MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
molni

 

Fentebb írtam arról,hogyan tudnak a modern Szuhojok LGB-ket célra vezetni.Szerinted ennek a profilnak milyen korlátai vannak?

 

<a title="Profile" rel="nofollow">hiryu</a>

 

A betont viszonylag gyorsan ki lehet javítani(max egy nap).
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
khmm... de ha nem tudsz felszállni, és az egyetlen repülőtered van vadászokkal.... akkor potens légierőd máris impotens.... és lehet utána rombolni azt az egy repteret...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
hiryu said
khmm... de ha nem tudsz felszállni, és az egyetlen repülőtered van vadászokkal.... akkor potens légierőd máris impotens.... és lehet utána rombolni azt az egy repteret...
Akad még használható reptér ebben az országban, de végszükség esetén a Gripen útról is fel tud szállni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Akad még használható reptér ebben az országban, de végszükség esetén a Gripen útról is fel tud szállni.
Mint ahogy a Hornet is tud hajófedélzetről üzemelni, de nem akármelyikről, pl. nem tankhajó, hanem rephordozó kell neki, megfelelő méretekkel (az olasz vagy spanyol mini-hordozók pl. nemigen számíthatnak Hornet-látogatásra)!

Tehát a Gripen sem akármelyik úton, hanem a speciálisan erre a célra megerősített/kialakított utakon tud üzemelni, és tartok tőle, ilyen nincs kis hazánkban (hiába kisebb a súlya, mint egy kamionnak, a kerékfelületei nagyságrendekkel kisebbek, tehát jóval magasabb a talajnyomása még statikusan is, leszállásnál meg ráadásul pluszba jön hozzá a leszállósebesség föggőleges összetevője)! Ráadásul hol van az ehhez szükséges technikai felszereltségünk (tartálykocsik, hogy a leszállt gépeket feltankolhassák, fegyver-szállítókocsik, meg az egyéb cuccok, amik Kecskeméten ott vannak, de kétlem, hogy dupla készlet lenne mindenből), mert ugye az autópályára leszálló gépeket már komplett reptéri kiszolgáló-rendszerrel kellene fogadni! És hol van az ehhez szükséges kiképzés, gyakorlat, mármint pl. a pilóták részéről?! Szóval az ilyen képesség számunkra csak elméleti lehetőség, ugyanúgy, mint a légitankolás - pedig a gép tudná, de ugye se tankergép, se megfelelő repült óraszám nincs hozzá sajnos!

Üdv ML
 
M

molnibalage

Guest
Akad még használható reptér ebben az országban, de végszükség esetén a Gripen útról is fel tud szállni.
Emek megjegyzését még azzal egészíteném ki, hogy véleményem szerint az csak egy mítosz, hogy nagyméretű légierőt bárki "airstrip" filozófiával üzemeltessen. Egyszerűen senki nincs erre felkészülve. Hol vannak az ehhez szükséges eszközök? Hol van ehhez elég tankautó? Mi van, ha ezeket szétkapják? Majd fotoszintetizálják a gépek a kerót? Tessék kiszámolni, hogy csak egy 12-24 gépes alakulat, ha csak napi kétszer repül, akkor az hány tonna keró... Hát a fegyverzet hogy kerül oda? Igen masszív forgalmat jelent ez, amit a korszerű légierővel bíró ellenfél bizony észrevesz. És ezek még csak a gépek, mert a földi infrastuktúrának is kell ára, az embereknek kell kajam stb.

Ezen felül hogyan oldod meg n+1 hely légvédelmét vagy a körzet védelmét? Mert egy katonai objektumot háborúban őrizni szokás. A kiszolgáló személyzet hol száll meg? És ha tél/hó/fagy van...? Stb.

Ezzel a fajt üzemmel a flotta egy része talán megóvható, de milyen áron...? Ha megvertek, akkor ilyen üzem esetén csak mégjobban szétaprózza erőit aki ehhez nyúl. Lehet, hogyí 40-50 éve volt értelme ilyen üzemeltetésnek, de ma szerintem már nemigen. A felderítési és csapásmérő technikák túlléptek azon, hogy lengyen ennek értelme. Sokkal egyszerűbb néhány nagy bázist védeni, mint több tucat kicsit.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru május végén megrendeli maradék MiG-29-eseinek modernizációját
Hello, némi pontosítás.

A Beloruszoktól vásárolt MiG-29-esek, nem Sz változatok. Ezek széria 9.13-asok, melyeknek nincs betűkódja a szám után. Egyes régi források tévesen egyként kezelik a 9.13-ast és a MiG-29Sz-t, de ez két különböző típus.

Később az oroszoktól nem a veszteségek pótlására vásároltak további gépeket, hanem az eredeti szerződés szerint, az Oroszok csak akkor mentek bele a Belorusz üzletbe, ha ők is eladhattak további gépeket Peru számára. Ekkor került további három MiG-29-es Peruba, melyek eredetileg már valóban 9.13Sz-ek voltak, illetve ekkor 9.13SzE mint export példányok lettek leszállítva.

Ez utóbbiak képesek voltak már az R-77 légiharc rakéták bevetésére.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru május végén megrendeli maradék MiG-29-eseinek modernizációját
„Emek megjegyzését még azzal egészíteném ki, hogy véleményem szerint az csak egy mítosz, hogy nagyméretű légierőt bárki “airstrip” filozófiával üzemeltessen”

Manapság valóban mítosz. A VSz idején viszont valóság volt. Hazánkban akkoriban nyolc olyan füves-polgári repülőtér volt, melyeken állandó katonai jelenlét volt. Ezeken a repülőtereknek volt saját ipari vágánya és üzemanyag tárolói. Ilyen szempontból hasonló képességgel bírtak mint a betonos repülőterek, csak kisebb kapacitással. Ezek a füves repülőterek egyébként csatornázottak voltak és némelyik éjszakai fényrendszerrel is fel volt szerelve.

Hogy ezek száma sok vagy kevés ez relatív, de megduplázta a telepítési lehetőségeket!

Ugyanekkor a szintén VSz tag Lengyelek 25 hasonló képességű, de országúton kialakított pályával rendelkeztek.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Peru május végén megrendeli maradék MiG-29-eseinek modernizációját
Nálunk egyébként is elég lenne azt a pár autópályának nevezett aszfaltcsíkot megszórni néhány kilométerenként aztán lőttek a lehetőségnek. Nem lehetne nagy fejtörést okozni egy támadónak sem, na vajon hol szállnak le a Gripenjeink, ahol üzemanyagot, fegyverzetet vételeznek ? M5, M6, M3, M1 ? Nem sok olyan hely van ahol ezt meg lehetne tenni.
Bár, az igen érdekes történet volt a közelmúltból, hogy pl. a beloruszok csináltak egy ilyen gyakorlatot. Mondjuk anno többször jártam a Szu-ban és az autóutak, pályák, minimum a dupla szélességgel bírtak a mieinkhez képest. És úgy tűnt a burkolat is strapabíróbb, bár a minőséget sok helyen néha rapszodikusnak és elméletinek lehetett tekinteni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 044
113
Megkapta Szerbia az oroszoktol a hitelt, amibol megvehetik a 6 drb.MIG-29M2 -t. A szerzodés megkotése után szinte azonnal letudják szállítani a gépeket azoroszok, mivel azok már levannak gyártva. Még 2007-ben kottott uzlet alapján készult 24 drb. MIG-29M2 Szíria számára, de mivel kozbejott a háború, nem lettek leszállítva. Ebbol lesz most 6 darab eladva a szerbeknek.

További 18 még eladó.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 044
113
Tegnap volt 60éves a Mig gyár Luchovici No. 1 uzeme. Ebbol az alkalombol kis unnepséget tartottak, mely keretében az ujságírok bemehettek a gyárba, ezenkívul bemutato repulést tartottak a Mig-35 -on , amiben részt vett Szergej Korotkov is Mig Rsk igazgatoja.

Fotogaléria. A képeken látni 4 Mig -29K/KUB szerelését, ezenkívul 2 Mig-29 M2 is láthato.

http://fotografersha.livejournal.com/397682.html

http://samoletchik.livejournal.com/57958.html

http://samoletchik.livejournal.com/57958.html
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
dudi said
Kialakítottak két csomópontot a hajtóműgondolák alatt?
Úgy néz ki. Az egyiken egy célmegjelölő konténer még oké, de mit tesznek a másikra? Gondolom a teherbírása erősen korlátozott.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 571
85 044
113
Igen. Kozben olvastam az orosz kommenteket, lehet, hogy az a Mig -35, amivel felszálltak az egy Mig-29M2 még a 2007-es szíriás rendelésbol, csak át van festve.......