Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 848
32 003
113
Talán érdemes lenne megvárni a részvényesi közgyűlés tájékoztatását.
Abban lesz ütemezés és számok.

GDP-vel is várjunk kicsit…
Senki nem a jövő hétről beszélt, a GDP-ben első körben maga az építkezés fog meglátszani, utána meg a termelés.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 848
32 003
113
az nem lehet hogy nem csak a lítiumos aakuk gyártásával fog foglalkozni a cég hanem NCM 811 es akukkal is ? https://www.catl.com/en/research/technology/ legalábbis teknológiailag megvan nekik
Mivel nincs annyi lítium vagy ha van akkor felverik vele az árát, így valószínűleg más akkukat is gyártani fognak, sőt, lehet egy új tech is a láthatáron amit gyártani fognak.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 618
97 845
113
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
több mint két éves tárgyalássorozat zárult le, aminek eredményeként 221 hektáros területen épül majd fel a CATL létesítménye, ezzel létrehozva mintegy 9 ezer új munkahelyet Magyarországon.
.....
egy 100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben. Ez lesz a második európai akkumulátorgyára a németországi üzem
...
Az akkumulátorgyártás karbonlábnyomának csökkentése iránti elkötelezettségének részeként a CATL megújuló energiákból származó villamosenergiát használ majd és fontolóra veszi a napenergiára épülő fejlesztések megvalósítását is Magyarországon helyi partnerekkel együttműködésben - írják a közleményben.

A fenntartható és körforgásos akkumulátor-értéklánc kiépítése érdekében a CATL azt is vizsgálja, van-e mód arra, hogy helyi partnerekkel közösen hozzon létre Európában akkumulátor-alapanyagokat elő
microsoftteams-image-38-548395.png


Matovic véleménye azbelnyert magyar gigaberuházásról.

A pénzügyminiszter, aki korábban Szlovákia miniszterelnöke is volt, közösségi oldalán gratulált a magyar gazdasági miniszternek, majd félreérthetetlenül Richard Sulíkra utalva hozzátette, a magyar tárcavezető nem sztrájkol, hanem dolgozik.

Így kell ezt csinálni, ez a megaberuházás ötször nagyobb, mint a Volvo. Magyarország rakétaként száguld, Szlovákia úgy néz ki mellette, mint a szegény rokon
– szúrt oda Matovic.


 

PFZ

Well-Known Member
2022. március 23.
2 343
9 675
113
Na ugye. Ezért kell a "hintapolitika". Jól jön az orosz gáz? Naná. Jól jön a kínai technológia. Hát persze. Autópálya építést kellene beindítani (m8, M9), mert azok állnak.
 
K

kamm

Guest
Lehet az Audi, BMW, Merci szentharomsaggal fugg ossze.
Persze. Zsíros üzlet lesz a következő 30+ évben az akku sppulier pozíció, és ilyen közel kikerülhetetlen lesz.
Azért most jókat röhögtem, amikor a szlovákok a szintén kinai Volvoert küzdöttek, Szijjartoek mar tudtak, azt elengedhetik, a további biddelessel csak még további adókedvezmény stbbe kergették a szlovakokat. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: PFZ

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 618
97 845
113
...és miért áll érdekében hozzánk települni?
Sztem azt fontos tudni, higy 1 ilyen beruházásért minden ország ölni tudna, akkorát dob a szekéren. És nemcsak a liberális értelmiségi körökben összeszerelőüzemnek csúfolt Kelet - európaik, de a nagyon haladó Németország is. Ahol a Zöld(!!!) miniszterek nem győztek Musk seggét nyalni 1 ennél kisebb akksigyárért. (még erdőt is kivágtak, skandallum!!) - sőt állami támogatással csábították) De pont az idetelepülő CATL is felhúzota a debreceni akksiüzem kistestvérét náluk. Akkor még lúzerek voktunk a haladó sajtóban, mert 1 ilyen jövőbemutató zöld üzemet hagytunk elhappolni. Ma már más a nyünnxögés tárgya.

Tehát, miért jön ude?

1. Vagy tönkretenni Debrecent, ahogy a helyi DK-s faszi mondja.

Az a baj, hogy ebben van igazság:

Ő az.
vargazoltanyoutube.png



2. Vagy azért hogy az európai, magyar autóipart többek közt innen ellássa akksival. Mivel több millió autó lesz lecserélve( éppen a CO2, szmig, glovális fepmelegedés kapcsán) bombaüzletnek tűnik az országnak, hogy ebben a szegmensben fejlesztünk.


Ahogy fentebb linkeltem, ez a beruházás vilagszenzáció, a szlováok is irigykednek. Kb. az éves költségvetési kiadások 10%-ának felel meg. És még mennyi járulékos többlet lesz.

De néha néhány véleményformáló olyan érzetet kelt, mintha akkor lennénk élhetőbb ország, ha kevesebb beruházás jön hozzánk.

A növekvő gazdaság, növekvő bevételek, csökkenő adók és /vagy növekvő jóléti kiadások osszefüggését kukázzuk.

És tartsuk be a környezetvédelmi szempontokat. De pár hektár termőföld ugyanezt a felemelkedést sosem adja!! Ne hülyüljünk meg mint Nyugaton!!!
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 303
113
Sztem azt fontos tudni, higy 1 ilyen beruházásért minden ország ölni tudna, akkorát dob a szekéren. És nemcsak a liberális értelmiségi körökben összeszerelőüzemnek csúfolt Kelet - európaik, de a nagyon haladó Németország is. Ahol a Zöld(!!!) miniszterek nem győztek Musk seggét nyalni 1 ennél kisebb akksigyárért. (még erdőt is kivágtak, skandallum!!) - sőt állami támogatással csábították) De pont az idetelepülő CATL is felhúzota a debreceni akksiüzem kistestvérét náluk. Akkor még lúzerek voktunk a haladó sajtóban, mert 1 ilyen jövőbemutató zöld üzemet hagytunk elhappolni. Ma már más a nyünnxögés tárgya.

Tehát, miért jön ude?

1. Vagy tönkretenni Debrecent, ahogy a helyi DK-s faszi mondja.


Ő az.
vargazoltanyoutube.png



2. Vagy azért hogy az európai, magyar autóipart többek közt innen ellássa akksival. Mivel több millió autó lesz lecserélve( éppen a CO2, szmig, glovális fepmelegedés kapcsán) bombaüzletnek tűnik az országnak, hogy ebben a szegmensben fejlesztünk.


Ahogy fentebb linkeltem, ez a beruházás vilagszenzáció, a szlováok is irigykednek. Kb. az éves költségvetési kiadások 10%-ának felel meg. És még mennyi járulékos többlet lesz.

De néha néhány véleményformáló olyan érzetet kelt, mintha akkor lennénk élhetőbb ország, ha kevesebb beruházás jön hozzánk.

A növekvő gazdaság, növekvő bevételek, csökkenő adók és /vagy növekvő jóléti kiadások osszefüggését kukázzuk.

És tartsuk be a környezetvédelmi szempontokat. De pár hektár termőföld ugyanezt a felemelkedést sosem adja!! Ne hülyüljünk meg mint Nyugaton!!!
Az adók egyenlőre marhára nem csökkennek! Sőt, lásd kata...!
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
És tartsuk be a környezetvédelmi szempontokat. De pár hektár termőföld ugyanezt a felemelkedést sosem adja!! Ne hülyüljünk meg mint Nyugaton!!!
Amint azt fentebb már kifejtették, nem a termőföld a kényes pont, hanem a vízellátás/vízfelhasználás/vízbázis elszennyezése-kimerítése. Lehet a világ legnagyobb üzlete, ha közben Debrecenben nem lesz ivóvíz, vagy egészségtelen lesz...
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
4 788
11 747
113
Amint azt fentebb már kifejtették, nem a termőföld a kényes pont, hanem a vízellátás/vízfelhasználás/vízbázis elszennyezése-kimerítése. Lehet a világ legnagyobb üzlete, ha közben Debrecenben nem lesz ivóvíz, vagy egészségtelen lesz...
Hiába írod le neki(k) sokadjára, nem érti(k), hogy miről van szó. Vagy csak nem foglalkoznak vele.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
1 261
5 523
113
Azért én kezdek látni egy másik összefüggést. Nyersanyag hiány van az építőiparban.

Az àllami beruházások leállnak egy évre.
És bejelentenek egy ekkora beruházást illetve folyik meg mellette jópár nagy volumenű építkezés.

Csak nekem van olyan érzésem hogy ez jó előre kalkulált kapacitás újraelosztás? Ráadásul az államnak jól jön a költségvetési egyensúly miatt is.
Ráadásul Lázár mint új miniszter simán elállhat a régebbeni de feleslegesnek tűnő beruházásoktól is. (Pl városligeti színház) Így sokkal hatékonyabbak lehetnek az állami beruházások. Ha megjön nem az EU pénzek arra pedig elő lehet szedni a most leállított de értelmes terveket. (Pl autópálya)
 
Status
Not open for further replies.