Magyarország ipara

http://www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/nincs_megallapodas_a_minimalberrol.5.223220.html

<i>Továbbra sem született megállapodás a jövő évi minimálbérről és a garantált bérminimumról a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF); a munkáltatói oldal bruttó 3 százalékos emelést javasolt, a munkavállalói oldal azonban bruttó 9 százalékot szeretne</i>

Nagyon el vannak tévedve a munkáltatói oldal képviselői.
 
"http://iho.hu/hir/urhatalom-lettunk-magyarorszag-az-esa-tagja-151127"

Én meg az ilyen hangzatos címeket bírom a magyar médiában megjelent cikkeknél....
A cím alapján most készült el az első magyar "halálcsillag". O.V. meg gondolom Dart Vader...
Az ESA meg az "Első Galaktikus Birodalom" rövidítése, birodalmi nyelven.
 
"http://iho.hu/hir/urhatalom-lettunk-magyarorszag-az-esa-tagja-151127"

Én meg az ilyen hangzatos címeket bírom a magyar médiában megjelent cikkeknél....
A cím alapján most készült el az első magyar "halálcsillag". O.V. meg gondolom Dart Vader...
Az ESA meg az "Első Galaktikus Birodalom" rövidítése, birodalmi nyelven.

Bocs, én is címet akartam írni;)
 
Szerintem ide elfér:

<i>"Magyar szakemberektől kértek segítséget a dél-indiai Karnataka tagállam vezetői két tó megtisztításához a több mint nyolcmilliós Bangalore-ban. A tavak felszínén ugyanis óriási mennyiségű gyanús hab gyűlt össze, amely korábban ki is gyulladt. "</i>

Magyaroktól kértek segítséget a bizarr lángoló tavak miatt Indiában

(lehet, hogy valamelyik topikba már raktunk be a jelenségől régebben infót)
 
Átadták az új részecskegyorsítót az Atomkiban
http://www.dehir.hu/videogaleria/atadtak-az-uj-reszecskegyorsitot-az-atomkiban/
 
<i>"Engedélyezés előtt áll a Lasselsberger-Knauf legújabb fejlesztése, amelynek segítségével kánikulák idején klímaberendezés használata nélkül is 26 °C alatt lehet tartani az épületek belső hőmérsékletét. A rendkívül nagy hőelnyelő képességű vakolatot az idén négy budapesti lakásban tesztelék - a magyar fejlesztés jövőre forgalomba is kerül."</i>

hvg.hu/kkv/20151203_Neve_nincs_LB_Knauf_csodavakolat
 
http://www.origo.hu/auto/20151215-20-uj-elektromos-busz-all-forgalomba-budapesten.html
 
Ugyanez, csak pár képpel:

http://www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/a-kormany-tamogatasaval-husz-uj-elektromos-busz-all-forgalomba-budapesten
 
Érdekes ez a széndioxid-kvóta kereskedelem. Jelenleg a kvóta kb. hány százalékát adja el Magyarország és mennyi pénz folyik be? 2012-es adat szerint 6-8 milliárd forint származott ebből, de arra nem találtam adatot, hogy mennyit adtak el ezért.
Pl. ha Paks2 megépülne és bezárhatnának pár szénerőművet, mennyivel folyna be több pénz?
 
Kis összefoglaló a hazai buszokról.

1:
20 elektromos busz a fővárosba , lásd a fenti cikkek.

2:
Ugyanez az Evopro cég (hazai, Mátyásföldön a gyár) busza állt tegnap forgalomba Budapesten. Ez ugyan nem elektromos, de magyar, komoly hazai értékhányaddal, BKV-val közössen összeszerelve.
Cikk az facebook-ról való, olvassátok el a kommentekbe (buszbarátok összeadták a beszerzéseket), hogy ebből a buszból nagyjából 200 (!!!) lesz leszállítva a BKV-nak.

https://www.facebook.com/magyarbusz.info/

3:
Közben a Kravtex-Kühne (Credo)csportnál sincs megállás.

http://magyarbusz.info/2015-10-09/Jelentosen_bovul_a_Kuhne_Zrt._autobuszgyarto_kapacitasa#sthash.B0aEs7WL.dpbs
 
Mindenhol olvasni, hogy a modulo-nak 57% a magyar hányada (karosszálás, futóművek, stb). Tud valaki valamit a maradék 43%-ról? Például akkuk, villamos gépek, hajtásvezérlés stb. Egyébként nagyon szellemes az elv, ahogyan készül a jármű, de hogyan történik például a modulok összeerősítése (ragasztás, csavarozás, egyéb?) Erről infó? Egyáltalán újságírói blattyogáson kívül valami technikai info elérhető róla?
 
torsen

Engem is érdekelnének a technológiai részletek. Amit én tudok, hogy üvegszál erősítésű műanyag a karosszéria. Ebből kiindulva elég nagy rá az esély, hogy ragasztják.
 
torsen

Olvastam, de fejből nem tudom biztosan, de azt hiszem siemens az elektromos rész (ha majd megtalálom belinkelem).
Ez amúgy nem akkora baj, mert ilyeneket felesleges fejleszteni, mert olyan mint a váltók, két fő nagy gyártó van (allison és ZF) és mindenki aki kamiont/buszt gyárt, tőlük vásárol.
 
Rába

http://www.investor.hu/news/20151228-ujabb-milliardos-fejlesztesekre-keszul-a-raba.html
 
fip7, marton

modulo busz:
Hajtás (motorok) Siemens,
hajtásvezérlés Silex ( http://www.silex.hu/ceg.html ),
Akkutechnológia Valence Technology (https://www.valence.com/)
Futómű Rába,
Kormányzás Draspo (http://www.draspo.hu/)
Üvegezés magyar (feltehetően Salgglas, http://www.salgglas.hu/autouvegek.php)
Karosszéria szálerősítéses technológiával készülő modulokból áll, bár nem teljesen tiszta, hogy üvegszál erősítéses, vagy karbon, de erre is van utalás ("A mienk az egyetlen cégcsoport, amely ma szénszálas technológiai képességekkel rendelkezik Oroszországban. Ahhoz, hogy valaki ott tudjon eladni, fontos, hogy legalább részben helyi gyártással rendelkezzen” – mondta Molnár Péter, az NCC műszaki igazgatója.) melyek Oroszországban, az NCC-nél, a Moszkvics gyár területén lévő üzemben készülnek és Mátyásföldön egyesítik őket ragasztással.