Magyarország ipara

Hát kezdetnek meg lehetne támogatni a gepárd családot gyártó céget egypár megrendeléssel, ha már a zseniális emberekről beszélünk.

Ha a Gepárd rombolópuskára gondoltál akkor elkéstünk vele, mert a gyártási jogát állítólag eladták egy román cégnek.
 
Korlátozott gyártási licencet vettek de a jogok itthon maradtak a cégnél. Magát a fegyver jogait és szabadalmait nem adták el.
 
Hú, én azért kíváncsi volnék mi volt a megvett licensz tartalma. Az ördög a részletekben rejlik.
A románokkal alapból bizalmatlan vagyok. Minden téren. És egyáltalán, egy ilyen fegyvert a kezük ügyébe se adnék, nemhogy jogokat.
 
Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!
 
<blockquote rel="danielblack">Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!

Németországi leányvállalattal és ott hatalmas támogatásokat felvenni, majd visszaforgatni idehaza! :D
</blockquote>

Hajrá :D
 
danielblack
<i>
"Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!"</i>

Adj rá 1 milliárd eurót és megcsinálom ;-)
 
<blockquote rel="fip7">danielblack
<i>
"Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!"</i>

Adj rá 1 milliárd eurót és megcsinálom ;-)

Áhh..
Elég ahhoz 25-30 millió euró! </blockquote>

Gyártani lehet, hogy elég, viszont jól tömött borítékok kellenek az ülésekre, hogy annyian megvegyék, hogy népautó lehessen! :-)
 
tomcat1

<i>"Áhh..
Elég ahhoz 25-30 millió euró!"</i>

Dehogy elég!
Ennyiből európai szintű kereskedő hálózatot sem lehet nyitni!

Gondoljunk bele!
Egy életképes gyárhoz több modellre is szükség van, amiket moduláris alkatrészekből kell felépíteni.

A típusok amivel minimum bele lehet vágni:
1. Egy 3 üléses kis mini, ami tényleg megfizethető az alsó-középosztálybéli fiatal/öreg városi lakosságnak. Kb. Opel Adam méretű.

2. Kell egy 5 üléses típus amiből van ferde hátú, kombi és szedán, ez egy alaptípusként szolgálhat. Ez lenne az "univerzális típus" mert a családos és egyedülálló de pénzesebb középosztályon át a cégekig mindenki meg tudná venni. Egy picit nagyobb autót kell elképzelni, mint egy Opel Astra.

3. Végül kell egy 7 személyes egyterű is. Ez szűk de fontos szegmens. Ez valamivel nagyobb lenne, mint egy mai Opel Zafira.

A három autónál azonos szélességet kell alkalmazni így sok alkatrész közös lehet. Ilyen lehet mindháromnál a felni készlet, maga az elektromos motor, a vezérlés, az akkumulátorok típusa, a grafén szuperkondenzátorok, az ülések, a kormánymű, a felfüggesztés egyes elemei, a 2. és a 3. modell esetén a műszerfal és a fékek.

Ahhoz, hogy könnyűek legyenek az autók és újrahasznosíthatóak alumíniumra van szükség.
Például egyetlen darabból kovácsolt felnik, korund féktárcsa stb...
És én itt felhasználnék magyar innovációt is, lehetne az autók váza egyetlen egy darabból készült alumínium hab is.
Vastag "kérgesítéssel" kb. 1 cm vastag kérget lehet létrehozni ami ugye keresztmetszetből nézve 1 cm silumin X centiméter hab <i>(igény szerint)</i> és újra 1 cm silumin. Bőven elég egy váznak erőben, ugyanis a hab rész a téglához hasonlóan kemény, de jól nyeli el az energiát, ráadásul könnyű is és az egyetlen egy darabból készítés sok lemezmunkát és hegesztéssel töltött időt spórolna meg a gyárban.
http://www.aluinvent.com/hu/termek/aluminiumhab_menu/

http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/09/90-92.pdf

Az elektromos motoroknál vannak kulcsra kész megoldások:
http://www.elektromobilitaet.fraunhofer.de/content/dam/elektromobilitaet/de/documents/fsem_ii/Leistungselektronik_%20integriert_in_Radnabenantrieb.pdf

http://www.brabus.com/en/deliver.php?id=6907

A fékeknél szintén újítanék ha már elektromos az autó, elektromágneses féket használnék.
Képzeljünk el egy T alakú féknyerget ahol a T alsó szárában van a fékbetét a T felső részében pedig 2 egymással szemben lévő elektromágnes. Ha áramot kap, összeszorítja a féknyerget a köztük lévő vonzás.
Szerintem egy nagyon jól adagolható, lineáris fékerejű, azonnal reagáló, olcsó és könnyű fékrendszerünk lenne így.

Miután meg vannak a fenti dolgok, le vannak egyeztetve az alkatrész beszállítókkal a mit/mennyit/hogyan/mennyiért kérdések, azután építeni kell egy gyárat amiben vannak gépek.
Ehhez kellenek munkások, akiket képezni is kell.
Aztán kell egy európai szintű kereskedő hálózat.
És kell egy nagyon erős európai marketing.
Meg kell pár boríték pénz a megfelelő szabályozások kilobbizására ott ahol még nincs.

Szerintem ezek együttesen simán elérhetik az általam becsült 1 milliárd Euró körüli értéket!
 
Szerintem nem sok 1 milliárd euró egy ilyen gyártási kapacitásért cserébe. Mindenesetre nagyon is kellene. Fontos lenne a Transporter szegmens is. Cégek sokat vennének, inkább ezt választanám a 7 személyes családi helyett hisz jó csomagszállítástól betegszállításig mindenre...
 
Ez a topic valahogy nem tud elszakadni a buszgyártástól... Akad néhány más iparág, amiben még egész jól ketyeg a hazai ipar, de ami hiányzik, az az innováció
 
Szerintem nem sok 1 milliárd euró egy ilyen gyártási kapacitásért cserébe. Mindenesetre nagyon is kellene. Fontos lenne a Transporter szegmens is. Cégek sokat vennének, inkább ezt választanám a 7 személyes családi helyett hisz jó csomagszállítástól betegszállításig mindenre...

Viszont az állami szféra is támogathatná az ilyen ipart pl.: A mentő, rendőr, katasztrófa védelmi változatokat házon belül rendelnék.
 
A transporteres ötlet elsőre jónak tűnik, csak Ár/érték arányban nem tudom mennyire megvalósítható.
A legtöbb ilyen jármű nettó 5-7 millió körül mozog.
Elektromos verzióba kellene belé legalább 100 kWh-nyi akkumulátor. Az pedig önmagában olyan 10 millió forint körüli érték... 15 millió nettó alatt nem hiszem, hogy megállna egy ilyen jármű. De ha az állam így is venne belőle akkor talán megérné.
 
A transporteres ötlet elsőre jónak tűnik, csak Ár/érték arányban nem tudom mennyire megvalósítható.
A legtöbb ilyen jármű nettó 5-7 millió körül mozog.
Elektromos verzióba kellene belé legalább 100 kWh-nyi akkumulátor. Az pedig önmagában olyan 10 millió forint körüli érték... 15 millió nettó alatt nem hiszem, hogy megállna egy ilyen jármű. De ha az állam így is venne belőle akkor talán megérné.

Érdemes lehet hidrogénes áramtermelésű gépben is gondolkodni, megmutatom buszon:

https://www.youtube.com/watch?v=Cdi1j5v3u24

Vagy esetleg még egy gázüzemű motorral, ami az intenzív felhasználók számára nagy előny lehet az olcsóbb üa. ár miatt.
 
tomcat1

<i>"Áhh..
Elég ahhoz 25-30 millió euró!"</i>

Dehogy elég!
Ennyiből európai szintű kereskedő hálózatot sem lehet nyitni!

Gondoljunk bele!
Egy életképes gyárhoz több modellre is szükség van, amiket moduláris alkatrészekből kell felépíteni.

A típusok amivel minimum bele lehet vágni:
1. Egy 3 üléses kis mini, ami tényleg megfizethető az alsó-középosztálybéli fiatal/öreg városi lakosságnak. Kb. Opel Adam méretű.

2. Kell egy 5 üléses típus amiből van ferde hátú, kombi és szedán, ez egy alaptípusként szolgálhat. Ez lenne az "univerzális típus" mert a családos és egyedülálló de pénzesebb középosztályon át a cégekig mindenki meg tudná venni. Egy picit nagyobb autót kell elképzelni, mint egy Opel Astra.

3. Végül kell egy 7 személyes egyterű is. Ez szűk de fontos szegmens. Ez valamivel nagyobb lenne, mint egy mai Opel Zafira.

A három autónál azonos szélességet kell alkalmazni így sok alkatrész közös lehet. Ilyen lehet mindháromnál a felni készlet, maga az elektromos motor, a vezérlés, az akkumulátorok típusa, a grafén szuperkondenzátorok, az ülések, a kormánymű, a felfüggesztés egyes elemei, a 2. és a 3. modell esetén a műszerfal és a fékek.

Ahhoz, hogy könnyűek legyenek az autók és újrahasznosíthatóak alumíniumra van szükség.
Például egyetlen darabból kovácsolt felnik, korund féktárcsa stb...
És én itt felhasználnék magyar innovációt is, lehetne az autók váza egyetlen egy darabból készült alumínium hab is.
Vastag "kérgesítéssel" kb. 1 cm vastag kérget lehet létrehozni ami ugye keresztmetszetből nézve 1 cm silumin X centiméter hab <i>(igény szerint)</i> és újra 1 cm silumin. Bőven elég egy váznak erőben, ugyanis a hab rész a téglához hasonlóan kemény, de jól nyeli el az energiát, ráadásul könnyű is és az egyetlen egy darabból készítés sok lemezmunkát és hegesztéssel töltött időt spórolna meg a gyárban.
http://www.aluinvent.com/hu/termek/aluminiumhab_menu/

http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/09/90-92.pdf

Az elektromos motoroknál vannak kulcsra kész megoldások:
http://www.elektromobilitaet.fraunhofer.de/content/dam/elektromobilitaet/de/documents/fsem_ii/Leistungselektronik_%20integriert_in_Radnabenantrieb.pdf

http://www.brabus.com/en/deliver.php?id=6907

A fékeknél szintén újítanék ha már elektromos az autó, elektromágneses féket használnék.
Képzeljünk el egy T alakú féknyerget ahol a T alsó szárában van a fékbetét a T felső részében pedig 2 egymással szemben lévő elektromágnes. Ha áramot kap, összeszorítja a féknyerget a köztük lévő vonzás.
Szerintem egy nagyon jól adagolható, lineáris fékerejű, azonnal reagáló, olcsó és könnyű fékrendszerünk lenne így.

Miután meg vannak a fenti dolgok, le vannak egyeztetve az alkatrész beszállítókkal a mit/mennyit/hogyan/mennyiért kérdések, azután építeni kell egy gyárat amiben vannak gépek.
Ehhez kellenek munkások, akiket képezni is kell.
Aztán kell egy európai szintű kereskedő hálózat.
És kell egy nagyon erős európai marketing.
Meg kell pár boríték pénz a megfelelő szabályozások kilobbizására ott ahol még nincs.

Szerintem ezek együttesen simán elérhetik az általam becsült 1 milliárd Euró körüli értéket!
1. A Tesla se alkalmaz kereskedő hálózatot otthon. Így euba nekünk se muszály/kellene..
2. Egyszerre csak 1 típussal (sedan) kel kijönni. Ha az beválik, jöhet a többi.
3. Az aluminium nem rossz ötlet, de van mellette sok más váz anyag (acél, alu, karbon, vegyes; lásd volvo). Lehet játszani.
4. Az első proto tervéig elég szerintem ca. 7-9 millió ajró (ca. 50 műszaki+stb. két évre nincs többe, nem apolló űrhajó ez, a sok csili vili viszi el az időt, pénzt) és 2 év.
Az első három minta még plusz 3-5 millió ajró (azért ennyi csak, mert tervezésnél erre is gondolva alacsonyan tartható a szerszámozás, illetve a szerelési idő, ma már több az elektronika az új autókba, mint eddig bármikor, emellett 3D-be mindent le lehet nyomtatni még fémből is) 1 év, szerszámköltséggel együtt.
5. A gyártás indítása kezdetben a napi 10-15 darabra (egy műszak, az évi 3000 db*2,5 millióval=8 mrd bevétel) méretezve. Ha bejön növelhető a darabszám (beruházás), ha nem úgyis mindegy.
Aki nem hiszi nézze meg a kínai autó gyárat bulgáriában (great wall). Vagy olvassa a Tesla story-t, esetleg Ford-ot.
 
tomcat1

A Teslát én nem tekinteném követendő példának, ugyanis az a cég amióta létezik masszívan vesztességes néha milliárd dolláros mértékben!
Amiket én olvastam autóipari beruházások+fejlesztési költségek azok mind több száz millió eurós tételek. Nem véletlenül.
Meg évi 3000 db autóra milyen fejlesztési+gyártási költségek rakódnának/db? Eladhatatlanul drága lenne az autó.
Ebből kifolyólag a pénzügyi kalkulációid elég optimisták szerintem :-)