Kína a nyolcvanas évek közepétől végig roadshow-zta, nyugati fedélzeti berendezésekkel felszerelt
F-7M Airguard repülőgéptípusával Dél-Ázsia nem szovjet elkötelezettségű országait. Pakisztán 1985-ben, majd később Irán és Banglades is megrendelést írt alá a típusváltozatra.
Fotó: A 89140-es Thaiföldön 1989-ben. Ez a repülőgép egy teljes értékű F-7M Airguard prototípus volt. Mind a nyugati fedélzeti rendszereket, mind a MiG-21MF-ből átvett sárkányszerkezeti módosításokat megkapta.
A roadshow részeként, 1989. március 22-én Sanghaj kikötőjéből hajóval indítottak útjára Thaiföld felé, két együléses
F-7M és egy kétüléses korai
FT-7 kínai bemutató repülőgépet. Megérkezésük után, az F-7-eseket összeszerelték és lehetőséget nyújtottak a Thai Légierő szakembereinek, pilótáinak a repülőgépek vizsgálatára, berepülésére.
A Királyi Thai Légierő látva a pakisztáni tapasztalatokat, ahol meglévő
F-16A/B Falcon mellé állították hadrendbe, az olcsóbb kínai típust, kíváncsi volt az Airgurad-ra. Összesen 24 darab kínai gyártású
F-7M Airguard-ra kapott Thaiföld kormánya ajánlatott, de az üzlet végül nem jött létre. 1990-ben Thaiföld további
F-16A/B vadászgépeket vett át az Egyesült Államoktól.
Fotó: A 89141-es együléses a valóságban egy J-7IIA változat, amit eredetileg a Kínai Légierő számára terveztek, majd a program átalakítása után, bevontak a F-7M Airguard programba, de a sárkányszerkezeti módosításokat nem kapta meg. Míg a kétüléses FT-7 demonstrátor, egy nagyok korai prototípusból lett átalakítva, ebben a kialakításban nem került sorozatgyártásba.
Fotó: Az 1989-es thaiföldi bemutatón részt vett kínai Shaanxi Y-8 (Antonov An-12BP) és Harbin Y-12 (DHC-6 Twin Otter) is
Fotó: Chengdu F-7M Airguard mögött, a Thai Királyi Légierő C-47 Dakota szállítógépe gurul 1989-ben
Kérdés a tisztelt fórumtársakhoz: Van-e igény a Chengdu F-7M Airguard történetének rövid bemutatására?