Mi-6 Hook (Mil)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
Felkerült a videó, ami elvileg arról szólt volna, hogy mindkét hajtóművet beindítják és járatják őket. Végül a terv nem sikerült, mert a végül a gépparancsnok pilóta nem engedte, hogy a jobb hajtóművet is elindítsák, miközben a bal már dolgozott. Az ok, ahogy a rádiózásukból hallható, az, hogy a gép futómű rugóstagjai "üresek" voltak, azaz nem voltak gázzal vagy olajjal feltöltve(nem tudom mi való ebbe a típusba). Tehát nem csillapították a gép mozgását, amit a forgószárny forgása okozott. Így pedig egyre komolyabb földi rezonancia kezdett kialakulni, amire, ha ráindítják a 2-es hajtóművet, csak még rosszabb lett volna(pl. akár fel is borulhatott volna a helikopter), így a tapasztalt pilóta inkább a folyamat megszakítása és az egyes hajtómű leállítása mellett döntött. A "zene" viszont nem maradt el, mert ahhoz elég volt egy hajtómű is, hogy a Mi-6 forgószárnyait olyan fordulatra pörgesse, ahol már hallani ezt.
Tűzoltó biztosítás jó orosz szokás szerint megint nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 898
113
@Allesmor Obranna
Újabb hajtómű és még dempfer teszthez is készülnek a Mi-6-ossal,amin láthatóan sokat újítottak azóta. Ezen felbátorodva szereztek egy nem éppen gyári új tűzoltó autót, tűzoltó biztosításként. A helikopter tesztelése előtt természetesen kipróbálták a tűzoltó autót, hogy hogyan is oltaná a tüzet. Az eredmény a videón látható. Előzetesnek csak annyit írok, hogy :"sto páslo nye ták"
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 898
113
Lezajlott az újabb tesztindítás, aminek során csak az egyik hajtóművet indították be. A teszt során a fő cél a dempferek működésének ellenőrzése volt. A tesztet "szabálytalanul", fedélzeti mérnök nélkül(ezt ők maguk jegyezték meg), mindössze 2-en végezték, tűzoltóautó biztosítással. Először felkapcsolták a szükséges elektromos rendszereket, majd átforgatták az AI-8-as segédhajtóművet. Ezt követően indították csak be. Az AI-8-as melegítését követően jöhetett a gép bal hajtóművének hideg átforgatása. A hideg átforgatást követően beindították a hajtóművet, majd egy bizonyos fordulatszám felett ismét hallani lehetett a Mi-6 forgószárnylapátjainak jellegzetes "énekét". Némi járatás után leállították, a demfer tesztet sikeresnek ítélték meg. A gépbe időközben bejött a tűzoltóautónál lévő kollégájuk és végignézve a jelentős állapotjavításon átesett gépet(pl. normálisan feltöltött futómű rugós tagok) azt állapították meg, hogy van ugyan némi folyás, de semmi rendellenes. A következő lépés mindkét hajtómű beindítása lesz.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 898
113
Az indítás kívülről. Nem csak a látvány, hanem a hangok miatt is érdemes megnézni. Az előző videóban egyébként azt is elmondták, hogy a gép farokrotorja balsafából készült.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
Az indítás kívülről. Nem csak a látvány, hanem a hangok miatt is érdemes megnézni. Az előző videóban egyébként azt is elmondták, hogy a gép farokrotorja balsafából készült.
Az összes Mi-6-os és Mi-10-es korai kihalását az okozta, hogy a faroklégcsavar fából volt.
Na meg a mindenben sokkal jobb Mi-26-os.
Most Deblinben volt szerencsém megnézni extra 3 zlotyért a Mi-6-ost belülről is. Aki arra jár és teheti, mindenképp keresse fel.

Itt van egy jó videó, ahol hallani a jellegzetes dalolászást:


Érdekes, hogy daruzási feladathoz szinte mindig levették a hatalmas szárnyakat, itt meg nem:

https://youtu.be/WHQ3KmOc5Kg?si=INgFDbmLxcZpUmkN

Amúgy még Dunakeszin, mikor repültem, az egyik alkalommal egy gödöllői Malév repülőklubos ejtőernyős srác mesélte, hogy egyszer Kalocsáról jött át egy szovjet Mi-6-os, hogy abból ugorjanak jó sokan magyarok.
Azt mondta, hiába volt a hátán ernyő, hiába készült ugrásra, szinte halálfélelme volt, mert a gép végig folyamatosan rázott.
Nem értettem, azt hittem túloz, de nem:

https://youtu.be/Vi3UVGWTbyY?si=ccKT6WF1_TBu8T0P
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 898
113
Az újabb, mindkét hajtómű beindításával járó teszt előkészületei. Tűzoltóautó, helikopter felkészítése, megjelent a gépparancsnok is. Plusz némi hajózóruha bemutató. Az idős gépparancsnok melegítőruhában és légierős baseball sapkában van mert "én csak katonai gépekkel repülök, ezért a VVSZ-es sapka". Alekszandr, aki a múltkor tesztelte a gépet, ezúttal a fedélzeti mérnök szerepében lesz, neki különleges repülőezred hajózóruhája van, mert azt viselve "bármivel repülhet" :D Plusz az operatőrök, akik felveszik a folyamatot több szögből is. Az indítás valószínűleg megtörtént, de arról csak később adják ki a videót.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 084
73 601
113
43539706_1110462059110945_165026451832176640_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 898
113
Kettő videó következik.
A torzsoki helikoptermúzeum Mi-6-osáról már régóta ígérték a videót, hogy közzéteszik, az első, mindkét hajtómű egyszerre történő sikeres járatásáról szóló felvételt. Ez a youtube-on a mai napig nem történt meg. Lehet, hogy már nem is fog, mert a korábbi Mi-6 videóik után szinte mindig figyelmeztetést kaptak a youtube-tól, hogy bezárhatják a csatornát. Ez a videó így nem kerül fel a youtube-ra. A videó formátuma egyébként 360 fokos, ami állítólag szintén nem tetszett a youtube-nak. Jelenleg 2 figyelmeztetésnél jár a csapat, a másodikban azt is megírta nekik a youtube, hogy a 3. után rövid időn belül automatikusan törölni fogják a csatornát. Így a srácok inkább a Yandex Dzen csatornájukra tették fel a videót, ami támogatja a megfelelő telefonok esetén a 360 fokos formátumot, valamint nem cseszegetik őket egyéb dolgokért sem. Az első videó erről szól. A youtube rájuk van szállva, itt elmondják, hogy miért, továbbá elmondják, hogy miként készült el a videó.

És itt a második videó, ahol a nagy eseményt láthatjuk. A szöveget nem fordítom le, mert zene is van alá vágva, ami nem segíti az érthetőségét. Először külön-külön járatják a hajtóműveket, végül pedig együtt a kettőt. Rugóstagok minden szükségessel feltöltve, a gép sokkal jobb állapotban van, mint az első próbálkozásánál, így bár van vibráció rendesen, de nem lépi túl az engedélyezett határértékeket, így nem kellett megszakítani az indítást, mint ahogy azt korábban tették, hanem ment együtt a két hajtómű. A végén pedig még egy kicsit átmozgatták a ciklikust is.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fishbed