Magyarország ipara

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 420
4 040
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó azért a szegedinél is sikerült azt az egy épületet fotózni aminek van fala :) ma megyek arra de a múlt héten ahogy állt kb még 2 év amíg készen lesz… a Bmwben tavaly tavasszal adtuk át a festőüzemet meg az automata raktárt technológia szerelesre és látszólag az épületek nagy része készen volt. Aztán mégsincs sorozatgyártás. Ha BYD nem sokkal ügyesebb az építésben és a beüzemelésben akkor ott 2027 előtt szerintem nem lesz gyártás
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 083
6 712
113
Jó azért a szegedinél is sikerült azt az egy épületet fotózni aminek van fala :) ma megyek arra de a múlt héten ahogy állt kb még 2 év amíg készen lesz… a Bmwben tavaly tavasszal adtuk át a festőüzemet meg az automata raktárt technológia szerelesre és látszólag az épületek nagy része készen volt. Aztán mégsincs sorozatgyártás. Ha BYD nem sokkal ügyesebb az építésben és a beüzemelésben akkor ott 2027 előtt szerintem nem lesz gyártás
A Catl-nál is fake news-nek minősítették a 2 ütem leállítását, aztán mégis kiderült hogy igaz.

Egyébként meg amire a BYD-nél hivatkoznak az újságírók, azok valós okok. A törököknél alacsonyabbak a bérek, vám mentesen lehet a kocsikat behozni az EU-ba, stb. A Manisai gyárról pedig több török újság is mint hamarosan elkészülőről ír. Eszerint a februári cikk szerint például 6 hónapon belül készen lesz.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 352
104 440
113
A fő állítás az volt hogy Törökországba pörgeti a gyártási itt meg két évet csúszik a projekt és ezzel kvázi az egészet megkérdőjelezték. A progresszív sajtó tolja a kínai befektetések elleni hangulatkeltést rendületlenül.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 352
104 440
113
Egyébként az egész európai autoipar, európai gyártás gúzsba kötve szenved. Rengeteg oka van,sok hibás stratégiai döntés eredménye, amit az európai fősodratú politikai elit és az őket kiszolgáló / iranyító / zsaroló sajtó tol. Sajnos nem az európai ipar, hanem mások érdekeit szerint.

Sorra buknak ki az ilyen hírek, amelyek leépítésröl, öncsonkolásról szólnak. Az észak-amerikai ipar közben újjáépül, Kína meg dübörög, mások felkészülnek. 10-15 éve még az európai, német autoipar aranykora volt. Rövid ideig élveztük...

Látszólag ez a lenti jó hír, de csak látszólag, max. kármentés zajlik itthon.


Áll a bál a németeknél: a válság miatt Magyarországra helyezné át a termelésének egy részét az autóipari világcég

Egerbe helyezheti át a saarbrückeni üzeméből a gyártás egy részét a ZF, miután az autóipari beszállító vállalat, amely továbbra is optimalizálni próbálja a működését, 2028-ig 14 ezer munkahelyet tervez megszüntetni Németországban. Az ügy akkora vihart kavart, hogy a város polgármestere összefogásra biztatja az érdekképviseleteket, hogy megakadályozzák a leépítéseket és a termelés áthelyezését Magyarországra. Július 29-én pedig, amikor a felügyelőbizottság ülésezik, országszerte tiltakozó akciókat szerveznek a szakszervezetek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 083
6 712
113
A fő állítás az volt hogy Törökországba pörgeti a gyártási itt meg két évet csúszik a projekt és ezzel kvázi az egészet megkérdőjelezték. A progresszív sajtó tolja a kínai befektetések elleni hangulatkeltést rendületlenül.
A fő állítás az volt, hogy az eredeti terveknél lassabban indítja a termelést Magyarországon és inkább a Török gyárat nyomja, mert az jobban megéri neki.

Egyébként az elektromos autó eladások sokkal lassabban nőnek mint ahogy pár éve várták, a két üzembe meg a BYD betervezett évi 500 - 600 ezer autós kapacitást. Teljesen logikus ha lassítja a projekteket.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 877
4 067
113
A fő állítás az volt hogy Törökországba pörgeti a gyártási itt meg két évet csúszik a projekt és ezzel kvázi az egészet megkérdőjelezték. A progresszív sajtó tolja a kínai befektetések elleni hangulatkeltést rendületlenül.
Mindjárt az elején:

“July 22 (Reuters) - China's BYD will delay mass production at its new electric vehicle factory in Hungary until 2026 and will run the plant at below capacity for at least the first two years, two sources familiar with the matter said.”

Akár h nézem nem arról van szó, amit írsz.
Melyik portál hogyan vette át nem tudom, de maradjunk ennél.
Ehhez képest mi lesz majd kiderül.
Valószínű BYD-nál (is) scriptek vannak.
Elég turbulens a világgazdaság.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
719
3 220
93
Reuters=FAKE NEWS
A Mandiner megkereste az új energiával hajtott járművek terén piacvezető kínai vállalatot a sajtóban megjelent hírekkel kapcsolatban. A BYD megerősítette lapunknak: hosszú távra terveznek Európával, a magyarországi gyár építése a tervek szerint halad, a szegedi üzem éves csúcskapacitása pedig nem változott.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 083
6 712
113
Reuters=FAKE NEWS
A Mandiner megkereste az új energiával hajtott járművek terén piacvezető kínai vállalatot a sajtóban megjelent hírekkel kapcsolatban. A BYD megerősítette lapunknak: hosszú távra terveznek Európával, a magyarországi gyár építése a tervek szerint halad, a szegedi üzem éves csúcskapacitása pedig nem változott.
Ebben hol van az, hogy a hír nem igaz? A hír az volt, hogy lassabban fog felpörögni a gyártás és később kezdődik a tömegtermelés. Itt csak arról írnak hogy épül a gyár, és a végső kapacitás nem lesz kisebb.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 877
4 067
113
Európával, a magyarországi gyár építése a tervek szerint halad, a szegedi üzem éves csúcskapacitása pedig nem változott.
Nem a tervezett csúcs kapacitásról volt szó - melyet BYD nyilatkozata szerint is két lépcsőben érnek el, hanem arról milyen ütemben fut fel a gyártás.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 877
4 067
113
Ebben hol van az, hogy a hír nem igaz? A hír az volt, hogy lassabban fog felpörögni a gyártás és később kezdődik a tömegtermelés. Itt csak arról írnak hogy épül a gyár, és a végső kapacitás nem lesz kisebb.
Arról nem is beszélve, hogy a Mandiner a cáfolathoz - bocs - “cáfolathoz” saját korábbi háttér beszélgetését idézte be, amely
2025.04.04. napján(!!!) jelent meg.
Tehát a hónapokkal ezelőtt elhangzott interjú a válasz a friss hírre….(?)

Van friss BYD közlemény?
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
3 083
6 712
113
Arról nem is beszélve, hogy a Mandiner a cáfolathoz - bocs - “cáfolathoz” saját korábbi háttér beszélgetését idézte be, amely
2025.04.04. napján(!!!) jelent meg.
Tehát a hónapokkal ezelőtt elhangzott interjú a válasz a friss hírre….(?)

Van friss BYD közlemény?
Úgy tudom van. Mindenhol az mti -re hivatkoznak, de az mti oldalán nem találtam. Lehet hogy az fizetős. De a lényege ugyanaz mint amit a Mandiner ír. Vagyis nem a hírt cáfolja, hanem arról ír hogy a terv szerint halad az építkezés.

 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 877
4 067
113
Úgy tudom van. Mindenhol az mti -re hivatkoznak, de az mti oldalán nem találtam. Lehet hogy az fizetős. De a lényege ugyanaz mint amit a Mandiner ír. Vagyis nem a hírt cáfolja, hanem arról ír hogy a terv szerint halad az építkezés.

Nem a kormánybiztos közleménye megy körbe?
MTI hírre arra van link…
 

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 420
4 040
113
Egyszerűen fizikai képtelenség a termelés jövőre a hyárban. Nem lesz kész, mondjanak bármit is. Töketlenkednek szarakodnak húzzák az időt és utána azt hiszik hogy itt van elég ember behozni a csúszást mint Kínában. Az oroszok is ezt szívták be Pakson sokszor. Ezek a keletiek úgy működnek hogy jól elbasszák az időt aztán pénz ember nem számít alapon az utolsó pillanatban behozzák. Csak itt hiába a pénz ha nincs ember…