Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 037
10 061
113

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 531
13 289
113
Szeptemberben kezdődik a magyar kikötő építése Triesztben. A tervek szerint 2026-tól már igénybe vehetik a magyar vállalatok a kikötő terminálját

Gratulálok ismét a szagértőknek.

Ismét azt hagyják el a beruházásból, ami kiemelné a nagy átlag közül.
Szaros pár milliárd forint megtakarításáért.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 564
32 263
113
Ettől még a részvényesek vihetik bíróságra…
Közben a Magyar Vagon visszavonat az ajánlatát. Nem is baj... Csőd közelben lévő cég a Refene folyamatosan kötbérezik őket, mert évek óta késnek az új AVRIL vonatok szállításával és amit leszállítottak azokkal is csak a baj van műszakilag... a DB-nek szállítandó talgó 230-al is vannak bajok pár szerelvény megbukott a DB minőségi tesztjein... Szóval én nagyon örülök, hogy nem kell fizetnünk ezt a csődtömeget legyen ez a spanyolok gondja...

 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 355
2 618
113
Közben a Magyar Vagon visszavonat az ajánlatát. Nem is baj... Csőd közelben lévő cég a Refene folyamatosan kötbérezik őket, mert évek óta késnek az új AVRIL vonatok szállításával és amit leszállítottak azokkal is csak a baj van műszakilag... a DB-nek szállítandó talgó 230-al is vannak bajok pár szerelvény megbukott a DB minőségi tesztjein... Szóval én nagyon örülök, hogy nem kell fizetnünk ezt a csődtömeget legyen ez a spanyolok gondja...

Ha a pénzügyi adataikat(fő számok) nézem, rövid távon javuló tendenciát is mutat, annyira nem egyértelmű a csődhelyzet.

A magyar állami hitelnek lehet jobb helye mint ez…
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 797
7 925
113
Közben a Magyar Vagon visszavonat az ajánlatát. Nem is baj... Csőd közelben lévő cég a Refene folyamatosan kötbérezik őket, mert évek óta késnek az új AVRIL vonatok szállításával és amit leszállítottak azokkal is csak a baj van műszakilag... a DB-nek szállítandó talgó 230-al is vannak bajok pár szerelvény megbukott a DB minőségi tesztjein... Szóval én nagyon örülök, hogy nem kell fizetnünk ezt a csődtömeget legyen ez a spanyolok gondja...

1 teljesen hozzánemértő kérdés, fotelből:
Úgy tudom, hogy a kínai mozdonyra nem adnak EU típusengedélyt, mert csak (ne veszélyeztesse a Siemens + Talgo :) piacát)
Nem-e lehetne-e, hogy csak belföldi (Magyar) engedélyt kap. Azaz nekünk belföldre megfelel.
Tudom, hogy így az országátlépésnél mozdonyt kellene cserélni.
De a hozzáértéktől kérdezem, hogy belföldön jó lehetne egy ilyen megoldás?

(Azt hittem a közlekedésben vagyunk, kérem szépen oda átrakni, ha indokolt)
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 037
10 061
113
1 teljesen hozzánemértő kérdés, fotelből:
Úgy tudom, hogy a kínai mozdonyra nem adnak EU típusengedélyt, mert csak (ne veszélyeztesse a Siemens + Talgo :) piacát)
Nem-e lehetne-e, hogy csak belföldi (Magyar) engedélyt kap. Azaz nekünk belföldre megfelel.
Tudom, hogy így az országátlépésnél mozdonyt kellene cserélni.
De a hozzáértéktől kérdezem, hogy belföldön jó lehetne egy ilyen megoldás?

(Azt hittem a közlekedésben vagyunk, kérem szépen oda átrakni, ha indokolt)
Marmint arra gondolsz hogy kinai mozdony gyartast hozunk ide licensz alapjan? (Amik amugy nem szarok csak meg jegyzem)
Mert ha igen az a hosszabb dragabb ut lenne ami pletykak szerint a b-terv mert annak minden szir szar engedelyet 0rol kell csinalni es nekünk azert lett volna jo a talgo mert annal is meg kell csinalni majd de csak a hazai reszet az unios meg van mar.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 564
32 263
113
Úgy tudom, hogy a kínai mozdonyra nem adnak EU típusengedélyt, mert csak (ne veszélyeztesse a Siemens + Talgó :) piacát)
Azért nem adnak neki, mert képtelen megfelelni az EU-s előírásoknak.
Nem-e lehetne-e, hogy csak belföldi (Magyar) engedélyt kap. Azaz nekünk belföldre megfelel.
De lehet csak az nagyon drága lenne, ha a határon mindig mozdonyt kéne cserélni és nem tudnánk mivel futásteljesítményt kiegyenlíteni (az új bérelt taurusok fele kint van sógoréknál, hogy kiegyenlítse azt, hogy itthon használjuk a railjetjüket)
De a hozzáértéktől kérdezem, hogy belföldön jó lehetne egy ilyen megoldás?
Nem lenne jó, de cserébe jó drága lenne.

Ha nem akarok német mozdonyt akkor:
NEWAG griffin, önköltségen engedélyeztetik a német, osztrák, magyar, cseh, szlovák hálózaton nekünk már csak a román, szerb, és horváton kéne...
img_20240826_153327-jpg.7786443
img_20240826_153309-jpg.7786442
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 037
10 061
113
Azért nem adnak neki, mert képtelen megfelelni az EU-s előírásoknak.
Ha akar meg tud felelni csak modositasok kellenek ami penz amit meg megrendeles nelkul nem fognak puszira meg csinalni senkinek
Ha mondjukmeg vennenk a licenszet valamelyiknek dalolva meg csinaljak velunk es hozzavetoleg rovid ido alatt is (ott addig dolgoznak amig kell nem addig amig tart a melo)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 564
32 263
113
Ha akar meg tud felelni csak modositasok kellenek ami penz amit meg megrendeles nelkul nem fognak puszira meg csinalni senkinek
Ha mondjukmeg vennenk a licenszet valamelyiknek dalolva meg csinaljak velunk es hozzavetoleg rovid ido alatt is (ott addig dolgoznak amig kell nem addig amig tart a melo)
Volt már számtalan megrendelés pl cseh leoexpress vett tőlük motorvonatokat, de nem tudták megszerezni az engedélyeket így a csehek elálltak az üzlettől aztán a szintén cseh regiojet vette át vonatokat de akkor se kapták meg az engedélyt úgyhogy most azok a vonatok valahol Csehországba vannak félreállítva és várják a csodát az osztrák westbahn is vett kínai motorvonatokat már jópár éve, de még most se tudták őket forgalomba állítani szóval vannak próbálkozások, de eddig beleállt mind a földbe
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 520
16 683
113
Azért nem adnak neki, mert képtelen megfelelni az EU-s előírásoknak.

De lehet csak az nagyon drága lenne, ha a határon mindig mozdonyt kéne cserélni és nem tudnánk mivel futásteljesítményt kiegyenlíteni (az új bérelt taurusok fele kint van sógoréknál, hogy kiegyenlítse azt, hogy itthon használjuk a railjetjüket)

Nem lenne jó, de cserébe jó drága lenne.

Ha nem akarok német mozdonyt akkor:
NEWAG griffin, önköltségen engedélyeztetik a német, osztrák, magyar, cseh, szlovák hálózaton nekünk már csak a román, szerb, és horváton kéne...
img_20240826_153327-jpg.7786443
img_20240826_153309-jpg.7786442

Na speciel pont a lengyelektől nem kéne venni semmit.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 443
2 841
113
A trieszti magyar terminál milyen komparatív előnyöket jelent a magyar cégek számára, más egyébként piaci körülmények között elérhető terminálokhoz képest?
Mert erről nem sok szó esett (itt se, máshol se).


No offense.
Saját telek, cég, árképzés.
Ennek alapján lehet akár saját hajózási biztosítási cég, kereskedelmi flotta.

Beláthatatlan előnyök. Annyi, hogy sorolni se lehet eleget.

Ui: ha jól megy majd, akkor lehet majd nyitni a következőt dél nyugat ázsia kelet afrika környékén...

Ui2: valami hollandia is eszembe jutott...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 491
8 157
113
Saját telek, cég, árképzés.
Ennek alapján lehet akár saját hajózási biztosítási cég, kereskedelmi flotta.

Beláthatatlan előnyök. Annyi, hogy sorolni se lehet eleget.

Ui: ha jól megy majd, akkor lehet majd nyitni a következőt dél nyugat ázsia kelet afrika környékén...

Ui2: valami hollandia is eszembe jutott...
Egy terminál a hozzá kapcsolodó logisztika nélkül semmit se ér... A kapcsolodó logisztika az alapja hogy egy terminál gazdaságos legyen. Legfőképpen vasúti
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 491
8 157
113
Na speciel pont a lengyelektől nem kéne venni semmit.
Jaj istenem....
Nem a múltrendszeről meg a 20 évvel ezelőtti minőségről beszélünk.....
Ők feljöttek mi meg lementünk..... és ezt sokkan nem akarják belátni....
Mert bezzeg mi..mert a foss lengyel még mindig be van sülve az agyukba.
A legnagyobb gáz hogy sajnos szellemi, mentális (hozzá állás) és ipari háttér nélkül mi sosse fogjuk elérni azt a szintet amit ők már elértek.
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg