Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
De mi a fasznak nekünk HSR ha a 160.at se tudjuk 10 éve kizzadni az 1-es vonalon kívül ?
Milyen járműveket soroltam fel még?
Milyen másik olyan bajban lévő mozdony és motorvonat gyártót tudsz még felsorolni, amelyiket hazai befektetői csoport megvehetne?
iho.hu

Együtt vizsgálja az Alstom és a Mol, hogyan lehetne a hidrogéntechnoló...

A két vállalat szándéknyilatkozatot írt erről alá.
iho.hu
iho.hu
Na és ki áll a Talgo megvétele mögött? Igen....Hernádi.
Lehet, hogy az Alstommal rájöttek, hogy ez még hasznos is lehet.
Rajzasztalon kívül létezik az a csoda ?
Múltkor betettem már neked, hogy szerelvény prototípusoknál járnak.
Kitalicskázni a pénzt a NER-nek
A másik opció, hogy a Siemens vagy a Stadler talicskázná ki a pénzt. Válassz!
Csak így meg nincs értelme megvenni a talgot kiírsz egy tendert és kikötöd, hogy a járműveket Magyarországon kell legyártani/összelegózni
Közben pedig ettől még talicskáznák a pénzt kifelé, nem?
Ahol nagy pénz van, ott talicska is akad!
Na látod ez a kurva nagy baj... a társadalom mobolitása szempontjából kurva fontos vasút fejlesztése attól függ, hogy a NER mennyit tud lopni belőle....
Megintcsak úgy állsz a dologhoz, mint egy 18 éves lánglelkű világmegváltó.
Annak a pénznek azonnal fel tudnék sorolni 4-5 másik társadalmi célt, amire fel lehetne használni.
Nyilván mindenképpen lesznek beszerzések, meg vasúti fejlesztések, de ez nagyjából az útkátyúzás szellemiségének szintjén mozogna, miközben már alapig kellene visszabontani azt a nyomorult utat, és az egészet újjáépíteni.
Erre meg máshogy nem lehet pénzt és akaratot összetrombitálni. Egyelőre nincs is bevonva a felvásárlásba más, csak privát pénz.
Jelenleg úgy néz ki (szigorúan kívülről), hogy egy létrejövő Talgo üzlet minden irányban egy WIN-WIN helyzetet jelentene. Nyilván ellenzéki politikusoknak és Vectron fanatikusoknak nehéz ehhez jót képet vágni.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Dehogy! Pont ez a lényeg, hogy mi hozzájutunk a HSR technológiákhoz. Meg persze a H2-höz is.
Nem látjátok át a nagy egészet! A magyar gazdaságnak óriási megváltás lenne a H2 mint energiatárolási lehetőség. Ez lehetővé tenne egy szinte korlátlan megújuló energia beépítését a hazai energiamixbe.
Másrészt a TALGOtól nem csak egy konstrukció kellene:
Ott a TRAVCA mozdony. Ott az Intercity vonal, de ott van az azonnal rendszerbe rakható Vital regionális típuscsalád is. (ugye ezt fejlesztik H2-re is).
A másik, amit nem vesztek figyelembe, az a hazai vasútfejlesztési tervek. Ne a jelenlegi hálózatból, és rendszerekből induljatok ki.
Lázárék 6000Mrd-os vasútfejlesztési programban gondolkoznak. Ebből a járműbeszerzés csak a kb. 2/3-ot vinne el. Nyilvánvalóan hálózatfejlesztésben is gondolkoznak. És ne legyenek kétségek. Ez piszok sok pénzt jelent a NERnek - amellett persze, hogy az ország is fejlődik. Tehát mi lesz a kormányzati akarat? :rolleyes:



Ezen miért kellene változtatni? A TALGO-nak jelenleg is van egy ügyfélköre, amit ki kell elégíteni. Az üzlet nem áll meg. Azt viszont senki nem tiltja meg, hogy a magyar megrendeléseket akár részben, akár egészben itthonról elégítik ki? Lásd még Lynx gyár. A spanyol kormánynak arra van szüksége, hogy odakint ne legyen jelentős leépítés. De ha a magyar vezetés extra megrendelésket hoznak be, akkor azt hagy döntse már el, hogy melyik - a vállalatcsoporthoz tartozó - gyáregységből elégíti ki. De nem gondolom, hogy azért mert a Siemenstől, vagy a Stadlertől rendelnénk bármit is, azért a nyereségét idehaza adózná le.


Akkor mi lehetne, ha mi is bedobnánk a saját kapcsolatrendszerünket?
A Talgo úgy hiányzik nekünk mint az alkoholistának a szintohol.....
Bocs de mi a faszért kellene nekünk és ezt úgy előadni hogy milyen szuperul jártunk.....
Ne haragudj de az eddigi termékei nem piacképesek max kisebb-közepes szériában spanyol honban. Azt a pénzt amit rászornak abból nyugodtan bele lehet volna társulni Dunakeszibe minőségi (nem NER minőségi) piacon versenyképes vasúti kocsikba plusz idehaza a Stadlerba...... hidd el jobban jártunk volna. Ez bukta lesz (pénzmosás stb...) mert azt az ipari háttért szellemi illetve kapacitást a stadler vagy a simens 100x felülmúlja (itt piacképes termékekről van szó)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
Milyen járműveket soroltam fel még?
Milyen másik olyan bajban lévő mozdony és motorvonat gyártót tudsz még felsorolni, amelyiket hazai befektetői csoport megvehetne?

Na és ki áll a Talgo megvétele mögött? Igen....Hernádi.
Lehet, hogy az Alstommal rájöttek, hogy ez még hasznos is lehet.

Múltkor betettem már neked, hogy szerelvény prototípusoknál járnak.

A másik opció, hogy a Siemens vagy a Stadler talicskázná ki a pénzt. Válassz!

Közben pedig ettől még talicskáznák a pénzt kifelé, nem?
Ahol nagy pénz van, ott talicska is akad!

Megintcsak úgy állsz a dologhoz, mint egy 18 éves lánglelkű világmegváltó.
Annak a pénznek azonnal fel tudnék sorolni 4-5 másik társadalmi célt, amire fel lehetne használni.
Nyilván mindenképpen lesznek beszerzések, meg vasúti fejlesztések, de ez nagyjából az útkátyúzás szellemiségének szintjén mozogna, miközben már alapig kellene visszabontani azt a nyomorult utat, és az egészet újjáépíteni.
Erre meg máshogy nem lehet pénzt és akaratot összetrombitálni. Egyelőre nincs is bevonva a felvásárlásba más, csak privát pénz.
Jelenleg úgy néz ki (szigorúan kívülről), hogy egy létrejövő Talgo üzlet minden irányban egy WIN-WIN helyzetet jelentene. Nyilván ellenzéki politikusoknak és Vectron fanatikusoknak nehéz ehhez jót képet vágni.
Nos előbb TEGYÉK RENDBE A TÖBB EZER KM PÁLYÁT idehaza utána álmodozunk......
Addig amíg ismét jönnek a lassú jelek a 160-as 1-es fővonalra meg elvileg a nagy fővonalakra addig ne verjük a fa.....t
SÍNGYÁRTÓ KAPACÍTÁS na erre lett volna szükség nem pedig egy ...........................
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 497
35 697
113
Milyen járműveket soroltam fel még?
Milyen másik olyan bajban lévő mozdony és motorvonat gyártót tudsz még felsorolni, amelyiket hazai befektetői csoport megvehetne
De miért kéne megvenni ? Semmivel se lesz jobb az átlag embernek... Olyan lesz ez, mint az areo egy NER lovag pénzt akar belőle csinálni ezért a honvédségnek venni kell az NG-ből...
Múltkor betettem már neked, hogy szerelvény prototípusoknál járnak
Én csak egy olyan cikkre emlékszem amiben az volt, hogy megnyertek vele egy litván tendert csak aztán mégse, mert nem létezik a jármű...
A másik opció, hogy a Siemens vagy a Stadler talicskázná ki a pénzt. Válassz!
Siemens/Stadler bérgyártásban Dunakeszin, mint ahogy a KISS-ek is jöttek volna, ha fődíszhuszár nem adta volna el a Dunakeszi JJ-t a ruszkiknak, hogy ott legózzák össze a vagonjaikat Egyiptomnak...
Közben pedig ettől még talicskáznák a pénzt kifelé, nem?
Ahol nagy pénz van, ott talicska is akad!
NER mit csinálna ? Vinné ki a pénzt offshore számlákra
Megintcsak úgy állsz a dologhoz, mint egy 18 éves lánglelkű világmegváltó.
Annak a pénznek azonnal fel tudnék sorolni 4-5 másik társadalmi célt, amire fel lehetne használni.
Én is tudnék a Vadász kiállítás meg ilyen egyéb presztízs dolgok helyett mondani 5-6 másik helyet ahová mehetne a pénz
Talgo üzlet minden irányban egy WIN-WIN helyzetet jelentene
Nem ez a talgonak lenne csak jó akit megmentenénk a csődtől most perpill fut nekik a szekér de nagy az adósságuk
Nyilván ellenzéki politikusoknak és Vectron fanatikusoknak nehéz ehhez jót képet vágni
Nem vagyok vetcron fanatikus felőlem lehetett volna TRAXX3 is itt inkább azzal van a baj, hogy elbasztunk egy csomó időt a tenderrel úgy hogy 1 mozdonyt se hívtunk le és a MÁVnak kurvára nincs ideje a NER-re várni....
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 435
113
De miért kéne megvenni ? Semmivel se lesz jobb az átlag embernek... Olyan lesz ez, mint az areo egy NER lovag pénzt akar belőle csinálni ezért a honvédségnek venni kell az NG-ből...

Én csak egy olyan cikkre emlékszem amiben az volt, hogy megnyertek vele egy litván tendert csak aztán mégse, mert nem létezik a jármű...

Siemens/Stadler bérgyártásban Dunakeszin, mint ahogy a KISS-ek is jöttek volna, ha fődíszhuszár nem adta volna el a Dunakeszi JJ-t a ruszkiknak, hogy ott legózzák össze a vagonjaikat Egyiptomnak...

NER mit csinálna ? Vinné ki a pénzt offshore számlákra

Én is tudnék a Vadász kiállítás meg ilyen egyéb presztízs dolgok helyett mondani 5-6 másik helyet ahová mehetne a pénz

Nem ez a talgonak lenne csak jó akit megmentenénk a csődtől most perpill fut nekik a szekér de nagy az adósságuk

Nem vagyok vetcron fanatikus felőlem lehetett volna TRAXX3 is itt inkább azzal van a baj, hogy elbasztunk egy csomó időt a tenderrel úgy hogy 1 mozdonyt se hívtunk le és a MÁVnak kurvára nincs ideje a NER-re várni....
Igen sajnos ugyan olyan beruházás illetve befektetés ami a holdudvara jellemző. Sajnos több "hazai" "nemzeti maszlaggal leöntött" cég rendelkezik idehaza amiknek a hozzá adott értékük valójában csak papíron létezik hogy a gdp meg egyéb mutatókat széppé tegyék. Valójában a csarnokokban ott állnak a gépek "üresen" létszám trükközések..... illetve "csak" a gyártói kapacítás kevés % át használják ki úgy hogy eme cégek az utóbbi pár évben kicsit meg lettek támogatva. Sajnos vagy inkább jó hír hogy előbb utobb ki fognak bukni a piacról.
A magyaros megoldást nem igazán szeretik a "szabad piacon".
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 497
35 697
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
@pöcshuszár
Ennyire érdekli a kormányt a magyar vasúti jármű gyártás...

El is olvastad a cikket? Hány vagonról volt szó? Hol készültek volna? Végül hányat kellett és hol legyártani az oroszokkal közösen?
Mit tudunk, mennyit kellett így finanszíroznia az Eximnek?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 497
35 697
113
Hány vagonról volt szó?
680 első körben ami Dunakeszin legóztak össze ruszki alkatrészből
Hol készültek volna?
Itthon aztán Egyiptomba összelehózták volna
Végül hányat kellett és hol legyártani az oroszokkal közösen?
680-at a kezdeti 700 helyett és Dunakeszin csak 3 osztályú vagonok készültek szinte meg egy pár más fajta vagon
Mit tudunk, mennyit kellett így finanszíroznia az Eximnek?
Azt nem tudom de ezzel a seggnyalással a Ganz helyett az oroszok kaptak 1 milliárd eurót....

"A Dunakeszi Járműjavító által készre szerelt első ENR-kocsik hamarosan elkészülnek, ezeket egy ENR-től érkező műszaki átvevő csapat személyesen veszi át a Járműjavítóban.

A projekt első fázisában feladatunk 94 darab 3. osztályú DV (direkt ventillációs, azaz légbefúvásos) kocsi összeszerelése, ami magába foglalja az ülések, poggyásztartók, wc-k, szellőztető rendszer, elektromos és fékrendszer, vonó - és ütközőkészülékek beszerelését. A szerelési munkálatokat követően a kész kocsik statikus tesztelésére is Dunakeszin kerül sor."
Ennyi Dunakeszi munkája, ahhoz képest, hogy minden itthon lett volna legyártva és Egyiptomba csinálták volna azt, mint most Dunakeszi
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Azt nem tudom de ezzel a seggnyalással a Ganz helyett az oroszok kaptak 1 milliárd eurót....
Miért gondolod, hogy az Exim meg tudta - vagy akarta - volna finanszírozni? Csak mert az oroszokkal közös 1300 vagont csak részben finanszírozta az Exim.
Ennek ellenére a gyártás hasonló nagyságrendben került hozzánk, mint az eredeti egyiptomi tender kapcsán. Ráadásul ott a gyártás maga nem itthon folyt volna, hanem kint Egyiptomban.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 497
35 697
113
Miért gondolod, hogy az Exim meg tudta - vagy akarta - volna finanszírozni?
Mivel már csak a szerződést kellet volna aláírni, így nyilván tudta volna finanszírozni az exim, de ha nem akkor az exim otp stb együtt összeszedett volna ennyi pénzt...
Ennek ellenére a gyártás hasonló nagyságrendben került hozzánk,
A projekt első fázisában feladatunk 94 darab 3. osztályú DV (direkt ventillációs, azaz légbefúvásos) kocsi összeszerelése, ami magába foglalja az ülések, poggyásztartók, wc-k, szellőztető rendszer, elektromos és fékrendszer, vonó - és ütközőkészülékek beszerelését. A szerelési munkálatokat követően a kész kocsik statikus tesztelésére is Dunakeszin kerül sor."

Ráadásul ott a gyártás maga nem itthon folyt volna, hanem kint Egyiptomban.
Nem, itthon gyártották volna le és Egyiptomba legózták volna össze ehelyett Oroszországba gyártották le és itthon szerelték össze és még a pénz nagyrésze is az oroszoké lett
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Mivel már csak a szerződést kellet volna aláírni, így nyilván tudta volna finanszírozni az exim, de ha nem akkor az exim otp stb együtt összeszedett volna ennyi pénzt...
Akkor miért nem tudta meg finanszíroztatni piaci alapon?
Tudod a bankok a pénzt egy kockázatelemzés után helyezik ki.
Szerinted melyik esetben nagyobb a megtérülési biztonság, ha a Ganz egyedül pályázik, vagy ha mellé partnerként betársul a TMH, a világ egyik legnagyobb vagon gyártója.
Különben milyen vagonokkal indult a Ganz Holding?
Nem, itthon gyártották volna le és Egyiptomba legózták volna össze ehelyett Oroszországba gyártották le és itthon szerelték össze és még a pénz nagyrésze is az oroszoké lett
erre valamilyen forrást azért hozzál!
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 497
35 697
113
erre valamilyen forrást azért hozzál!
Teszett volna elolvasni a cikket :oops:
Akkor miért nem tudta meg finanszíroztatni piaci alapon?
Tudod a bankok a pénzt egy kockázatelemzés után helyezik ki
Meg tudta volna csak nem akarta

Ganz egyedül pályázik, vagy ha mellé partnerként betársul a TMH, a világ egyik legnagyobb vagon gyártója.
Nem mellé hanem helyette
Különben milyen vagonokkal indult a Ganz Holding?
Teszett volna elolvasni a cikket :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 497
35 697
113
De amúgy:

A cikkből:
a magyar kormány időközben egy olyan csoport mögé állította be a 900 millió eurós (kb. 279 milliárd forintos) eximbankos hitelt, amelyben a Ganz helyét egy orosz cég foglalta el. A Ganz ezzel – egyelőre legalábbis – elbukta a munkát.


Több mint egy héttel később az egyiptomi közlekedési miniszter arról beszélt, hogy „a magyar ajánlatnak számos előnye van”. Ezek között említette, hogy a vagonokat Egyiptomban szerelnék össze
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
A cikkből:
a magyar kormány időközben egy olyan csoport mögé állította be a 900 millió eurós (kb. 279 milliárd forintos) eximbankos hitelt, amelyben a Ganz helyét egy orosz cég foglalta el. A Ganz ezzel – egyelőre legalábbis – elbukta a munkát.
Hehe! Tessék már egy kicsit gondolkodni, és nem elfogadni a kiválló színvonalú 444 axiómáit.
A TMH-s konzorcium is 1Mrd eurós megrendelést nyert el, amihez a finanszírozásba beszállt az orosz Roseximbank is.
Több mint egy héttel később az egyiptomi közlekedési miniszter arról beszélt, hogy „a magyar ajánlatnak számos előnye van”. Ezek között említette, hogy a vagonokat Egyiptomban szerelnék össze
Igen, ez az Egyiptomiaknak előny lehet.... :oops:
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 942
29 377
113
Több mint egy héttel később az egyiptomi közlekedési miniszter arról beszélt, hogy „a magyar ajánlatnak számos előnye van”. Ezek között említette, hogy a vagonokat Egyiptomban szerelnék össze
A fideszes külkereskedelem kezd olyan jelleget ölteni, mint Borvendég Zsuzsanna sorozata alapján az impexes volt anno. Ez mindenkinek jó, csak az országnak nem.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
955
1 982
93
Majd ha megoldották a pálya fix stabil állapotát, utána beszélhetünk a mozdonyokról s a vagonokról!
Ameddig ez nincs meg, addig nincs miről beszélni, mivel a kocsik, mozdonyok futóművét szétveri a pálya! A mozdonyok 72t-105t között mozognak. A sebesség erejével négyzetesen emelkednek az erőviszonyok! A mozdony felfüggesztés, lengőkarok olyan erőknek vannak kitéve hogy egyszerűen elgörbülnek, ki kell hajítani! Ha a pálya állapota csak 50km/h-t tesz lehetővé, akkor te hogyan akarsz rajta 160km/h-val :rolleyes: 260km/h-val o_Oközlekedni? Olyan az ország pályahálózata mint a szántóföld, tele feliszaposodott pályarészekkel. Vízelvezetés nélküli hálózatok, aljtalaj stabilitáshiányos vonalak! Állomásokon kézi állítású váltók! S te 160km/h-val akarsz száguldozni?!
- Neked fogalmad sincs a magyar vasút helyzetéről, az hogy olvasol egy két cikket, az nem azt eredményezi hogy már értesz is hozzá! Ha te azt szeretnéd hogy úgy fussanak a vonatok itt is mint külföldön, akkor szóljál az úrnak hogy legalább szorozza meg az összeget vagy 3-al, ám lehet az is kevés lenne!
Vannak olyan pályák ahol még csavarozott pálya van, (ha tudod mi az) s már a dudva is benőtte, mivel nincs pénz a vegyszeres gyomirtásra! S te 260km/h-val akarsz száguldozni!
- A NER se akar mást csak a talicskát elővenni, ahogyan mondták neked! Spanyólba meg nagyon jó helyre menne a lóvé, ugye!
 
Status
Not open for further replies.