Magyarország ipara

Az expoenciális szó használata mára teljesen jelentéstartalom nélküli és kiüresedett lett.
Az, hogy ez adott esetben meg pont ilyen trendű környezet szétkúrásával jár, az már valahogy sokak ingerküszöbét nem üti meg.
Te haragszol a lítium-ion akkukra, vagy mi?
 
A vecsési CTPark-i beruházás?
Konkretan ott pld. az a gaz, hogy 200-250 m-es felszin alatti melysegig sincsen termeszetes (agyag) vedoreteg, hanem csak vizvezeto kepzodmenyek, ugyhogy javaslatot teszek a telephely figyelokutakkal torteno ellatasara is....bar senki sem kert tolem ilyet....
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Mivel konkretan tervezek ilyesmit, tudom, mik lennenek a beruhazo elvarasai. Kaptam eleg instrukciot... Tisztitas nelkul felszini befogadoba, mert pld. A Gyali patak vize az ipar miatt ugyis szennyezett... A visszaforgatas draga, ha nem kenyszerulnek ra, alapbol nem akarjak csinalni....Remelem sikerul atvernem legalabb a technologiai szennyviz tisztitasat.....
Ezzel az az egyik baj, hogy a gyáli 1. főcsatorna a Magyarország és egyes kiemelt térségeinek területrendezési tervéről szóló 2018. évi CXXXIX. törvény szerinti Országos Ökológiai Hálózat ökológiai folyosó minősítésű része.
Számtalan védett állatfaj élőhelye: a Natura 2000 jelölőfaj, a védett mocsári teknős; vízisikló, nádirigó, cserregő és foltos nádiposzáta, nádi tücsökmadár, guvat, vízityúk és a fokozottan védett, Natura 2000 jelölőfaj, a törpegém található meg itt.
 
Mondjuk, tudom, hogy necces a helyzet, mivel a megnevezett asvanyviz uzem fejleszteset is en tervezem..... Ott pld. 210 m3/ora (!!!!) igenyre kell tervezni a felszin alatti vizek igenybe vetelet.... Kedvezotlen esetben, 30 ev mukodes alatt elszennyezodhetnem a termeszetes vedelem nelkuli vizadok... Aztan a gyerekeim, vagy az unokaim eleteben mit fognak ezekkel a dolgokkal kezdeni. Tavaly terveztem sok allattarto telep vizellatasat Bacs-Kiskun megye deli reszen. Ott tobb disznot tartanak, mint amennyi ember el. Le kellet irni, hogy az utolso edesviztartot nyitjuk meg, ha az is elszennyezodik, akkor marcsak sosvizet lehet a tersegben termelni....
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: Wilson and Blitz97
Csaxólok folyamatisan épülnek az akksigyárak Németországban is. Autóipari technológiaváltás van.Aki kimarad, lemarad. Ott tisztaenergiaközpontnak hívják ezeket. :D







Mennyit tegyek be? Állami támogatással akksigyárak Németországban. A Tesla, a VW mki ezerrel épít. De mi fölényesen küldjük el őket. Pedig elég ritkán adatik ilyen sansz, ilyen gyorsan ekkorát ugrani.
Egyebkent pld. Mosonmagyarovarral az a gond, hogy a felszin alatt ott van a Lajta kavicsterasza, amibol igen jelentos viztermeles folyik. A gond az, hogy az objektiv, geologiai, vizfoldtani adottsagok sincsenek figyelembe veve. A beruhazok mindentol fuggetlen kiszolgalasa zajlik, tekintet nelkul a hosszutavu kovetkezmenyekre......
 
Magyar útépítési részvétel Afrikában:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0


A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
több mint két éves tárgyalássorozat zárult le, aminek eredményeként 221 hektáros területen épül majd fel a CATL létesítménye, ezzel létrehozva mintegy 9 ezer új munkahelyet Magyarországon.
.....
egy 100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben. Ez lesz a második európai akkumulátorgyára a németországi üzem
...
Az akkumulátorgyártás karbonlábnyomának csökkentése iránti elkötelezettségének részeként a CATL megújuló energiákból származó villamosenergiát használ majd és fontolóra veszi a napenergiára épülő fejlesztések megvalósítását is Magyarországon helyi partnerekkel együttműködésben - írják a közleményben.

A fenntartható és körforgásos akkumulátor-értéklánc kiépítése érdekében a CATL azt is vizsgálja, van-e mód arra, hogy helyi partnerekkel közösen hozzon létre Európában akkumulátor-alapanyagokat elő
microsoftteams-image-38-548395.png


 
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
több mint két éves tárgyalássorozat zárult le, aminek eredményeként 221 hektáros területen épül majd fel a CATL létesítménye, ezzel létrehozva mintegy 9 ezer új munkahelyet Magyarországon.
.....
egy 100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben. Ez lesz a második európai akkumulátorgyára a németországi üzem
...
Az akkumulátorgyártás karbonlábnyomának csökkentése iránti elkötelezettségének részeként a CATL megújuló energiákból származó villamosenergiát használ majd és fontolóra veszi a napenergiára épülő fejlesztések megvalósítását is Magyarországon helyi partnerekkel együttműködésben - írják a közleményben.

A fenntartható és körforgásos akkumulátor-értéklánc kiépítése érdekében a CATL azt is vizsgálja, van-e mód arra, hogy helyi partnerekkel közösen hozzon létre Európában akkumulátor-alapanyagokat elő
microsoftteams-image-38-548395.png



Ó jaj, mérgező aksigyárral irtja ki az illiberális kínai a magyart... jaj-jaj.... meg rabszolgatörvény, meg beszélő szerszámok.
Bezzeg milyen gazdasági csodát építhetnénk biofarmokból és iOS-appokat fejlesztő cigánygyerekekből... de a hülye magyarnak ez kell, mert a zorbán!
 
Ó jaj, mérgező aksigyárral irtja ki az illiberális kínai a magyart... jaj-jaj.... meg rabszolgatörvény, meg beszélő szerszámok.
Bezzeg milyen gazdasági csodát építhetnénk biofarmokból és iOS-appokat fejlesztő cigánygyerekekből... de a hülye magyarnak ez kell, mert a zorbán!
A cikkben ott van, hogy a németek után ez a második európai gyáruk. Márpedig sötétzöld ügyekben, ha vkik fullba tolják a kretént, azok a németek. Nekik is jó volt....

Másrészt pont a zöldek miatt kellenek akksigyárak. Az erőltetett elektromos átállást ők nyomták végig a politikán. Persze nem gondolták át, de ilyen nőies hisztikkel, ma ezt gondolom, holnap azt, nem tud mit kezdeni az ipar. Sztem ők most kussban figyelhetik.
 
A Debrecenben épülő üzem Magyarország történetének legnagyobb magánberuházása, mintegy 3000 milliárd forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, a gyártóüzem építése pedig már idén megkezdődhet.
...
több mint két éves tárgyalássorozat zárult le, aminek eredményeként 221 hektáros területen épül majd fel a CATL létesítménye, ezzel létrehozva mintegy 9 ezer új munkahelyet Magyarországon.
.....
egy 100 gigawattóra (GWh) kapacitású akkumulátorgyár építésébe Debrecenben. Ez lesz a második európai akkumulátorgyára a németországi üzem
...
Az akkumulátorgyártás karbonlábnyomának csökkentése iránti elkötelezettségének részeként a CATL megújuló energiákból származó villamosenergiát használ majd és fontolóra veszi a napenergiára épülő fejlesztések megvalósítását is Magyarországon helyi partnerekkel együttműködésben - írják a közleményben.

A fenntartható és körforgásos akkumulátor-értéklánc kiépítése érdekében a CATL azt is vizsgálja, van-e mód arra, hogy helyi partnerekkel közösen hozzon létre Európában akkumulátor-alapanyagokat elő
microsoftteams-image-38-548395.png


Debreceniként csak egy valamit kérdeznék, hogy a büdös francba fognak ehhez az akku gyárhoz elegendő vizet bíztosítani mert, hogy Debrecen eddig sem volt a vizek városa az biztos...
 
Ó jaj, mérgező aksigyárral irtja ki az illiberális kínai a magyart... jaj-jaj.... meg rabszolgatörvény, meg beszélő szerszámok.
Bezzeg milyen gazdasági csodát építhetnénk biofarmokból és iOS-appokat fejlesztő cigánygyerekekből... de a hülye magyarnak ez kell, mert a zorbán!
Hazánk a munkaerő olcsósításával(gyenge forint), a munkavállalói érdekek háttérbe szorításával(vonatkozó jogszabályok), a környezetvédelmi szabályozások rugalmas alkalmazásával(értsd külön kormánydöntés keretében eleve hatályon kívül helyezve adott beruházást) és az ilyen-olyan állami támogatások rendszerével tud az országba tőkét vonzani.
Ez így volt korábban is. Csak más volt a politikai kísérő maszlag.
Jó lett volna ezt meghaladni, de nem sikerült….
Egy dolog változott a munkaerő elfogyott…

Szóval lehet ezen ironizálni szarkasztikusan, de ostobaság, butaság figyelmen kívül hagyni, hogy minek mi az ára….
S nem hiszem, h nem lenne felelős állampolgári megközelítés, ha egy rendkívül víz igényes, környezetszennyező “új” iparág betelepülését ne övezné különös figyelem.
 
Hazánk a munkaerő olcsósításával(gyenge forint), a munkavállalói érdekek háttérbe szorításával(vonatkozó jogszabályok), a környezetvédelmi szabályozások rugalmas alkalmazásával(értsd külön kormánydöntés keretében eleve hatályon kívül helyezve adott beruházást) és az ilyen-olyan állami támogatások rendszerével tud az országba tőkét vonzani.
Ez így volt korábban is. Csak más volt a politikai kísérő maszlag.
Jó lett volna ezt meghaladni, de nem sikerült….
Egy dolog változott a munkaerő elfogyott…

Szóval lehet ezen ironizálni szarkasztikusan, de ostobaság, butaság figyelmen kívül hagyni, hogy minek mi az ára….
S nem hiszem, h nem lenne felelős állampolgári megközelítés, ha egy rendkívül víz igényes, környezetszennyező “új” iparág betelepülését ne övezné különös figyelem.
Ez autóipari átállás. A hagyomanyos motorgyártáshoz kapcsolódó munkahelyek 2/3-ada megszűnik. 20-25%-os leépítések vannak Németországban. És ezek a munkahelyek nemcsak a konkrét autógyárat, hanem a beszállítókat, logisztikát mindent érint. Tehát ha egy autogyát kitesz 3.000 embert, az a gyakorlatban 10.000-et jelent.

A legerősebb szakszervezetek az autoiparban vannak, a munkavállalói jogok itt érvényesülnek legjobban és a bérezés is átlag fölötti. Covid bónusz, rendkívüli inflációkövető évközi emelések.

Van a belpesti mese rész a hazai autoiparról a kávézóban és van az iparági valóság. Ne akarjon minket az elméleti értelmiség megmenteni a gyakorlati ismerettel.