Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.
Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Noha idehaza is alkalmazott típusról van szó, csodálkoztam, hogy önálló topikkal nem rendelkezik (és remélem így is van, nem feleslegesen nyitok egyet).
Egyébként 2019-ben ünnepeli a típus a 40. évfordulóját, így remek alkalom saját témát szentelni neki.
Az MRV változatot betolnám garázsba... mondjuk a többit is
Jó kis gép, volt szerencsém civil változathoz, nagy sebességnél is meglepően stabil, pedig baromi magas építésű.
Egyszer Toyota Hiluxot húztunk ilyennel
- becsüld meg a vízmélységet, a G-osztály ugyanis 70 centis vízen képes átkelni
- lassan ereszkedj bele és végig egyenletes tempóval legfeljebb 10 km/órával haladj.
- az átkelés után pedig ne feledd szárítani a fékeket.
Ahogy nézem a hollandok elég aktívan szoktak a motorházra is pakolászni, szerintem részben ezt részben pedig a repülőgépből történő kidobás esetén az egyszerűbb ejtőernyő elhelyezést szolgálja, mert ahogy nézegetem, ez csak a 11. légi szállítású dandár gépeire van felszerelve.
Régebbi változatok, gondolom itt alakult ki, hogy valami normálisabb megoldásra lenne szükség.
Kicsi a gép, emiatt is lehetett hallani pár éve, hogy a 11. Airmobile Brigade, KCT, NLMARSOF egységesen a VECTOR típussal vált, ehhez képest úgy tudom, hogy az NLMARSOF használ VECTORT, de jön mellette a még nagyobb Iveco alapú Anaconda, a sima mászkálós Wolfokat meg váltja a VW Amarok, a KCT VECTOR-t fog használni, a 11. Airmobile meg hosszú Wolfot rendszeresít (AASLT) a mostani Wolfok meg a mókás kis LSV helyett.
Szerintem a hollandok elbarmolták ezt, 4-5 különböző típust is rendszeresítenek, pedig kettővel meg lehetett volna oldani, ráadásul aknavédelme egyiknek sincs, páncélzat szintén gyakorlatilag 0 emiatt az NLMARSOF meg a Airmobile Brigade biztosan rendszerben tartja a Bushmastert is.
VECTOR, érdekessége, hogy a hátsó kerekei is kormányozottak lehetnek egy gombnyomásra, illetve még talán az, hogy a Rheinmetell meg a Supacat közös gépét golyózta ki (LRV 400). Ami viszont számomra felfoghatatlan, hogy nem V formájú alvázzal készült, emiatt az akna/IED védelme hulladék.
Anaconda
Merci Wolf G300 AASLT (Air Assault), 515 darab kerül beszerzésre, 3 különböző kialakításban (assault, transport, ambulance)
Ahogy nézem a hollandok elég aktívan szoktak a motorházra is pakolászni, szerintem részben ezt részben pedig a repülőgépből történő kidobás esetén az egyszerűbb ejtőernyő elhelyezést szolgálja, mert ahogy nézegetem, ez csak a 11. légi szállítású dandár gépeire van felszerelve.
Régebbi változatok, gondolom itt alakult ki, hogy valami normálisabb megoldásra lenne szükség.
Kicsi a gép, emiatt is lehetett hallani pár éve, hogy a 11. Airmobile Brigade, KCT, NLMARSOF egységesen a VECTOR típussal vált, ehhez képest úgy tudom, hogy az NLMARSOF használ VECTORT, de jön mellette a még nagyobb Iveco alapú Anaconda, a sima mászkálós Wolfokat meg váltja a VW Amarok, a KCT VECTOR-t fog használni, a 11. Airmobile meg hosszú Wolfot rendszeresít (AASLT) a mostani Wolfok meg a mókás kis LSV helyett.
Szerintem a hollandok elbarmolták ezt, 4-5 különböző típust is rendszeresítenek, pedig kettővel meg lehetett volna oldani, ráadásul aknavédelme egyiknek sincs, páncélzat szintén gyakorlatilag 0 emiatt az NLMARSOF meg a Airmobile Brigade biztosan rendszerben tartja a Bushmastert is.
VECTOR, érdekessége, hogy a hátsó kerekei is kormányozottak lehetnek egy gombnyomásra, illetve még talán az, hogy a Rheinmetell meg a Supacat közös gépét golyózta ki (LRV 400). Ami viszont számomra felfoghatatlan, hogy nem V formájú alvázzal készült, emiatt az akna/IED védelme hulladék.
Anaconda
Merci Wolf G300 AASLT (Air Assault), 515 darab kerül beszerzésre, 3 különböző kialakításban (assault, transport, ambulance)
Ez a hátsókerék-kormányzás elég butaságnak tűnik ekkora járműveken. A németek is erőltették a II. vh előtt az Einheitskraftwagen (Einheits-PKW) sorozatnál, de hamar lemondtak róla.
Ez a hátsókerék-kormányzás elég butaságnak tűnik ekkora járműveken. A németek is erőltették a II. vh előtt az Einheitskraftwagen (Einheits-PKW) sorozatnál, de hamar lemondtak róla.
Pedig nem butaság, egy jó rendszer alacsony sebességnél nagyon jó manőverezhetőséget, magas sebességnél pedig jó stabilitást tud adni.
Ha sikerül jól megvalósítani és emiatt nem ugrik meg a gyártási, karbantartási költség vagy romlik a megbízhatóság, akkor érdemes vele foglalkozni.
On 28 September at its G-Class Experience centre in Graz, Austria, Mercedes-Benz unveiled its new generation G-Class cross-country vehicle in the version designed for military and governmental use, known as series 464. Fitted with a more powerful engine, it is capable to carry a higher payload, while maintaining the same reliability, numerous improvements being also added. Two models were shown during the presentation, the BR06, with a full cabin for four people, and the BR09, a version with a two-person cabin, with a strengthened chassis that allows it to have a much payload. Production will start in mid-2022, when the BR461 assembly line will be discontinued, spares for the older version being available for the next 15 years.
On 28 September at its G-Class Experience centre in Graz, Austria, Mercedes-Benz unveiled its new generation G-Class cross-country vehicle in the version designed for military and governmental use, known as series 464. Fitted with a more powerful engine, it is capable to carry a higher payload, while maintaining the same reliability, numerous improvements being also added. Two models were shown during the presentation, the BR06, with a full cabin for four people, and the BR09, a version with a two-person cabin, with a strengthened chassis that allows it to have a much payload. Production will start in mid-2022, when the BR461 assembly line will be discontinued, spares for the older version being available for the next 15 years.
ez a könnyenpáncélozott verzió egyébként elég ólcsón kialakítható és szerintem egyszerüen. a többihez meg inkább offroad készlet szükséges.
nem leszólás mert én még "üzletileg" is próbálkoztam hasonlókkal. (offroadosítás és páncélozás offroadosítás.)
g mercire a legjobb szerintem ha egy acélsisaknyi acélréteg kap egy kevlársisaknyi aramidot majd az egész le van szénszálazva vagy üvegfátyolozva. az eredeti karosszériaelemekre is feléíthető vagy azok felhasználásávalez esetben a belső burkolat sem változik.szénszál esetén a mintát érdemes láthatóvá tenni üvegfátyolozás esetében viszont cél a homogén esetleg direkt érdesített fénytörő felület.
igazából a vákumgép a lényeg (amiből én láttam üzemben vastagfalú abroncsos acélhordóból készültet... igazából annyi a kunszt hogy legyen kiszívva a levegó majd zárható egy elem levákumozása nem tart sokáig és egyáltalán nem bonyolult.
A norvég járművek hasznos kiegészítők lesznek, mivel olcsóbbak és alkalmasabbak a nemzetközi küldetések napi járőrözési feladataira, mint az új, összetettebb JLTV-k.
A macedónok még hosszú ideig számíthatnak a Mercedes-Benz G sorozatú 240GD 4x4 terepjáró modelljére, amely Norvégiában Puh néven ismert.