Magyarország ipara

Lehet van még Nagy Marci tarsolyában valami a legutóbbi kínai kiruccanásból…(?)
Múlt héten volt újabb hitelfelvétel, arról nem volt duma mennyire volt tervezett és/vagy szükségszerű.

OV 3-6% (sic) növekedésről beszélt múlt héten…
Mondjuk 6% felett egyszer járt a növekedés az elmúlt 35 évben(COVID utáni visszapatt.).
Én úgy hallottam hogy jön még 1-2 CATL méretű
 
vagy az XYZ porcelán, ami echte ungarische....
Ha az ming-korabeli váza akkor nem biztos, hogy olyan rossz. :D

Kínai fokhagyma Makón csomagolva lesz EU-s magyar termék.
Vagy a kínai paprika vetőmag. pölö.

Múlt héten volt újabb hitelfelvétel
Ez a fejlesztési bankos hitel?

Ranger, mint pénzügyes, mond már meg nekem, mint kvázi ántitálemtumnak, hogy ha csörög a kassza az államnál, akkor miből akarnak közel 16 tonna [százalékosan is nagy volumen] venni? Oké, hogy alapvetően nem hülyeség, meg lehet hitelfedezet meg mittudomén milyen statisztikailag is fasza, de mikor állítólag az állam zsebeiben csörgeti az aprót és az arany ára is így megnőtt?
 
Ha az ming-korabeli váza akkor nem biztos, hogy olyan rossz. :D


Vagy a kínai paprika vetőmag. pölö.


Ez a fejlesztési bankos hitel?

Ranger, mint pénzügyes, mond már meg nekem, mint kvázi ántitálemtumnak, hogy ha csörög a kassza az államnál, akkor miből akarnak közel 16 tonna [százalékosan is nagy volumen] venni? Oké, hogy alapvetően nem hülyeség, meg lehet hitelfedezet meg mittudomén milyen statisztikailag is fasza, de mikor állítólag az állam zsebeiben csörgeti az aprót és az arany ára is így megnőtt?
A fejlesztési bankos hitel pántlikás, értsd célhoz kötött.
A fél milliárdos (eur) ázsiai piacról felvett hitelről beszéltem.

A kérdés arany kapcsán érdekes, ha arra gondolunk mekkora a negatívum az MNB mérlegében…valószínű, h jóval magasabb arányárra számítanak 5-10 éves távon.
Mennyi is a 16 tonna arany ára most kb?(anélkül, h bármi kauzalitás látnánk a hitellel..)

Egyébként mindenkinek arra van pénze amire akarja…(reptér ?)

Ebbe a topikba tettem ki, a kkv számára mennek a hitelek.
S közben olvasom reggel, h a GINOP pluszban fennmaradó 513 milliárd HUF összegből 440 milliárdot az állam magára (szervezet fejlesztésre) költ el, holott ez az összeg a kkv-k termelékenység fejlesztését szolgálta volna direkt(!) finanszírozásban.
Még jó hogy tegnap a Parlamentben OV napirend előtt a termelékenység javításáról papolt…
Mondjuk ebben az is benne lehet, h nem hisznek abban, h az eredeti összeg nagyobb részét ki tudnák írni időben… s a forrás vesztés elkerülése a cél.
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241001/bajban-a-dunaferr-megjott-a-ceg-reakcioja-713637
"Az ISD Power energiaszolgáltató felszámolási eljárást kezdeményezett a Liberty Steel tulajdonában álló Dunarolling Dunai Vasmű Kft-vel szemben az illetékes törvényszéknél és ideiglenes vagyonfelügyelő kirendelését kérte a törvényszéktől. Az ügyben a Nemzetgazdasági Minisztérium is megszólalt és kedd este megkeresésünkre a Liberty Dunaújváros is válaszolt. A cég azzal érvel: hanyatlik az acélpiac és bizonytalan az európai acélipar helyzete, valamint ezzel összefüggésben nem sikerült új működőtőkét szereznie a magyar bankoktól. Azt is hangsúlyozza, hogy az ISD Power által indított intézkedés vitatott."
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...rult-a-magyar-gigauzlet-perre-mennenek-713739
"A spanyol kormány augusztusban blokkolta a magyar Ganz-MáVag konzorcium 600 millió eurós ajánlatát a spanyol Talgo vasúti járműgyártó felvásárlására, nemzetbiztonsági és közrendvédelmi okokra hivatkozva. A Ganz-MáVag vezetője, Bacsa György, politikai indítékokat lát a döntés mögött, és kijelentette, hogy a spanyol kormány figyelmen kívül hagyta az EU alapvető szabadságait, különösen a tőke szabad áramlását – számolt be a Financial Times."
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az ország No. 2 városában ha kimész az utcára, vagy bemész egy bevásárlóközpontba, nagyon meglepődnél, hogy mennyi nem fehér emberrel találkoznál (az egyre több dzsippolínó felül...). És ők nem kizárólag egyetemisták, mint 5 évvel ezelőtt...
A dunántúl összes városában ahol van közepes ipari létesítmény van egy csomó vendégmunkás.
 
Az ország No. 2 városában ha kimész az utcára, vagy bemész egy bevásárlóközpontba, nagyon meglepődnél, hogy mennyi nem fehér emberrel találkoznál (az egyre több dzsippolínó felül...). És ők nem kizárólag egyetemisták, mint 5 évvel ezelőtt...

Rengeteg a BMW építkezésen a vendégmunkás, főleg a filippínó és a török, és nem az értelmesebb fajtából, kész Bábel-tornya káosz a hely, saját tapasztalat. Biztos, hogy fognak maradni belőlük majd a gyártásban is
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...rult-a-magyar-gigauzlet-perre-mennenek-713739
"A spanyol kormány augusztusban blokkolta a magyar Ganz-MáVag konzorcium 600 millió eurós ajánlatát a spanyol Talgo vasúti járműgyártó felvásárlására, nemzetbiztonsági és közrendvédelmi okokra hivatkozva. A Ganz-MáVag vezetője, Bacsa György, politikai indítékokat lát a döntés mögött, és kijelentette, hogy a spanyol kormány figyelmen kívül hagyta az EU alapvető szabadságait, különösen a tőke szabad áramlását – számolt be a Financial Times."
Mondjuk aki a spanyolokkal uzletelni akar, annak ugy kell.
Meg a gorogokkel is elobb uzletelnek, mint a spanyolokkal, naluk csak a maltaiak lehetnek rosszabbak az egesz del-europai szekcioban.
 
C3S Kft egy újabb EU program keretében kollaborációban 2025-re autonóm ütközést elkerülő technológiával felszerelt demonstrátor műholdat fejleszt..

WISDOM (Wise Integration of Satellites PNT tracking Data using OWL for collision avoidance Management) is providing the necessary technologies for collision avoidance, including positioning, tracking, inter-satellite communication, and autonomous decision-making capabilities in the absence of human intervention.


#űrkutatás #Magyarország ipara
 
KSH


9,5%-kal csökkent az ipari termelés​

“2024 augusztusában az ipari termelés volumene 9,5, munkanaphatástól megtisztítva 4,1%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól. A jelentős eltérést a nyers adathoz képest az okozza, hogy ebben a hónapban kettővel kevesebb munkanap volt, mint 2023 augusztusában. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 2024 júliusához viszonyítva 0,5%-kal mérséklődött.

2024 augusztusában a feldolgozóipari alágak döntő többségében visszaesett a termelés volumene. Mindössze három alágban nőtt a kibocsátás, a legnagyobb mértékben a vegyi anyag, termék gyártásában.

Az ipari termelés az év első nyolc hónapjában 3,8%-kal kisebb volt, mint 2023 azonos időszakában.

A szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított ipari kibocsátás az előző hónaphoz képest 0,5%-kal csökkent.”
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...rult-a-magyar-gigauzlet-perre-mennenek-713739
"A spanyol kormány augusztusban blokkolta a magyar Ganz-MáVag konzorcium 600 millió eurós ajánlatát a spanyol Talgo vasúti járműgyártó felvásárlására, nemzetbiztonsági és közrendvédelmi okokra hivatkozva. A Ganz-MáVag vezetője, Bacsa György, politikai indítékokat lát a döntés mögött, és kijelentette, hogy a spanyol kormány figyelmen kívül hagyta az EU alapvető szabadságait, különösen a tőke szabad áramlását – számolt be a Financial Times."
Hát, nehéz lesz annak az országnak az érveit hallgatni röhögés nélkül, aki arról beszél hogy mi mindennek kell hazai kézen lennie.
Ja igen, az az ország mi vagyunk.
 
Ursula és az Uniós buzik ma a kínai szankciókkal megadták a kegyelemdöfést az európai autóiparnak.
Ez az erőszakos elektromos átmenet után a második végzetes hiba
Az európai autóipar és szakszervezetek tiltakoztak a kinai szankciók ellen, de az Unió áterőltette. Papíron akiken akarnak segíteni, azok tiltakoznak ellene. Ez nem fura??? Mégis kinek az érdekében nyomták ezt keresztül.

Az európai autóipar profitjának nagy része a kínai gyartasból és eladasokból jött. Valszeg a kínai válasz ezt fogja érinteni.
Ursula legalább akkora sirásója Európának mint Merkel.

Az utóbbi évek mozgása, csináljuk ki a német ipart lassan révbe ér.
Thank you USA és a kollaboráns európai elit!




Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozza. Itt vannak az első reakciók.

Minden autogyártó tiltakozik, de a leggerincesebb a BMW vezetője volt.

BMW
A BMW negatív következményekre figyelmeztetett a Kínából származó elektromos autókra kivetett további vámokról szóló uniós szavazást követően.

A mai szavazás végzetes jelzés az európai autóipar számára
- mondta a bajor vállalat vezetője, Oliver Zipse


Mercedes-Benz
A kínai e-autókra kivetett további vámokról szóló uniós szavazást követően a Mercedes a BMW-hez hasonlóan negatív következményektől tart az iparágra nézve. A vállalat pénteken közölte, hogy hibának tartja az EU Bizottság büntetővámok kivetésére irányuló szándékát, amelynek messzemenő negatív következményei lehetnek


Volkswagen
Felszólítjuk az EU Bizottságát és a kínai kormányt, hogy konstruktívan folytassák a folyamatban lévő tárgyalásokat a politikai megoldás érdekében,

írja közleményében a német autógyártó.

A Kínából származó e-autókra kivetett büntetővámokról szóló uniós szavazást követően a Volkswagen továbbra is tárgyalásos megoldást sürget.

A közös célnak a védővámok és ezáltal a kereskedelmi konfliktus megelőzésének kell lennie..

Így szavaztak a tagországok
A Reuters információi szerint így szavaztak az egyes országok:

Támogatta a vámok kivetését: Olaszország, Franciaország, Lengyelország, Hollandia, Írország, Lettország, Litvánia, Észtország, Bulgária, Dánia
Ellene szavazott: Németország, Magyarország, Málta, Szlovénia, Szlovákia
Tartózkodott: Belgium, Horvátország, Csehország, Görögország, Spanyolország, Ciprus
 
Ursula és az Uniós buzik ma a kínai szankciókkal megadták a kegyelemdöfést az európai autóiparnak.
Ez az erőszakos elektromos átmenet után a második végzetes hiba
Az európai autóipar és szakszervezetek tiltakoztak a kinai szankciók ellen, de az Unió áterőltette. Papíron akiken akarnak segíteni, azok tiltakoznak ellene. Ez nem fura??? Mégis kinek az érdekében nyomták ezt keresztül.

Az európai autóipar profitjának nagy része a kínai gyartasból és eladasokból jött. Valszeg a kínai válasz ezt fogja érinteni.
Ursula legalább akkora sirásója Európának mint Merkel.

Az utóbbi évek mozgása, csináljuk ki a német ipart lassan révbe ér.
Thank you USA és a kollaboráns európai elit!




Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozza. Itt vannak az első reakciók.

Minden autogyártó tiltakozik, de a leggerincesebb a BMW vezetője volt.

BMW
A BMW negatív következményekre figyelmeztetett a Kínából származó elektromos autókra kivetett további vámokról szóló uniós szavazást követően.

A mai szavazás végzetes jelzés az európai autóipar számára
- mondta a bajor vállalat vezetője, Oliver Zipse


Mercedes-Benz
A kínai e-autókra kivetett további vámokról szóló uniós szavazást követően a Mercedes a BMW-hez hasonlóan negatív következményektől tart az iparágra nézve. A vállalat pénteken közölte, hogy hibának tartja az EU Bizottság büntetővámok kivetésére irányuló szándékát, amelynek messzemenő negatív következményei lehetnek


Volkswagen
Felszólítjuk az EU Bizottságát és a kínai kormányt, hogy konstruktívan folytassák a folyamatban lévő tárgyalásokat a politikai megoldás érdekében,

írja közleményében a német autógyártó.

A Kínából származó e-autókra kivetett büntetővámokról szóló uniós szavazást követően a Volkswagen továbbra is tárgyalásos megoldást sürget.

A közös célnak a védővámok és ezáltal a kereskedelmi konfliktus megelőzésének kell lennie..

Így szavaztak a tagországok
A Reuters információi szerint így szavaztak az egyes országok:

Támogatta a vámok kivetését: Olaszország, Franciaország, Lengyelország, Hollandia, Írország, Lettország, Litvánia, Észtország, Bulgária, Dánia
Ellene szavazott: Németország, Magyarország, Málta, Szlovénia, Szlovákia
Tartózkodott: Belgium, Horvátország, Csehország, Görögország, Spanyolország, Ciprus
Ez jó hír nekünk! Reményeim szerint jönnek majd a kínai és német gyártók/gyártási kapacitások Magyarországra.
 
Ursula és az Uniós buzik ma a kínai szankciókkal megadták a kegyelemdöfést az európai autóiparnak.
Ez az erőszakos elektromos átmenet után a második végzetes hiba
Az európai autóipar és szakszervezetek tiltakoztak a kinai szankciók ellen, de az Unió áterőltette. Papíron akiken akarnak segíteni, azok tiltakoznak ellene. Ez nem fura??? Mégis kinek az érdekében nyomták ezt keresztül.

Az európai autóipar profitjának nagy része a kínai gyartasból és eladasokból jött. Valszeg a kínai válasz ezt fogja érinteni.
Ursula legalább akkora sirásója Európának mint Merkel.

Az utóbbi évek mozgása, csináljuk ki a német ipart lassan révbe ér.
Thank you USA és a kollaboráns európai elit!
Szerintem nagyon félrevisz az a gondolat, hogy minden mögött csak és kizárólag az amerikaiak lehetnek.
Kényelmes álláspont de túlegyszerűsíti a helyzetet.