MAKSZ / MAKS

KE ido szerint 9,30-tol megy az élo kozvetítés, én is csak 10-tol kapcsolodtam be....ha végig nézzul kiderul...:)
 
Kerestem hivatalos programot, hogy hátha megvan mi miután mikor repked, de nem találtam.
 
117A van a PAK-FA-ban, nem 117Sz. Ugyanaz mindkettő, mint az Al-31F, csak teljesen át van tervezve. Új a kisnyomású belépőfokozat, új a tüzelőtér, új a vezérlés. Mások a fő paraméterek. A 117Sz gyártmányjelzésű hajtómű a Szu-35-ösökben van, a 117A pedig a PAK-FA gépekben. Itt valamivel mégnagyobb a tolóerő és változott a vezérlés. Még magasabb a gázhő. Érdekes amúgy, hogy a 2003-as roadmap-ot az oroszok (vagyis az NPO Szaturn) tulajdonképppen tartja. Most következik az, hogy a régi nagynyomású szekció helyére kap a PAK-FA egy újat, amivel a hajtómű reakcióidejét kívánják tovább csökkenteni. Ez fontos, mivel a két hajtómű differenciált tolóerővezérlése is bejátszik a kormányvezérlésbe, nem csak a vektorálás. Ez amúgy már a Szu-35Sz-nél is így van. A tényleges ötödik generációs hajtómű majd ezután jön. A helyzet azonban az, hogy Pogoszjan ultimátumba adta a Szaturnnak, hogy a hajtómű nem lehet drágább, mint a Szu-35Sz-é, ami valljuk meg, egy ötödik generációs gépnél nonszensz. Olyan ez, mintha az F-35-ben a block 60-as F-16-os F110GE132-ese lenne felszabályozva. Az is egy 70-es évekbeli dizájn sokadik áttervezése, alkalmazva az 5. generációs technológiákat, de mégiscsak egy F110-es, ami ráadásul az F101-esből ered. Nyilván, mivel egy vadászgép legdrágább önálló rendszere a hajtómű (fajlagosan még egy 60-70 négyzetméteres kompozit-titán-aluminium szárny se ilyen drága), Pogoszjannak itt kell megfognia a PAK-FA árcéduláját a politikusok felé. Aztán majd ha minden rendben, megy agép, jöhet a modernebb hajtómű. Csak lépésről lépésre.

Füst. Minden hajtómű füstől. Az új példányok jobban. Az F-22A prototípusa (nem az YF-22-es) első felszállásakor füstölt valamelyest:

http://www.youtube.com/watch?v=S9JHiOUzpNw

A Super Hornet kész MiG-29:

http://www.youtube.com/watch?v=SmR-0LH75_c

És ha már PAK-FA, ki vette észre a legújabb fícsőrt, azt a kellemes kis vízvezetékcsövet a jobboldali beömlő belső oldalán?

http://russianplanes.net/id117568

mind a három gépen ott van:

http://russianplanes.net/id117473

Mi lehet az?
 
Ha jól emlékszem az elso proto T-50-01 ugyanazt a hajtomuvet kapta mint a Szu-35 S a 117Sz-t.
 
Vészhelyzetben szoktak kiengedni üzemanyagot, az nem lehet jó arra a célra? Csak egy tipp.

A szárnyak hátsó részén látható 2-2 zabszem-formájú kidudorodás. Azok mire jók? És a légbeömlők mellett is van 1-1 hosszabb, abban mi van vagy mire jó? Aerodinamikai elem vagy érzékelők kerülnek beléjük?
Miért nincsenek radarvisszaverő elemek a gépen? Vagy a két kályhacső elégséges?
 
És ha már PAK-FA, ki vette észre a legújabb fícsőrt, azt a kellemes kis vízvezetékcsövet a jobboldali beömlő belső oldalán?
Mi lehet az?

hát az orosz klíma kondenzvizének kivezetője... hogy-hogy nem láttál még ilyet? ;-)

(amúgy bármi is az, gondolom leginkább a prototípusok tesztelése miatt van ott, és a véglegesen úgysem lesz az ott, vagy nem úgy lesz... )
 
Valóban a 117Sz volt a PAK-FA első repülésénél, de mára már mindegyikben a módosított csövek vannak.

Minek kellenek radarvisszaverő elemek a gépre? Ezek prototípusok, nem szériában gyártott gépek, ezek roszok, nem amerikaiak, a MAKSz meg nem Le Bourget, hogy rejtegetni kéne az RCS értéket.

Vészhelyzetben a tüzelőanyagot nem a beömlők belső oldalán engedik el, hanem a hajtóműveken keresztül (Al-31F) vagy a szárnyaknál.
 
joker,

Te hol voltál idáig az elmúlt 3 évben? :)))

Te valószínű a flaperonok munkahengereinek áramvonalazó burkolatára

http://www.airliners.net/photo/USA---Air/Lockheed-Martin-F-22A/2281457/L/&sid=e602b0a007c28fa4ab8183569748da3e

és a kis hatótávolságú rakéták (feltételezett) konténereire gondolsz.
 
A MAKS kapcsán naponta tobb tíz haditechnikai hír jelenik meg , lehetne sorolni estig....:)
Érdekesebb hírek:
Az elso PAK-DA gépek 2020-ban jelennek meg az orosz légieronel Bondarev szerint. A légiero parancsnoka azt is kijelentette, hogy hiperszonikus rakétákkal lesz felszerelve a gép és az eddig hadrandben állo Tu-160,Tu-95, Tu-22 gépek funkcioit - feladatait egyedul lesz képes elvégezni. Tehát ezeket a gépeket fogja leváltani... A taktikai rakétafegyverzetek igazgatoja is megerosítette a hírt, hogy kész az orosz hiperszonikus rakéta, igaz csak néhány másodpercet képes repulni. Ezenkívul elkészult a levego-fold éa a levego.-levego (nagy hatotávolságu) rakéta a PK-Da számára.
Pak- Fa. Ismét 1 évet csúszik a Pak-Fa program. Bondarev szerint 2017-tol kerulnek a légierohoz.
 
Allesmor Obranna

"és a kis hatótávolságú rakéták (feltételezett) konténereire gondolsz."

Na erre rohadt kíváncsi leszek amúgy. Mert valahogy nem igazán tudom elképzelni, hogy azok a valamik hogyan nyílnának-záródnának egy rakétaindításkor...