. Sajnos sok ilyen ember van... mit kéne velük csinálni?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
Sajnos továbbra is csúszúnk lefelé a lejtőn összeszerelő üzemek illetve alacsony hozzáadott értékű üzemek telepítésében.
De leírtad azt is, hogy miért: jó munkaerőt nehéz találni. Aki nem olyan jó, leírtad, hogy sokan vannak, velük mi legyen? Beradáljuk trágyának? Vagy inkább szerezzünk valami összeszerelő melót, hogy legyen önbecsülése, és haszna neki is?
 
T

Törölt tag 1711

Guest

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113
Elég jól összeszedte kik mit miért

A Bertalan Attila testbeszéde és kommunikációja jó eséllyel arra utal hogy keményen "szed vmit"! :oops:
A magyar "Különleges Szolgálatok" Mi A F@szt Csinááálnak Ilyenkor??? :hadonaszos:

A debreceni Soros-szervezetek vezetői biztos nyúlnak le a pénzekből --mint szinte mindenki Mo-on--, khmmm ... :oops:
Pü-i/eljárási/polgár-jogi-sérelmes(Bááármilyen !!! B+...) Ellenőrzés?
Helyre kéne tenni a dolgokat!!! :hadonaszos:

A nyilvánvalóan csaló játékossal csak a balek játszik korrekten !!! ;)

.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 315
35 002
113
T

Törölt tag 1711

Guest
Nos nem újkeletű a bezarás már egy éve hallani lehetett róla pletykákat. Egyébként honnét jön az a 650 ember? Mert az elmúlt egy évben akit akartak és tudtak elengedték illetve sokan le is léptek.
Jelenleg az a helyzet hogy épül egy akkumulátor fólia gyár (bér rabszolgák számára) épül egy akkumulátor lemez gyártó és elvileg még valami épülni fog amiről senki nem tudja hogy most a két cég valamelyikéhez fog kapcsolódni vagy valamilyen akkumulátor gyártáshoz fog kötődni.
A melósok nagy részét már amelyik érdemi munkára is alkalmas (sajnos itt mindenki csak azt nézi hogy x,y mennyiségű ember de azt már nem nézik hogy ebből hány komolyabb munkára is alkalmas egyén dolgozik) azokat a BMW, Michelin, Continental, Hübner, Jász Plasztik valamint a szabolcsi többi nagyobb cég fel fogja szívni. Mert lehet hogy van rendelkezésre álló mennyiségű munkaerő csak nem mindegy hogy pl egy összetett folyamatot el tud e látni illetve kezelni. Pl egy 10-12 méteres modern gumiipari extruder sort le tud e kezelni. Magyarán sajnos a kezelhető, tanítható munkaerő hiánya továbbra is valószínűleg fent fog állni. Senki ne gondolja itt hogy a minimálbér bért fizető luxnál olyan magas kalifikált képzet emberek dolgoztak. Voltak jó helyek a cégnél de a többség inkább hagyjuk......
Majd ideális lesz a csarnok az új multiknak logisztikai raktár szempontból. Ipari vasút is kiépítve.
Sajnos továbbra is csúszúnk lefelé a lejtőn összeszerelő üzemek illetve alacsony hozzáadott értékű üzemek telepítésében.

Őket pl. milyen magas hozzáadott értékű pozíciókban alkalmaznád?
tCWdfnW.jpg
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 315
35 002
113
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Utána Máv megbízásból áttálhatna legalább 400-500 db vasúti kocsi fővizsgás javításra plusz IC+ gyártasra. Szolnok amúgy is tele van.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Utána Máv megbízásból áttálhatna legalább 400-500 db vasúti kocsi fővizsgás javításra plusz IC+ gyártasra. Szolnok amúgy is tele van. Viszont ehhez kormányzati szándékra is szükség van.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 560
113
Utána Máv megbízásból áttálhatna legalább 400-500 db vasúti kocsi fővizsgás javításra plusz IC+ gyártasra. Szolnok amúgy is tele van. Viszont ehhez kormányzati szándékra is szükség van.
Nem vagyok vasúti szakértő, de a MÁV kocsijainak karbantartását nem a cégnek kellene végeznie? Annak meg megvan a vezetőgárdája.
Mondjuk én azt nem értem, hogy ha ennyire nincs kapacitás Szolnokon; igény meg lenne, akkor miért nem fejlesztenek kapacitást más telephelyen? Ha jól tudom, akkor pl.: Békéscsabán volt/van kárműjavítás. De talán pl. Szentesen is. Ezeken a helyeken és vonzáskörzetükben még talán valamennyi munkást találni is lehet.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem vagyok vasúti szakértő, de a MÁV kocsijainak karbantartását nem a cégnek kellene végeznie? Annak meg megvan a vezetőgárdája.
Mondjuk én azt nem értem, hogy ha ennyire nincs kapacitás Szolnokon; igény meg lenne, akkor miért nem fejlesztenek kapacitást más telephelyen? Ha jól tudom, akkor pl.: Békéscsabán volt/van kárműjavítás. De talán pl. Szentesen is. Ezeken a helyeken és vonzáskörzetükben még talán valamennyi munkást találni is lehet.

Mi átlag 1 hetet várunk Békéscsabán 1 kocsi javítására.
Meg eleve Máv-Start kocsijainak.
Minden telephely csúcsra van járatva, még Komáromi fűtőházat is felélesztették (Akiem típusvizsgával 800k, legalább 3 év gyakorlattal 1 millió nettó kezdőbér).
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
Egyébként aki kicsit járatos benne? Ugye bár van egy uniós jogszabály hogy a keletkezett akkumulátor hulladékot azt a gyártó/ország telephelyén kellene megsemisíteni illetve újrahasznosítani. Nos ez ha jogszabály szerint illetve várhatóan a későbbiekben "jogszabály módosítás, irányelvek...." Ez hogy és miképpen fog megvalósulni?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 261
33 569
113

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Egyébként aki kicsit járatos benne? Ugye bár van egy uniós jogszabály hogy a keletkezett akkumulátor hulladékot azt a gyártó/ország telephelyén kellene megsemisíteni illetve újrahasznosítani. Nos ez ha jogszabály szerint illetve várhatóan a későbbiekben "jogszabály módosítás, irányelvek...." Ez hogy és miképpen fog megvalósulni?
Ezt a törvényt tudod linkelni? Én a jogszabály úgy ismerem, hogy a gyártónak kell újrahasznosítani. Meglepődnék ha ez így szerepelne benne, hogy a gyártó ország telephelyén.
Én azt gondolom a jövő egyik legnagyobb üzlete a hulladék újrahasznosítás. Nem életlenül vágott bele a MOL is. Az egyik legértékesebb hulladék pedig a lítium aksi lesz, maguk a gyártók is érdekeltek benne, hogy visszanyerjék azokat az alapanyagokat amit csak tudnak. Ezen jellegű beruházások már el is kezdődtek nálunk.
Lásd Sós kút.


Minden bizonnyal amint kész vannak a gyárak, jönni fognak ezek az újrahasznosító üzemek is. Ezekért legalább akkora verseny lesz az országok között mint magáért az aksi gyárakért. Főleg itt Európában ahol ezek az alapanyagok helyben nem bányászhatóak.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 638
113
Egyébként aki kicsit járatos benne? Ugye bár van egy uniós jogszabály hogy a keletkezett akkumulátor hulladékot azt a gyártó/ország telephelyén kellene megsemisíteni illetve újrahasznosítani. Nos ez ha jogszabály szerint illetve várhatóan a későbbiekben "jogszabály módosítás, irányelvek...." Ez hogy és miképpen fog megvalósulni?
Lítiumot nem tudom, de ólom akkuk esetén egész biztosan nincs ilyen jogszabály vagy nem tartja be senki. Igaz azt újrahasznosítják.