MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

A Mig-25 továbbra is szolgálatban van. Algéria ismét felrepült egy pár MiG-25-össel, hogy megünnepelje a november 1-jei forradalmat egy mai parádén. Ezekről a repülőgépekről azt hitték, hogy már nyugdíjba vonultak, és ők voltak az utolsó MiG-25-ösök, amelyek bárhol a világon működtek.

1:54:45
 
mig-25.jpg
 
Nem kellett volna a leszállás előtt attól a "nagy töktől a hasa alatt" megszabadulni?
CcTOYHzWIAAOU4h.jpg
Miért kellett volna? Nem kimondottan amiatt volt furcsa a leszállás, hiszen az már üres volt.
Azt azonban nem tartom kizártnak, hogy ennél a típusnál még üresen is okoz akkora eltérést a repülési jellemzőkben, hogy egy gyakorlatlanabb pilóta így fog miatta leszállni.
De csak ezért még nem dobálják el, mert nem volt egy olyan tipikus tartálytípus, ami annyi más gépen is használatban lett volna.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ezt pedig kontraszként, ha már alaposan le lett vezetve a 3.2Mach legendája a molnibalage anyagban:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A MiG-25 emelkedési világrekordjainak és a valós maximális sebesség érteknek a nyomában:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az azért érdekesen nézhetett ki, ahogy ennek a dögnek a rekordra előkészített példánya mindösszesen 6 másodperc(!) nekifutással fel tudott szállni. Ha belegondolunk, a Streak Eagle 4 másodperces startja is csak azért kevesebb, mert az meg egy mégextrémebb tolóerő/tömeg arányú gép volt.
Csak képzeljük el, ahogy ez a lekönnyített és erősebb, kísérleti hajtóművel szerelt 601-es oldalszámú hatalmas MiG-25RB odaáll egy Gripen mellé a kifutópályára (amit majdhogynem a szárnya alá beférne) és egyszerre startolva lényegében fele annyi idő és pályahossz alatt a levegőbe emelkedne mellőle...