Me-109 / Messerschmitt Bf 109

Egy kis önreklám.

Me 109 repülési teljesítmény mérések és harcászati összehasonlító jelentések.

 
Messerschmitt 109 G-6 restaurálás az USA-ban. Az eredetit 1944-ben lőtte le a légvédelem az orosz fronton, de a pilóta sikeresen kényszerleszállt a jégre, majd olvadáskor víz alá került, egészen 1990-ig, amikor néhány lelkes orosz kiemelte.

Több tulajdonosváltozás után teljes restaurálást kapott 2016-tól, repülőképes, eredeti motorral.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Condor Légió 1936
362698913_817867609700244_2406103609519180578_n-jpg.440984
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itthon restaurált Messer.

[Valamiért nem tudtam az eredeti kommentben írni a link mellé, ezért kellet a saját kommentemre válaszolni.]
 

...
KLEINRATH: A gyakorlatban több munkaórát fordítanak az átalakításokra, mint az új ipari gyártásra.
MILCH vezértábornagy: Nem, ezt nem akarjuk, csak azt szeretnénk meghatározni, hogy mely típusok szükségesek és melyek életbevágóak. Hány típus is volt a 109-ből?
ALPERS: Jelenleg 13, és még ezen felül is vannak a csapatoknál. A kiválasztási bizottság 8-ra csökkentést javasolt.
Hadd olvassam fel, amit javasoltak: G-5 túlnyomásos kabinnal, GM-1.... [a GM-1 a Göring Mischung, avagy Göring keverék, azaz "nitró(génoxid)" befecskendezés amit magassági vadászoknál alkalmaztak teljesítményjavításra]
(a REDNER felolvassa a típusokat.).
 

Kleinrath- Im Umbau werden praktisch mehr Arbeitsstunden aufgewendet als bei der industriellen Herstellung.

Genfeld Mich -Nein, das wollen wir nicht. Wir wollen nur feststellen, welche Typen gefordert, welche notwendig sind. Wieviel Typen von 109 waren da ?

Alpers- Zur Zeit 13; in der Truppe sind noch welche.) auf 8 herunterzugehen. Ich darf vorlesen, es er vorschlägt:

Kleinrath panaszkodik, hogy több munkaórát fordítanak az átalakításokra, mint magára a gyártásra.
Milch azt mondja nem, ezt nem akarja és meg kell határozni mely típusokra van szükségük, melyek fontosak. Kérdése: mennyi 109-és típus van?
Válasz Alperstól, hogy jelenleg 13 van. Aztán javaslat, hogy 8-ra kellene csökkenteni és után jönne gondolom a teljes javaslat…
 
A 109-esből annyi alváltozat van 1944-re, hogy azt már Erhardt Milch se bírja követni (szószerinti jegyzőkönyv 1944 közepe táján) - ezen azért besírtam..

RfDlUgO.png
Még 44-ben,amikor a hurok már szorult a 3.Birodalom nyaka körűl, sem voltak képesek az abszolút célszerűségre koncentrálni. Még akkor is 13 altipust gyártottak.:)
 
Felfoghatatlan, hogy a németek nem voltak képesek a bombázások mértékét alaposan csökkenteni.
 
Még 44-ben,amikor a hurok már szorult a 3.Birodalom nyaka körűl, sem voltak képesek az abszolút célszerűségre koncentrálni. Még akkor is 13 altipust gyártottak.:)

Ez nagyrészt annak volt köszönhető szerintem, hogy birodalom szerte szét voltak telépítve és ha valahol a G10 valamelyik verzióját gyártották, utána nem álltak át a G14-re vagy esetleg még később a K6-ra, mert megakasztotta volna a termelést, azt pedig nem engedhették meg maguknak és full gázon gyártottak tovább. Viszont amit a későbbi variánsból kis időveszteséggel bele tudtak mókolni azon változtattak. És ezért alakult ki ez a katyvasz. De ez csak az én elméletem.
Amúgy 33 ezer felett gyártottak… ez picsa sok!
 
Még 44-ben,amikor a hurok már szorult a 3.Birodalom nyaka körűl, sem voltak képesek az abszolút célszerűségre koncentrálni. Még akkor is 13 altipust gyártottak.:)

Igen, nagyon sok altípus volt, persze ezek között elég minimális volt az eltérés, más felszerelés (felderítőkamara egy típus, másik felderítőkamarával másik típus, ), de alapvetően ugyananaz a sárkány és hajtómű.

Itt nagyon nekiálltak nyesegetni, szinte az összes bombázó típust kaszálták, mivel a szintetikus üzemanyaggyárak ekkoriban kezdtek olyan támadásokat kapni, amitől a földbe állt a repbenzin termelés, és nagyon minimális maradt a háború végéig, tulajdonképpen a szerencsésen meglevő jelentős stratégiai tartalékokat élték fel a háború végéig üzemanyagból, ehhez viszont az kellett hogy a benzinzabáló bombázóerőket gyakorlatilag feloszlassák néhány alakulat kivételével.

Ugyanakkor a vadászok gyártása az egekbe emelkedett, egészen elképesztő, döbbenetes mennyiséget gyártottak le az utolsó 1,5 évben (1944-ben egy év alatt többet, mint addig összesen). Csak 109-esből 1944 épült/átépítésre került / nagyjavított 17.784 (!!!), szóval vadászból sosem volt hiány, "csak" jól képzett pilótából és üzemanyagból..

8KTWCRr.png
 
Igen, nagyon sok altípus volt, persze ezek között elég minimális volt az eltérés, más felszerelés (felderítőkamara egy típus, másik felderítőkamarával másik típus, ), de alapvetően ugyananaz a sárkány és hajtómű.

Itt nagyon nekiálltak nyesegetni, szinte az összes bombázó típust kaszálták, mivel a szintetikus üzemanyaggyárak ekkoriban kezdtek olyan támadásokat kapni, amitől a földbe állt a repbenzin termelés, és nagyon minimális maradt a háború végéig, tulajdonképpen a szerencsésen meglevő jelentős stratégiai tartalékokat élték fel a háború végéig üzemanyagból, ehhez viszont az kellett hogy a benzinzabáló bombázóerőket gyakorlatilag feloszlassák néhány alakulat kivételével.

Ugyanakkor a vadászok gyártása az egekbe emelkedett, egészen elképesztő, döbbenetes mennyiséget gyártottak le az utolsó 1,5 évben (1944-ben egy év alatt többet, mint addig összesen). Csak 109-esből 1944 épült/átépítésre került / nagyjavított 17.784 (!!!), szóval vadászból sosem volt hiány, "csak" jól képzett pilótából és üzemanyagból..

8KTWCRr.png
Igen, a háború végén százszámra (ezerszámra?) álltak a gépek szanaszét elsősorban pilótahiány miatt.
 
Ez nagyrészt annak volt köszönhető szerintem, hogy birodalom szerte szét voltak telépítve és ha valahol a G10 valamelyik verzióját gyártották, utána nem álltak át a G14-re vagy esetleg még később a K6-ra, mert megakasztotta volna a termelést, azt pedig nem engedhették meg maguknak és full gázon gyártottak tovább. Viszont amit a későbbi variánsból kis időveszteséggel bele tudtak mókolni azon változtattak. És ezért alakult ki ez a katyvasz. De ez csak az én elméletem.
Amúgy 33 ezer felett gyártottak… ez picsa sok!
És akkoriban a techikai fejlődés is elég gyors volt, amivel a gyártósorok gyártása nem tartott lépést.