Magyarország ipara

10%-nál azért jóval magasabb az inidrekt arány szerintem kb mindenhol.
Mivel az indirektek nem számítanak "értékteremtőnek", így azoknál a gyártó telephelyeknél ahol komolyabban nézik a hatékonysági mutatókat, ott nem nagyon szokták ennél magasabbra engedni az arányt. Persze én is láttam már olyan céget, ahol ez az arány sokkal magasabb volt.
 
Nem biztos, hogy az oktatás minősége, inkább a fiatalok demográfiai változása okozza.
De, egyre rosszabb az oktatás minősége. Nem feltétlen tanmenet meg ilyen szintű dolgoktól, hanem a tanároktól, igazgatóktól. Nevetséges és egyben bosszantó, hogy mit csinálnak, pontosabban mit nem csinálnak például általános iskolai szintű oktatás címszó alatt. (És ha ez el van cseszve, az erre építő további képzések eredménye is adott.)
Én értem és tudom, hogy sok mindenen lehet vekeregni, és vannak különböző oktatási modellek, de a nem oktatás, nem tanítás az nem oktatási modell. Ebből, illetve pusztán az iskolák munkáját nézve (tisztelet a kivételnek) nem, hogy fejlesztőket, kutatókat, de még sori melósokat, vagy segédmunkásokat sem képzünk.
Magyar iparnak, magyar magas hozzáadott értéknek nincs jövője, ha nincs egy oktatási reform a gyakorlati, mindennapi oktatói és nevelői munkában. (Bár ha a mai tanárokra bízzuk az oktatási reformot, nem biztos, hogy jó irányba sülne el. Nem teremhet rossz fa jó gyümölcsöt.)
 
De, egyre rosszabb az oktatás minősége. Nem feltétlen tanmenet meg ilyen szintű dolgoktól, hanem a tanároktól, igazgatóktól. Nevetséges és egyben bosszantó, hogy mit csinálnak, pontosabban mit nem csinálnak például általános iskolai szintű oktatás címszó alatt. (És ha ez el van cseszve, az erre építő további képzések eredménye is adott.)
Én értem és tudom, hogy sok mindenen lehet vekeregni, és vannak különböző oktatási modellek, de a nem oktatás, nem tanítás az nem oktatási modell. Ebből, illetve pusztán az iskolák munkáját nézve (tisztelet a kivételnek) nem, hogy fejlesztőket, kutatókat, de még sori melósokat, vagy segédmunkásokat sem képzünk.
Magyar iparnak, magyar magas hozzáadott értéknek nincs jövője, ha nincs egy oktatási reform a gyakorlati, mindennapi oktatói és nevelői munkában. (Bár ha a mai tanárokra bízzuk az oktatási reformot, nem biztos, hogy jó irányba sülne el. Nem teremhet rossz fa jó gyümölcsöt.)

Szerintem is inkább a fiatalok demográfiai változása ill. a szülők hozzáállása probléma, valamint ált. a tanulók hozzáállása probléma. Rendszeresen hallom vissza már idősebb tanároktól, hogy korosztálytól függetlenük képtelenek 10-15 percnél tovább odafigyelni bármire.
 
Mivel az indirektek nem számítanak "értékteremtőnek", így azoknál a gyártó telephelyeknél ahol komolyabban nézik a hatékonysági mutatókat, ott nem nagyon szokták ennél magasabbra engedni az arányt. Persze én is láttam már olyan céget, ahol ez az arány sokkal magasabb volt.

Én még nem találkoztam a környékemen olyan gyártói telephellyel ahol 10%-nak csak a közelében lett volna az "indirekt" arány, mindenhol jóval több volt ennél.
 
Szerintem is inkább a fiatalok demográfiai változása
A fiatalok nem változnak demográfiailag …csak a számuk…abban a kontextusban ahogy írtad a fogalom nem használható. Mást jelent.
Mert így azt állítod azért, mert kevesebben vannak hülyébbek …kb..
Ez a hiba már korábbi hozzászólásban megjelent.
Generációs változásról beszélhetünk pl….Az, h hogyan alakul egy generáció iskolázottságának színvonala szociális, szociológiai kérdés+ egyéb. Létezik a kettő összevonása, de az meg módszertanilag még mindig alapvetően statisztikai alapú.
Az attitűd kutatások, szociálpszichológia egyebek árnyalják a képet.
Ez az a társadalom tudomány, amit feljebb egy fejlesztő mérnök éppen “leköpött”.

A demográfia: A népesedés számszerűen megragadható adatait elemző tudomány.
Kvantitatív módszertannal közelít.
Bővebben: “olyan tudomány, amely a népességet, a népesedési folyamatokat populációs szinten vizsgálja - azaz leírja és elemzi az emberrel, emberi élettel kapcsolatos alapvető jelenségeket (például születés, halálozás vagy kor, nem, etnikai hovatartozás, stb. szerinti összetétel) és feltárja ezen jelenségek összefüggéseit, törvényszerűségeit, vizsgálja kölcsönhatásaikat és kutatja a népesség jövőbeni várható alakulását.”

No offense.
Csak ne vigyük meg tovább ezt hibát a megfogalmazásban.
 
Szerintem is inkább a fiatalok demográfiai változása ill. a szülők hozzáállása probléma, valamint ált. a tanulók hozzáállása probléma. Rendszeresen hallom vissza már idősebb tanároktól, hogy korosztálytól függetlenük képtelenek 10-15 percnél tovább odafigyelni bármire.
Demográfia az mást jelent.

Hát ha ennyire tudnának már jó lenne. A 45 perces órából régebben -mikor tanultuk- sem volt 45 pernyi figyelem, van amikor jobban tud a gyerek figyelni, pl. az óra elején, meg az óra második felében van még egy rövidebb figyelmi időszak. A kettő között meg csökken a figyelem. Tehát önmagában ez nem újkeletű, de valószínű, hogy volt ilyen értelemben romlás. Bizonyos munkákban nem előnyös, még ha bizonyos kompetenciákkal meg jobban rendelkeznek, mint a korábbi korosztályok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A fiatalok nem változnak demográfiailag …csak a számuk…abban a kontextusban ahogy írtad a fogalom nem használható. Mást jelent.
Mert így azt állítod azért, mert kevesebben vannak hülyébbek …kb..
Ez a hiba már korábbi hozzászólásban megjelent.
Generációs változásról beszélhetünk pl….Az, h hogyan alakul egy generáció iskolázottságának színvonala szociális, szociológiai kérdés+ egyéb. Létezik a kettő összevonása, de az meg módszertanilag még mindig alapvetően statisztikai alapú.
Az attitűd kutatások, szociálpszichológia egyebek árnyalják a képet.
Ez az a társadalom tudomány, amit feljebb egy fejlesztő mérnök éppen “leköpött”.

A demográfia: A népesedés számszerűen megragadható adatait elemző tudomány.
Kvantitatív módszertannal közelít.
Bővebben: “olyan tudomány, amely a népességet, a népesedési folyamatokat populációs szinten vizsgálja - azaz leírja és elemzi az emberrel, emberi élettel kapcsolatos alapvető jelenségeket (például születés, halálozás vagy kor, nem, etnikai hovatartozás, stb. szerinti összetétel) és feltárja ezen jelenségek összefüggéseit, törvényszerűségeit, vizsgálja kölcsönhatásaikat és kutatja a népesség jövőbeni várható alakulását.”

No offense.
Csak ne vigyük meg tovább ezt hibát a megfogalmazásban.

Hogy a f*ba ne váltottak volna. Nézd már meg mi volta fehér gyerekek aránya a 40 éve és mennyi ma.
 
Hogy a f*ba ne váltottak volna. Nézd már meg mi volta fehér gyerekek aránya a 40 éve és mennyi ma.
Vehettem ezt egy eufemisztikusan rasszista megközelítésnek. Szólok nem vagyok érzékeny, így nem zavar.
De attól még nem változik az érvelési hiba, nem a megfelelő fogalmat használod.

Az, h egy adott korosztályon belül nő a társadalmilag leszakadó/leszakadt csoportokból származok aránya és azok oktatása úgy alakul, ahogy az továbbra sem demográfia kérdés.
Egyébként a nem ebbe a csoportba tartozó fiatalok oktatási paraméterei is romlanak. Általánosan megállapítható, h úgy romlik az oktatás színvonala, h az alapfokú oktatásban tanuló gyerekek száma kb.: negyede a 80-as évek első feléhez képest…kevesebb gyereket sikerül szarul kezelni a rendszernek.

Értem az etnonacinalista, ultra jobboldali vágyat, h majd a demográfia megoldja, értve ez alatt, amivel többen érvelnek: h a szívnek kedves “jó” magyarok leszaporodják megfelelő támogatással a “rossz” magyarokat…
Nem fogják. Annyira életszerűtlen elképzelés még ellene érvelni is felesleges.
Vissza lehet térni a valóságba, bármennyire is kínzó annak realitása más megoldásokat keresni. Amiben nem létezik optimális és egyszerű.
 
Vehettem ezt egy eufemisztikusan rasszista megközelítésnek. Szólok nem vagyok érzékeny, így nem zavar.
De attól még nem változik az érvelési hiba, nem a megfelelő fogalmat használod.

Az, h egy adott korosztályon belül nő a társadalmilag leszakadó/leszakadt csoportokból származok aránya és azok oktatása úgy alakul, ahogy az továbbra sem demográfia kérdés.
Egyébként a nem ebbe a csoportba tartozó fiatalok oktatási paraméterei is romlanak. Általánosan megállapítható, h úgy romlik az oktatás színvonala, h az alapfokú oktatásban tanuló gyerekek száma kb.: negyede a 80-as évek első feléhez képest…kevesebb gyereket sikerül szarul kezelni a rendszernek.

Értem az etnonacinalista, ultra jobboldali vágyat, h majd a demográfia megoldja, értve ez alatt, amivel többen érvelnek: h a szívnek kedves “jó” magyarok leszaporodják megfelelő támogatással a “rossz” magyarokat…
Nem fogják. Annyira életszerűtlen elképzelés még ellene érvelni is felesleges.
Vissza lehet térni a valóságba, bármennyire is kínzó annak realitása más megoldásokat keresni. Amiben nem létezik optimális és egyszerű.
A demográfia az emberi populációdinamikával foglalkozó tudomány. Kiterjed a népesség méretére, szerkezetére és eloszlására, valamint a születések, a halálozások, a vándorlás és az öregedés hatására történő változására. A demográfiai elemzés vonatkozhat a teljes társadalomra, vagy annak egyes – oktatási, nemzetiségi, vallási vagy etnikai szempontok alapján lehatárolt – csoportjaira.


 
A demográfia az emberi populációdinamikával foglalkozó tudomány. Kiterjed a népesség méretére, szerkezetére és eloszlására, valamint a születések, a halálozások, a vándorlás és az öregedés hatására történő változására. A demográfiai elemzés vonatkozhat a teljes társadalomra, vagy annak egyes – oktatási, nemzetiségi, vallási vagy etnikai szempontok alapján lehatárolt – csoportjaira.


A ló négylábú állat, de nem minden négylábú állat ló.

A társadalomtudományok alaptudományai közül a szociológia egyik ága a demográfia. (Angolszászoknál jellemzően a közgazdaságtan alá tartozik).
A kérdés lazult, s az átjárás vertikálisan és horizontálisan is meg van, mert interdiszciplináris, de nem alaptudomány. Biztos itt is eljön majd a forradalom, de azt várjuk meg.
Mindig a tágabb felől közelítünk a szűkebb felé. Kutatás célja, tárgya jelöli ki a szakterületet.
Már önmagában a szociológia sem ad elégséges válaszokat.
Tehát tágítani kell a megközelítést.
Ehhez képest tettél egy szűkítést.
Eleve a felmerült alap kérdésre - nem is lehet célja komplex válasz, mert csak egyik területe (statisztikailag jól adatolható) faktora az elemzésnek. Része az egésznek.

Ahogy pedig nálad felmerült a demográfia mint tényező a “faji” megközelítés teljesen invalid, mert ebben formában nem létezik.
 
https://www.portfolio.hu/uzlet/2025...beruhazasok-kihivasok-es-a-piac-jovoje-750439
"Magyarország az akkumulátorgyártás egyik európai központjává válik, miközben a globális piac kihívásokkal néz szembe. A CATL és a SEMCORP vezetői a panelbeszélgetés során a beruházásaik állapotáról, a munkaerőpiaci kihívásokról, a piaci trendekről és a beszállítói kapcsolatok buktatóiról is beszéltek. Milyen szerepet játszik hazánk az elektromobilitás jövőjében? Hogyan látják a magyar beszállítók esélyeit a kínai vállalatok piacán? És mi kell ahhoz, hogy a magyar akkumulátorgyártás versenyképes maradjon? A védelmi ipart ugyanakkor szintén kitörési pontként tartják számon járműipari berkekben, és az ezekben rejlő lehetőségekről is szó esett a Portfolio Járműipar 2025 konferencián."
 
A legnagyobb kínai ellenőrző és tanúsító szervezet (CCIC) képviselői Palkovics László kormánymegbízott meghívására érkeztek szombaton a ZalaZONE autóipari próbapályára.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Csak nekem tűnik nagyon lassúnak az építkezés?
Pár ember lődörög.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csak nekem tűnik nagyon lassúnak az építkezés?
Pár ember lődörög.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mindegyik videón, legalábbis a decemberi és a februárin is ilyen kevés ember van.

Ha valakinek van kedve összehasonlítani a februári videóval:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez pedig augusztusi:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Mert a kínaiaknak lövésük sincs a magyar szabványokról de mindent kínaiakkal akartatnak csinálni, de ha nem kínai akkor ingyen legyen. Illetve hát van 10% közvetítői díj…