Momentán nekem volt nem egy roma származású évfolyamtársam a BME-n. De alsóbb, felsőbb évfolyamokban is voltak.
Mennyire volt reprezentatív az arányuk a lakosság arányához képest?
Egyetemista cigányt láttam ez ELTE TÁTK-n. Miután megjelentek a TÁTK-osok a budikat szét is firkálták és verték az épületben...
Egyébiránt volt egy elég jól programozó cigány származású kolléganőm is! BINGO! (kulturálisan semmi köze nem volt a cigánysághoz)
Nem látom, hogy miért kellene csak egy opció legyen. Svájcban vannak magániskolák, még kicsi Kim is oda járt. Ott vajon szar az oktatás? De vannak Norvégiában vagy Nagy-Britanniában, Szingapúrban is magániskolák. Szerintem ez elég ellenpélda az elég erőteljes kijelentésedre.
Gratulálok, van fehér holló, na de nagyrésze akkoris fekete.
Nem tudom Svájcban milyen a közoktatás, lehet ha jó, de a magániskolákban valószínűleg jobb, pont abban is amibe Kim járt anno. Tehát ott is van különbség és a svájci tehetősebbje oda járatja porontyát, tehát lehetne ott is jobb az oktatás, ha államilag felvinnék a teljes oktatást a magén szintjére vagy legalább majdnem. Norvégiáról nem sokat tudok, a briteknél ég és föld a sulik közt a különbség, Szingapúr is kérdéses, hogy mekkora hányadot fed le az az oktatásból.
De miért nem hoztad fel az USA-t példának, ahol vannak a magánsulik meg a neves sulik, ahova aztán tényleg kell pénz, hogy bejusson a kölyök de kapsz is minőséget cserébe, és van az állami szektor ami szépen neveli ki magából az analfabétákat. Vagy felhozhattad volna Japánt, ahol a közoktatás állami prioritás, költenek is rá, és meg is van az eredménye .
A Földön van vagy 200 ország, nézd meg, hogy azoknál ahol lehet többféle oktatási rendszer közűl választani, többségében van-e számottevő eltérés a magán és az állami között. A válasz meg az, hogy van. A megoldás meg az, hogy az államit fel kell építeni egy olyan szintre, amit a magán biztosítana, ezt meg másképp nem lehet csak ha megkövetelik a kormánytól.