Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 802
17 601
113
http://www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/nincs_megallapodas_a_minimalberrol.5.223220.html

<i>Továbbra sem született megállapodás a jövő évi minimálbérről és a garantált bérminimumról a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF); a munkáltatói oldal bruttó 3 százalékos emelést javasolt, a munkavállalói oldal azonban bruttó 9 százalékot szeretne</i>

Nagyon el vannak tévedve a munkáltatói oldal képviselői.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 107
113
"http://iho.hu/hir/urhatalom-lettunk-magyarorszag-az-esa-tagja-151127"

Én meg az ilyen hangzatos címeket bírom a magyar médiában megjelent cikkeknél....
A cím alapján most készült el az első magyar "halálcsillag". O.V. meg gondolom Dart Vader...
Az ESA meg az "Első Galaktikus Birodalom" rövidítése, birodalmi nyelven.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 802
17 601
113
"http://iho.hu/hir/urhatalom-lettunk-magyarorszag-az-esa-tagja-151127"

Én meg az ilyen hangzatos címeket bírom a magyar médiában megjelent cikkeknél....
A cím alapján most készült el az első magyar "halálcsillag". O.V. meg gondolom Dart Vader...
Az ESA meg az "Első Galaktikus Birodalom" rövidítése, birodalmi nyelven.

Bocs, én is címet akartam írni;)
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
Szerintem ide elfér:

<i>"Magyar szakemberektől kértek segítséget a dél-indiai Karnataka tagállam vezetői két tó megtisztításához a több mint nyolcmilliós Bangalore-ban. A tavak felszínén ugyanis óriási mennyiségű gyanús hab gyűlt össze, amely korábban ki is gyulladt. "</i>

Magyaroktól kértek segítséget a bizarr lángoló tavak miatt Indiában

(lehet, hogy valamelyik topikba már raktunk be a jelenségől régebben infót)
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Átadták az új részecskegyorsítót az Atomkiban
http://www.dehir.hu/videogaleria/atadtak-az-uj-reszecskegyorsitot-az-atomkiban/
 

czulu

Well-Known Member
2014. február 1.
2 242
95
48
<i>"Engedélyezés előtt áll a Lasselsberger-Knauf legújabb fejlesztése, amelynek segítségével kánikulák idején klímaberendezés használata nélkül is 26 °C alatt lehet tartani az épületek belső hőmérsékletét. A rendkívül nagy hőelnyelő képességű vakolatot az idén négy budapesti lakásban tesztelék - a magyar fejlesztés jövőre forgalomba is kerül."</i>

hvg.hu/kkv/20151203_Neve_nincs_LB_Knauf_csodavakolat
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 107
113
http://www.origo.hu/auto/20151215-20-uj-elektromos-busz-all-forgalomba-budapesten.html
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Ugyanez, csak pár képpel:

http://www.kormany.hu/hu/nemzetgazdasagi-miniszterium/hirek/a-kormany-tamogatasaval-husz-uj-elektromos-busz-all-forgalomba-budapesten
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Érdekes ez a széndioxid-kvóta kereskedelem. Jelenleg a kvóta kb. hány százalékát adja el Magyarország és mennyi pénz folyik be? 2012-es adat szerint 6-8 milliárd forint származott ebből, de arra nem találtam adatot, hogy mennyit adtak el ezért.
Pl. ha Paks2 megépülne és bezárhatnának pár szénerőművet, mennyivel folyna be több pénz?
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Kis összefoglaló a hazai buszokról.

1:
20 elektromos busz a fővárosba , lásd a fenti cikkek.

2:
Ugyanez az Evopro cég (hazai, Mátyásföldön a gyár) busza állt tegnap forgalomba Budapesten. Ez ugyan nem elektromos, de magyar, komoly hazai értékhányaddal, BKV-val közössen összeszerelve.
Cikk az facebook-ról való, olvassátok el a kommentekbe (buszbarátok összeadták a beszerzéseket), hogy ebből a buszból nagyjából 200 (!!!) lesz leszállítva a BKV-nak.

https://www.facebook.com/magyarbusz.info/

3:
Közben a Kravtex-Kühne (Credo)csportnál sincs megállás.

http://magyarbusz.info/2015-10-09/Jelentosen_bovul_a_Kuhne_Zrt._autobuszgyarto_kapacitasa#sthash.B0aEs7WL.dpbs
 
T

torsen

Guest
Mindenhol olvasni, hogy a modulo-nak 57% a magyar hányada (karosszálás, futóművek, stb). Tud valaki valamit a maradék 43%-ról? Például akkuk, villamos gépek, hajtásvezérlés stb. Egyébként nagyon szellemes az elv, ahogyan készül a jármű, de hogyan történik például a modulok összeerősítése (ragasztás, csavarozás, egyéb?) Erről infó? Egyáltalán újságírói blattyogáson kívül valami technikai info elérhető róla?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 107
113
torsen

Engem is érdekelnének a technológiai részletek. Amit én tudok, hogy üvegszál erősítésű műanyag a karosszéria. Ebből kiindulva elég nagy rá az esély, hogy ragasztják.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
torsen

Olvastam, de fejből nem tudom biztosan, de azt hiszem siemens az elektromos rész (ha majd megtalálom belinkelem).
Ez amúgy nem akkora baj, mert ilyeneket felesleges fejleszteni, mert olyan mint a váltók, két fő nagy gyártó van (allison és ZF) és mindenki aki kamiont/buszt gyárt, tőlük vásárol.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 107
113
Rába

http://www.investor.hu/news/20151228-ujabb-milliardos-fejlesztesekre-keszul-a-raba.html
 
T

torsen

Guest
fip7, marton

modulo busz:
Hajtás (motorok) Siemens,
hajtásvezérlés Silex ( http://www.silex.hu/ceg.html ),
Akkutechnológia Valence Technology (https://www.valence.com/)
Futómű Rába,
Kormányzás Draspo (http://www.draspo.hu/)
Üvegezés magyar (feltehetően Salgglas, http://www.salgglas.hu/autouvegek.php)
Karosszéria szálerősítéses technológiával készülő modulokból áll, bár nem teljesen tiszta, hogy üvegszál erősítéses, vagy karbon, de erre is van utalás ("A mienk az egyetlen cégcsoport, amely ma szénszálas technológiai képességekkel rendelkezik Oroszországban. Ahhoz, hogy valaki ott tudjon eladni, fontos, hogy legalább részben helyi gyártással rendelkezzen” – mondta Molnár Péter, az NCC műszaki igazgatója.) melyek Oroszországban, az NCC-nél, a Moszkvics gyár területén lévő üzemben készülnek és Mátyásföldön egyesítik őket ragasztással.