MiG-25 Foxbat (Mikojan-Gurjevics)

A következő pár sor nem magáról a gépről, hanem egy a típus történetéhez kinek pozitív, kinek negatív előjellel kapcsolódó egykori pilótáról szól.
Viktor Belenko egy MiG-25-össel Japánba szökött. Ezt követően a gépet a japánok csak két hónappal később voltak hajlandóak visszajuttatni a Szovjetunió részére. Közben megvárták az a amerikaiakat, akik ízekre szedték, tanulmányozták a gépet, a pilóta pedig az USA-ban kért politikai menedékjogot.Belenko 2 hónapja meghalt. Erről azonban most jöttek csak hírek. Se díszsorfal, se díszsortűz, se semmi amerikai részről. Pedig tett nekik annyit a hidegháború idején,a MiG-25 és az p személyes tudásának "kiterítésével" például a szovjet légvédelmi rendszerről, amivel ezt kiérdemelhette volna.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azért volt néhány ember, aki a szovjet katonai repülésnek iszonyatos károkat okozott. Csodálkozom, hogy élve hagyták és aránylag szép kort ért meg. Itt szeretném megkérdezni, hogy a Magyarországon lévő Klementina mellett épített szovjet repülőtér építését azért nem fejezték be teljesen, mert a tervezője nyugatra disszidált a tervekkel együtt? Úgy tudom, hogy csak tranzit repülőtérnek használták. Voltak földalatti fedezékek, vagy ez is csak mendemonda?
MiG-25 RBSZ "02Sz", vagy "51"
mig25rbs-2.gif

mig25rbs-1.gif

MiG-25RB
mig25rb.jpg

MiG-25R
v2-2.jpg

28-1.jpg
 
Azért volt néhány ember, aki a szovjet katonai repülésnek iszonyatos károkat okozott. Csodálkozom, hogy élve hagyták és aránylag szép kort ért meg.

Direkt nem akartam idézni a FighterBomber "megemlékezését" erről a volt "kollégéjáról". Mert az nem volt egyszerű. Ő is lényegében pont ezen csodálkozott, és "túlzottan emberbarát" hozzáállással vádolta az orosz vezetést, amiért Belenko természetes úton halt meg. Bár ő egy másik kifejezést használt a "meghalt" helyett.
 
Itt szeretném megkérdezni, hogy a Magyarországon lévő Klementina mellett épített szovjet repülőtér építését azért nem fejezték be teljesen, mert a tervezője nyugatra disszidált a tervekkel együtt? Úgy tudom, hogy csak tranzit repülőtérnek használták. Voltak földalatti fedezékek, vagy ez is csak mendemonda?
A legtartósabb misztikus mendemonda. Több, mint harminc évvel a szovjetek kivonulása után is még makacsul tartja magát ez a tévhit, holott magát a repteret nem vitték magukkal, azt az arra kíváncsi magyar ember maga is megnézheti.
A repülőtér "titka", hogy csak minimális állandó személyzete volt, kvázi nulla felszíni infrastruktúrával, az átlagoshoz képest kb 1km-el hosszabb futópályával, egy darab szerény toronnyal és a legenda alapjául szolgáló föld alatti kiterjedt tüzelőanyagtároló rendszerrel.
A reptér elhelyezkedése miatt evolválódott a városi legenda egész odáig, hogy egyesek a Bükk, illetve a Mátra egyes részeibe is beleláttak földalatti hangárokat. Ez utóbbi alapja valószínű az egykori Andezit művek nevű gyárból kialakított, még ma is lezárt és őrzött K1-es kormányzati objektum lehet.
Illetve, hogy Eger, továbbá a Mátra vidéke nem csak most, hanem a VSz-ben is kis magasságú katonai légtér volt és nem csak nekünk.
Elég csak a Kékes-tetőtől nem messze az útra lezuhant MiG-21F-13-asunk esetére gondolni.
A szovjet Szu-24-esek meg mégsűrűbben repülték a terepkövetést arrafele, így az avatatlan, laikus megfigyelő könnyen hihette azt, hogy a gépek a hegyek gyomrából bukkantak elő.

Mezőkövesd - Klementína amúgy vegyes használatú reptér volt, de a Magyar Néphadsereg is csak időszakosan, a reptérfelújítások idejére, kitelepülő bázisnak használta, tudtommal 1984 és 88 között.
A reptér infrastruktúrájáról sokat elmond, hogy a műszaki állományt dohos-bogaras faházakban szállásolták el, míg a hajózókat inkább Mi-8-assal rotáltatták, kivéve a keszit.
 
A következő pár sor nem magáról a gépről, hanem egy a típus történetéhez kinek pozitív, kinek negatív előjellel kapcsolódó egykori pilótáról szól.
Viktor Belenko egy MiG-25-össel Japánba szökött. Ezt követően a gépet a japánok csak két hónappal később voltak hajlandóak visszajuttatni a Szovjetunió részére. Közben megvárták az a amerikaiakat, akik ízekre szedték, tanulmányozták a gépet, a pilóta pedig az USA-ban kért politikai menedékjogot.Belenko 2 hónapja meghalt. Erről azonban most jöttek csak hírek. Se díszsorfal, se díszsortűz, se semmi amerikai részről. Pedig tett nekik annyit a hidegháború idején,a MiG-25 és az p személyes tudásának "kiterítésével" például a szovjet légvédelmi rendszerről, amivel ezt kiérdemelhette volna.
Eccer valami ollat olvastam, hogy kéméknél egyik oldalon sem tisztelték az árulókat - ellenben az ellenfelet igen.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

KATASTROFA MiG-25 W POLSCE - DŁUGA DROGA DO PRAWDY - DOKUMENT PL
MiG-25 KATASZTRÓFA LENGYELORSZÁGBAN – HOSSZÚ ÚT AZ IGAZSÁGHOZ – DOKUMENTUM PL
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A spanyol F-18-as mivel tudta elriasztani az algériai MiG-25-öst, ha a gyorsabb és nagyobb hatótávolságú rakétákkal rendelkező iráni F-14-es nem tudta?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Operation Samurra was an operation by the Iraqi Air Force (IQAF) during the Gulf War to decisively engage McDonnell Douglas F-15C Eagle fighters from the United States Air Force (USAF) using Mikoyan-Gurevich MiG-25 interceptors, and break the "wall" of F-15s that the Coalition had established along Iraq's border with Iran. It demonstrated the last true offensive operation of the IQAF before grounding their air assets in an attempt to preserve them for future use. Through careful planning and coordination, two MiG-25 jets successfully caught two USAF F-15 fighters, of the 53rd Tactical Fighter Squadron out of Al Kharj Air Base, off guard and engaged them in a dogfight.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Flamand
A spanyol F-18-as mivel tudta elriasztani az algériai MiG-25-öst, ha a gyorsabb és nagyobb hatótávolságú rakétákkal rendelkező iráni F-14-es nem tudta?
Már eleve azzal, hogy az F-18 nem F-14.
Az F-14 és a MIG-25 harcertéke közt kimondhatatlanul kisebb a különbség mint a spanyol F-18 (szóval megcsak nem is Superhornetről van szó) és a MIG-25 közt.
 
A Mig-25 továbbra is szolgálatban van. Algéria ismét felrepült egy pár MiG-25-össel, hogy megünnepelje a november 1-jei forradalmat egy mai parádén. Ezekről a repülőgépekről azt hitték, hogy már nyugdíjba vonultak, és ők voltak az utolsó MiG-25-ösök, amelyek bárhol a világon működtek.