Emlékeim szerint a Daimler-Benz motor lecserélése a Junkers motorra járt egy másik következménnyel is - a két motor ellenkező irányba forgott és így a légcsavar nyomaték is a ellentétes irányba húzta a gépet. Ez azért is volt kellemetlen mert a 109-es vezérsíkja profilozott volt (oldalirányba keletkezett rajta aerodinamikai erő), épp arra tervezték, hogy az eredeti motor forgatónyomatékának ellen tartson.. de ha megcserélted a motor forgásirányát akkor még rá is segített, és mindezt olyan gépben, ami még eredeti állapotában is arról volt híres, hogy a nagy nyomaték és a keskeny futómű miatt hajlamos bepördülni és kitörni a fel és leszálláskor.
Könnyen lehet hogy at MG 131-es nehézgéppuskák szinkronizálási problémáit is ez okozta (+ az eredeti légcsavar fémből volt, kisebb gond ha azt lövöd át néha mint a Jumo-hoz való fa légcsavarokat).
