Mi-8 / Mi-17 / Mi-171 Hip (Mil)

+ érdemes hozzászámolni, hogy mennyi idő alatt jönne a zsír új minyó, mert elképzelhető, hogy még 10 év múlva se.
 
a kiképzés sztem kb 1napos lenne mind a műszakiak , mind a hajózók részére

Hát nem... És a repült órákat be lehet szorozni X millió forinttal...

de igazad van sokkal jobb az AW.

Ezt ha az enyémre írtad: én ilyet sose mondtam, max az üldözési mániádból származik...
 
Ja, mennyi idő alatt jött a gripen, osprey, a-400, merlin, stb?

Se a Gripenért, se az Osprey-ért, se a többiért nem állnak sorban, ellenben a Mileket viszik, mint a cukrot, de ennek ellenére a gyártókapacitás ugyanakkora. Meg egy 50 éves konstrukciót ne hasonlítgassunk már élvonalbeli, még rendszerbe se állított technikához...
 
A hovátoknak van?

Meg a cseheknek is. Mindkét országnak volt annyi esze, hogy nem hülyeségre költötte az orosz államadósságot... Sőt, a csehek akkor szerezték be az új Mi-24 V-ket is (Mi-35). (Egy ideig ment a nagy "okoskodás", hogy kivonják a harcit, végül csak megtartották, nem véletlenül...)
 
A különböző Mi-8-as változatok között igen komoly különbségek lehetnek. Sok esetben más-más rendszerekkel szerelik fel őket. Csak a Mi-171-ből legalább háromféle változatról tudok...
Éppen ezért bizony nem elég 1 nap átképzés.
A hajózók átképzése több okból is szükséges:
- eltérő súlypont helyzet miatt némileg különböző repülési technikára lehet szükség egyes repülési helyzetekben
- eltérő műszerezettség
- eltérő légi üzemeltetés (a különböző rendszerek, illetve a szabályzatok módosítása miatt)
- esetlegesen eltérő kiképzési utasítások miatt
stb
 
Meg a cseheknek is. Mindkét országnak volt annyi esze, hogy nem hülyeségre költötte az orosz államadósságot... Sőt, a csehek akkor szerezték be az új Mi-24 V-ket is (Mi-35). (Egy ideig ment a nagy "okoskodás", hogy kivonják a harcit, végül csak megtartották, nem véletlenül...)

Mikor ment az az "okoskodás"? Csak azért kérdem, mert a 2011-es White Bookban az van, hogy kivonják és eladják őket.
 
Mikor ment az az "okoskodás"? Csak azért kérdem, mert a 2011-es White Bookban az van, hogy kivonják és eladják őket.

Elég hosszú ideig ment a vita, talán épp 2011-12 körül...
Szerintem még mindig megvan nekik...
Sőt olyan verzió is volt, hogy nem eladják, hanem az afgánoknak adják, cserébe meg kapnak Little Birdőket...
(korábban már adtak heliket az afgánoknak)
 
Csak azért kérdem, mert a 2011-es White Bookban az van, hogy kivonják és eladják őket.

Megnéztem a cseh haderő hivatalos honlapját és azon úgy van, hogy még rendszerben áll:
http://www.army.cz/en/armed-forces/equipment/air-force/helicopters/mil-mi-24---nato-code:-hind-38157/
Vannak szép és érdekes képek is
 
A különböző Mi-8-as változatok között igen komoly különbségek lehetnek. Sok esetben más-más rendszerekkel szerelik fel őket. Csak a Mi-171-ből legalább háromféle változatról tudok...
Éppen ezért bizony nem elég 1 nap átképzés.
A hajózók átképzése több okból is szükséges:
- eltérő súlypont helyzet miatt némileg különböző repülési technikára lehet szükség egyes repülési helyzetekben
- eltérő műszerezettség
- eltérő légi üzemeltetés (a különböző rendszerek, illetve a szabályzatok módosítása miatt)
- esetlegesen eltérő kiképzési utasítások miatt
stb

Bocsi, de madzsar hajózók nem repülték a horvát gépeket?
Sztem naon jól tudod, hogy simán elrepülnének vele...:).
A többire meg a tálib minyók....
 
A hovátoknak van?

Meg a cseheknek is. Mindkét országnak volt annyi esze, hogy nem hülyeségre költötte az orosz államadósságot... Sőt, a csehek akkor szerezték be az új Mi-24 V-ket is (Mi-35). (Egy ideig ment a nagy "okoskodás", hogy kivonják a harcit, végül csak megtartották, nem véletlenül...)

Ja, és ezért ott a like:))
 
Bocsi, de madzsar hajózók nem repülték a horvát gépeket?
Sztem naon jól tudod, hogy simán elrepülnének vele...:).
A többire meg a tálib minyók....

Na ezért is volt jó a felkészítés...
 
http://www.aviationnews.eu/2013/08/22/russia-produces-750th-mi-8amt-mi-171/

Russia produces 750th Mi-8AMT / Mi-171
 
Nem lenne baj, ha ez a típus nyerné a magyar helikopter tendert. Csak hát ha nem adjuk le időben a megrendelést akkor hosszú évekig nem fog egy sem megérkezni. Remélem választások után gyors és szakmai döntés születik!
 
Ha az AW megveszi a licenszet akkor még nyerhet.

Csak éppenséggel az AW-nak 0 szüksége lenne egy ilyen gép licenszére.

Nem lenne baj, ha ez a típus nyerné a magyar helikopter tendert. Csak hát ha nem adjuk le időben a megrendelést akkor hosszú évekig nem fog egy sem megérkezni. Remélem választások után gyors és szakmai döntés születik!

Választások után lesz egy lassú és rossz döntés. Figyeld meg!
Az EC és a Sikorsky már nulla szinten vesz minket komolyan. A digók még hisznek egy picit bennünk, pedig őket hanyagolnám első körben...
 
Csak éppenséggel az AW-nak 0 szüksége lenne egy ilyen gép licenszére.
Szerintem nem rossz gép ez, és hát elég sok helyen elsózták... Nem hiszem, hogy ne lenne rá kereslet, sőt inkább, mint a saját fejlesztésekre. :)
 
Érdekesség felvidékről:

http://www.sme.sk/c/6940051/vojakovi-ktory-zahynul-v-lesti-prerezali-lano.html

Egy gyakrolaton (Lešť) egy szlovák Mi-17-es rendszerei csődöt mondtak (elektronika+hidraulika) függeszkedés közben, irányithatatlanná vált, a szomorú következmény - az ép kötélen lógó katonai rendészt 20 méteres magasságban elvágták a géptől és lezuhant,életét vesztette. A gép szerencsésen kényszerleszált 13 fővel a fedélzetén.
Ne ehhez is lélekjelenlét kell a rangidős tiszttől/parancsnoktól...
 
Számunkra jó üzlet lehetne a Mi-171-es. A fent említett 400 millióban benne van minden segédberendezés, szerszám kiszolgálóeszköz stb. Nálunk ezeknek a többsége megvan, és a kiképzés is olcsóbb lenne, mind a pilóták, mind a kiszolgálók részéről. Nem beszélve arról, hogy a világ legelterjedtebb típuscsaládjáról van szó, vagyis a fogyó alkatrészek több forrásból pótolhatók.
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru további Mi-171-eseket készül beszerezni
Érdekes 24 db Mi-171 -es ~400M$ ért Mi meg vettünk volna ennyiért 30 db UH-1.