MAKSZ / MAKS

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 048
113
KE ido szerint 9,30-tol megy az élo kozvetítés, én is csak 10-tol kapcsolodtam be....ha végig nézzul kiderul...:)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Kerestem hivatalos programot, hogy hátha megvan mi miután mikor repked, de nem találtam.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
117A van a PAK-FA-ban, nem 117Sz. Ugyanaz mindkettő, mint az Al-31F, csak teljesen át van tervezve. Új a kisnyomású belépőfokozat, új a tüzelőtér, új a vezérlés. Mások a fő paraméterek. A 117Sz gyártmányjelzésű hajtómű a Szu-35-ösökben van, a 117A pedig a PAK-FA gépekben. Itt valamivel mégnagyobb a tolóerő és változott a vezérlés. Még magasabb a gázhő. Érdekes amúgy, hogy a 2003-as roadmap-ot az oroszok (vagyis az NPO Szaturn) tulajdonképppen tartja. Most következik az, hogy a régi nagynyomású szekció helyére kap a PAK-FA egy újat, amivel a hajtómű reakcióidejét kívánják tovább csökkenteni. Ez fontos, mivel a két hajtómű differenciált tolóerővezérlése is bejátszik a kormányvezérlésbe, nem csak a vektorálás. Ez amúgy már a Szu-35Sz-nél is így van. A tényleges ötödik generációs hajtómű majd ezután jön. A helyzet azonban az, hogy Pogoszjan ultimátumba adta a Szaturnnak, hogy a hajtómű nem lehet drágább, mint a Szu-35Sz-é, ami valljuk meg, egy ötödik generációs gépnél nonszensz. Olyan ez, mintha az F-35-ben a block 60-as F-16-os F110GE132-ese lenne felszabályozva. Az is egy 70-es évekbeli dizájn sokadik áttervezése, alkalmazva az 5. generációs technológiákat, de mégiscsak egy F110-es, ami ráadásul az F101-esből ered. Nyilván, mivel egy vadászgép legdrágább önálló rendszere a hajtómű (fajlagosan még egy 60-70 négyzetméteres kompozit-titán-aluminium szárny se ilyen drága), Pogoszjannak itt kell megfognia a PAK-FA árcéduláját a politikusok felé. Aztán majd ha minden rendben, megy agép, jöhet a modernebb hajtómű. Csak lépésről lépésre.

Füst. Minden hajtómű füstől. Az új példányok jobban. Az F-22A prototípusa (nem az YF-22-es) első felszállásakor füstölt valamelyest:

http://www.youtube.com/watch?v=S9JHiOUzpNw

A Super Hornet kész MiG-29:

http://www.youtube.com/watch?v=SmR-0LH75_c

És ha már PAK-FA, ki vette észre a legújabb fícsőrt, azt a kellemes kis vízvezetékcsövet a jobboldali beömlő belső oldalán?

http://russianplanes.net/id117568

mind a három gépen ott van:

http://russianplanes.net/id117473

Mi lehet az?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 048
113
Ha jól emlékszem az elso proto T-50-01 ugyanazt a hajtomuvet kapta mint a Szu-35 S a 117Sz-t.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Vészhelyzetben szoktak kiengedni üzemanyagot, az nem lehet jó arra a célra? Csak egy tipp.

A szárnyak hátsó részén látható 2-2 zabszem-formájú kidudorodás. Azok mire jók? És a légbeömlők mellett is van 1-1 hosszabb, abban mi van vagy mire jó? Aerodinamikai elem vagy érzékelők kerülnek beléjük?
Miért nincsenek radarvisszaverő elemek a gépen? Vagy a két kályhacső elégséges?
 

Vitya

Member
2010. április 22.
89
0
6
És ha már PAK-FA, ki vette észre a legújabb fícsőrt, azt a kellemes kis vízvezetékcsövet a jobboldali beömlő belső oldalán?
Mi lehet az?

hát az orosz klíma kondenzvizének kivezetője... hogy-hogy nem láttál még ilyet? ;-)

(amúgy bármi is az, gondolom leginkább a prototípusok tesztelése miatt van ott, és a véglegesen úgysem lesz az ott, vagy nem úgy lesz... )
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
Valóban a 117Sz volt a PAK-FA első repülésénél, de mára már mindegyikben a módosított csövek vannak.

Minek kellenek radarvisszaverő elemek a gépre? Ezek prototípusok, nem szériában gyártott gépek, ezek roszok, nem amerikaiak, a MAKSz meg nem Le Bourget, hogy rejtegetni kéne az RCS értéket.

Vészhelyzetben a tüzelőanyagot nem a beömlők belső oldalán engedik el, hanem a hajtóműveken keresztül (Al-31F) vagy a szárnyaknál.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 565
113
joker,

Te hol voltál idáig az elmúlt 3 évben? :)))

Te valószínű a flaperonok munkahengereinek áramvonalazó burkolatára

http://www.airliners.net/photo/USA---Air/Lockheed-Martin-F-22A/2281457/L/&sid=e602b0a007c28fa4ab8183569748da3e

és a kis hatótávolságú rakéták (feltételezett) konténereire gondolsz.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 048
113
A MAKS kapcsán naponta tobb tíz haditechnikai hír jelenik meg , lehetne sorolni estig....:)
Érdekesebb hírek:
Az elso PAK-DA gépek 2020-ban jelennek meg az orosz légieronel Bondarev szerint. A légiero parancsnoka azt is kijelentette, hogy hiperszonikus rakétákkal lesz felszerelve a gép és az eddig hadrandben állo Tu-160,Tu-95, Tu-22 gépek funkcioit - feladatait egyedul lesz képes elvégezni. Tehát ezeket a gépeket fogja leváltani... A taktikai rakétafegyverzetek igazgatoja is megerosítette a hírt, hogy kész az orosz hiperszonikus rakéta, igaz csak néhány másodpercet képes repulni. Ezenkívul elkészult a levego-fold éa a levego.-levego (nagy hatotávolságu) rakéta a PK-Da számára.
Pak- Fa. Ismét 1 évet csúszik a Pak-Fa program. Bondarev szerint 2017-tol kerulnek a légierohoz.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Allesmor Obranna

"és a kis hatótávolságú rakéták (feltételezett) konténereire gondolsz."

Na erre rohadt kíváncsi leszek amúgy. Mert valahogy nem igazán tudom elképzelni, hogy azok a valamik hogyan nyílnának-záródnának egy rakétaindításkor...