De, egyre rosszabb az oktatás minősége. Nem feltétlen tanmenet meg ilyen szintű dolgoktól, hanem a tanároktól, igazgatóktól. Nevetséges és egyben bosszantó, hogy mit csinálnak, pontosabban mit nem csinálnak például általános iskolai szintű oktatás címszó alatt. (És ha ez el van cseszve, az erre építő további képzések eredménye is adott.)
Én értem és tudom, hogy sok mindenen lehet vekeregni, és vannak különböző oktatási modellek, de a nem oktatás, nem tanítás az nem oktatási modell. Ebből, illetve pusztán az iskolák munkáját nézve (tisztelet a kivételnek) nem, hogy fejlesztőket, kutatókat, de még sori melósokat, vagy segédmunkásokat sem képzünk.
Magyar iparnak, magyar magas hozzáadott értéknek nincs jövője, ha nincs egy oktatási reform a gyakorlati, mindennapi oktatói és nevelői munkában. (Bár ha a mai tanárokra bízzuk az oktatási reformot, nem biztos, hogy jó irányba sülne el. Nem teremhet rossz fa jó gyümölcsöt.)