Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 875
29 835
113
Budapesti Ganz-al csináljanak már valamit
Nem hozzájuk tartozik szerintem... van vagy 8 ganz cég aminek más a tulaja. Pl itt a GANZ motor ami forgóvázakat gyárt

 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Tessék szépen visszaolvasni, hogy miről pofáztam itt pár hónapja. :cool:
Az itt lévő vasút szerelmeseknek meg ezerrel kellene morzsolni a rózsafüzért, hogy összejöjjön az üzlet, mert ha nem lesz magyar részesedés a gyártó cégbe, akkor elhalasztják a beszerzéseket szerintem. Lesz majd tovább bérelve ilyen-olyan használt technika, meg vegetálás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 119
14 515
113
Tessék szépen visszaolvasni, hogy miről pofáztam itt pár hónapja. :cool:
Az itt lévő vasút szerelmeseknek meg ezerrel kellene morzsolni a rózsafüzért, hogy összejöjjön az üzlet, mert ha nem lesz magyar részesedés a gyártó cégbe, akkor elhalasztják a beszerzéseket szerintem. Lesz majd tovább bérelve ilyen-olyan használt technika, meg vegetálás.
Bár rohadt jól hangzik, ez nem ennyire egyszerű.
A tartozás azért nem kevés, és szerintem a Spanyolok se fognak csak úgy rábólintani, hogy persze vegyed-vigyed! Főleg ha ez akkora biznisz mint ahogy most egyesek beallitják.
Alapvetően attól függ, hogy mekkora összeget terveznek a következő mondjuk 10-20 évben vasúti szerelvények beszerzesére fordítani.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Bár rohadt jól hangzik, ez nem ennyire egyszerű.
A tartozás azért nem kevés, és szerintem a Spanyolok se fognak csak úgy rábólintani, hogy persze vegyed-vigyed! Főleg ha ez akkora biznisz mint ahogy most egyesek beallitják.
Alapvetően attól függ, hogy mekkora összeget terveznek a következő mondjuk 10-20 évben vasúti szerelvények beszerzesére fordítani.
Jelenleg a Talgo nem olyan hatalmas biznisz. Azá tehető lenne, ha a magyar felvásárlás összejön.
653 millió eurós árbevételre jut 12,24M-ós nyereség. Ez nincs 2%. És ez azután, hogy előző évben meg 469M-ra jutott valami 1,4M -ós nyereség.
Mindehhez jön egy 320-350M eurós tartozás.
Ha nem akarják eladni, akkor ez egy időzített bomba. A magyar felvásárlás pedig egy nagyon komoly fejlődést hozna magával. Ha nem tudjuk megvenni, akkor nem rendelünk tőlük semmit. Ha viszont rendelünk, akkor a rendelés egy jelentős része az ottani iparnak is használ. Egy a magyar államtól befolyó nagyértékű rendelés pedig kiváló biztosíték lehet a bankoknak a hitel fedezeteként. Lehet, hogy igényel majd a felvásárlás némi konszolidációt, de egyértelműen ott a valós szándék a hazai eszközállomány fejlesztésére (ugye a visszamondott Siemens-ek is ide tartoznak), és a befektetési szándék is.
Szerintem kissebbéségi tulajdon nem nagyon fog játszani. Esetleg további opciós jogokkal együtt slenne érdemes belemenni. Egy komoly beszállás csak irányítási jogok megszerzésével lenne értelme megtenni. Ellenkező esetben nehezen kivitelezhető lenne a gyártás egy részének hazahozása.
Mindenesetre ha egy ilyen lehetőség lenne az asztalon, akkor én a bankok helyében kézzel lábbal mennék bele, nemhogy a teljes tartozást követeljék.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 376
76 026
113
Patthelyzet Budapest legnagyobb lakásfejlesztésénél: több hónapja várnak a vásárlók a beköltözésre...

Bár fél év csúszással elkészült az épület, de értesülésünk szerint a vásárlók mégsem tudnak beköltözni a főváros legnagyobb, 790 lakásos társasházába. A XIII. kerületi Duna-parton megvalósuló Duna Terasz Grande beruházásban ugyanis bár megtörtént a társasházalapítás és a használatbavételi engedély is megvan, a fejlesztő és a kivitelező vitája miatt aggódnak és várakoznak a vásárlók, akik lényegében mostanra a teljes vételárat kifizették.

A főváros egyik legfontosabb ingatlanfejlesztéséről megjelent részleges információkat a kivitelező KÉSZ Csoport kiegészítette és egyértelművé tette.

Röviden: a 2023-as infláció miatt a kivitelezés megdrágult, amit a kivitelező szerint valakinek ki kellene fizetni.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 875
29 835
113
Tessék szépen visszaolvasni, hogy miről pofáztam itt pár hónapja. :cool:
Az itt lévő vasút szerelmeseknek meg ezerrel kellene morzsolni a rózsafüzért, hogy összejöjjön az üzlet, mert ha nem lesz magyar részesedés a gyártó cégbe, akkor elhalasztják a beszerzéseket szerintem. Lesz majd tovább bérelve ilyen-olyan használt technika, meg vegetálás.
Ezzel, csak az az 1 baj van, hogy a talgo HSR vonatokat gyárt amire nekünk jelenleg nincs szükségünk egyedül ez kellhet nekünk, de ez miatt megvenni az egész céget, háááát... https://www.talgo.com/es/coches-de-pasajeros... Az meg k... sok idő lesz mire, kifejlesztenek egy mellékvonali dízel/hidrogén járművet elvileg a vittal létezik, bár én még 1 képet se láttam róla ami ne photoshop lett volna....
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 017
2 893
113
Ezzel, csak az az 1 baj van, hogy a talgo HSR vonatokat gyárt amire nekünk jelenleg nincs szükségünk egyedül ez kellhet nekünk, de ez miatt megvenni az egész céget, háááát... https://www.talgo.com/es/coches-de-pasajeros... Az meg k... sok idő lesz mire, kifejlesztenek egy mellékvonali dízel/hidrogén járművet elvileg a vittal létezik, bár én még 1 képet se láttam róla ami ne photoshop lett volna....
Én azt hallottam hogy a MÁVtól már voltak kint megnézni. De a korábbi oroszországi tapasztalatok nem túl jók. Pedig az ötlet nem rossz
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 119
14 515
113
Jelenleg a Talgo nem olyan hatalmas biznisz. Azá tehető lenne, ha a magyar felvásárlás összejön.
653 millió eurós árbevételre jut 12,24M-ós nyereség. Ez nincs 2%. És ez azután, hogy előző évben meg 469M-ra jutott valami 1,4M -ós nyereség.
Mindehhez jön egy 320-350M eurós tartozás.
Ha nem akarják eladni, akkor ez egy időzített bomba. A magyar felvásárlás pedig egy nagyon komoly fejlődést hozna magával. Ha nem tudjuk megvenni, akkor nem rendelünk tőlük semmit. Ha viszont rendelünk, akkor a rendelés egy jelentős része az ottani iparnak is használ. Egy a magyar államtól befolyó nagyértékű rendelés pedig kiváló biztosíték lehet a bankoknak a hitel fedezeteként. Lehet, hogy igényel majd a felvásárlás némi konszolidációt, de egyértelműen ott a valós szándék a hazai eszközállomány fejlesztésére (ugye a visszamondott Siemens-ek is ide tartoznak), és a befektetési szándék is.
Szerintem kissebbéségi tulajdon nem nagyon fog játszani. Esetleg további opciós jogokkal együtt slenne érdemes belemenni. Egy komoly beszállás csak irányítási jogok megszerzésével lenne értelme megtenni. Ellenkező esetben nehezen kivitelezhető lenne a gyártás egy részének hazahozása.
Mindenesetre ha egy ilyen lehetőség lenne az asztalon, akkor én a bankok helyében kézzel lábbal mennék bele, nemhogy a teljes tartozást követeljék.
Ez Ok. Ugyanakkor azt gondolom valahol az a cél, hogy ugye Magyarországra hozzuk minél nagyobb hozzáadott értékű gyártást. Ha ez így van az Spanyolba minimum némi gyártó kapacitás felszámolást vagyis leépitest vonná maga után. Kár azt gondolni, hogy a MÁV igénye önmagában eltartana egy teljesen új gyártosort. És ennek nem hiszem, hogy örülnének Spanyolba.

Egyébként van egy egyszerűbb gazdasági vetülete is a dolognak. Van mondjuk egysegnyi pénz vasút fejlesztésre, ebből vehetünk Xszerelvényt/mozdonyt, de mennyire jön ki ha céget kell hozzá venni először azt tőkesíteni, gyártosort idehozni, stb?!
Továbbá ha milliárdos összeget akarunk elkölteni nem lenne szerencsésebb versenyeztetni? Ekkora projektnél már erdemben negjelenhetne az ellentetelezés ugyan úgy mint egy katonai projektnél. Lehet a Siemens vagy másik gyartó is szívesen hozna ide gyartosort ilyen felteteleknél.
És mèg valami! Magyarországon jelenleg is van működő vasúti gyár Magyar melósokkal! Nem lenne olcsóbb ott beprobalkozni az igényeink szerinti kapacitás bővitessel?

Persze értem, a cég nyeresége (ha van) kimegy. Mondjuk a kockázat is inkább náluk pattog. De a magyar melós után a járulékok ugyanúgy befojnak a kasszába.


Én örülnék ha lenne Magyar tulajdonú vasuti képességünk, De nekem az a félelmem, egy ekkora volumenű beruházás kurva sok idő megterülese, miközben kiváló terepe lehet a haver/koma ügyeskedésnek, + a MÁV ugyanúgy rohad majd, és az egységnyi pénzből jó drága és még kevesebb vasúti kocsi lessz majd.

Ne legyen igazam!
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 017
2 893
113
Ez Ok. Ugyanakkor azt gondolom valahol az a cél, hogy ugye Magyarországra hozzuk minél nagyobb hozzáadott értékű gyártást. Ha ez így van az Spanyolba minimum némi gyártó kapacitás felszámolást vagyis leépitest vonná maga után. Kár azt gondolni, hogy a MÁV igénye önmagában eltartana egy teljesen új gyártosort. És ennek nem hiszem, hogy örülnének Spanyolba.

Egyébként van egy egyszerűbb gazdasági vetülete is a dolognak. Van mondjuk egysegnyi pénz vasút fejlesztésre, ebből vehetünk Xszerelvényt/mozdonyt, de mennyire jön ki ha céget kell hozzá venni először azt tőkesíteni, gyártosort idehozni, stb?!
Továbbá ha milliárdos összeget akarunk elkölteni nem lenne szerencsésebb versenyeztetni? Ekkora projektnél már erdemben negjelenhetne az ellentetelezés ugyan úgy mint egy katonai projektnél. Lehet a Siemens vagy másik gyartó is szívesen hozna ide gyartosort ilyen felteteleknél.
És mèg valami! Magyarországon jelenleg is van működő vasúti gyár Magyar melósokkal! Nem lenne olcsóbb ott beprobalkozni az igényeink szerinti kapacitás bővitessel?

Persze értem, a cég nyeresége (ha van) kimegy. Mondjuk a kockázat is inkább náluk pattog. De a magyar melós után a járulékok ugyanúgy befojnak a kasszába.


Én örülnék ha lenne Magyar tulajdonú vasuti képességünk, De nekem az a félelmem, egy ekkora volumenű beruházás kurva sok idő megterülese, miközben kiváló terepe lehet a haver/koma ügyeskedésnek, + a MÁV ugyanúgy rohad majd, és az egységnyi pénzből jó drága és még kevesebb vasúti kocsi lessz majd.

Ne legyen igazam!
A hozzáértők véleménye sajnos az utolsó bekezdéseddel egyezik meg. Bár én nagyon szeretném a jól menő magyar multik létrejöttét
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Ez Ok. Ugyanakkor azt gondolom valahol az a cél, hogy ugye Magyarországra hozzuk minél nagyobb hozzáadott értékű gyártást. Ha ez így van az Spanyolba minimum némi gyártó kapacitás felszámolást vagyis leépitest vonná maga után. Kár azt gondolni, hogy a MÁV igénye önmagában eltartana egy teljesen új gyártosort. És ennek nem hiszem, hogy örülnének Spanyolba.
A MÁV igényei nem csak egyféle típus beszerzését feltételezik. Mi több, a H2 rendszerek terjedésével ugyan azon modelleket többféle hajtással lehet szállítani.
Itt a harcjárművekhez hasonlóan nem egy mm-re megtervezett gyártósorról beszélünk, mint az autóiparban.
Egyébként van egy egyszerűbb gazdasági vetülete is a dolognak. Van mondjuk egysegnyi pénz vasút fejlesztésre, ebből vehetünk Xszerelvényt/mozdonyt, de mennyire jön ki ha céget kell hozzá venni először azt tőkesíteni, gyártosort idehozni, stb?!
Itt most az adjunk halat valakinek, vagy tanítsuk meg halászni elvről van szó.
Továbbá ha milliárdos összeget akarunk elkölteni nem lenne szerencsésebb versenyeztetni? Ekkora projektnél már erdemben negjelenhetne az ellentetelezés ugyan úgy mint egy katonai projektnél. Lehet a Siemens vagy másik gyartó is szívesen hozna ide gyartosort ilyen felteteleknél.
Semmi nem tud versenyezni nemzetgazdasági szinten azzal, ha magyar tulajdonba kerülő gyártól rendelsz bármit is.
És mèg valami! Magyarországon jelenleg is van működő vasúti gyár Magyar melósokkal! Nem lenne olcsóbb ott beprobalkozni az igényeink szerinti kapacitás bővitessel?
Pont emiatt a fentebbi első 3 idézetben szereplő "ide kell telepíteni a gyártósort" felvetésnek nincs értelme. Az itteni gyárak képesek részben vagy egészben bármilyen járművet gyártani.

De hogy kicsit menjünk mögé a dolgoknak. Ha egy kormányközeli befektetői csoport szerzi meg a TALGO-t, akkor ott azért lesz visszacsorgatás is. Ennek ellenére továbbra sem lehet azzal versenyezni, ha akár csak részben idehoznak termelést.
Tegyük fel, hogy a Siemensszel elintézzük egy ellentételezést, ettől még a nyereség továbbra is a Siemens "zsebébe kerül".
Ebben a TALGO-s felvásárlásban viszont dupla előny van. Egyrészt jöhet a gyártás (részben, vagy egészben) hazai gyáregységekbe, de a TALGO egyéb megrendeléseiből is származó bevételek is a magyar befektetői csoporthoz kerülnek.
De azért lehet a spanyoloknak is WIN-WIN, mert a magyar ipari diplomácia nem csak a MÁV megrendeléseit fogja tudni bevonzani, hanem keleti piacokra is tovább lehet terjeszkedni.

Hogy miért van erre szükség? Mert az EU tiltja a protekcionizmust. Ahhoz, hogy ezt kijátsszuk, ilyen húzások kellenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 119
14 515
113
A MÁV igényei nem csak egyféle típus beszerzését feltételezik. Mi több, a H2 rendszerek terjedésével ugyan azon modelleket többféle hajtással lehet szállítani.
Itt a harcjárművekhez hasonlóan nem egy mm-re megtervezett gyártósorról beszélünk, mint az autóiparban.

Itt most az adjunk halat valakinek, vagy tanítsuk meg halászni elvről van szó.
Ez egy aranyos anekdota, de ha igaz lenne, már több Magyar tulajdonú autó gyár kellett volna kinőljön az elmúlt években. Hisz csak el kell tanulni az itteniektől..

Ha tènyleg ez lenne a szempont, akkor elég lenne megvenni egy régebbi mozdony/villamos/vagon gyártási licenszét és amíg a Magyar igenyeket azzal kielégitjük megszervezni a kutatás fejlesztést stb. Ezt csinálta Japán/Korea/Kína stb.
Semmi nem tud versenyezni nemzetgazdasági szinten azzal, ha magyar tulajdonba kerülő gyártól rendelsz bármit is.

Pont emiatt a fentebbi első 3 idézetben szereplő "ide kell telepíteni a gyártósort" felvetésnek nincs értelme. Az itteni gyárak képesek részben vagy egészben bármilyen járművet gyártani.

De hogy kicsit menjünk mögé a dolgoknak. Ha egy kormányközeli befektetői csoport szerzi meg a TALGO-t, akkor ott azért lesz visszacsorgatás is. Ennek ellenére továbbra sem lehet azzal versenyezni, ha akár csak részben idehoznak termelést.
Tegyük fel, hogy a Siemensszel elintézzük egy ellentételezést, ettől még a nyereség továbbra is a Siemens "zsebébe kerül".
Ebben a TALGO-s felvásárlásban viszont dupla előny van. Egyrészt jöhet a gyártás (részben, vagy egészben) hazai gyáregységekbe, de a TALGO egyéb megrendeléseiből is származó bevételek is a magyar befektetői csoporthoz kerülnek.
De azért lehet a spanyoloknak is WIN-WIN, mert a magyar ipari diplomácia nem csak a MÁV megrendeléseit fogja tudni bevonzani, hanem keleti piacokra is tovább lehet terjeszkedni.

Hogy miért van erre szükség? Mert az EU tiltja a protekcionizmust. Ahhoz, hogy ezt kijátsszuk, ilyen húzások kellenek.
Irigylem a kincstári optimizmusod, és őszintén remélem neked lesz igazad! És nem az lessz mint a Cseh repülőgépgyár vásárlással.
Én szkeptikus vagyok, mert ha ez ekkora nagy biznisz a Spanyolok nem fogják elkótyavetyelni, ha meg nem, majd ki lessz szúrva az állampolgár szeme valami összeszerelő sorral ahonnan kurva drágán veszi majd a MÁV a kocsikat. De persze tapsolni kell majd a Magyar Lölő felé tulajdonosi Kőrhöz, hisz Magyar és ők aztán nem viszik ám ki offshore számlákra, cégekbe a profitot!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 875
29 835
113
A MÁV igényei nem csak egyféle típus beszerzését feltételezik. Mi több, a H2 rendszerek terjedésével ugyan azon modelleket többféle hajtással lehet szállítani.
Itt a harcjárművekhez hasonlóan nem egy mm-re megtervezett gyártósorról beszélünk, mint az autóiparban.
Szerintem ezért is hibás a talgo, mivel ők egy HSR vonatgyár amire nekünk nincs szükségünk 1 típusuk van ami nekünk kell...
Itt most az adjunk halat valakinek, vagy tanítsuk meg halászni elvről van szó.
Szerintem a Stadler is szívesen megtanítana minket halászni és nekik sokkal nagyobb a portfóliójuk ami nekünk kéne.
Semmi nem tud versenyezni nemzetgazdasági szinten azzal, ha magyar tulajdonba kerülő gyártól rendelsz bármit is.
Nem tudom mennyire követed ezt a sztorit, de konkrétan a spanyol kormány csak úgy hajlandó áldását adni a vásárlásra, ha minden marad Spanyolországba szóval nemzetgazdaságilag nem lenne másabb, mint egy együttműködés a Stadlerral vagy a Siemens-el....
De azért lehet a spanyoloknak is WIN-WIN, mert a magyar ipari diplomácia nem csak a MÁV megrendeléseit fogja tudni bevonzani, hanem keleti piacokra is tovább lehet terjeszkedni.
terjeszkednek nélkülünk is keletre most perpill a Bolgároknál, de afrikába is szállítanak vonatokat...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Szerintem ezért is hibás a talgo, mivel ők egy HSR vonatgyár amire nekünk nincs szükségünk 1 típusuk van ami nekünk kell...
Dehogy! Pont ez a lényeg, hogy mi hozzájutunk a HSR technológiákhoz. Meg persze a H2-höz is.
Nem látjátok át a nagy egészet! A magyar gazdaságnak óriási megváltás lenne a H2 mint energiatárolási lehetőség. Ez lehetővé tenne egy szinte korlátlan megújuló energia beépítését a hazai energiamixbe.
Másrészt a TALGOtól nem csak egy konstrukció kellene:
Ott a TRAVCA mozdony. Ott az Intercity vonal, de ott van az azonnal rendszerbe rakható Vital regionális típuscsalád is. (ugye ezt fejlesztik H2-re is).
A másik, amit nem vesztek figyelembe, az a hazai vasútfejlesztési tervek. Ne a jelenlegi hálózatból, és rendszerekből induljatok ki.
Lázárék 6000Mrd-os vasútfejlesztési programban gondolkoznak. Ebből a járműbeszerzés csak a kb. 2/3-ot vinne el. Nyilvánvalóan hálózatfejlesztésben is gondolkoznak. És ne legyenek kétségek. Ez piszok sok pénzt jelent a NERnek - amellett persze, hogy az ország is fejlődik. Tehát mi lesz a kormányzati akarat? :rolleyes:


Nem tudom mennyire követed ezt a sztorit, de konkrétan a spanyol kormány csak úgy hajlandó áldását adni a vásárlásra, ha minden marad Spanyolországba szóval nemzetgazdaságilag nem lenne másabb, mint egy együttműködés a Stadlerral vagy a Siemens-el....
Ezen miért kellene változtatni? A TALGO-nak jelenleg is van egy ügyfélköre, amit ki kell elégíteni. Az üzlet nem áll meg. Azt viszont senki nem tiltja meg, hogy a magyar megrendeléseket akár részben, akár egészben itthonról elégítik ki? Lásd még Lynx gyár. A spanyol kormánynak arra van szüksége, hogy odakint ne legyen jelentős leépítés. De ha a magyar vezetés extra megrendelésket hoznak be, akkor azt hagy döntse már el, hogy melyik - a vállalatcsoporthoz tartozó - gyáregységből elégíti ki. De nem gondolom, hogy azért mert a Siemenstől, vagy a Stadlertől rendelnénk bármit is, azért a nyereségét idehaza adózná le.

terjeszkednek nélkülünk is keletre most perpill a Bolgároknál, de afrikába is szállítanak vonatokat...
Akkor mi lehetne, ha mi is bedobnánk a saját kapcsolatrendszerünket?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 142
113
Arról a MÁV-ról beszélünk amelyik olyan "nyereményjátékot" hirdetett, ahol némi lehetséges Judáspénzért cserébe tippeket várnak a dolgozóktól hogyan tudnának rajtuk spórolni?
A MÁVnál most tartanak ott, mint a 2010-2016 közötti Honvédségnél.
Én hazai "vonatbuziként" nagyon szurkolnék a Talgo-s üzletnek, mert ha ez nem jön össze, akkor a kormányzatnak és a NERnek sokkal kisebb érdekeltsége lenne egy ilyen 6000Mrd-os vasúti fejlesztésben! :oops:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 875
29 835
113
Dehogy! Pont ez a lényeg, hogy mi hozzájutunk a HSR technológiákhoz.
De mi a fasznak nekünk HSR ha a 160.at se tudjuk 10 éve kizzadni az 1-es vonalon kívül ?
Nem látjátok át a nagy egészet! A magyar gazdaságnak óriási megváltás lenne a H2 mint energiatárolási lehetőség. Ez lehetővé tenne egy szinte korlátlan megújuló energia beépítését a hazai energiamixbe.
l rendszerbe rakható Vital regionális típuscsalád is.
Rajzasztalon kívül létezik az a csoda ?
És ne legyenek kétségek. Ez piszok sok pénzt jelent a NERnek - amellett persze, hogy az ország is fejlődik. Tehát mi lesz a kormányzati akarat? :rolleyes:
De jó lesz felvásárolhatják az ország maradék részét is...
Tehát mi lesz a kormányzati akarat? :rolleyes:
Kitalicskázni a pénzt a NER-nek
Ezen miért kellene változtatni? A TALGO-nak jelenleg is van egy ügyfélköre, amit ki kell elégíteni. Az üzlet nem áll meg. Azt viszont senki nem tiltja meg, hogy a magyar megrendeléseket akár részben, akár egészben itthonról elégítik ki? Lásd még Lynx gyár. A spanyol kormánynak arra van szüksége, hogy odakint ne legyen jelentős leépítés. De ha a magyar vezetés extra megrendelésket hoznak be, akkor azt hagy döntse már el, hogy melyik - a vállalatcsoporthoz tartozó - gyáregységből elégíti ki. De nem gondolom, hogy azért mert a Siemenstől, vagy a Stadlertől rendelnénk bármit is, azért a nyereségét idehaza adózná le.
Csak így meg nincs értelme megvenni a talgot kiírsz egy tendert és kikötöd, hogy a járműveket Magyarországon kell legyártani/összelegózni
A MÁVnál most tartanak ott, mint a 2010-2016 közötti Honvédségnél.
Én hazai "vonatbuziként" nagyon szurkolnék a Talgo-s üzletnek, mert ha ez nem jön össze, akkor a kormányzatnak és a NERnek sokkal kisebb érdekeltsége lenne egy ilyen 6000Mrd-os vasúti fejlesztésben! :oops:
Na látod ez a kurva nagy baj... a társadalom mobolitása szempontjából kurva fontos vasút fejlesztése attól függ, hogy a NER mennyit tud lopni belőle....