MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 459
18 016
113
Ennyi gép van, miért csak 4 lesz a Kuznyecovon? Nincs több kiképzett, bevethető pilóta? Vagy egyelőre biztosra akarnak menni?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 425
63 730
113
Elég lesz. Még nincs rendszeresítve a gép a bevetése a Szu-35Sz-hez hasonlóan kísérleti lesz. Azonos a darabszám is, ez így egy kísérleti raj.

Amúgy érdemes megnézni a boki-féle képet, mert azon látszik, hogy már most több MiG-29K/KUB gép van legyártva/átadva (de még nem rendszeresítve!), mint ahány Szu-33-as volt egy időben aktív!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 830
113
Szaki, Krím, intenzív felkészulés. 2016 június-július-ban készultek a képek.
Emlékeztetoul: 2013-2015 években az RSzK Mig 20 Mig-29KR (9-41R) 30-49 oldalszámúak és 4 Mig-29KUBR (9-47R) 50-53 oldalszámúak -adott át a haditengerészeti légieronek.

3399506_original.jpg

3399854_original.jpg

3400008_original.jpg

3400317_original.jpg
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
Távol álljon tőlem az összeesküvés elmélet :), de a napokban jelent meg, hogy indiában vizsgálat indult a tengerészeti Fulcrumok beszerzésével és üzemeltetés támogatásával kapcsolatban, a rettenetes rossz hadrafoghatósági mutatók miatt, aztán itt vannak kiváló fényképek, igaz a Kuznyecov légi ezredéről, sugalva, hogy minden rendben, az indiaiak a bénák :)
bocsánat a kommenthez előre is.. A képek szépek.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 830
113
Távol álljon tőlem az összeesküvés elmélet :), de a napokban jelent meg, hogy indiában vizsgálat indult a tengerészeti Fulcrumok beszerzésével és üzemeltetés támogatásával kapcsolatban, a rettenetes rossz hadrafoghatósági mutatók miatt, aztán itt vannak kiváló fényképek, igaz a Kuznyecov légi ezredéről, sugalva, hogy minden rendben, az indiaiak a bénák :)
bocsánat a kommenthez előre is.. A képek szépek.

Ezek Mig-29K<b>R</b>, Mig-29KUB<b>R</b> gépek.
Így értheto?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 830
113
R-Russia, csak orosz alkatrészek. Indiánoknak saját kérésre mindenféle kulfoldi alkatrész/elektronika kerult beépítésre, amik most szankciók alatt vannak, ezért az alkatrészeket(amit az indiaik kulon megrendelnek) indián foldon "mezei korulmények" kozott építik be .
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
R-Russia, csak orosz alkatrészek. Indiánoknak saját kérésre mindenféle kulfoldi alkatrész/elektronika kerult beépítésre, amik most szankciók alatt vannak, ezért az alkatrészeket(amit az indiaik kulon megrendelnek) indián foldon "mezei korulmények" kozott építik be .

Nekem ez kicsit olyannak tűnik, hogy India rendelt MiG-29K és KUB repülőgépeket, amelyekhez az oroszok vállalták nyugati alkatrészek, rendszerek beépítését. Aztán jöttek a szankciók (nem India hanem Orosz haditechnika beszerzések ellen), India beszerzi az alkatrészeket, és nem az elvileg garanciális javító orosz MiG RSZK hanem az indában indiaiak építik be? Ha meg a HAL valamelyik üzemében építik be, (lásd Szu-30, Tejas, helikopterek stb.) talán vannak ott olyan körülmények, mint a MIG-nél, amely nem egy NAPO vagy KNAPOO színvonalú gyár..

http://englishrussia.com/2009/03/25/the-mig-factory/
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 980
8 534
113
Másik megjegyzés, hogyha a HAL üzemében is, de miért nem oroszok építik be a garanciális gépekbe azt az alkatrészt, amelyet eddig is ők építettek be, néhány ezer km-el arréb??
Ráadásul az integráció nem sikerült, hogy ennyire szar a hadrafoghatóság, vagy az üzemeltetési hiányosságok? Az indián tengerészeket nem oroszok képezték ki, nincsenek tanácsadók, ráadásul a hajó is orosz... + a gépek nagy része nem is a hordozóról üzemel...
Érdekes lenne a hátterét az ügynek tudni, hogy olyan az egész történet mint a magyar migeké volt, vagy az oroszok nem teljesitik megfelelően garanciális feltételeket. Gondolom még nem kell nagyjavítani a gépeket, a kisebb javitások és karbantartások meg egyébként is indiában lettek volna..
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 425
63 730
113
Csak a következő dolgokat nem tudjuk:
-Milyen rendszerek nem oroszok az Indiának legyártott gépeken és ezekkel pontosan mi a probléma?
-Valóban a szankció alá eső nem orosz rendszerek üzemeltethetősége a probléma forrása?
-Ezek közül melyik rendszereket cserélték le orosz eredetűre, illetve, egy az egyben kiváltották, vagy csak kihagyták az adott rendszert és a vele járó képességet?
-A Szu-30SzM gépek is részben azonosak a korábban kizárólag külföldi megrendelők részére kifejlesztett Szu-30MKI/MKA/MKM gépekkel, de kizárólag orosz eredetű alkatrészekkel bírnak, ami felveti a kérdést, hogy történt-e itt képesség elhagyás, vagy gyengülés?
A Szu-30SzM gépek pontos tömegadata nem ismert, de a gép dinamizmusa messze jobb, mint az elvben azonos tömegű fent említett export gépeké.
-Hasonló lehet a különbség az orosz célra átalakított KR és KUBR és a korábbi K/KUB gépek között is?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 824
47 205
113
<blockquote rel="boki">https://www.youtube.com/watch?v=FmNDcq8Cs5w
3:34-nél a belső pilonon lévő rakéta nekem R-77-nek tűnik

</blockquote>
Az nem csak annak tűnik, hanem 100% ban az is, 3:50 nél meg látod még a jellegzetes szeletelőit is a rakétáknak.