MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
A következő pár sor nem magáról a gépről, hanem egy a típus történetéhez kinek pozitív, kinek negatív előjellel kapcsolódó egykori pilótáról szól.
Viktor Belenko egy MiG-25-össel Japánba szökött. Ezt követően a gépet a japánok csak két hónappal később voltak hajlandóak visszajuttatni a Szovjetunió részére. Közben megvárták az a amerikaiakat, akik ízekre szedték, tanulmányozták a gépet, a pilóta pedig az USA-ban kért politikai menedékjogot.Belenko 2 hónapja meghalt. Erről azonban most jöttek csak hírek. Se díszsorfal, se díszsortűz, se semmi amerikai részről. Pedig tett nekik annyit a hidegháború idején,a MiG-25 és az p személyes tudásának "kiterítésével" például a szovjet légvédelmi rendszerről, amivel ezt kiérdemelhette volna.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 838
29 661
113
Azért volt néhány ember, aki a szovjet katonai repülésnek iszonyatos károkat okozott. Csodálkozom, hogy élve hagyták és aránylag szép kort ért meg. Itt szeretném megkérdezni, hogy a Magyarországon lévő Klementina mellett épített szovjet repülőtér építését azért nem fejezték be teljesen, mert a tervezője nyugatra disszidált a tervekkel együtt? Úgy tudom, hogy csak tranzit repülőtérnek használták. Voltak földalatti fedezékek, vagy ez is csak mendemonda?
MiG-25 RBSZ "02Sz", vagy "51"
mig25rbs-2.gif

mig25rbs-1.gif

MiG-25RB
mig25rb.jpg

MiG-25R
v2-2.jpg

28-1.jpg
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
Azért volt néhány ember, aki a szovjet katonai repülésnek iszonyatos károkat okozott. Csodálkozom, hogy élve hagyták és aránylag szép kort ért meg.

Direkt nem akartam idézni a FighterBomber "megemlékezését" erről a volt "kollégéjáról". Mert az nem volt egyszerű. Ő is lényegében pont ezen csodálkozott, és "túlzottan emberbarát" hozzáállással vádolta az orosz vezetést, amiért Belenko természetes úton halt meg. Bár ő egy másik kifejezést használt a "meghalt" helyett.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Itt szeretném megkérdezni, hogy a Magyarországon lévő Klementina mellett épített szovjet repülőtér építését azért nem fejezték be teljesen, mert a tervezője nyugatra disszidált a tervekkel együtt? Úgy tudom, hogy csak tranzit repülőtérnek használták. Voltak földalatti fedezékek, vagy ez is csak mendemonda?
A legtartósabb misztikus mendemonda. Több, mint harminc évvel a szovjetek kivonulása után is még makacsul tartja magát ez a tévhit, holott magát a repteret nem vitték magukkal, azt az arra kíváncsi magyar ember maga is megnézheti.
A repülőtér "titka", hogy csak minimális állandó személyzete volt, kvázi nulla felszíni infrastruktúrával, az átlagoshoz képest kb 1km-el hosszabb futópályával, egy darab szerény toronnyal és a legenda alapjául szolgáló föld alatti kiterjedt tüzelőanyagtároló rendszerrel.
A reptér elhelyezkedése miatt evolválódott a városi legenda egész odáig, hogy egyesek a Bükk, illetve a Mátra egyes részeibe is beleláttak földalatti hangárokat. Ez utóbbi alapja valószínű az egykori Andezit művek nevű gyárból kialakított, még ma is lezárt és őrzött K1-es kormányzati objektum lehet.
Illetve, hogy Eger, továbbá a Mátra vidéke nem csak most, hanem a VSz-ben is kis magasságú katonai légtér volt és nem csak nekünk.
Elég csak a Kékes-tetőtől nem messze az útra lezuhant MiG-21F-13-asunk esetére gondolni.
A szovjet Szu-24-esek meg mégsűrűbben repülték a terepkövetést arrafele, így az avatatlan, laikus megfigyelő könnyen hihette azt, hogy a gépek a hegyek gyomrából bukkantak elő.

Mezőkövesd - Klementína amúgy vegyes használatú reptér volt, de a Magyar Néphadsereg is csak időszakosan, a reptérfelújítások idejére, kitelepülő bázisnak használta, tudtommal 1984 és 88 között.
A reptér infrastruktúrájáról sokat elmond, hogy a műszaki állományt dohos-bogaras faházakban szállásolták el, míg a hajózókat inkább Mi-8-assal rotáltatták, kivéve a keszit.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 347
8 441
113
A következő pár sor nem magáról a gépről, hanem egy a típus történetéhez kinek pozitív, kinek negatív előjellel kapcsolódó egykori pilótáról szól.
Viktor Belenko egy MiG-25-össel Japánba szökött. Ezt követően a gépet a japánok csak két hónappal később voltak hajlandóak visszajuttatni a Szovjetunió részére. Közben megvárták az a amerikaiakat, akik ízekre szedték, tanulmányozták a gépet, a pilóta pedig az USA-ban kért politikai menedékjogot.Belenko 2 hónapja meghalt. Erről azonban most jöttek csak hírek. Se díszsorfal, se díszsortűz, se semmi amerikai részről. Pedig tett nekik annyit a hidegháború idején,a MiG-25 és az p személyes tudásának "kiterítésével" például a szovjet légvédelmi rendszerről, amivel ezt kiérdemelhette volna.
Eccer valami ollat olvastam, hogy kéméknél egyik oldalon sem tisztelték az árulókat - ellenben az ellenfelet igen.
 

Skunkworks

Well-Known Member
2016. december 2.
131
255
63

KATASTROFA MiG-25 W POLSCE - DŁUGA DROGA DO PRAWDY - DOKUMENT PL
MiG-25 KATASZTRÓFA LENGYELORSZÁGBAN – HOSSZÚ ÚT AZ IGAZSÁGHOZ – DOKUMENTUM PL
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113
A spanyol F-18-as mivel tudta elriasztani az algériai MiG-25-öst, ha a gyorsabb és nagyobb hatótávolságú rakétákkal rendelkező iráni F-14-es nem tudta?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 849
82 385
113

Operation Samurra was an operation by the Iraqi Air Force (IQAF) during the Gulf War to decisively engage McDonnell Douglas F-15C Eagle fighters from the United States Air Force (USAF) using Mikoyan-Gurevich MiG-25 interceptors, and break the "wall" of F-15s that the Coalition had established along Iraq's border with Iran. It demonstrated the last true offensive operation of the IQAF before grounding their air assets in an attempt to preserve them for future use. Through careful planning and coordination, two MiG-25 jets successfully caught two USAF F-15 fighters, of the 53rd Tactical Fighter Squadron out of Al Kharj Air Base, off guard and engaged them in a dogfight.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Flamand

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 902
85 503
113
A spanyol F-18-as mivel tudta elriasztani az algériai MiG-25-öst, ha a gyorsabb és nagyobb hatótávolságú rakétákkal rendelkező iráni F-14-es nem tudta?
Már eleve azzal, hogy az F-18 nem F-14.
Az F-14 és a MIG-25 harcertéke közt kimondhatatlanul kisebb a különbség mint a spanyol F-18 (szóval megcsak nem is Superhornetről van szó) és a MIG-25 közt.
 

Öregtankos

Well-Known Member
2022. február 26.
7 993
52 268
113
A Mig-25 továbbra is szolgálatban van. Algéria ismét felrepült egy pár MiG-25-össel, hogy megünnepelje a november 1-jei forradalmat egy mai parádén. Ezekről a repülőgépekről azt hitték, hogy már nyugdíjba vonultak, és ők voltak az utolsó MiG-25-ösök, amelyek bárhol a világon működtek.