Azért én eltűnődtem azon, hogy az algériai légierő dafke megcsinálta az utolsó tisztelgő repülést a típussal (ráadásul annak mindhárom fő verziójával!) az állam 60 éves ünnepségére, de az oroszok nem tudtak legalább egy RB-t elküldeni Voronyezsből a 2012-es "100 éves az orosz légierő" parádéra Zsukovszkijba. Pedig az nyáron volt, a 25-ös meg valamikor októberben állt le.Hát igen, utoljára repült egy ikon. Nem is értem, hogy hogyan? és miért? üzemeltették tovább közel tíz évvel az után is, hogy a gyártó ország leállította a MiG-25-ös típust. Még a felderítőt csak-csak, de az elfogót hadrendbentartani?! Ezzel adtak készenlétet ez év nyaráig! De mi ellen készültek?
Pedig költenek bőven a hadseregre Algériában, nagy mennyiségben szereztek be Szu-30MKA repülőgépeket, tehát a váltótípus is rendelkezésre állt, már régóta.
Az is lehet, hogy leállt az ukrán "terméktámogatás", ami a algériai MiG-25-ös típus kivonását eredményezte.
Szerintem volt olyan ikonikus technika a szovjet-orosz katonai repüléstörténet szempontjából, hogyha valahol, hát ezen a repülőnapon elbúcsúztassák.