MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 613
8 866
113
A következő pár sor nem magáról a gépről, hanem egy a típus történetéhez kinek pozitív, kinek negatív előjellel kapcsolódó egykori pilótáról szól.
Viktor Belenko egy MiG-25-össel Japánba szökött. Ezt követően a gépet a japánok csak két hónappal később voltak hajlandóak visszajuttatni a Szovjetunió részére. Közben megvárták az a amerikaiakat, akik ízekre szedték, tanulmányozták a gépet, a pilóta pedig az USA-ban kért politikai menedékjogot.Belenko 2 hónapja meghalt. Erről azonban most jöttek csak hírek. Se díszsorfal, se díszsortűz, se semmi amerikai részről. Pedig tett nekik annyit a hidegháború idején,a MiG-25 és az p személyes tudásának "kiterítésével" például a szovjet légvédelmi rendszerről, amivel ezt kiérdemelhette volna.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 047
113
Azért volt néhány ember, aki a szovjet katonai repülésnek iszonyatos károkat okozott. Csodálkozom, hogy élve hagyták és aránylag szép kort ért meg. Itt szeretném megkérdezni, hogy a Magyarországon lévő Klementina mellett épített szovjet repülőtér építését azért nem fejezték be teljesen, mert a tervezője nyugatra disszidált a tervekkel együtt? Úgy tudom, hogy csak tranzit repülőtérnek használták. Voltak földalatti fedezékek, vagy ez is csak mendemonda?
MiG-25 RBSZ "02Sz", vagy "51"
mig25rbs-2.gif

mig25rbs-1.gif

MiG-25RB
mig25rb.jpg

MiG-25R
v2-2.jpg

28-1.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 613
8 866
113
Azért volt néhány ember, aki a szovjet katonai repülésnek iszonyatos károkat okozott. Csodálkozom, hogy élve hagyták és aránylag szép kort ért meg.

Direkt nem akartam idézni a FighterBomber "megemlékezését" erről a volt "kollégéjáról". Mert az nem volt egyszerű. Ő is lényegében pont ezen csodálkozott, és "túlzottan emberbarát" hozzáállással vádolta az orosz vezetést, amiért Belenko természetes úton halt meg. Bár ő egy másik kifejezést használt a "meghalt" helyett.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 172
61 007
113
Itt szeretném megkérdezni, hogy a Magyarországon lévő Klementina mellett épített szovjet repülőtér építését azért nem fejezték be teljesen, mert a tervezője nyugatra disszidált a tervekkel együtt? Úgy tudom, hogy csak tranzit repülőtérnek használták. Voltak földalatti fedezékek, vagy ez is csak mendemonda?
A legtartósabb misztikus mendemonda. Több, mint harminc évvel a szovjetek kivonulása után is még makacsul tartja magát ez a tévhit, holott magát a repteret nem vitték magukkal, azt az arra kíváncsi magyar ember maga is megnézheti.
A repülőtér "titka", hogy csak minimális állandó személyzete volt, kvázi nulla felszíni infrastruktúrával, az átlagoshoz képest kb 1km-el hosszabb futópályával, egy darab szerény toronnyal és a legenda alapjául szolgáló föld alatti kiterjedt tüzelőanyagtároló rendszerrel.
A reptér elhelyezkedése miatt evolválódott a városi legenda egész odáig, hogy egyesek a Bükk, illetve a Mátra egyes részeibe is beleláttak földalatti hangárokat. Ez utóbbi alapja valószínű az egykori Andezit művek nevű gyárból kialakított, még ma is lezárt és őrzött K1-es kormányzati objektum lehet.
Illetve, hogy Eger, továbbá a Mátra vidéke nem csak most, hanem a VSz-ben is kis magasságú katonai légtér volt és nem csak nekünk.
Elég csak a Kékes-tetőtől nem messze az útra lezuhant MiG-21F-13-asunk esetére gondolni.
A szovjet Szu-24-esek meg mégsűrűbben repülték a terepkövetést arrafele, így az avatatlan, laikus megfigyelő könnyen hihette azt, hogy a gépek a hegyek gyomrából bukkantak elő.

Mezőkövesd - Klementína amúgy vegyes használatú reptér volt, de a Magyar Néphadsereg is csak időszakosan, a reptérfelújítások idejére, kitelepülő bázisnak használta, tudtommal 1984 és 88 között.
A reptér infrastruktúrájáról sokat elmond, hogy a műszaki állományt dohos-bogaras faházakban szállásolták el, míg a hajózókat inkább Mi-8-assal rotáltatták, kivéve a keszit.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 169
7 999
113
A következő pár sor nem magáról a gépről, hanem egy a típus történetéhez kinek pozitív, kinek negatív előjellel kapcsolódó egykori pilótáról szól.
Viktor Belenko egy MiG-25-össel Japánba szökött. Ezt követően a gépet a japánok csak két hónappal később voltak hajlandóak visszajuttatni a Szovjetunió részére. Közben megvárták az a amerikaiakat, akik ízekre szedték, tanulmányozták a gépet, a pilóta pedig az USA-ban kért politikai menedékjogot.Belenko 2 hónapja meghalt. Erről azonban most jöttek csak hírek. Se díszsorfal, se díszsortűz, se semmi amerikai részről. Pedig tett nekik annyit a hidegháború idején,a MiG-25 és az p személyes tudásának "kiterítésével" például a szovjet légvédelmi rendszerről, amivel ezt kiérdemelhette volna.
Eccer valami ollat olvastam, hogy kéméknél egyik oldalon sem tisztelték az árulókat - ellenben az ellenfelet igen.