Még mindig vannak olyan országok, amelyek Ukrajnára bízzák ahaditechnika javítását, de minek? Az olcso nem jelent minoséget.
Azért választották az ukránokat, mert a korábbi javításokat a románokkal végeztették el és nem voltak velük megelégedve.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még mindig vannak olyan országok, amelyek Ukrajnára bízzák ahaditechnika javítását, de minek? Az olcso nem jelent minoséget.
Elég sok technikai és terminológiai tévedés van az írásban szerintem.
Sz csatarepülőgép változat, az MF több ezres nagy sorozatban gyártott multirole – többfeladatú – gépnek is számított a maga korában,
Ezzel 4000 méter alatt lehetséges volt a 97,4kN tolóerő, így a gép 1.0 feletti tolóerő-súlyarányra tett szert.
Ezzel a tolóerővel, 254 méter/másodperces emelkedőképességgel képes volt a repülőgép tapasztalt pilótával szembeszállni akár az amerikai F-15/16/18–as harci gépekkel szemben is
.A korai változatokon szárnyanként egy-egy függesztőpontot alakítottak ki 1300–1800 kilogrammos terhelhetőséggel
Súlyosabb probléma volt, hogy csak a BiSz változat R-13M hőkövető és R-3R félaktív lokátoros rakétái voltak szembetámadásra alkalmasak, de azok is csak hét kilométeren belül, tehát a 21-es pilótának úgy kellett repülnie, hogy az ellenséges gép, a forró hajtómű mögé manőverezzen.
Ez viszont nem igaz, az első all aspect Sidewinder az AIM-9L volt.Az amerikai AIM-9D-től kezdve az ellenséges repülőgépek szembetámadásra is alkalmas hőkövető rakétákkal rendelkeztek
Ez sem igaz, az 21-esen volt besugárzásjelző, még ha igen primitív is a korszak csúcsgépeivel összevetve.A MiG-21-es változatok, köztük a legfejlettebb BiSz sem rendelkezett lokátor-besugárzást jelző érzékelőkkel, ECM berendezésekkel, infra- és dipolcsapdaszórókkal, tehát gyakorlatilag sem passzív, sem aktív elektronikai és rakétavédelme nem volt.
Ezt azért költői túlzásnak érzem több szempontból is. Eleve kinematikailag nem ellenfele egyik AMRAAM-nak sem. Nagyobb átmérője van, ami lényegesen nagyobb keresztmeteszetet eredményez, tehát még azonos siklószám esetén is nagyobb a légellenállása. Dual thrust hajtóműve nincs, és a fajlagos impulzusa még az AIM-7F-nél is kb. 6%-kal jobb. Kinematikailag még az AIM-7F is leveri, nehogy az AIM-120C akármelyik változata. Az elektronikát meg inkább ne firtassuk, még Kínának sem kellett 10+ éve, annyira színvonalasnak ítélték.Látóhatáron túli harcra alkalmazható az R-77 típusú rakéta is, amely az AIM-120B AMRAAM légiharc-rakétával közel azonos képességekkel rendelkezik
mégjobb lenne, ha a típusról születne a évforduló miatt itt a HTKA-n is egy összefoglaló Molnitól, talán ne 100 oldalas, de szakemberek számára is megfelelő.
Nem szívesen írnék egy olyan gépről, aminek az eredeti dokumentumait és más háttérinfóit nem tudom elolvasni eredeti nyelven. Mivel nem tervezek oroszul megtanulni ezért nem várható tőlem ilyen kb. soha. Az apokalipszistól megmenekültünk.Molni szovjet gépről írjon cikket? Te elő akarod csalogatni az apokalipszis négy lovasát?
Ő pld. nem tudta a Haditechnika részére olvasható formában megcsinálni az F-15-ről a cikkét, mert képtelen laikusoknak is értő módon, lehetőleg angol rövidítések tömkelege nélkül fogalmazni.
Az 1200-1800 kg szintén legalább három szakkönyv írja le, amelyeket pld. Jefim Gordon és Alexander Mladenov írt. Persze aki üzemeltette, az jobban tudja, de egyébként a súly nem releváns, hiszen 2 vagy 4 L-L rakétát, meg néhány szabadesésű bombát hordozott a gép, s ennyi elég a laikusoknak.
Nem redelkezett aktív vagy passzív védelemmel, egy ekkora terjedelmű írásban nem ír az ember arról, hogy a 14000+ darab közül néhányra afganisztánban barkácsoltak valamit..
Úgy gondolom, hogy hibái ellenére a cikk objektíven mutattja be a 21-est a laikus olvasóknak. Molninak igaza van, szakembereknek nem.
Ugyanakkor minden kritikai észrevétel pontos és jó, és mégjobb lenne, ha a típusról születne a évforduló miatt itt a HTKA-n is egy összefoglaló Molnitól, talán ne 100 oldalas, de szakemberek számára is megfelelő.