Magyarország ipara

  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77
"Magyar tulajdonú, valamint kevésbé energia- és emberi erőforrás-intenzív iparágakra fókuszálna."

Az milyen iparág amihez kevésbé kell ember és energia ? Mezőgazdaság ?
 
Nem haragszom, de ti se haragudjatok, ha nem hiszek a "hős, nagytudású közalkalmazott belsős szakértő küzd a gonosz, istenkomplexusos felsővezetővel" mesétekben. Nem vagyok már ovis.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Megszűnt a tervek szakmai vizsgálata a Vizügyi engedélyezési eljárások során, gyakorlatilag megnézéik hogy mindent ki lehet-e pipálni amit a rendelet alapján tartalmaznia kell a dokumentációnak, és megkapod az engedélyt. 5-6 éve még műszaki megoldásokról kellett velük vitázni, ma már ilyen nincsen, szakember hiány miatt, egy-egy vizügyes néha bekerül, aki ért is hozzá. Több év után visszatér a korrupció is a renszerbe. (mondjuk ezt csak a magán megrendelők mesélik, mikor másfél évig várnak az engedélyre, hogy a hivatalt megint meg lehet kenni)
Vasúti hatósági eljárások pont ugyan ez, nyakonverve azzal a jogi nonszensz-el, hogy az ÉKM a kérelmező és az engedélyező is.
Az önokrmányzatokat addig szerbezték át jobbra és balra, míg sok műszaki hozzájárulást a jegyző egyedül is kiadhat, hurrá.

Régen jók voltak ezek a rendszerek? Egy faszt. Mostanra még szarabbak? Igen. Volt kb 2020-21-ig egy szakmai javulás? Határozottan.
 
A Flixtrain 30+ 35 db opciós talgo 230-as vonatot rendelt és ami miatt ez magyar szempontból érdekes az az, hogy állítólag az első öt Spanyolországban készül a a többi meg Magyarországon
Állítólag!
Semmi hír erről, te hallottál valamit? 25 vonat gyartást aligha hoznak ide, ez nem mennyiség.
 
Lehet realitása, mert a talgo nagyon súlyos kapacitáshiánnyal küzd és már azóta cikkeznek a bérgyártásról amióta a spanyol kormány vétózta a talgo megvásárlását
Persze, de erről semmi infó spanyol részről se..
Önmagában a tárgyalások meg aztán nem feltétlenül jelentenek bármit is. Pl, a 4iG az elmúlt hónapokban végig tárgyalta a fél világot is, aztán mégsincs érdemben még semmi.
 
Persze, de erről semmi infó spanyol részről se..
Önmagában a tárgyalások meg aztán nem feltétlenül jelentenek bármit is. Pl, a 4iG az elmúlt hónapokban végig tárgyalta a fél világot is, aztán mégsincs érdemben még semmi.
Én ezt találtam persze ez nem jelent még semmit csak ha a talgó vagy a magyar vagon bejelenti..
n%C3%A9vtelen-png.9315374
 
https://www.portfolio.hu/uzlet/2025...ppen-hogy-sikerult-nyereseget-termelni-764425
"A Rába 2025 első negyedévében nehéz piaci környezetben működött: a haszongépjármű-, mezőgazdasági- és személyautópiacokon tapasztalt forgalomcsökkenés miatt a vállalat árbevétele 14,5 milliárd forintra esett vissza. Bár a cég költséghatékonysági intézkedéseket vezetett be, a profitabilitás jelentősen romlott, az operatív eredmény mindössze 10 millió forint lett."
 
Persze, de erről semmi infó spanyol részről se..
Önmagában a tárgyalások meg aztán nem feltétlenül jelentenek bármit is. Pl, a 4iG az elmúlt hónapokban végig tárgyalta a fél világot is, aztán mégsincs érdemben még semmi.
Na megjelent a médiában is

A Talgo tárgyalásokat folytat arról, hogy a Flix vonatmegrendelését alvállalkozásba adja a magyar Magyar Vagonnak.​


 

Repülőrajtot vehet a békéscsabai légikikötő fejlesztése​


Reméljük nem Nagy Marci felé repülőrajt lesz :oops:
:rolleyes:

Természetesen semmiféle fejlesztés nem lesz, csak a szokásos (választáshoz közelítő) politikai igérgetés. Ahogy kb. egyik vidéki reptéren sem történt semmilyen érdemi fejlesztés. Győr-Pér kivételével, ami viszont kakukktojás, mert az Audi a többségi tulajdonosa.
 
Természetesen semmiféle fejlesztés nem lesz, csak a szokásos (választáshoz közelítő) politikai igérgetés. Ahogy kb. egyik vidéki reptéren sem történt semmilyen érdemi fejlesztés. Győr-Pér kivételével, ami viszont kakukktojás, mert az Audi a többségi tulajdonosa.
byd?
 
Érdekes, hogy az új reptér az áruforgalomnak lesz.
Így elkülönül majd az árú- és utasforgalom.

@Kávé: Ha az import árú itt jön be EU határon belülre, akkor mi kapjuk a beszedett Vám 25%-át? (75% megy az EU büdzsébe?)

Gondolom az 1-es reptérből meg magángépekenek lesz kialakítva (a rövid futópálya miatt)