Magyarország ipara

Szeptemberben kezdődik a magyar kikötő építése Triesztben. A tervek szerint 2026-tól már igénybe vehetik a magyar vállalatok a kikötő terminálját

Gratulálok ismét a szagértőknek.

Ismét azt hagyják el a beruházásból, ami kiemelné a nagy átlag közül.
Szaros pár milliárd forint megtakarításáért.
 
Ettől még a részvényesek vihetik bíróságra…
Közben a Magyar Vagon visszavonat az ajánlatát. Nem is baj... Csőd közelben lévő cég a Refene folyamatosan kötbérezik őket, mert évek óta késnek az új AVRIL vonatok szállításával és amit leszállítottak azokkal is csak a baj van műszakilag... a DB-nek szállítandó talgó 230-al is vannak bajok pár szerelvény megbukott a DB minőségi tesztjein... Szóval én nagyon örülök, hogy nem kell fizetnünk ezt a csődtömeget legyen ez a spanyolok gondja...

 
Közben a Magyar Vagon visszavonat az ajánlatát. Nem is baj... Csőd közelben lévő cég a Refene folyamatosan kötbérezik őket, mert évek óta késnek az új AVRIL vonatok szállításával és amit leszállítottak azokkal is csak a baj van műszakilag... a DB-nek szállítandó talgó 230-al is vannak bajok pár szerelvény megbukott a DB minőségi tesztjein... Szóval én nagyon örülök, hogy nem kell fizetnünk ezt a csődtömeget legyen ez a spanyolok gondja...

Ha a pénzügyi adataikat(fő számok) nézem, rövid távon javuló tendenciát is mutat, annyira nem egyértelmű a csődhelyzet.

A magyar állami hitelnek lehet jobb helye mint ez…
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
Közben a Magyar Vagon visszavonat az ajánlatát. Nem is baj... Csőd közelben lévő cég a Refene folyamatosan kötbérezik őket, mert évek óta késnek az új AVRIL vonatok szállításával és amit leszállítottak azokkal is csak a baj van műszakilag... a DB-nek szállítandó talgó 230-al is vannak bajok pár szerelvény megbukott a DB minőségi tesztjein... Szóval én nagyon örülök, hogy nem kell fizetnünk ezt a csődtömeget legyen ez a spanyolok gondja...

1 teljesen hozzánemértő kérdés, fotelből:
Úgy tudom, hogy a kínai mozdonyra nem adnak EU típusengedélyt, mert csak (ne veszélyeztesse a Siemens + Talgo :) piacát)
Nem-e lehetne-e, hogy csak belföldi (Magyar) engedélyt kap. Azaz nekünk belföldre megfelel.
Tudom, hogy így az országátlépésnél mozdonyt kellene cserélni.
De a hozzáértéktől kérdezem, hogy belföldön jó lehetne egy ilyen megoldás?

(Azt hittem a közlekedésben vagyunk, kérem szépen oda átrakni, ha indokolt)
 
1 teljesen hozzánemértő kérdés, fotelből:
Úgy tudom, hogy a kínai mozdonyra nem adnak EU típusengedélyt, mert csak (ne veszélyeztesse a Siemens + Talgo :) piacát)
Nem-e lehetne-e, hogy csak belföldi (Magyar) engedélyt kap. Azaz nekünk belföldre megfelel.
Tudom, hogy így az országátlépésnél mozdonyt kellene cserélni.
De a hozzáértéktől kérdezem, hogy belföldön jó lehetne egy ilyen megoldás?

(Azt hittem a közlekedésben vagyunk, kérem szépen oda átrakni, ha indokolt)
Marmint arra gondolsz hogy kinai mozdony gyartast hozunk ide licensz alapjan? (Amik amugy nem szarok csak meg jegyzem)
Mert ha igen az a hosszabb dragabb ut lenne ami pletykak szerint a b-terv mert annak minden szir szar engedelyet 0rol kell csinalni es nekünk azert lett volna jo a talgo mert annal is meg kell csinalni majd de csak a hazai reszet az unios meg van mar.
 
Úgy tudom, hogy a kínai mozdonyra nem adnak EU típusengedélyt, mert csak (ne veszélyeztesse a Siemens + Talgó :) piacát)
Azért nem adnak neki, mert képtelen megfelelni az EU-s előírásoknak.
Nem-e lehetne-e, hogy csak belföldi (Magyar) engedélyt kap. Azaz nekünk belföldre megfelel.
De lehet csak az nagyon drága lenne, ha a határon mindig mozdonyt kéne cserélni és nem tudnánk mivel futásteljesítményt kiegyenlíteni (az új bérelt taurusok fele kint van sógoréknál, hogy kiegyenlítse azt, hogy itthon használjuk a railjetjüket)
De a hozzáértéktől kérdezem, hogy belföldön jó lehetne egy ilyen megoldás?
Nem lenne jó, de cserébe jó drága lenne.

Ha nem akarok német mozdonyt akkor:
NEWAG griffin, önköltségen engedélyeztetik a német, osztrák, magyar, cseh, szlovák hálózaton nekünk már csak a román, szerb, és horváton kéne...
img_20240826_153327-jpg.7786443
img_20240826_153309-jpg.7786442
 
Azért nem adnak neki, mert képtelen megfelelni az EU-s előírásoknak.
Ha akar meg tud felelni csak modositasok kellenek ami penz amit meg megrendeles nelkul nem fognak puszira meg csinalni senkinek
Ha mondjukmeg vennenk a licenszet valamelyiknek dalolva meg csinaljak velunk es hozzavetoleg rovid ido alatt is (ott addig dolgoznak amig kell nem addig amig tart a melo)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ha akar meg tud felelni csak modositasok kellenek ami penz amit meg megrendeles nelkul nem fognak puszira meg csinalni senkinek
Ha mondjukmeg vennenk a licenszet valamelyiknek dalolva meg csinaljak velunk es hozzavetoleg rovid ido alatt is (ott addig dolgoznak amig kell nem addig amig tart a melo)
Volt már számtalan megrendelés pl cseh leoexpress vett tőlük motorvonatokat, de nem tudták megszerezni az engedélyeket így a csehek elálltak az üzlettől aztán a szintén cseh regiojet vette át vonatokat de akkor se kapták meg az engedélyt úgyhogy most azok a vonatok valahol Csehországba vannak félreállítva és várják a csodát az osztrák westbahn is vett kínai motorvonatokat már jópár éve, de még most se tudták őket forgalomba állítani szóval vannak próbálkozások, de eddig beleállt mind a földbe
 
Azért nem adnak neki, mert képtelen megfelelni az EU-s előírásoknak.

De lehet csak az nagyon drága lenne, ha a határon mindig mozdonyt kéne cserélni és nem tudnánk mivel futásteljesítményt kiegyenlíteni (az új bérelt taurusok fele kint van sógoréknál, hogy kiegyenlítse azt, hogy itthon használjuk a railjetjüket)

Nem lenne jó, de cserébe jó drága lenne.

Ha nem akarok német mozdonyt akkor:
NEWAG griffin, önköltségen engedélyeztetik a német, osztrák, magyar, cseh, szlovák hálózaton nekünk már csak a román, szerb, és horváton kéne...
img_20240826_153327-jpg.7786443
img_20240826_153309-jpg.7786442

Na speciel pont a lengyelektől nem kéne venni semmit.
 
A trieszti magyar terminál milyen komparatív előnyöket jelent a magyar cégek számára, más egyébként piaci körülmények között elérhető terminálokhoz képest?
Mert erről nem sok szó esett (itt se, máshol se).


No offense.
Saját telek, cég, árképzés.
Ennek alapján lehet akár saját hajózási biztosítási cég, kereskedelmi flotta.

Beláthatatlan előnyök. Annyi, hogy sorolni se lehet eleget.

Ui: ha jól megy majd, akkor lehet majd nyitni a következőt dél nyugat ázsia kelet afrika környékén...

Ui2: valami hollandia is eszembe jutott...
 
Saját telek, cég, árképzés.
Ennek alapján lehet akár saját hajózási biztosítási cég, kereskedelmi flotta.

Beláthatatlan előnyök. Annyi, hogy sorolni se lehet eleget.

Ui: ha jól megy majd, akkor lehet majd nyitni a következőt dél nyugat ázsia kelet afrika környékén...

Ui2: valami hollandia is eszembe jutott...
Egy terminál a hozzá kapcsolodó logisztika nélkül semmit se ér... A kapcsolodó logisztika az alapja hogy egy terminál gazdaságos legyen. Legfőképpen vasúti
 
Na speciel pont a lengyelektől nem kéne venni semmit.
Jaj istenem....
Nem a múltrendszeről meg a 20 évvel ezelőtti minőségről beszélünk.....
Ők feljöttek mi meg lementünk..... és ezt sokkan nem akarják belátni....
Mert bezzeg mi..mert a foss lengyel még mindig be van sülve az agyukba.
A legnagyobb gáz hogy sajnos szellemi, mentális (hozzá állás) és ipari háttér nélkül mi sosse fogjuk elérni azt a szintet amit ők már elértek.
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg