Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
20 469
70 413
113
...és miért áll érdekében hozzánk települni?
Sztem azt fontos tudni, higy 1 ilyen beruházásért minden ország ölni tudna, akkorát dob a szekéren. És nemcsak a liberális értelmiségi körökben összeszerelőüzemnek csúfolt Kelet - európaik, de a nagyon haladó Németország is. Ahol a Zöld(!!!) miniszterek nem győztek Musk seggét nyalni 1 ennél kisebb akksigyárért. (még erdőt is kivágtak, skandallum!!) - sőt állami támogatással csábították) De pont az idetelepülő CATL is felhúzota a debreceni akksiüzem kistestvérét náluk. Akkor még lúzerek voktunk a haladó sajtóban, mert 1 ilyen jövőbemutató zöld üzemet hagytunk elhappolni. Ma már más a nyünnxögés tárgya.

Tehát, miért jön ude?

1. Vagy tönkretenni Debrecent, ahogy a helyi DK-s faszi mondja.

Az a baj, hogy ebben van igazság:

Ő az.
vargazoltanyoutube.png



2. Vagy azért hogy az európai, magyar autóipart többek közt innen ellássa akksival. Mivel több millió autó lesz lecserélve( éppen a CO2, szmig, glovális fepmelegedés kapcsán) bombaüzletnek tűnik az országnak, hogy ebben a szegmensben fejlesztünk.


Ahogy fentebb linkeltem, ez a beruházás vilagszenzáció, a szlováok is irigykednek. Kb. az éves költségvetési kiadások 10%-ának felel meg. És még mennyi járulékos többlet lesz.

De néha néhány véleményformáló olyan érzetet kelt, mintha akkor lennénk élhetőbb ország, ha kevesebb beruházás jön hozzánk.

A növekvő gazdaság, növekvő bevételek, csökkenő adók és /vagy növekvő jóléti kiadások osszefüggését kukázzuk.

És tartsuk be a környezetvédelmi szempontokat. De pár hektár termőföld ugyanezt a felemelkedést sosem adja!! Ne hülyüljünk meg mint Nyugaton!!!
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 002
3 297
113
Sztem azt fontos tudni, higy 1 ilyen beruházásért minden ország ölni tudna, akkorát dob a szekéren. És nemcsak a liberális értelmiségi körökben összeszerelőüzemnek csúfolt Kelet - európaik, de a nagyon haladó Németország is. Ahol a Zöld(!!!) miniszterek nem győztek Musk seggét nyalni 1 ennél kisebb akksigyárért. (még erdőt is kivágtak, skandallum!!) - sőt állami támogatással csábították) De pont az idetelepülő CATL is felhúzota a debreceni akksiüzem kistestvérét náluk. Akkor még lúzerek voktunk a haladó sajtóban, mert 1 ilyen jövőbemutató zöld üzemet hagytunk elhappolni. Ma már más a nyünnxögés tárgya.

Tehát, miért jön ude?

1. Vagy tönkretenni Debrecent, ahogy a helyi DK-s faszi mondja.


Ő az.
vargazoltanyoutube.png



2. Vagy azért hogy az európai, magyar autóipart többek közt innen ellássa akksival. Mivel több millió autó lesz lecserélve( éppen a CO2, szmig, glovális fepmelegedés kapcsán) bombaüzletnek tűnik az országnak, hogy ebben a szegmensben fejlesztünk.


Ahogy fentebb linkeltem, ez a beruházás vilagszenzáció, a szlováok is irigykednek. Kb. az éves költségvetési kiadások 10%-ának felel meg. És még mennyi járulékos többlet lesz.

De néha néhány véleményformáló olyan érzetet kelt, mintha akkor lennénk élhetőbb ország, ha kevesebb beruházás jön hozzánk.

A növekvő gazdaság, növekvő bevételek, csökkenő adók és /vagy növekvő jóléti kiadások osszefüggését kukázzuk.

És tartsuk be a környezetvédelmi szempontokat. De pár hektár termőföld ugyanezt a felemelkedést sosem adja!! Ne hülyüljünk meg mint Nyugaton!!!
Az adók egyenlőre marhára nem csökkennek! Sőt, lásd kata...!
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
1 991
3 820
113
És tartsuk be a környezetvédelmi szempontokat. De pár hektár termőföld ugyanezt a felemelkedést sosem adja!! Ne hülyüljünk meg mint Nyugaton!!!
Amint azt fentebb már kifejtették, nem a termőföld a kényes pont, hanem a vízellátás/vízfelhasználás/vízbázis elszennyezése-kimerítése. Lehet a világ legnagyobb üzlete, ha közben Debrecenben nem lesz ivóvíz, vagy egészségtelen lesz...
 

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
3 803
9 204
113
Amint azt fentebb már kifejtették, nem a termőföld a kényes pont, hanem a vízellátás/vízfelhasználás/vízbázis elszennyezése-kimerítése. Lehet a világ legnagyobb üzlete, ha közben Debrecenben nem lesz ivóvíz, vagy egészségtelen lesz...
Hiába írod le neki(k) sokadjára, nem érti(k), hogy miről van szó. Vagy csak nem foglalkoznak vele.
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
978
3 976
93
Azért én kezdek látni egy másik összefüggést. Nyersanyag hiány van az építőiparban.

Az àllami beruházások leállnak egy évre.
És bejelentenek egy ekkora beruházást illetve folyik meg mellette jópár nagy volumenű építkezés.

Csak nekem van olyan érzésem hogy ez jó előre kalkulált kapacitás újraelosztás? Ráadásul az államnak jól jön a költségvetési egyensúly miatt is.
Ráadásul Lázár mint új miniszter simán elállhat a régebbeni de feleslegesnek tűnő beruházásoktól is. (Pl városligeti színház) Így sokkal hatékonyabbak lehetnek az állami beruházások. Ha megjön nem az EU pénzek arra pedig elő lehet szedni a most leállított de értelmes terveket. (Pl autópálya)
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 002
3 297
113
Azért én kezdek látni egy másik összefüggést. Nyersanyag hiány van az építőiparban.

Az àllami beruházások leállnak egy évre.
És bejelentenek egy ekkora beruházást illetve folyik meg mellette jópár nagy volumenű építkezés.

Csak nekem van olyan érzésem hogy ez jó előre kalkulált kapacitás újraelosztás? Ráadásul az államnak jól jön a költségvetési egyensúly miatt is.
Ráadásul Lázár mint új miniszter simán elállhat a régebbeni de feleslegesnek tűnő beruházásoktól is. (Pl városligeti színház) Így sokkal hatékonyabbak lehetnek az állami beruházások. Ha megjön nem az EU pénzek arra pedig elő lehet szedni a most leállított de értelmes terveket. (Pl autópálya)
Az megvan hogy az EU pénzek pontosan hogy az eddigi 10 ezer és a "most leállított értelmes tervek" miatt nem jön...?
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
978
3 976
93
Az megvan hogy az EU pénzek pontosan hogy az eddigi 10 ezer és a "most leállított értelmes tervek" miatt nem jön...?
Gondolom. Nyilván nem tetszik az EU nak ha fejlesztik az 50 éves hévet meg építenek Galvani hidat esetleg autópályàt. Borzasztó!

Azt is gondolom hogy pont ezen az alapon nem kapnak a lengyelek se a már alàirt szerződés ellenére. A szörnyű pályázati anyagra hivatkoznak. Ja nem.
 
  • Vicces
Reactions: fitom

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 002
3 297
113
Gondolom. Nyilván nem tetszik az EU nak ha fejlesztik az 50 éves hévet meg építenek Galvani hidat esetleg autópályàt. Borzasztó!

Azt is gondolom hogy pont ezen az alapon nem kapnak a lengyelek se a már alàirt szerződés ellenére. A szörnyű pályázati anyagra hivatkoznak. Ja nem.
Kérdezhetek valamit? Te melyik bolygóról jöttél?
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 002
3 297
113

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
9 842
25 857
113
  • Vicces
Reactions: Luthero

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
978
3 976
93
Erről mi a fejlesztési vélemyényed?
Ha arra gondolsz hogy jó terv-e a LED-es közvilágítás akkor igen. Sokkal jobb mint az EMIR rendszer vagy akár a teljesen idióta helyen kialakított M4 metró. ( Ha már politizàlni akarsz)
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky and honved

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 002
3 297
113
Ha arra gondolsz hogy jó terv-e a LED-es közvilágítás akkor igen. Sokkal jobb mint az EMIR rendszer vagy akár a teljesen idióta helyen kialakított M4 metró. ( Ha már politizàlni akarsz)
Neked ebből a 2 cikkből ez jött le???? Az igen !
Az a baj a propagandával hogy mindenki tudja hogy hazugság, még az is aki terjeszti....!
 

ssgtzlan

Well-Known Member
2020. május 10.
978
3 976
93
Neked ebből a 2 cikkből ez jött le???? Az igen !
Az a baj a propagandával hogy mindenki tudja hogy hazugság, még az is aki terjeszti....!
Ebből a két cikkből nem az jön le, hogy a fejlesztési terv szar volt, hanem hogy korrupt módon bonyolították le.


Az általam említett másik két projectben ennél jóval több pénzt kellett visszafizetni, de ott meg a tervek is ostobák voltak.

És a méltán híres de rendkívül szabályos 40 cm magas kilátót nem is említettem.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
3 429
5 411
113
Hiába írod le neki(k) sokadjára, nem érti(k), hogy miről van szó. Vagy csak nem foglalkoznak vele.

Ezzel en nem akarok vitatkozni de a nemeteken kivul akarnak epiteni a franciak is, talianok kettot stb.

Britek (30 GWh)

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Blitz97

Blitz97

Well-Known Member
2020. május 13.
3 803
9 204
113

Ezzel en nem akarok vitatkozni de a nemeteken kivul akarnak epiteni a franciak is, talianok kettot stb.

Britek (30 GWh)

Nekem nem az üzem létesítésével van problémám. Nagyon is örülök neki.

Az egyetlen gondom az, hogy a Kárpát-medence minden jelenlegi előrejelzés szerint masszívan fog szenvedni az évszázad közepétől a megváltozott klimatikus viszonyok miatt. Várhatóan a csapadékeloszlás is egyre egyenlőtlenebb lesz, így az ideihez hasonló, tartósan aszályos időszakokra kell berendezkednünk. A korlátozottan rendelkezésre álló rétegvizet, pedig - figyelembe véve a fentieket - nem biztos, hogy akkugyártásra kell elpazarolni.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
8 665
14 241
113
Erről a beruházásról annyit tudunk, hogy lesz. Minden más hozzáértés, inkább részinformációk, azoknak is a hiányos ismeretére utal. Az, hogy a technológia milyen, abban van itt jártas szakember közöttünk? Az autóipar számára ez a beruházás "hadászati méretű" siker. Megerősíti az itt lévő autógyártók, beszállítók, további hazai létezését és újabbakat fog idehozni. Maga az iparág, tovább fejleszt. Gond, a munkaerőhiány. Itt fel kell adni egy dogmát, a külföldi piacképes munkaerő behozatala nem várathat tovább magára. Ettől a haza bérek nem fognak csökkenni.