Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
+ érdemes hozzászámolni, hogy mennyi idő alatt jönne a zsír új minyó, mert elképzelhető, hogy még 10 év múlva se.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Ja, mennyi idő alatt jött a gripen, osprey, a-400, merlin, stb?
Meg kell rendelni időben. A hovátoknak van?
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
a kiképzés sztem kb 1napos lenne mind a műszakiak , mind a hajózók részére

Hát nem... És a repült órákat be lehet szorozni X millió forinttal...

de igazad van sokkal jobb az AW.

Ezt ha az enyémre írtad: én ilyet sose mondtam, max az üldözési mániádból származik...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Ja, mennyi idő alatt jött a gripen, osprey, a-400, merlin, stb?

Se a Gripenért, se az Osprey-ért, se a többiért nem állnak sorban, ellenben a Mileket viszik, mint a cukrot, de ennek ellenére a gyártókapacitás ugyanakkora. Meg egy 50 éves konstrukciót ne hasonlítgassunk már élvonalbeli, még rendszerbe se állított technikához...
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
A hovátoknak van?

Meg a cseheknek is. Mindkét országnak volt annyi esze, hogy nem hülyeségre költötte az orosz államadósságot... Sőt, a csehek akkor szerezték be az új Mi-24 V-ket is (Mi-35). (Egy ideig ment a nagy "okoskodás", hogy kivonják a harcit, végül csak megtartották, nem véletlenül...)
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
A különböző Mi-8-as változatok között igen komoly különbségek lehetnek. Sok esetben más-más rendszerekkel szerelik fel őket. Csak a Mi-171-ből legalább háromféle változatról tudok...
Éppen ezért bizony nem elég 1 nap átképzés.
A hajózók átképzése több okból is szükséges:
- eltérő súlypont helyzet miatt némileg különböző repülési technikára lehet szükség egyes repülési helyzetekben
- eltérő műszerezettség
- eltérő légi üzemeltetés (a különböző rendszerek, illetve a szabályzatok módosítása miatt)
- esetlegesen eltérő kiképzési utasítások miatt
stb
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Meg a cseheknek is. Mindkét országnak volt annyi esze, hogy nem hülyeségre költötte az orosz államadósságot... Sőt, a csehek akkor szerezték be az új Mi-24 V-ket is (Mi-35). (Egy ideig ment a nagy "okoskodás", hogy kivonják a harcit, végül csak megtartották, nem véletlenül...)

Mikor ment az az "okoskodás"? Csak azért kérdem, mert a 2011-es White Bookban az van, hogy kivonják és eladják őket.
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Mikor ment az az "okoskodás"? Csak azért kérdem, mert a 2011-es White Bookban az van, hogy kivonják és eladják őket.

Elég hosszú ideig ment a vita, talán épp 2011-12 körül...
Szerintem még mindig megvan nekik...
Sőt olyan verzió is volt, hogy nem eladják, hanem az afgánoknak adják, cserébe meg kapnak Little Birdőket...
(korábban már adtak heliket az afgánoknak)
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Csak azért kérdem, mert a 2011-es White Bookban az van, hogy kivonják és eladják őket.

Megnéztem a cseh haderő hivatalos honlapját és azon úgy van, hogy még rendszerben áll:
http://www.army.cz/en/armed-forces/equipment/air-force/helicopters/mil-mi-24---nato-code:-hind-38157/
Vannak szép és érdekes képek is
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
A különböző Mi-8-as változatok között igen komoly különbségek lehetnek. Sok esetben más-más rendszerekkel szerelik fel őket. Csak a Mi-171-ből legalább háromféle változatról tudok...
Éppen ezért bizony nem elég 1 nap átképzés.
A hajózók átképzése több okból is szükséges:
- eltérő súlypont helyzet miatt némileg különböző repülési technikára lehet szükség egyes repülési helyzetekben
- eltérő műszerezettség
- eltérő légi üzemeltetés (a különböző rendszerek, illetve a szabályzatok módosítása miatt)
- esetlegesen eltérő kiképzési utasítások miatt
stb

Bocsi, de madzsar hajózók nem repülték a horvát gépeket?
Sztem naon jól tudod, hogy simán elrepülnének vele...:).
A többire meg a tálib minyók....
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
A hovátoknak van?

Meg a cseheknek is. Mindkét országnak volt annyi esze, hogy nem hülyeségre költötte az orosz államadósságot... Sőt, a csehek akkor szerezték be az új Mi-24 V-ket is (Mi-35). (Egy ideig ment a nagy "okoskodás", hogy kivonják a harcit, végül csak megtartották, nem véletlenül...)

Ja, és ezért ott a like:))
 

piratvitorla

Member
2013. március 4.
292
1
18
Bocsi, de madzsar hajózók nem repülték a horvát gépeket?
Sztem naon jól tudod, hogy simán elrepülnének vele...:).
A többire meg a tálib minyók....

Na ezért is volt jó a felkészítés...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 206
81 089
113
http://www.aviationnews.eu/2013/08/22/russia-produces-750th-mi-8amt-mi-171/

Russia produces 750th Mi-8AMT / Mi-171
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Nem lenne baj, ha ez a típus nyerné a magyar helikopter tendert. Csak hát ha nem adjuk le időben a megrendelést akkor hosszú évekig nem fog egy sem megérkezni. Remélem választások után gyors és szakmai döntés születik!
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Ha az AW megveszi a licenszet akkor még nyerhet.

Csak éppenséggel az AW-nak 0 szüksége lenne egy ilyen gép licenszére.

Nem lenne baj, ha ez a típus nyerné a magyar helikopter tendert. Csak hát ha nem adjuk le időben a megrendelést akkor hosszú évekig nem fog egy sem megérkezni. Remélem választások után gyors és szakmai döntés születik!

Választások után lesz egy lassú és rossz döntés. Figyeld meg!
Az EC és a Sikorsky már nulla szinten vesz minket komolyan. A digók még hisznek egy picit bennünk, pedig őket hanyagolnám első körben...
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
Csak éppenséggel az AW-nak 0 szüksége lenne egy ilyen gép licenszére.
Szerintem nem rossz gép ez, és hát elég sok helyen elsózták... Nem hiszem, hogy ne lenne rá kereslet, sőt inkább, mint a saját fejlesztésekre. :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
Érdekesség felvidékről:

http://www.sme.sk/c/6940051/vojakovi-ktory-zahynul-v-lesti-prerezali-lano.html

Egy gyakrolaton (Lešť) egy szlovák Mi-17-es rendszerei csődöt mondtak (elektronika+hidraulika) függeszkedés közben, irányithatatlanná vált, a szomorú következmény - az ép kötélen lógó katonai rendészt 20 méteres magasságban elvágták a géptől és lezuhant,életét vesztette. A gép szerencsésen kényszerleszált 13 fővel a fedélzetén.
Ne ehhez is lélekjelenlét kell a rangidős tiszttől/parancsnoktól...
 

pityubull

New Member
2013. szeptember 26.
1
0
1
Számunkra jó üzlet lehetne a Mi-171-es. A fent említett 400 millióban benne van minden segédberendezés, szerszám kiszolgálóeszköz stb. Nálunk ezeknek a többsége megvan, és a kiképzés is olcsóbb lenne, mind a pilóták, mind a kiszolgálók részéről. Nem beszélve arról, hogy a világ legelterjedtebb típuscsaládjáról van szó, vagyis a fogyó alkatrészek több forrásból pótolhatók.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru további Mi-171-eseket készül beszerezni
Érdekes 24 db Mi-171 -es ~400M$ ért Mi meg vettünk volna ennyiért 30 db UH-1.