Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.
Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Noha idehaza is alkalmazott típusról van szó, csodálkoztam, hogy önálló topikkal nem rendelkezik (és remélem így is van, nem feleslegesen nyitok egyet).
Egyébként 2019-ben ünnepeli a típus a 40. évfordulóját, így remek alkalom saját témát szentelni neki.
Az MRV változatot betolnám garázsba... mondjuk a többit is
Jó kis gép, volt szerencsém civil változathoz, nagy sebességnél is meglepően stabil, pedig baromi magas építésű.
Egyszer Toyota Hiluxot húztunk ilyennel
- becsüld meg a vízmélységet, a G-osztály ugyanis 70 centis vízen képes átkelni
- lassan ereszkedj bele és végig egyenletes tempóval legfeljebb 10 km/órával haladj.
- az átkelés után pedig ne feledd szárítani a fékeket.
Ahogy nézem a hollandok elég aktívan szoktak a motorházra is pakolászni, szerintem részben ezt részben pedig a repülőgépből történő kidobás esetén az egyszerűbb ejtőernyő elhelyezést szolgálja, mert ahogy nézegetem, ez csak a 11. légi szállítású dandár gépeire van felszerelve.
Régebbi változatok, gondolom itt alakult ki, hogy valami normálisabb megoldásra lenne szükség.
Kicsi a gép, emiatt is lehetett hallani pár éve, hogy a 11. Airmobile Brigade, KCT, NLMARSOF egységesen a VECTOR típussal vált, ehhez képest úgy tudom, hogy az NLMARSOF használ VECTORT, de jön mellette a még nagyobb Iveco alapú Anaconda, a sima mászkálós Wolfokat meg váltja a VW Amarok, a KCT VECTOR-t fog használni, a 11. Airmobile meg hosszú Wolfot rendszeresít (AASLT) a mostani Wolfok meg a mókás kis LSV helyett.
Szerintem a hollandok elbarmolták ezt, 4-5 különböző típust is rendszeresítenek, pedig kettővel meg lehetett volna oldani, ráadásul aknavédelme egyiknek sincs, páncélzat szintén gyakorlatilag 0 emiatt az NLMARSOF meg a Airmobile Brigade biztosan rendszerben tartja a Bushmastert is.
VECTOR, érdekessége, hogy a hátsó kerekei is kormányozottak lehetnek egy gombnyomásra, illetve még talán az, hogy a Rheinmetell meg a Supacat közös gépét golyózta ki (LRV 400). Ami viszont számomra felfoghatatlan, hogy nem V formájú alvázzal készült, emiatt az akna/IED védelme hulladék.
Anaconda
Merci Wolf G300 AASLT (Air Assault), 515 darab kerül beszerzésre, 3 különböző kialakításban (assault, transport, ambulance)
Ahogy nézem a hollandok elég aktívan szoktak a motorházra is pakolászni, szerintem részben ezt részben pedig a repülőgépből történő kidobás esetén az egyszerűbb ejtőernyő elhelyezést szolgálja, mert ahogy nézegetem, ez csak a 11. légi szállítású dandár gépeire van felszerelve.
Régebbi változatok, gondolom itt alakult ki, hogy valami normálisabb megoldásra lenne szükség.
Kicsi a gép, emiatt is lehetett hallani pár éve, hogy a 11. Airmobile Brigade, KCT, NLMARSOF egységesen a VECTOR típussal vált, ehhez képest úgy tudom, hogy az NLMARSOF használ VECTORT, de jön mellette a még nagyobb Iveco alapú Anaconda, a sima mászkálós Wolfokat meg váltja a VW Amarok, a KCT VECTOR-t fog használni, a 11. Airmobile meg hosszú Wolfot rendszeresít (AASLT) a mostani Wolfok meg a mókás kis LSV helyett.
Szerintem a hollandok elbarmolták ezt, 4-5 különböző típust is rendszeresítenek, pedig kettővel meg lehetett volna oldani, ráadásul aknavédelme egyiknek sincs, páncélzat szintén gyakorlatilag 0 emiatt az NLMARSOF meg a Airmobile Brigade biztosan rendszerben tartja a Bushmastert is.
VECTOR, érdekessége, hogy a hátsó kerekei is kormányozottak lehetnek egy gombnyomásra, illetve még talán az, hogy a Rheinmetell meg a Supacat közös gépét golyózta ki (LRV 400). Ami viszont számomra felfoghatatlan, hogy nem V formájú alvázzal készült, emiatt az akna/IED védelme hulladék.
Anaconda
Merci Wolf G300 AASLT (Air Assault), 515 darab kerül beszerzésre, 3 különböző kialakításban (assault, transport, ambulance)
Ez a hátsókerék-kormányzás elég butaságnak tűnik ekkora járműveken. A németek is erőltették a II. vh előtt az Einheitskraftwagen (Einheits-PKW) sorozatnál, de hamar lemondtak róla.
Ez a hátsókerék-kormányzás elég butaságnak tűnik ekkora járműveken. A németek is erőltették a II. vh előtt az Einheitskraftwagen (Einheits-PKW) sorozatnál, de hamar lemondtak róla.
Pedig nem butaság, egy jó rendszer alacsony sebességnél nagyon jó manőverezhetőséget, magas sebességnél pedig jó stabilitást tud adni.
Ha sikerül jól megvalósítani és emiatt nem ugrik meg a gyártási, karbantartási költség vagy romlik a megbízhatóság, akkor érdemes vele foglalkozni.
On 28 September at its G-Class Experience centre in Graz, Austria, Mercedes-Benz unveiled its new generation G-Class cross-country vehicle in the version designed for military and governmental use, known as series 464. Fitted with a more powerful engine, it is capable to carry a higher payload, while maintaining the same reliability, numerous improvements being also added. Two models were shown during the presentation, the BR06, with a full cabin for four people, and the BR09, a version with a two-person cabin, with a strengthened chassis that allows it to have a much payload. Production will start in mid-2022, when the BR461 assembly line will be discontinued, spares for the older version being available for the next 15 years.
On 28 September at its G-Class Experience centre in Graz, Austria, Mercedes-Benz unveiled its new generation G-Class cross-country vehicle in the version designed for military and governmental use, known as series 464. Fitted with a more powerful engine, it is capable to carry a higher payload, while maintaining the same reliability, numerous improvements being also added. Two models were shown during the presentation, the BR06, with a full cabin for four people, and the BR09, a version with a two-person cabin, with a strengthened chassis that allows it to have a much payload. Production will start in mid-2022, when the BR461 assembly line will be discontinued, spares for the older version being available for the next 15 years.
ez a könnyenpáncélozott verzió egyébként elég ólcsón kialakítható és szerintem egyszerüen. a többihez meg inkább offroad készlet szükséges.
nem leszólás mert én még "üzletileg" is próbálkoztam hasonlókkal. (offroadosítás és páncélozás offroadosítás.)
g mercire a legjobb szerintem ha egy acélsisaknyi acélréteg kap egy kevlársisaknyi aramidot majd az egész le van szénszálazva vagy üvegfátyolozva. az eredeti karosszériaelemekre is feléíthető vagy azok felhasználásávalez esetben a belső burkolat sem változik.szénszál esetén a mintát érdemes láthatóvá tenni üvegfátyolozás esetében viszont cél a homogén esetleg direkt érdesített fénytörő felület.
igazából a vákumgép a lényeg (amiből én láttam üzemben vastagfalú abroncsos acélhordóból készültet... igazából annyi a kunszt hogy legyen kiszívva a levegó majd zárható egy elem levákumozása nem tart sokáig és egyáltalán nem bonyolult.
A norvég járművek hasznos kiegészítők lesznek, mivel olcsóbbak és alkalmasabbak a nemzetközi küldetések napi járőrözési feladataira, mint az új, összetettebb JLTV-k.
A macedónok még hosszú ideig számíthatnak a Mercedes-Benz G sorozatú 240GD 4x4 terepjáró modelljére, amely Norvégiában Puh néven ismert.