Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 345
51 699
113
szóval indul újra a kelet-európai olcsójánoskodás, a ki ígér több év adómentességet, plusz autópályát, kevesebb szakszervezeti befolyást. Az gondolom megint a véletlen műve, hogy azzal túlnézik az egyik fő pontentát Düsseldorf környékén, hogy Magyarországon már 400 óra/év túlórát is el lehet rendelni (miközben Németországban elég szigorúan veszik a túlórázást - no persze, ez a trükkös emberkereskedőket nem érinti. Hegesztős oldalon van pofája valakinek úgy hirdetni az állást, hogy heti 60 órával mennyit lehet keresni...). Pontosan az ilyen filléreskedéssel tesszük magunkat automatikusan Balkánnal egyenlővé. Eddig tart a büszkeség meg a nagyság. A nép görizik, ezek meg lesápolják a megvalósítás során a saját részüket. Nagyon kíváncsi lennék, hogy hány strómanon keresztül folynak a munkák az Audi/Merci és a többi ilyen autóipari "presztízs beruházásnál".

Beszarás. 3 hónapja arról ment a balhé szakszervezeti szinten, hogy a digitalizáció hogyan fogja érinteni a vegyipari dolgozókat, meg a 37,5 órás munkahét is milyen megterhelő (plusz 30 nap szabadság, meg évente 10 ünnepnap, ami hétközben van és tilos a ledolgozós szombat...), addig odahaza csavarnak még egyet az embereken.

Annyi mindenre lehetett volna szakosodni, specializálódni az évek során. Régen nagyon sokat jártam Lichtenstein-be. Az egész egy bolhafing. Ott a ThyssenKrupp Presta, a Hilti meg a bankok. Plusz ott a világ legnagyobb fogászati implantátum gyára (mert ugye a rágni kell). Kis ország és jé, működik. Magyarországon megvolt a szürkeállomány, az ötlet és a munkabírás is. Mi lett belőle?! Lenyúlás, haver cége, elvesztett évtizedek. Majd 2030-ban a robotokkal szemben mit fognak kitalálni!?
Akkor mi a tanács, ne álljunk bele a versenybe és hagyjuk feltett kézzel azt, hogy elvigye Győr/Magyarország elől a lehetőséget random román, bolgár, lengyel város? Ne adjunk semmi kedvezményt egy ilyen külföldi cégnek mint a VW, illetve mutatkozzunk érdektelennek mikor kb. 5000 embernek adnának munkát?

Mi sajnos nem vagyunk Lichtenstein, alakult ahogy alakult, de szerintem szükségünk van minden ilyen beruházásra.
 

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
471
165
43
Akkor mi a tanács, ne álljunk bele a versenybe és hagyjuk feltett kézzel azt, hogy elvigye Győr/Magyarország elől a lehetőséget random román, bolgár, lengyel város? Ne adjunk semmi kedvezményt egy ilyen külföldi cégnek mint a VW, illetve mutatkozzunk érdektelennek mikor kb. 5000 embernek adnának munkát?

Mi sajnos nem vagyunk Lichtenstein, alakult ahogy alakult, de szerintem szükségünk van minden ilyen beruházásra.
Honnan lenne munkaerő, arrafelé csak az nem dolgozik, aki nem akar. Megengedhetjük azt a luxust, hogy ukrán munkaerőt foglalkoztatva pl. 10 milliárdokkal kitömjünk a VW-t?
 
  • Tetszik
Reactions: Robur and nekerdez

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Akkor mi a tanács, ne álljunk bele a versenybe és hagyjuk feltett kézzel azt, hogy elvigye Győr/Magyarország elől a lehetőséget random román, bolgár, lengyel város? Ne adjunk semmi kedvezményt egy ilyen külföldi cégnek mint a VW, illetve mutatkozzunk érdektelennek mikor kb. 5000 embernek adnának munkát?

Mi sajnos nem vagyunk Lichtenstein, alakult ahogy alakult, de szerintem szükségünk van minden ilyen beruházásra.
Nem de ha ezzel akarunk házalni akkor tényleg csak vazalusok(cselédek) vagyunk. Új munkatörvény könyv stb az emberek ellen van! A cigányokat nehéz a gyártósor mellé bevinni képzésekről nem is beszélve! Mi olcsón dolgozunk sokat(pontosabban az isten adta nép) nem jut idő családra és a népesség fogyás még inkább dinamikusabb lesz !
 
  • Tetszik
Reactions: Robur and Luthero

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 345
51 699
113
Honnan lenne munkaerő, arrafelé csak az nem dolgozik, aki nem akar. Megengedhetjük azt a luxust, hogy ukrán munkaerőt foglalkoztatva pl. 10 milliárdokkal kitömjünk a VW-t?

Meggyőződésem hogy hosszú távon a befizetett adók miatt megéri ez annak az országnak akihez települ a VW-majd.
Térjünk erre majd vissza ha hozzánk jön a gyár, s tényleg csak ukránok lesznek ott...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 345
51 699
113
Nem de ha ezzel akarunk házalni akkor tényleg csak vazalusok(cselédek) vagyunk. Új munkatörvény könyv stb az emberek ellen van! A cigányokat nehéz a gyártósor mellé bevinni képzésekről nem is beszélve! Mi olcsón dolgozunk sokat(pontosabban az isten adta nép) nem jut idő családra és a népesség fogyás még inkább dinamikusabb lesz !
Állj, szerintem tisztába kell tenni valamit, ha fáj, ha nem!
Vazallusok vagyunk!

Elvesztettük az első világháborút, majd a másodikat, ezt követően egy hideg háborút is a vesztes oldalon fejeztünk be.

Ebből kell kihozni a lehető legtöbbet!
 
  • Tetszik
Reactions: tomcat1

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
Állj, szerintem tisztába kell tenni valamit, ha fáj, ha nem!
Vazallusok vagyunk!

Elvesztettük az első világháborút, majd a másodikat, ezt követően egy hideg háborút is a vesztes oldalon fejeztünk be.

Ebből kell kihozni a lehető legtöbbet!
De nem így! A lengyelek és a csehek se így csinálják. Ozymandias mint gyakorló mérnök itt már oldalakat írt a problémákról. A rendszerváltás után 30 évvel mi vagyunk az Eu mexikója ! Ezen munkaügyi reformok a megint csak a képzettebb munkaerő elvándorlást fogja előidézni ! A kormány a külpolitikát jól csinálja de ezt nem ! A "szerencsék" az hogy a német lemondott a fajfenntartásról és az német nemzetiségűek születési rátája 1,0 alatt van!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 345
51 699
113
De nem így! A lengyelek és a csehek se így csinálják. Ozymandias mint gyakorló mérnök itt már oldalakat írt a problémákról. A rendszerváltás után 30 évvel mi vagyunk az Eu mexikója ! Ezen munkaügyi reformok a megint csak a képzettebb munkaerő elvándorlást fogja előidézni ! A kormány a külpolitikát jól csinálja de ezt nem ! A "szerencsék" az hogy a német lemondott a fajfenntartásról és az német nemzetiségűek születési rátája 1,0 alatt van!
A csehektől viszik el a gyártást, arról szól a cikk pont, hogy őket drágának tartják. A lengyelek meg azért tudták fejlődni, mert olcsóbbak voltak még nálunk is. Mostanra érett be nekik, hogy velük gyártást fél Európa, illetve náluk volt rendszerváltás, annyira szét sem tudták lopni a közvagyont.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 777
18 023
113
Akkor mi a tanács, ne álljunk bele a versenybe és hagyjuk feltett kézzel azt, hogy elvigye Győr/Magyarország elől a lehetőséget random román, bolgár, lengyel város? Ne adjunk semmi kedvezményt egy ilyen külföldi cégnek mint a VW, illetve mutatkozzunk érdektelennek mikor kb. 5000 embernek adnának munkát?

Mi sajnos nem vagyunk Lichtenstein, alakult ahogy alakult, de szerintem szükségünk van minden ilyen beruházásra.
erről már többször írtam. Mezőgazdaság, vegyipar, egyedi gépgyártás, biotechnológia, sebészi implantátumok, orvosi rendszerek, robotika, mikorelektronika (bizony, van olyan terület, ahol az ázsiaiak a fasorban sincsenek), precíziós gépek és mérőműszerek, megmunkálóközpontok, 3d nyomtatás, stb...

De nekünk ezek nem kellettek, helyette el lett verve egy csomó pénz minden szarra. Problémát jelentene, ha nem Siemens CT lenne a kórházakban hanem Béla II CT!? Nem hiszem. Hogy alacsony a darabszám!? Lehet (relatív, hogy mi mennyi, ha a karbantartásról van szó. Egy F-16-os sem annyiba kerül, mint a celti a kabintetőn, hanem a többi cuccos...

Szerintem előállt a totális gyarmati függőség. Kellünk, amíg ide lehet szarni a gyártósort az adókedvezmények miatt. Ki lehet számolni, hogy pl. mennyi a CO2-es lábnyoma egy autógyárnak. Persze, ilyenkor a Mutti mossa a kezét, hogy kérem, ezt nem nálunk gyártják, mi kezdjük az elektromos autókat (hogy azt majd miből töltik, az megint egy másik kérdés). Szerencsétlenkedünk a buszok gyártásával, miközben ez nem a mi a területünk már. Szerencsétlenkedünk a vasúti kocsik gyártásával, miközben ez sem megy. Miért nem gyártunk vasúti forgóvázakat!? Tengelyeket!? Transzformátorokat!? Ha tudsz gyártani vasúti forgóvázat, akkor gyárthatsz metróhoz, gyárthatsz villamoshoz, bányagéphez. Nem, nekünk ez nem kell.

Nem folytatom, mert úgy érzem, hogy ez felesleges szócséplés, meg ez megint egy olyan dolog, hogy hitéleti kérdés. Aki akarja elfogadja, aki nem az meg nem. Ez ugyanolyan, mint a repülőgépek. Egyeseknek az a tutkerály repülő, amelyik évek óta repül fegyverek nélkül, de tud szupercirkálni annyi ideig, ameddig amennyi idő alatt megiszok egy pohár bort (kb. 5 perc). Akinek ez a helyzet jó, annak jó. Akinek nem, az meg megkeresi azokat a helyzeteket, ahol jó lehet.

Nincs jogom tulajdonképen elítélni emiatt senkit, csupán dühhel vegyes elkeseredettséggel figyelem, hogy a Nyugat a profitért szétveri magát Keleten, miközben Magyarország meg a nyugati érdekekért (amik nem is az övé, másrészt sosem volt egyenrangú partnerük) teszi magát tönkre. A többit majd megírják bőrkötéses könyvekben...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 777
18 023
113
A csehektől viszik el a gyártást, arról szól a cikk pont, hogy őket drágának tartják. A lengyelek meg azért tudták fejlődni, mert olcsóbbak voltak még nálunk is. Mostanra érett be nekik, hogy velük gyártást fél Európa, illetve náluk volt rendszerváltás, annyira szét sem tudták lopni a közvagyont.
A cseheknél más volt a helyzet. A cseheknél a privatizációt nem engedték ennyire eszetlenül, mint a lengyeleknél vagy mint nálunk. A németeknek mindig is fájt, hogy nem tudták teljesen rátenni a kezüket a komplett cseh nehéziparra. A Skoda nem csak autógyár. Az a régió egy ipari centrum. Nagyon durva kovácsoló üzemek vannak arrafelé, a Skoda világszínvonalú megmunkáló gépeket gyárt, precíziós öntödék és fémipari egységek vannak. Az autógyár egy jelentős szeglet, de nem az egész.

A csehek meg ezt látják. Párszor megfordultam Vitkovice-ben. Voltam pár ipari üzemben, de ami ott van, az brutál. Olyan armatúrákat, reaktoredényeket kovácsolnak le, gyártanak le, hogy beszarás. Ilyen ipari gócból még kettő van Európában. Az egyik francia, de az belterjes, a másik Észak-Olaszország. Hatalmas tudással, hagyománnyal, tapasztalattal vezetett családi cégek. Azért amikor látsz egy ammónai-konvertert a maga laza 450 tonnájával kulcsrakészen kigördülve egy ilyen gyárból, akkor elgondolkodik az ember... A Skoda és társai ez a kaliber. Az oroszoknak sem sikerült megszerezni. Ezek a cégek függetlenek az autóipari macskajancsiktól, a piacról élnek a tudásukkal.

És akkor ebbe a képletbe helyettesítsd be azokat a szövegeket, hogy a "nehézipar idejét múlt és nem felel meg a modern piaci elképzeléseknek..." És ilyenkor van az, hogy egy kis cég 130 emberrel megmondja egy évi 64 milliárd €-t termelő, 135 ezert foglalkoztató mamutnak, hogy majd mennyibe fog kerülni az a bizonyos reaktor, meg majd mikor jöhetsz érte... Egy ilyen cucc kb. 5 évet üzemel. Pár száz kell belőle, hogy legyen a gyógyszertárban fájdalomcsillapító, mert az alapanyagok annyira durva korróziós féltermékek, hogy van összesen 3 nikkel-ötvözet, ami kibírja azt az 5 évet - nagyon durva korróziós pótlékkal...
 
M

molnibalage

Guest
A cseheknél más volt a helyzet. A cseheknél a privatizációt nem engedték ennyire eszetlenül, mint a lengyeleknél vagy mint nálunk. A németeknek mindig is fájt, hogy nem tudták teljesen rátenni a kezüket a komplett cseh nehéziparra. A Skoda nem csak autógyár. Az a régió egy ipari centrum. Nagyon durva kovácsoló üzemek vannak arrafelé, a Skoda világszínvonalú megmunkáló gépeket gyárt, precíziós öntödék és fémipari egységek vannak. Az autógyár egy jelentős szeglet, de nem az egész.

A csehek meg ezt látják. Párszor megfordultam Vitkovice-ben. Voltam pár ipari üzemben, de ami ott van, az brutál. Olyan armatúrákat, reaktoredényeket kovácsolnak le, gyártanak le, hogy beszarás. Ilyen ipari gócból még kettő van Európában. Az egyik francia, de az belterjes, a másik Észak-Olaszország. Hatalmas tudással, hagyománnyal, tapasztalattal vezetett családi cégek. Azért amikor látsz egy ammónai-konvertert a maga laza 450 tonnájával kulcsrakészen kigördülve egy ilyen gyárból, akkor elgondolkodik az ember... A Skoda és társai ez a kaliber. Az oroszoknak sem sikerült megszerezni. Ezek a cégek függetlenek az autóipari macskajancsiktól, a piacról élnek a tudásukkal.

És akkor ebbe a képletbe helyettesítsd be azokat a szövegeket, hogy a "nehézipar idejét múlt és nem felel meg a modern piaci elképzeléseknek..." És ilyenkor van az, hogy egy kis cég 130 emberrel megmondja egy évi 64 milliárd €-t termelő, 135 ezert foglalkoztató mamutnak, hogy majd mennyibe fog kerülni az a bizonyos reaktor, meg majd mikor jöhetsz érte... Egy ilyen cucc kb. 5 évet üzemel. Pár száz kell belőle, hogy legyen a gyógyszertárban fájdalomcsillapító, mert az alapanyagok annyira durva korróziós féltermékek, hogy van összesen 3 nikkel-ötvözet, ami kibírja azt az 5 évet - nagyon durva korróziós pótlékkal...
A néhány energetikai projektben amit láttam ott is cseh kazán lett volna. Olyan a magyar ipar helyzete, hogy épületgépészeti berendezéseket sem lehet itthonról betervezni. Nagyon kevés komoly gyártóüzem van itthon és azoknak is betett a szankciók, mert részben Oo-ban dolgoztak...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 777
18 023
113
;):)Pontosan. Az MVM próbálja Kiskunfélegyházán a régi Ganz Röck-öt életben tartani, de alig vannak projektek.

Ez egy ördögi kör. Ha nincs tapasztalat, nem kapsz munkát. Ha új cég vagy, nem kapsz munkát, mert nincs tapasztalat. Persze, a megbízói oldalon meg a szaktudás meg az akarat hiányzik, hogy felépíts egy alvállalkozót...

Pedig milyen csudálatosan szép egy membránfal vagy végigmászni egy fōgōzvezeték összes csōcsonkját hegesztési repedések után kutatva és nem találsz..
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
;):)Pontosan. Az MVM próbálja Kiskunfélegyházán a régi Ganz Röck-öt életben tartani, de alig vannak projektek.

Ez egy ördögi kör. Ha nincs tapasztalat, nem kapsz munkát. Ha új cég vagy, nem kapsz munkát, mert nincs tapasztalat. Persze, a megbízói oldalon meg a szaktudás meg az akarat hiányzik, hogy felépíts egy alvállalkozót...

Pedig milyen csudálatosan szép egy membránfal vagy végigmászni egy fōgōzvezeték összes csōcsonkját hegesztési repedések után kutatva és nem találsz..

A jelenlegi kormányzati rendszer erre lenne megoldás! Újra felépítendő iparágak állami megrendelésekkel "felnevelni"! Az idő rohan és ezen zsákutcából egyre nehezebb kitörni !
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and tomcat1

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
A jelenlegi kormányzati rendszer erre lenne megoldás! Újra felépítendő iparágak állami megrendelésekkel "felnevelni"! Az idő rohan és ezen zsákutcából egyre nehezebb kitörni !
Egyet értek! Bár jönne a "zellenzék" "mészároslőrincezni", akikre azok szavaznak, akik saját kudarcaik okaként tekintenek minden épkézláb emberre.
Más: vw-ről mit tudtok? Lesz belőle vmi?
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
erről már többször írtam. Mezőgazdaság, vegyipar, egyedi gépgyártás, biotechnológia, sebészi implantátumok, orvosi rendszerek, robotika, mikorelektronika (bizony, van olyan terület, ahol az ázsiaiak a fasorban sincsenek), precíziós gépek és mérőműszerek, megmunkálóközpontok, 3d nyomtatás, stb...

De nekünk ezek nem kellettek, helyette el lett verve egy csomó pénz minden szarra. Problémát jelentene, ha nem Siemens CT lenne a kórházakban hanem Béla II CT!? Nem hiszem. Hogy alacsony a darabszám!? Lehet (relatív, hogy mi mennyi, ha a karbantartásról van szó. Egy F-16-os sem annyiba kerül, mint a celti a kabintetőn, hanem a többi cuccos...

Szerintem előállt a totális gyarmati függőség. Kellünk, amíg ide lehet szarni a gyártósort az adókedvezmények miatt. Ki lehet számolni, hogy pl. mennyi a CO2-es lábnyoma egy autógyárnak. Persze, ilyenkor a Mutti mossa a kezét, hogy kérem, ezt nem nálunk gyártják, mi kezdjük az elektromos autókat (hogy azt majd miből töltik, az megint egy másik kérdés). Szerencsétlenkedünk a buszok gyártásával, miközben ez nem a mi a területünk már. Szerencsétlenkedünk a vasúti kocsik gyártásával, miközben ez sem megy. Miért nem gyártunk vasúti forgóvázakat!? Tengelyeket!? Transzformátorokat!? Ha tudsz gyártani vasúti forgóvázat, akkor gyárthatsz metróhoz, gyárthatsz villamoshoz, bányagéphez. Nem, nekünk ez nem kell.

Nem folytatom, mert úgy érzem, hogy ez felesleges szócséplés, meg ez megint egy olyan dolog, hogy hitéleti kérdés. Aki akarja elfogadja, aki nem az meg nem. Ez ugyanolyan, mint a repülőgépek. Egyeseknek az a tutkerály repülő, amelyik évek óta repül fegyverek nélkül, de tud szupercirkálni annyi ideig, ameddig amennyi idő alatt megiszok egy pohár bort (kb. 5 perc). Akinek ez a helyzet jó, annak jó. Akinek nem, az meg megkeresi azokat a helyzeteket, ahol jó lehet.

Nincs jogom tulajdonképen elítélni emiatt senkit, csupán dühhel vegyes elkeseredettséggel figyelem, hogy a Nyugat a profitért szétveri magát Keleten, miközben Magyarország meg a nyugati érdekekért (amik nem is az övé, másrészt sosem volt egyenrangú partnerük) teszi magát tönkre. A többit majd megírják bőrkötéses könyvekben...
A gyarmati státuszból bizony nagyon nehéz kitörni! A jelenlegi vezetés avval próbálkozik hogy kínai és orosz működő tökét is igyekszik bevonni ezzel ellensúlyozva a német hegemóniát. Elvileg a gyógyszer és vegyipar területén is igyekeznek fejleszteni. Ennek egyik oka, hogy oroszoktól is az a vissza jelzést kapták, hogy ezeken a területeken kapnak piacot! A felsorolásból amit szerintem kihagytál az informatika ! A felzárkózás alapköve a normális köz és felső oktatás! Ami jelenleg is több sebből vérzik. A közoktatásból eltűnik a diszkrét természettudományos oktatás helyette van egy amorf massza !
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 528
3 069
113
erről már többször írtam. Mezőgazdaság, vegyipar, egyedi gépgyártás, biotechnológia, sebészi implantátumok, orvosi rendszerek, robotika, mikorelektronika (bizony, van olyan terület, ahol az ázsiaiak a fasorban sincsenek), precíziós gépek és mérőműszerek, megmunkálóközpontok, 3d nyomtatás, stb...

De nekünk ezek nem kellettek, helyette el lett verve egy csomó pénz minden szarra. Problémát jelentene, ha nem Siemens CT lenne a kórházakban hanem Béla II CT!? Nem hiszem. Hogy alacsony a darabszám!? Lehet (relatív, hogy mi mennyi, ha a karbantartásról van szó. Egy F-16-os sem annyiba kerül, mint a celti a kabintetőn, hanem a többi cuccos...

Szerintem előállt a totális gyarmati függőség. Kellünk, amíg ide lehet szarni a gyártósort az adókedvezmények miatt. Ki lehet számolni, hogy pl. mennyi a CO2-es lábnyoma egy autógyárnak. Persze, ilyenkor a Mutti mossa a kezét, hogy kérem, ezt nem nálunk gyártják, mi kezdjük az elektromos autókat (hogy azt majd miből töltik, az megint egy másik kérdés). Szerencsétlenkedünk a buszok gyártásával, miközben ez nem a mi a területünk már. Szerencsétlenkedünk a vasúti kocsik gyártásával, miközben ez sem megy. Miért nem gyártunk vasúti forgóvázakat!? Tengelyeket!? Transzformátorokat!? Ha tudsz gyártani vasúti forgóvázat, akkor gyárthatsz metróhoz, gyárthatsz villamoshoz, bányagéphez. Nem, nekünk ez nem kell.

Nem folytatom, mert úgy érzem, hogy ez felesleges szócséplés, meg ez megint egy olyan dolog, hogy hitéleti kérdés. Aki akarja elfogadja, aki nem az meg nem. Ez ugyanolyan, mint a repülőgépek. Egyeseknek az a tutkerály repülő, amelyik évek óta repül fegyverek nélkül, de tud szupercirkálni annyi ideig, ameddig amennyi idő alatt megiszok egy pohár bort (kb. 5 perc). Akinek ez a helyzet jó, annak jó. Akinek nem, az meg megkeresi azokat a helyzeteket, ahol jó lehet.

Nincs jogom tulajdonképen elítélni emiatt senkit, csupán dühhel vegyes elkeseredettséggel figyelem, hogy a Nyugat a profitért szétveri magát Keleten, miközben Magyarország meg a nyugati érdekekért (amik nem is az övé, másrészt sosem volt egyenrangú partnerük) teszi magát tönkre. A többit majd megírják bőrkötéses könyvekben...
Részben egyet értek, de az apák hibáit ne a gyerekeken keresd....
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 777
18 023
113
A gyarmati státuszból bizony nagyon nehéz kitörni! A jelenlegi vezetés avval próbálkozik hogy kínai és orosz működő tökét is igyekszik bevonni ezzel ellensúlyozva a német hegemóniát. Elvileg a gyógyszer és vegyipar területén is igyekeznek fejleszteni. Ennek egyik oka, hogy oroszoktól is az a vissza jelzést kapták, hogy ezeken a területeken kapnak piacot! A felsorolásból amit szerintem kihagytál az informatika ! A felzárkózás alapköve a normális köz és felső oktatás! Ami jelenleg is több sebből vérzik. A közoktatásból eltűnik a diszkrét természettudományos oktatás helyette van egy amorf massza !
Ha mindig megtaláljuk a kifogásokat, akkor sosem lesz változás. A klasszikus magyar vállalkozónak - tisztelet a kivételnek - a pénzügyi műveltsége a béka segge alatt, ellenben a rongyrázási hajlama az egekben van. Fontosabb, hogy mielōbb beletegye a valogát a legújabb dójcse prémiumba, mintsem hogy egy világos pénzügyi terv alapján vezesse a céget.

Ez a harácsoló Döbrögi magatartás az egyik oka, amiért annyian dobbantottak Magyarországról. A dolgozó a legvégére maradt - mindig. Így nem is igazán voltak, akikre fel lehetett volna építeni egy stabil céget, maradt helyette a fluktuáció meg a komcsi beidegzōdés, hogy "ha nem teccccik, akkor el lehet menni, a buszmegállóban állnak az emberek, akik a helyedre akarnak lépni..." Jah, lácccccik

Informatika. Azért nem tettem explicit a felsorolásba, mert annyira evidens. Az informatikai helyzet megint annyira tipikus. Szavak szintjén komoly tervek, aztán a megvalósítás meg olyan amilyen. A hazai vonal mindig késésben van és túlzással válaszol. Informatikus hiány van? Igen. Mérnök hiány van? Igen. Erre a válasz, redukált követelményekkel, emelt mennyiségben képezzünk "szakembert". Csak és kizárólag a munkáltatói igény lebeg a szem elōtt. Öntsünk a piacra embereket, hogy a béreket lenyomjuk, de persze, állást nem kapnak - mivel missing skills.

Az oktatásra sok szót nem fecsérlek. Minél műveltebb, minél inkább fejnehéz egy társadalom, annál nehezebb dolga van a négyévenkénti politikai (trash) valóság-show résztvevōinek, mert ott már nehezebb böske-utalvánnyal szavazatokat vásárolni.

A lexikális ismereteken alapuló tudás az összefüggések felismerése, alkalmazása és rendszerbe integrálása nélkül nulla. A Google korában nem sétáló lexikon kell egy szűk területbōl, hanem elemzō, gondolkodó és cselekvō agyak, amelyek tudják, hogy élethosszig tanul.

Személy szerint szívesebben hasznosítanám a tudásom odahaza, ha lenne olyan környezet (jogi, adó, infrastruktúra, eü, stb) és munkáltató, mint a mostani. És nem azért nincs, mert egy történelmi balsors vagy eleve-elrendezés vagy átok sújtja a Kárpát-medencét, hanem a lehetōségekkel élni képtelen kleptokrata csürhe. Furcsa módon, ahol bejátszott nagyon az önös érdek vagy nem voltak teljesen síkhülye vezetōk, ott sikerült igazán komoly cégeket felépíteni a magyar ugaron (OTP, TVK, MOL, MOTIM, etc...)

Részben egyet értek, de az apák hibáit ne a gyerekeken keresd....

Majd 30 év után még mindig a komcsikra hivatkozni, meg a sorosra mutogatni és mindig másokra mutogatni szerintem elég unalmas. Ez már nem szülōk meg dédszülōk műve. A 80-ban született generáció majd 40 éves. Vagy majd 2040-ben is ez lesz a lemez? Minden évtized megkeresi a maga kis felmentését.
 
Status
Not open for further replies.