Magyarország ipara

Elég durva, hogy 1.500 munkahelyet veszélyeztet a Bizottság a borsodi régióban.
Ezért is kell őket Ursula vezetésével megbuktatni.
 
Ez nem sok jót ígér. Ha egy brit alkatrészgyárat sem támogat az EB akkor mit fog szólni a kínai akkugyárakhoz meg a kínai elektromosautó gyárhoz........
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

A spanyol kormány megkezdte a Ganz-MaVag által a Talgo vonatgyártóra tett felvásárlási ajánlat részletes elemzését, miután minden jogi eszközt kimerített annak megakadályozására – írja az ABC.
A lap szerinta kabinet megosztott azok között, akik nem látnak jobb megoldást a magyar ajánlat elfogadásánál, illetve azok között, akik továbbra is mindenáron ellenzik.
Mint megírtuk, a spanyolok politikai okokból mindent bevetettek azért, hogy ne a magyar konzorcium szerezze meg a vonatgyártót, többek között orosz, kínai és szélsőjobboldali kapcsolatokra hivatkozva. Sőt, a kormány a közigazgatási szünetet elrendelve próbálta meg húzni az időt, hogy addig hátha befut egy spanyol cég ajánlata, ám így sem járt sikerrel, egy hónapon belül választ kell adnia, és továbbra sem talált hazai vállalatot a felvásárlásra.
Az ABC tudósítása szerint nincs olyan spanyol jelölt, aki képes lenne harcba szállni a magyar ajánlattal, ráadásul az ügyre rálátó források úgy vélik, a magyar fél továbbra is nyugodt, kivár, és mindenben együttműködik a kormánnyal. A Ganz-MaVag már az ajánlattételkor közölte, hogy nem kívánja elvinni a Talgo székhelyét Spanyolországból.
 

A spanyol kormány megkezdte a Ganz-MaVag által a Talgo vonatgyártóra tett felvásárlási ajánlat részletes elemzését, miután minden jogi eszközt kimerített annak megakadályozására – írja az ABC.
A lap szerinta kabinet megosztott azok között, akik nem látnak jobb megoldást a magyar ajánlat elfogadásánál, illetve azok között, akik továbbra is mindenáron ellenzik.
Mint megírtuk, a spanyolok politikai okokból mindent bevetettek azért, hogy ne a magyar konzorcium szerezze meg a vonatgyártót, többek között orosz, kínai és szélsőjobboldali kapcsolatokra hivatkozva. Sőt, a kormány a közigazgatási szünetet elrendelve próbálta meg húzni az időt, hogy addig hátha befut egy spanyol cég ajánlata, ám így sem járt sikerrel, egy hónapon belül választ kell adnia, és továbbra sem talált hazai vállalatot a felvásárlásra.
Az ABC tudósítása szerint nincs olyan spanyol jelölt, aki képes lenne harcba szállni a magyar ajánlattal, ráadásul az ügyre rálátó források úgy vélik, a magyar fél továbbra is nyugodt, kivár, és mindenben együttműködik a kormánnyal. A Ganz-MaVag már az ajánlattételkor közölte, hogy nem kívánja elvinni a Talgo székhelyét Spanyolországból.

Akkor mégsem viszi a Skoda?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Vučić szerint, ha minden feltétel teljesül, a bánya 2028-ban már megnyílhat. A szerb elnök ezt követően azt is elmondta, hogy a bányában az előrejelzések szerint évente nagyjából 58 000 tonna lítiumot lehet majd kitermelni.

HA A PROJEKT MEGVALÓSUL, EURÓPA JELENLEGI LÍTIUMSZÜKSÉGLETÉNEK 90 SZÁZALÉKÁT FEDEZHETNÉ.
 

Vučić szerint, ha minden feltétel teljesül, a bánya 2028-ban már megnyílhat. A szerb elnök ezt követően azt is elmondta, hogy a bányában az előrejelzések szerint évente nagyjából 58 000 tonna lítiumot lehet majd kitermelni.

HA A PROJEKT MEGVALÓSUL, EURÓPA JELENLEGI LÍTIUMSZÜKSÉGLETÉNEK 90 SZÁZALÉKÁT FEDEZHETNÉ.
Aztán hirtelen a szerbek is megfelelnek minden csatlakozási kritériumnak...
 
Kapcsolódik a kilátásokhoz:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bár az autóipar gondokkal küszködik, ami miatt a hazánkban nemrég kiépült akkumulátorgyárak is elbocsátásokra kényszerültek, egyelőre úgy tűnik, a kínai BYD szegedi gyárberuházása nem lassul. A Tesla után a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártója június elején újabb csarnokok alapozására kért engedélyt, amivel szinte megduplázódik a gyár eddig ismert területe.

kínaiak az engedélyeket lépésről-lépésre szerzik meg a gyárhoz, miután a terület a birtokukba kerül. Ez három részletben zajlik, a második átadási fázis határideje szeptember, az utolsóé pedig az év vége.
.
A
kínai óriásvállalat a Picktől vásárolt területen fokozatosan kért alapozási engedélyeket egészen idén márciusig, az itteni földeket ekkorra már át is adták számukra. Ez a terület viszont mára „betelt”, nem fér el több épület a 90 hektáron.

Az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) oldalán fellelhető, hogy az építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a „Pick-terület” melletti részen többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan.

Ez eddig a legnagyobb BYD-gyárépület, amiről tudomásunk van.

Szeged főtere, a Széchenyi tér 4,5 hektárja lehet a mindenki által megfogható viszonyítási alap, ehhez képest a BYD 10 hektáros összeszerelő csarnoka több mint kétszer akkora lesz. És ez csak egy a sok közül.

Lenne itt még egy 435 méter hosszú festőüzem, egy 370 méteres lökhárítógyártó-üzem, és egy „L” alakú összekötő épület is.

Bár továbbra is úgy tűnik, hogy az új gyártórészleg az M43-as autópálya mentén helyezkedik majd el, csökkenne a távolság a béketelepi városrész Liliom Lakóparkjához, mely a majdani gyárhoz legközelebb lévő lakóterület. Az üzem látványa viszont a helyiek számára mégsem lesz annyira zavaró, mert a lakótelep gyár felőli végén – ahol most egy mező van – egy közgyűlési döntés értelmében erdőt telepítenének a házak mentén, többnyire az építkezések miatt kivágott fákat pótolva.

A gyár első üteme már az alapozásnál jár, és már jövőre legurítanák az első elektromos autókat a szalagról. Logisztikai forrásokból lehet azt tudni, hogy a teljes kapacitás nagyjából ezer új gépjármű lehet majd naponta, amivel jelenleg nem tud lépést tartani a meglévő vasúti áruszállítási kapacitás sem, így ott is szükségesek lehetnek még fejlesztések.
 

Vučić szerint, ha minden feltétel teljesül, a bánya 2028-ban már megnyílhat. A szerb elnök ezt követően azt is elmondta, hogy a bányában az előrejelzések szerint évente nagyjából 58 000 tonna lítiumot lehet majd kitermelni.

HA A PROJEKT MEGVALÓSUL, EURÓPA JELENLEGI LÍTIUMSZÜKSÉGLETÉNEK 90 SZÁZALÉKÁT FEDEZHETNÉ.
Ha a projekt megvalósul európa egyik legnagyobb környezeti katasztrófája lesz idővel....