Me-109 / Messerschmitt Bf 109

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 264
113
Egy kis önreklám.

Me 109 repülési teljesítmény mérések és harcászati összehasonlító jelentések.

 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 264
113
Messerschmitt 109 G-6 restaurálás az USA-ban. Az eredetit 1944-ben lőtte le a légvédelem az orosz fronton, de a pilóta sikeresen kényszerleszállt a jégre, majd olvadáskor víz alá került, egészen 1990-ig, amikor néhány lelkes orosz kiemelte.

Több tulajdonosváltozás után teljes restaurálást kapott 2016-tól, repülőképes, eredeti motorral.

 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Condor Légió 1936
362698913_817867609700244_2406103609519180578_n-jpg.440984
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 264
113

...
KLEINRATH: A gyakorlatban több munkaórát fordítanak az átalakításokra, mint az új ipari gyártásra.
MILCH vezértábornagy: Nem, ezt nem akarjuk, csak azt szeretnénk meghatározni, hogy mely típusok szükségesek és melyek életbevágóak. Hány típus is volt a 109-ből?
ALPERS: Jelenleg 13, és még ezen felül is vannak a csapatoknál. A kiválasztási bizottság 8-ra csökkentést javasolt.
Hadd olvassam fel, amit javasoltak: G-5 túlnyomásos kabinnal, GM-1.... [a GM-1 a Göring Mischung, avagy Göring keverék, azaz "nitró(génoxid)" befecskendezés amit magassági vadászoknál alkalmaztak teljesítményjavításra]
(a REDNER felolvassa a típusokat.).
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 935
21 559
113

Kleinrath- Im Umbau werden praktisch mehr Arbeitsstunden aufgewendet als bei der industriellen Herstellung.

Genfeld Mich -Nein, das wollen wir nicht. Wir wollen nur feststellen, welche Typen gefordert, welche notwendig sind. Wieviel Typen von 109 waren da ?

Alpers- Zur Zeit 13; in der Truppe sind noch welche.) auf 8 herunterzugehen. Ich darf vorlesen, es er vorschlägt:

Kleinrath panaszkodik, hogy több munkaórát fordítanak az átalakításokra, mint magára a gyártásra.
Milch azt mondja nem, ezt nem akarja és meg kell határozni mely típusokra van szükségük, melyek fontosak. Kérdése: mennyi 109-és típus van?
Válasz Alperstól, hogy jelenleg 13 van. Aztán javaslat, hogy 8-ra kellene csökkenteni és után jönne gondolom a teljes javaslat…
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 653
55 308
113
A 109-esből annyi alváltozat van 1944-re, hogy azt már Erhardt Milch se bírja követni (szószerinti jegyzőkönyv 1944 közepe táján) - ezen azért besírtam..

RfDlUgO.png
Még 44-ben,amikor a hurok már szorult a 3.Birodalom nyaka körűl, sem voltak képesek az abszolút célszerűségre koncentrálni. Még akkor is 13 altipust gyártottak.:)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 653
55 308
113
Felfoghatatlan, hogy a németek nem voltak képesek a bombázások mértékét alaposan csökkenteni.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 935
21 559
113
Még 44-ben,amikor a hurok már szorult a 3.Birodalom nyaka körűl, sem voltak képesek az abszolút célszerűségre koncentrálni. Még akkor is 13 altipust gyártottak.:)

Ez nagyrészt annak volt köszönhető szerintem, hogy birodalom szerte szét voltak telépítve és ha valahol a G10 valamelyik verzióját gyártották, utána nem álltak át a G14-re vagy esetleg még később a K6-ra, mert megakasztotta volna a termelést, azt pedig nem engedhették meg maguknak és full gázon gyártottak tovább. Viszont amit a későbbi variánsból kis időveszteséggel bele tudtak mókolni azon változtattak. És ezért alakult ki ez a katyvasz. De ez csak az én elméletem.
Amúgy 33 ezer felett gyártottak… ez picsa sok!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 264
113
Még 44-ben,amikor a hurok már szorult a 3.Birodalom nyaka körűl, sem voltak képesek az abszolút célszerűségre koncentrálni. Még akkor is 13 altipust gyártottak.:)

Igen, nagyon sok altípus volt, persze ezek között elég minimális volt az eltérés, más felszerelés (felderítőkamara egy típus, másik felderítőkamarával másik típus, ), de alapvetően ugyananaz a sárkány és hajtómű.

Itt nagyon nekiálltak nyesegetni, szinte az összes bombázó típust kaszálták, mivel a szintetikus üzemanyaggyárak ekkoriban kezdtek olyan támadásokat kapni, amitől a földbe állt a repbenzin termelés, és nagyon minimális maradt a háború végéig, tulajdonképpen a szerencsésen meglevő jelentős stratégiai tartalékokat élték fel a háború végéig üzemanyagból, ehhez viszont az kellett hogy a benzinzabáló bombázóerőket gyakorlatilag feloszlassák néhány alakulat kivételével.

Ugyanakkor a vadászok gyártása az egekbe emelkedett, egészen elképesztő, döbbenetes mennyiséget gyártottak le az utolsó 1,5 évben (1944-ben egy év alatt többet, mint addig összesen). Csak 109-esből 1944 épült/átépítésre került / nagyjavított 17.784 (!!!), szóval vadászból sosem volt hiány, "csak" jól képzett pilótából és üzemanyagból..

8KTWCRr.png
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 653
55 308
113
Igen, nagyon sok altípus volt, persze ezek között elég minimális volt az eltérés, más felszerelés (felderítőkamara egy típus, másik felderítőkamarával másik típus, ), de alapvetően ugyananaz a sárkány és hajtómű.

Itt nagyon nekiálltak nyesegetni, szinte az összes bombázó típust kaszálták, mivel a szintetikus üzemanyaggyárak ekkoriban kezdtek olyan támadásokat kapni, amitől a földbe állt a repbenzin termelés, és nagyon minimális maradt a háború végéig, tulajdonképpen a szerencsésen meglevő jelentős stratégiai tartalékokat élték fel a háború végéig üzemanyagból, ehhez viszont az kellett hogy a benzinzabáló bombázóerőket gyakorlatilag feloszlassák néhány alakulat kivételével.

Ugyanakkor a vadászok gyártása az egekbe emelkedett, egészen elképesztő, döbbenetes mennyiséget gyártottak le az utolsó 1,5 évben (1944-ben egy év alatt többet, mint addig összesen). Csak 109-esből 1944 épült/átépítésre került / nagyjavított 17.784 (!!!), szóval vadászból sosem volt hiány, "csak" jól képzett pilótából és üzemanyagból..

8KTWCRr.png
Igen, a háború végén százszámra (ezerszámra?) álltak a gépek szanaszét elsősorban pilótahiány miatt.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Ez nagyrészt annak volt köszönhető szerintem, hogy birodalom szerte szét voltak telépítve és ha valahol a G10 valamelyik verzióját gyártották, utána nem álltak át a G14-re vagy esetleg még később a K6-ra, mert megakasztotta volna a termelést, azt pedig nem engedhették meg maguknak és full gázon gyártottak tovább. Viszont amit a későbbi variánsból kis időveszteséggel bele tudtak mókolni azon változtattak. És ezért alakult ki ez a katyvasz. De ez csak az én elméletem.
Amúgy 33 ezer felett gyártottak… ez picsa sok!
És akkoriban a techikai fejlődés is elég gyors volt, amivel a gyártósorok gyártása nem tartott lépést.