Magyarország ipara

"2015 december 29-én 10 óra 17 perckor, 75 év szolgálat után, a Dunai Repülőgépgyár ZRt (Dunai Repülőgépgyár 1941-1950, Pestvidéki Gépgyár 1952-1992, DR ZRt 1992-2016) a részvényesek döntése alapján elvileg megszűnt létezni. Végelszámolására 2016 január 01-től a Dunai Repülőgépgyár Magyarország Kft felügyelete alatt kerül sor."

Forrás:
https://www.facebook.com/aranysas/photos/a.165166463538466.53683.136013586453754/975342539187517/?type=3&theater
 
"2015 december 29-én 10 óra 17 perckor, 75 év szolgálat után, a Dunai Repülőgépgyár ZRt (Dunai Repülőgépgyár 1941-1950, Pestvidéki Gépgyár 1952-1992, DR ZRt 1992-2016) a részvényesek döntése alapján elvileg megszűnt létezni. Végelszámolására 2016 január 01-től a Dunai Repülőgépgyár Magyarország Kft felügyelete alatt kerül sor."

Forrás:
https://www.facebook.com/aranysas/photos/a.165166463538466.53683.136013586453754/975342539187517/?type=3&theater

Nem merem biztosan allitani, mert csak halal a biztos , de 1 orat raszantam :D Kacsanak tunika hir, sem cegjegyzekben , sem semilyen hirforra's nem erositi meg a infot. Tovabba a Duna Repulogepgyar fo tulajdonosa QUATTRO-TEAM Befektetési és Fejlesztés KFT. sem mutatt negativ dolgokat.
Nem reg nyertek meg a villamos tendert Etiopiaban. Meglatjuk persze.
 
<blockquote rel="Terminator">"2015 december 29-én 10 óra 17 perckor, 75 év szolgálat után, a Dunai Repülőgépgyár ZRt (Dunai Repülőgépgyár 1941-1950, Pestvidéki Gépgyár 1952-1992, DR ZRt 1992-2016) a részvényesek döntése alapján elvileg megszűnt létezni. Végelszámolására 2016 január 01-től a Dunai Repülőgépgyár Magyarország Kft felügyelete alatt kerül sor."

Forrás:
https://www.facebook.com/aranysas/photos/a.165166463538466.53683.136013586453754/975342539187517/?type=3&theater

Nem merem biztosan allitani, mert csak halal a biztos , de 1 orat raszantam :D Kacsanak tunika hir, sem cegjegyzekben , sem semilyen hirforra's nem erositi meg a infot. Tovabba a Duna Repulogepgyar fo tulajdonosa QUATTRO-TEAM Befektetési és Fejlesztés KFT. sem mutatt negativ dolgokat.
Nem reg nyertek meg a villamos tendert Etiopiaban. Meglatjuk persze.</blockquote>

Ha arról a barkácsolt Tatra villamosról van szó, azt olvastam, hogy azt a tendert visszamondta a megrendelő.
 
Erről beszéltek?

http://sedulitas-pro.hu/en/vehicles/trams/addis-ababa-light-rail-project
 
Pár termékük:

Manci: http://sedulitas-pro.hu/en/vehicles/special-vehicles/manci

Műszerfal:
http://sedulitas-pro.hu/en/products/drivers-desk

SOLO:
http://sedulitas-pro.hu/en/vehicles/concept-car

stb.
 
Érdekes videó:
https://www.youtube.com/watch?v=Ag72Zb9vwDM&feature=youtu.be
 
<b>Tengeri kikötőbe szállna be a magyar állam.</b>
http://hvg.hu/itthon/20160122_Orbaneknak_nagy_terveik_vannak_egyik_szom
 
Ez már 10 éve terítéken van, már a szoci kormány is próbálkozott vele. Nem lett belőle semmi.

Bar tudom hogy nem ipar, de ujra lenne tengeri kikotonk az jelentos ipari es strategia elonyokkel jarna.

Igen,igen, legalább végre újra lenne saját kikötője a magyar dreadnoughtoknak, akarom mondani repülőgép hordozóknak, és nem kellene folyton a Adrián körözniük.....
 
Nagyon hülye kérdés, ha megkérdem, hogy miért is jó Magyarországnak, ha egy külföldi kikötőbe befektet?
 
Nagyon hülye kérdés, ha megkérdem, hogy miért is jó Magyarországnak, ha egy külföldi kikötőbe befektet?

Egyrészt ha résztulajdon vásárolunk, akkor valószínűleg előjogokat is vásárolunk ezzel, másrészt nyilván a bevételből tulajdoni arányban nekünk is jut. Ha pedig csak technikailag fektetünk be (raktár, rakodógép/daru/belső vasút stb. fejlesztés), akkor az adott rész működtetésének bevétele nyilván a miénk. Ráadásul ha a magyar ipar tud oda technikát szállítani, az se utolsó lehetőség. Tudhat - akár csak beszállítóként is???
 
A Cseheknek is van tengeri kikötőjük és úgy tűnik, hogy fantáziát is látnak benne:

http://www.karpatinfo.net/cikk/kulfold/csehorszag-felujitja-hamburgi-kikotoit

Még 1929-ben, a versailles-i szerződés alapján kapta használatba 99 évre Csehszlovákia.
A kikötők a cseh-szlovák különválás után (1992) a cseh állam tulajdonába mentek át, s a kilencvenes évek közepe óta szinte senki sem használta őket. A cseh közlekedésügyi minisztérium szerint a felújítás mintegy 150 millió koronába kerül. Amennyiben a tervek megvalósulnak, a hajók 2016-ban térhetnének vissza a kikötőkbe.

Azt szeretnénk, hogy a hamburgi kikötő bázisként működhessen a cseh vállalatok számára, s működtetésének az állam szempontjából legyen gazdasági értelme

Csehországnak Hamburgban három kikötője van: Saalehafenben 21 ezer négyzetméter, Moldauhafenben 3 ezer négyzetméter és Peutehafenben 8 ezer négyzetméter. Az első kettőt a versaillesi szerződés alapján 1929-ben kapta meg 99 évre Csehszlovákia, míg a Peutehafenben lévőt Prága vette meg.
 
Elég komoly high-tech cég.

https://adasworks.com/

http://www.origo.hu/auto/20151007-adasworks-magyar-onjaro-auto-automatizalt-vezetessel.html
 
Ez egy érdekes " hogy kellet volna nálunk csinálni" cikk, szerintem:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/02/08/lengyelorszag_az_uj_buszgyarto_nagyhatalom/
 
<b>Új magyar nemzeti légitársaságról tárgyalt a kormány az oroszokkal</b>

http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/uj-magyar-nemzeti-legitarsasagrol-targyalt-a-kormany-az-oroszokkal-465264
 
Ez egy érdekes " hogy kellet volna nálunk csinálni" cikk, szerintem:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/02/08/lengyelorszag_az_uj_buszgyarto_nagyhatalom/

Van ilyen is, de hát itt nem ez történt/történik, itt egyeseknek jobb volt elsorvasztani a buszgyártást.
 
Ez nem lenne rossz dolog:
http://www.origo.hu/gazdasag/20160209-az-oroszok-szamitanak-a-magyar-fejlesztesekre.html