Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 519
113
NYILVÁN az EU a hibás a magyar hatóságok hibáiért, félrenézéséért IS!
Nem erről szólt, amit írtam, hanem a szuverén szakmaiság félredobásáról egy kb bármilyen EU szabvány miatt.
A járműiparban van némi fogalmam arról, hogy például hogyan születik egy szabvány, és utána annak mentén milyen jogszabályokat hoznak. Arról, ahogy teljesen mesterkélten húznak limiteket, csak mert valami kretén politikus elolvasott valami doktorit valahol, és utána "megvilágosodott". Vagy hallotta egy konferencián.

Remek példa az is, ahogy például a közétkeztetésben a sóbevitel limitjét meghatározták. De ez már messzire vezet :)

Az EU egy diszfunkcionális szervezet, semmirekellők gyülekezete és mesterkélt szabályozásokkal fojtják meg a gazdaságot. Az általuk előírt követelmények pedig javarészt légből kapottak, és/vagy nem alkalmazhatóak úgy, ahogy ők azt kitalálták. A magyar hatóságok pedig azért félkegyelműek, mert egyrészt nem húzták be idejében a kéziféket, másrészt bólogatójánosokkal vannak tele. Akik annak bólogatnak, akitől éppen jobban tartanak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Nem erről szólt, amit írtam, hanem a szuverén szakmaiság félredobásáról egy kb bármilyen EU szabvány miatt.
A járműiparban van némi fogalmam arról, hogy például hogyan születik egy szabvány, és utána annak mentén milyen jogszabályokat hoznak. Arról, ahogy teljesen mesterkélten húznak limiteket, csak mert valami kretén politikus elolvasott valami doktorit valahol, és utána "megvilágosodott". Vagy hallotta egy konferencián.

Remek példa az is, ahogy például a közétkeztetésben a sóbevitel limitjét meghatározták. De ez már messzire vezet :)

Az EU egy diszfunkcionális szervezet, semmirekellők gyülekezete és mesterkélt szabályozásokkal fojtják meg a gazdaságot. Az általuk előírt követelmények pedig javarészt légből kapottak, és/vagy nem alkalmazhatóak úgy, ahogy ők azt kitalálták. A magyar hatóságok pedig azért félkegyelműek, mert egyrészt nem húzták be idejében a kéziféket, másrészt bólogatójánosokkal vannak tele. Akik annak bólogatnak, akitől éppen jobban tartanak.
Ok. Akkor az EU hatóságok félkegyelműek. A hazaiak pedig rosszindulatúak?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 519
113
Ok. Akkor az EU hatóságok félkegyelműek. A hazaiak pedig rosszindulatúak?
Azok is félkegyelműek, illetve mindenféle (történelmi, gazdasági, stb) okokból kifolyólag negligensek is.
Úgy is mondhatnám, sokszor inkább arra figyelnek, amire nem kéne és arra nem, amire kéne. De szerintem ezt túlbeszéltük.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem erről szólt, amit írtam, hanem a szuverén szakmaiság félredobásáról egy kb bármilyen EU szabvány miatt.
A járműiparban van némi fogalmam arról, hogy például hogyan születik egy szabvány, és utána annak mentén milyen jogszabályokat hoznak. Arról, ahogy teljesen mesterkélten húznak limiteket, csak mert valami kretén politikus elolvasott valami doktorit valahol, és utána "megvilágosodott". Vagy hallotta egy konferencián.

Remek példa az is, ahogy például a közétkeztetésben a sóbevitel limitjét meghatározták. De ez már messzire vezet :)

Az EU egy diszfunkcionális szervezet, semmirekellők gyülekezete és mesterkélt szabályozásokkal fojtják meg a gazdaságot. Az általuk előírt követelmények pedig javarészt légből kapottak, és/vagy nem alkalmazhatóak úgy, ahogy ők azt kitalálták. A magyar hatóságok pedig azért félkegyelműek, mert egyrészt nem húzták be idejében a kéziféket, másrészt bólogatójánosokkal vannak tele. Akik annak bólogatnak, akitől éppen jobban tartanak.

Vasúti berkekben se jobb.

Emiatt döglődik komplett kelet-EU vasútja (görög már vagy 10 éve konstans csődben van), hogy ha bármit megpróbál felújítani, javítani akkor lobogtatják a nyugat-EU-s vasutakra írt EU-s szabályozást, amit kötelező jelleggel át kell vennie az államinak a vonatok átjárhatósága miatt, így persze a kommunista érában szovjet elvek alapján kiépült keleti vasutak elbuknak sok EU-s pályázatot, emiatt Brüsszel kénytelen odaadni a támogatást a csóró nyugatiaknak.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Így is megépült szinte minden, Atlétikai stadion, MVM aréna stb... előtte a vizes vb-kre a vizes központ.
Csak egy reptéri expressz maradt ki, meg még néhány új csarnok, egy hegyi kajak-kenu pálya, biciklis pályák és csarnok, meg az az 1000 milliárd a rendezésre. No meg az olimpiai falu. A fele sem épült meg. Jól van ez így.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Nem erről szólt, amit írtam, hanem a szuverén szakmaiság félredobásáról egy kb bármilyen EU szabvány miatt.
A járműiparban van némi fogalmam arról, hogy például hogyan születik egy szabvány, és utána annak mentén milyen jogszabályokat hoznak. Arról, ahogy teljesen mesterkélten húznak limiteket, csak mert valami kretén politikus elolvasott valami doktorit valahol, és utána "megvilágosodott". Vagy hallotta egy konferencián.

Remek példa az is, ahogy például a közétkeztetésben a sóbevitel limitjét meghatározták. De ez már messzire vezet :)

Az EU egy diszfunkcionális szervezet, semmirekellők gyülekezete és mesterkélt szabályozásokkal fojtják meg a gazdaságot. Az általuk előírt követelmények pedig javarészt légből kapottak, és/vagy nem alkalmazhatóak úgy, ahogy ők azt kitalálták. A magyar hatóságok pedig azért félkegyelműek, mert egyrészt nem húzták be idejében a kéziféket, másrészt bólogatójánosokkal vannak tele. Akik annak bólogatnak, akitől éppen jobban tartanak.
Ugye tudod hogy itthonról rengeteg szabványugyi ülésre nem küld Magyarország képviselőt? És míg a többi ország beleiratja a rá vonatkozó felmentési kérelmet, mi nem .
Így volt ez a vasúti szabványoknal, a statikanal a földrengés számításnál, az ivoviznel az arzenmentesitesnel, agráripari vegyi anyagokkal kapcsolatban és ki tudja még mi mindenben .
Ezeknek a szabványok mellékletében ott van a szlovákok, németek, csehek, románok által kért felmentések, a mieink nincsenek. Mert nem küldtünk embert, vagy az nem szakember volt.
Ezért a norvég halfogyasztás alapján mentesítettuk az ivóvizet arzentol. Merteztunk túl szerkezetek(itt már korrigaltunk). Építünk mindenhová akadálymentesített vasútállomást.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
Csak egy reptéri expressz maradt ki, meg még néhány új csarnok, egy hegyi kajak-kenu pálya, biciklis pályák és csarnok, meg az az 1000 milliárd a rendezésre. No meg az olimpiai falu. A fele sem épült meg. Jól van ez így.
Eh?
Pont hogy a rizikósabb beruházások vannak meg. Az olimpiai falu azonnal, és hosszú távon hasznosítható lett volna.
A reptéri expresszre különben is szükség lenne. Meg is lesz, amint hazai (többségi) kézben lesz újra a reptér.
Tudtommal a Velodrome is a tervezési fázison túl van.
A hegyi k&k pályát meg meg lehetett volna úszni azzal, hogy valamelyik környező országot bevonjuk ennek erejéig.
Szlovákia, Szlovénia, és Ausztria is rendelkezne erre alkalmas tereppel.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 519
113
Ugye tudod hogy itthonról rengeteg szabványugyi ülésre nem küld Magyarország képviselőt? És míg a többi ország beleiratja a rá vonatkozó felmentési kérelmet, mi nem .
Így volt ez a vasúti szabványoknal, a statikanal a földrengés számításnál, az ivoviznel az arzenmentesitesnel, agráripari vegyi anyagokkal kapcsolatban és ki tudja még mi mindenben .
Ezeknek a szabványok mellékletében ott van a szlovákok, németek, csehek, románok által kért felmentések, a mieink nincsenek. Mert nem küldtünk embert, vagy az nem szakember volt.
Ezért a norvég halfogyasztás alapján mentesítettuk az ivóvizet arzentol. Merteztunk túl szerkezetek(itt már korrigaltunk). Építünk mindenhová akadálymentesített vasútállomást.
Ha az EU nem akarna mindent is szabványosítani/előírni, akkor ilyen mellékletekkel se kéne küzdeni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Eh?
Pont hogy a rizikósabb beruházások vannak meg. Az olimpiai falu azonnal, és hosszú távon hasznosítható lett volna.
A reptéri expresszre különben is szükség lenne. Meg is lesz, amint hazai (többségi) kézben lesz újra a reptér.
Tudtommal a Velodrome is a tervezési fázison túl van.
A hegyi k&k pályát meg meg lehetett volna úszni azzal, hogy valamelyik környező országot bevonjuk ennek erejéig.
Szlovákia, Szlovénia, és Ausztria is rendelkezne erre alkalmas tereppel.
márhogy a Duna Aréna rizikósabb mint a reptéri vasút?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
márhogy a Duna Aréna rizikósabb mint a reptéri vasút?
Kihasználtság, hasznosság, utóhasznosítás szempontjából minden stadion rizikósabb, mint a meg nem épült tételek.
Felsoroltam, hogy a meg nem épült elemek az olimpia után is aktív használatban lennének.
Az olimpiai faluval azonnal meg lehetett volna oldani Budapest összes kollégiumi elhelyezési problémáját.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
Ha az EU nem akarna mindent is szabványosítani/előírni, akkor ilyen mellékletekkel se kéne küzdeni.
Most nem azért, de az én melómban nem olyan rossz ez.
A cégünk ezért tudja ugyanazt a konstrukciójú terméket eladni Németországba, mint Svédországba, Svájcba (nem tagok, de átvették az eus szabványt).
A britek a kakukktojás, mert ők mindenen csavartak egy kicsit, mikor tagok voltak. Rohadt idegesítő, hogy nekik mindig át kell alakítani apróságokat. Semmi komoly, csak a meló van vele tervezéskor, gyártáskor, előszereléskor. Most képzeld el, ha minden országban lenne valami apró baromság, ami miatt bele kell piszkálni csak azért, mert náluk a szabvány bizottság éppen más értéket gondolt, mert mér' ne.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 756
11 950
113
Ja és még ha alkatrész gyártó vagy, akkor minden országban külön-külön bevizsgáltatni és engedélyeztetni kéne a terméked... Na az lenne a költséges móka...
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 939
5 062
113
Így is megépült szinte minden, Atlétikai stadion, MVM aréna stb... előtte a vizes vb-kre a vizes központ.
Ne hagyd ki a tervezett vizes sportkomplexumot a Váci út 152-156-ban. Eddig 150 milliárd a terv, de mire felépül lesz az a duplája is. Főleg úgy, hogy az orosz oligarha Rahimkulov építi. Néhány száz méterre a "gyönyörű" Duna Arénától. Hiánypótló. Ja nem.
 
  • Dühítő
Reactions: Robur

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 519
113
Most nem azért, de az én melómban nem olyan rossz ez.
A cégünk ezért tudja ugyanazt a konstrukciójú terméket eladni Németországba, mint Svédországba, Svájcba (nem tagok, de átvették az eus szabványt).
A britek a kakukktojás, mert ők mindenen csavartak egy kicsit, mikor tagok voltak. Rohadt idegesítő, hogy nekik mindig át kell alakítani apróságokat. Semmi komoly, csak a meló van vele tervezéskor, gyártáskor, előszereléskor. Most képzeld el, ha minden országban lenne valami apró baromság, ami miatt bele kell piszkálni csak azért, mert náluk a szabvány bizottság éppen más értéket gondolt, mert mér' ne.
Esetleg gondolj bele abba, miért hoztak létre a különböző országok bizonyos területeken külön szabványrendszereket.

Ahol egyébként a sztenderdizációnak van értelme, szinte mindig kialakul valamilyen szabvány az iparági szereplők között, az EU nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
806
1 572
93
Most képzeld el, ha minden országban lenne valami apró baromság, ami miatt bele kell piszkálni csak azért, mert náluk a szabvány bizottság éppen más értéket gondolt, mert mér' ne.
- Elég az ha csak a csavar nem a saját szabványút használod. Egy gőzvasaló szétszedéséhez is minimum 3 fajta, típusú csavarhúzó kell. Már vettem egy 101 részes bít készletet!

- Akkor tolom fel a sapimat ha süllyesztett az olasz kéttüskés fejű facsavar. Na van még ilyen csoda helyek s csavarfej formák! Nem tudom megérteni hogy Európában miért nem tudnak egy közös szabványt létrehozni!
- Mivel ha akarják, ha nem, úgyis szétfogom szedni a készüléküket! Nem vagyok hajlandó kidobni egy év után! No.
Az Angolok mi a francért húznak minden szabványban külön! Minden mértékegységük eltér a többiekétől! Nem kell tőlük venni semmit s majd rájönnek hogy változtatni kellene nekik!
Úgy is mindent innen Európából importálnak.
 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 257
5 304
113
- Elég az ha csak a csavar nem a saját szabványút használod. Egy gőzvasaló szétszedéséhez is minimum 3 fajta, típusú csavarhúzó kell. Már vettem egy 101 részes bít készletet!

- Akkor tolom fel a sapimat ha süllyesztett az olasz kéttüskés fejű facsavar. Na van még ilyen csoda helyek s csavarfej formák! Nem tudom megérteni hogy Európában miért nem tudnak egy közös szabványt létrehozni!
- Mivel ha akarják, ha nem, úgyis szétfogom szedni a készüléküket! Nem vagyok hajlandó kidobni egy év után! No.
Az Angolok mi a francért húznak minden szabványban külön! Minden mértékegységük eltér a többiekétől! Nem kell tőlük venni semmit s majd rájönnek hogy változtatni kellene nekik!
Úgy is mindent innen Európából importálnak.
Agyf*szt kapok attól, hogy az angolszászok mindent lábban meg hüvelykben meg fontban meg mittudoménmiben mérnek.