MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

molni

 

Fentebb írtam arról,hogyan tudnak a modern Szuhojok LGB-ket célra vezetni.Szerinted ennek a profilnak milyen korlátai vannak?

 

<a title="Profile" rel="nofollow">hiryu</a>

 

A betont viszonylag gyorsan ki lehet javítani(max egy nap).
 
khmm... de ha nem tudsz felszállni, és az egyetlen repülőtered van vadászokkal.... akkor potens légierőd máris impotens.... és lehet utána rombolni azt az egy repteret...
 
hiryu said
khmm... de ha nem tudsz felszállni, és az egyetlen repülőtered van vadászokkal.... akkor potens légierőd máris impotens.... és lehet utána rombolni azt az egy repteret...
Akad még használható reptér ebben az országban, de végszükség esetén a Gripen útról is fel tud szállni.
 
Akad még használható reptér ebben az országban, de végszükség esetén a Gripen útról is fel tud szállni.
Mint ahogy a Hornet is tud hajófedélzetről üzemelni, de nem akármelyikről, pl. nem tankhajó, hanem rephordozó kell neki, megfelelő méretekkel (az olasz vagy spanyol mini-hordozók pl. nemigen számíthatnak Hornet-látogatásra)!

Tehát a Gripen sem akármelyik úton, hanem a speciálisan erre a célra megerősített/kialakított utakon tud üzemelni, és tartok tőle, ilyen nincs kis hazánkban (hiába kisebb a súlya, mint egy kamionnak, a kerékfelületei nagyságrendekkel kisebbek, tehát jóval magasabb a talajnyomása még statikusan is, leszállásnál meg ráadásul pluszba jön hozzá a leszállósebesség föggőleges összetevője)! Ráadásul hol van az ehhez szükséges technikai felszereltségünk (tartálykocsik, hogy a leszállt gépeket feltankolhassák, fegyver-szállítókocsik, meg az egyéb cuccok, amik Kecskeméten ott vannak, de kétlem, hogy dupla készlet lenne mindenből), mert ugye az autópályára leszálló gépeket már komplett reptéri kiszolgáló-rendszerrel kellene fogadni! És hol van az ehhez szükséges kiképzés, gyakorlat, mármint pl. a pilóták részéről?! Szóval az ilyen képesség számunkra csak elméleti lehetőség, ugyanúgy, mint a légitankolás - pedig a gép tudná, de ugye se tankergép, se megfelelő repült óraszám nincs hozzá sajnos!

Üdv ML
 
Akad még használható reptér ebben az országban, de végszükség esetén a Gripen útról is fel tud szállni.
Emek megjegyzését még azzal egészíteném ki, hogy véleményem szerint az csak egy mítosz, hogy nagyméretű légierőt bárki "airstrip" filozófiával üzemeltessen. Egyszerűen senki nincs erre felkészülve. Hol vannak az ehhez szükséges eszközök? Hol van ehhez elég tankautó? Mi van, ha ezeket szétkapják? Majd fotoszintetizálják a gépek a kerót? Tessék kiszámolni, hogy csak egy 12-24 gépes alakulat, ha csak napi kétszer repül, akkor az hány tonna keró... Hát a fegyverzet hogy kerül oda? Igen masszív forgalmat jelent ez, amit a korszerű légierővel bíró ellenfél bizony észrevesz. És ezek még csak a gépek, mert a földi infrastuktúrának is kell ára, az embereknek kell kajam stb.

Ezen felül hogyan oldod meg n+1 hely légvédelmét vagy a körzet védelmét? Mert egy katonai objektumot háborúban őrizni szokás. A kiszolgáló személyzet hol száll meg? És ha tél/hó/fagy van...? Stb.

Ezzel a fajt üzemmel a flotta egy része talán megóvható, de milyen áron...? Ha megvertek, akkor ilyen üzem esetén csak mégjobban szétaprózza erőit aki ehhez nyúl. Lehet, hogyí 40-50 éve volt értelme ilyen üzemeltetésnek, de ma szerintem már nemigen. A felderítési és csapásmérő technikák túlléptek azon, hogy lengyen ennek értelme. Sokkal egyszerűbb néhány nagy bázist védeni, mint több tucat kicsit.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru május végén megrendeli maradék MiG-29-eseinek modernizációját
Hello, némi pontosítás.

A Beloruszoktól vásárolt MiG-29-esek, nem Sz változatok. Ezek széria 9.13-asok, melyeknek nincs betűkódja a szám után. Egyes régi források tévesen egyként kezelik a 9.13-ast és a MiG-29Sz-t, de ez két különböző típus.

Később az oroszoktól nem a veszteségek pótlására vásároltak további gépeket, hanem az eredeti szerződés szerint, az Oroszok csak akkor mentek bele a Belorusz üzletbe, ha ők is eladhattak további gépeket Peru számára. Ekkor került további három MiG-29-es Peruba, melyek eredetileg már valóban 9.13Sz-ek voltak, illetve ekkor 9.13SzE mint export példányok lettek leszállítva.

Ez utóbbiak képesek voltak már az R-77 légiharc rakéták bevetésére.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru május végén megrendeli maradék MiG-29-eseinek modernizációját
„Emek megjegyzését még azzal egészíteném ki, hogy véleményem szerint az csak egy mítosz, hogy nagyméretű légierőt bárki “airstrip” filozófiával üzemeltessen”

Manapság valóban mítosz. A VSz idején viszont valóság volt. Hazánkban akkoriban nyolc olyan füves-polgári repülőtér volt, melyeken állandó katonai jelenlét volt. Ezeken a repülőtereknek volt saját ipari vágánya és üzemanyag tárolói. Ilyen szempontból hasonló képességgel bírtak mint a betonos repülőterek, csak kisebb kapacitással. Ezek a füves repülőterek egyébként csatornázottak voltak és némelyik éjszakai fényrendszerrel is fel volt szerelve.

Hogy ezek száma sok vagy kevés ez relatív, de megduplázta a telepítési lehetőségeket!

Ugyanekkor a szintén VSz tag Lengyelek 25 hasonló képességű, de országúton kialakított pályával rendelkeztek.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru május végén megrendeli maradék MiG-29-eseinek modernizációját
Nálunk egyébként is elég lenne azt a pár autópályának nevezett aszfaltcsíkot megszórni néhány kilométerenként aztán lőttek a lehetőségnek. Nem lehetne nagy fejtörést okozni egy támadónak sem, na vajon hol szállnak le a Gripenjeink, ahol üzemanyagot, fegyverzetet vételeznek ? M5, M6, M3, M1 ? Nem sok olyan hely van ahol ezt meg lehetne tenni.
Bár, az igen érdekes történet volt a közelmúltból, hogy pl. a beloruszok csináltak egy ilyen gyakorlatot. Mondjuk anno többször jártam a Szu-ban és az autóutak, pályák, minimum a dupla szélességgel bírtak a mieinkhez képest. És úgy tűnt a burkolat is strapabíróbb, bár a minőséget sok helyen néha rapszodikusnak és elméletinek lehetett tekinteni.
 
Megkapta Szerbia az oroszoktol a hitelt, amibol megvehetik a 6 drb.MIG-29M2 -t. A szerzodés megkotése után szinte azonnal letudják szállítani a gépeket azoroszok, mivel azok már levannak gyártva. Még 2007-ben kottott uzlet alapján készult 24 drb. MIG-29M2 Szíria számára, de mivel kozbejott a háború, nem lettek leszállítva. Ebbol lesz most 6 darab eladva a szerbeknek.

További 18 még eladó.
 
Tegnap volt 60éves a Mig gyár Luchovici No. 1 uzeme. Ebbol az alkalombol kis unnepséget tartottak, mely keretében az ujságírok bemehettek a gyárba, ezenkívul bemutato repulést tartottak a Mig-35 -on , amiben részt vett Szergej Korotkov is Mig Rsk igazgatoja.

Fotogaléria. A képeken látni 4 Mig -29K/KUB szerelését, ezenkívul 2 Mig-29 M2 is láthato.

http://fotografersha.livejournal.com/397682.html

http://samoletchik.livejournal.com/57958.html

http://samoletchik.livejournal.com/57958.html
 
dudi said
Kialakítottak két csomópontot a hajtóműgondolák alatt?
Úgy néz ki. Az egyiken egy célmegjelölő konténer még oké, de mit tesznek a másikra? Gondolom a teherbírása erősen korlátozott.
 
Igen. Kozben olvastam az orosz kommenteket, lehet, hogy az a Mig -35, amivel felszálltak az egy Mig-29M2 még a 2007-es szíriás rendelésbol, csak át van festve.......