Hát kezdetnek meg lehetne támogatni a gepárd családot gyártó céget egypár megrendeléssel, ha már a zseniális emberekről beszélünk.
Ha a Gepárd rombolópuskára gondoltál akkor elkéstünk vele, mert a gyártási jogát állítólag eladták egy román cégnek.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát kezdetnek meg lehetne támogatni a gepárd családot gyártó céget egypár megrendeléssel, ha már a zseniális emberekről beszélünk.
Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!
<blockquote rel="danielblack">Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!
danielblack
<i>
"Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!"</i>
Adj rá 1 milliárd eurót és megcsinálom ;-)
danielblack
<i>
"Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!"</i>
Adj rá 1 milliárd eurót és megcsinálom ;-)
<blockquote rel="fip7">danielblack
<i>
"Olyan lehetőség előtt állunk amivel élni kellene. Elektromos népautót kellene gyártani!"</i>
Adj rá 1 milliárd eurót és megcsinálom ;-)
Szerintem nem sok 1 milliárd euró egy ilyen gyártási kapacitásért cserébe. Mindenesetre nagyon is kellene. Fontos lenne a Transporter szegmens is. Cégek sokat vennének, inkább ezt választanám a 7 személyes családi helyett hisz jó csomagszállítástól betegszállításig mindenre...
A transporteres ötlet elsőre jónak tűnik, csak Ár/érték arányban nem tudom mennyire megvalósítható.
A legtöbb ilyen jármű nettó 5-7 millió körül mozog.
Elektromos verzióba kellene belé legalább 100 kWh-nyi akkumulátor. Az pedig önmagában olyan 10 millió forint körüli érték... 15 millió nettó alatt nem hiszem, hogy megállna egy ilyen jármű. De ha az állam így is venne belőle akkor talán megérné.
1. A Tesla se alkalmaz kereskedő hálózatot otthon. Így euba nekünk se muszály/kellene..tomcat1
<i>"Áhh..
Elég ahhoz 25-30 millió euró!"</i>
Dehogy elég!
Ennyiből európai szintű kereskedő hálózatot sem lehet nyitni!
Gondoljunk bele!
Egy életképes gyárhoz több modellre is szükség van, amiket moduláris alkatrészekből kell felépíteni.
A típusok amivel minimum bele lehet vágni:
1. Egy 3 üléses kis mini, ami tényleg megfizethető az alsó-középosztálybéli fiatal/öreg városi lakosságnak. Kb. Opel Adam méretű.
2. Kell egy 5 üléses típus amiből van ferde hátú, kombi és szedán, ez egy alaptípusként szolgálhat. Ez lenne az "univerzális típus" mert a családos és egyedülálló de pénzesebb középosztályon át a cégekig mindenki meg tudná venni. Egy picit nagyobb autót kell elképzelni, mint egy Opel Astra.
3. Végül kell egy 7 személyes egyterű is. Ez szűk de fontos szegmens. Ez valamivel nagyobb lenne, mint egy mai Opel Zafira.
A három autónál azonos szélességet kell alkalmazni így sok alkatrész közös lehet. Ilyen lehet mindháromnál a felni készlet, maga az elektromos motor, a vezérlés, az akkumulátorok típusa, a grafén szuperkondenzátorok, az ülések, a kormánymű, a felfüggesztés egyes elemei, a 2. és a 3. modell esetén a műszerfal és a fékek.
Ahhoz, hogy könnyűek legyenek az autók és újrahasznosíthatóak alumíniumra van szükség.
Például egyetlen darabból kovácsolt felnik, korund féktárcsa stb...
És én itt felhasználnék magyar innovációt is, lehetne az autók váza egyetlen egy darabból készült alumínium hab is.
Vastag "kérgesítéssel" kb. 1 cm vastag kérget lehet létrehozni ami ugye keresztmetszetből nézve 1 cm silumin X centiméter hab <i>(igény szerint)</i> és újra 1 cm silumin. Bőven elég egy váznak erőben, ugyanis a hab rész a téglához hasonlóan kemény, de jól nyeli el az energiát, ráadásul könnyű is és az egyetlen egy darabból készítés sok lemezmunkát és hegesztéssel töltött időt spórolna meg a gyárban.
http://www.aluinvent.com/hu/termek/aluminiumhab_menu/
http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2006/09/90-92.pdf
Az elektromos motoroknál vannak kulcsra kész megoldások:
http://www.elektromobilitaet.fraunhofer.de/content/dam/elektromobilitaet/de/documents/fsem_ii/Leistungselektronik_%20integriert_in_Radnabenantrieb.pdf
http://www.brabus.com/en/deliver.php?id=6907
A fékeknél szintén újítanék ha már elektromos az autó, elektromágneses féket használnék.
Képzeljünk el egy T alakú féknyerget ahol a T alsó szárában van a fékbetét a T felső részében pedig 2 egymással szemben lévő elektromágnes. Ha áramot kap, összeszorítja a féknyerget a köztük lévő vonzás.
Szerintem egy nagyon jól adagolható, lineáris fékerejű, azonnal reagáló, olcsó és könnyű fékrendszerünk lenne így.
Miután meg vannak a fenti dolgok, le vannak egyeztetve az alkatrész beszállítókkal a mit/mennyit/hogyan/mennyiért kérdések, azután építeni kell egy gyárat amiben vannak gépek.
Ehhez kellenek munkások, akiket képezni is kell.
Aztán kell egy európai szintű kereskedő hálózat.
És kell egy nagyon erős európai marketing.
Meg kell pár boríték pénz a megfelelő szabályozások kilobbizására ott ahol még nincs.
Szerintem ezek együttesen simán elérhetik az általam becsült 1 milliárd Euró körüli értéket!