MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Mi meg bontottunk. Logikus.
Nem mondom nincs bajom a Gripenekkel, amire kell arra jó. De azért impozánsabb jószág egy ilyen bolsoj zümi. ..és valószínűleg a polákok olcsóbban kihozták ezt, mint mi a vásárlást.

Azért megnyugtató, hogy vannak még helyek a földön, amik logikával működnek. Mi meg irigykedünk.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Hát mig-29 eseket drága volt üzembe tartani. 300.000 dollár volt 1 db hajtómű és ügye 2 db kell belőle és alacsony üzemidejük van. Plusz kormolnak és könnyen észlelhető vizuálisan is. Logika nálunk van. Teljesen helyes döntés volt.
De Én is imádtam a nagy vast :) Like
 
desertfox said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Hát mig-29 eseket drága volt üzembe tartani. 300.000 dollár volt 1 db hajtómű és ügye 2 db kell belőle és alacsony üzemidejük van. Plusz kormolnak és könnyen észlelhető vizuálisan is. Logika nálunk van. Teljesen helyes döntés volt.
De Én is imádtam a nagy vast :) Like
Milyen árfolyamon volt 300k USD egy hajtómű? Mert nagyon örülne az ember, ha csak annyiba fájba. Egy F100-PW-100 hajtómű ára a '70-es évek végén volt 2+ millió USD, ami ma barátok közt is cirka 6+ millió. Szóval szerintem egy laza 0 az itten lemaradt.
 
arra gondoltam , bocs.  3 millára.  Egyébként 2008 ra emlészek azóta tuti  év alatt drágább lett . 
 A lényeg hogy az üzemeltetésük nagyon nem gazdaságos. Lengyelek 40 millioan vannak ott nagyobb a Büdzsé.

<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/4-generacios-vadaszbombazok/mikojan-gurevics-mig-29-35-fulcrum/" rel="nofollow">ruckoj</a> : A szabad ég alatthoz No comment , az már tényleg trogerség volt hogy egy könnyüszerk.  hangárt nem lehetet felhúzni. 10 millióért vagy 30  na mind1.
sf-cry.gif
 
sf-cry.gif
 
ruckoj said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Jah tiszta marhák ezek a lengyelek, minek üzemeltetik, meg nagy javítják tovább, vennének rólunk példát, tárolnák a szabad ég alatt, meg vonnák ki úgy ezt az ócskavasat, hogy az üzemidejük nagy részét benne hagyják.
Azért az is elkell ismerni, hogy eléggé nagy valószínűséggel még a modernizálás ellenére is csak másodvonalbeli szolgálatra* lesznek alkalmasak, mert nincsenek egy szinten a Falcon állománnyal és inkább csak kiegészítik azokat...

 

* légiharc gyakorlás, illetve készültség adása azért, hogy minél többet reptethessék a Falconokat...
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Molni.....
Te aztán nem értesz ehhez...... :) :)
1. Mögötte repül Ali egy hőálló, teflon bevonatú, lopakodó repülő szőnyegen és seprűjével oszlatja a füstöt.
2. Láthatatlan (lopakodó) üzemanyaggal megy.
3. Azért nem füstöl, mert Photoshoppal rakták fel az égre....
:) :) :)
 
Skacok, készpénznek véve az Iráni MiG-ek füstölésének megoldását, lehetséges volt másik hajtóművet használni?

A lengyel gépekről.... Ha ilyen gazdaságtalan a fenntartásuk, akkor vajon miért tartják őket? OK., a Falconoknak jó légiharc- gyakorlás és légirendészetre jó lehet. De ez indokolhatja a nagyobb költségeket? Ők sem krőzusok..... Nekem valami nem kerek.... vagy a költségek korántsem akkorák, mint hírlik, vagy több van a gépben, mint gondolnánk....
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Ez egy jó gép és a Luftwaffe még a sajátjait(már NATO-kompatibilis) is felajánlotta anno.
Gondolom ezekben már új radar van, kommunikációs rendszer stb. Tökéletes, ezzel a típussal is #1. lett volna a Magyar Légierő a környéken amúgy.
 
Nem tudok róla, hogy új radar lenne bennük. Egyáltalán milyen típusú és honnan származó radar lenne?
 
Németeknek anno az oroszok segítettek(ANPK MiG), gyakorlatilag felhúzták Mig-29SMT-re.

<dl><dt>MiG-29SMT (Product 9.17)</dt><dd>The <a title="Mikoyan MiG-29M" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29M#Variants">MiG-29SMT</a> is an upgrade package of the first-generation MiG-29s (9.12 to 9.13) containing many enhancements intended for the MiG-29M. Additional fuel tanks in a further enlarged spine provide a maximum flight range of 2,100 km (on internal fuel). The cockpit has an enhanced HOTAS design, two 152 × 203 mm (6 × 8-inch) colour liquid crystal MFDs and two smaller monochrome LCDs. The upgraded Zhuk-ME radar provides similar features to the MiG-29M. The power plant are upgraded RD-33 ser.3 engines with afterburning thrust rated the same at 8,300 kgf (81.4 kN) each. The weapons load was increased to 4,500 kg on six underwing and one ventral hardpoints, with similar weapon choices as for the MiG-29M variant. The upgraded aircraft has also a painted path for non-Russian origin avionics and weapons.</dd><dd></dd><dd>Zsuk-ME radar, ez a legjobb PESA radarjuk.</dd><dd>Ezeket örökölték meg a lengyelek, de ők is 1 squadronba a 2-ből rakni fognak még újabb radart elvileg még tutibb és modernebb, hogy mennyire saját fejlesztésük nem tudom.</dd><dd>A modernizációs csomag neve Sniper-osztály lesz, de ezek még az alap csomag felújításait kapták.</dd></dl>
 
They will receive brand new avionics and mission computers, including a MIL-STD-1553 databus, and jam-resistant GPS.

Ezeket kapták most a lengyelek az alap csomaggal. Új ECM, új adatbusz, zavarvédett-GPS, új avionika. Az orosz csomagban, tehát a németektől már úgy kapták(1 euróért) már HOTAS volt benne, folyadékkristályos kijelzők.

A lengyelek még 1 wing-et bővíteni fognak úgy néz ki ezekkel:

"...refit with helmet-mounted displays, improved ECM and radar, and the ability to use western weapons."

Sisakba épített kijelzők, fejlesztett ECM és radar, nyugati fegyverzet-integráció.
 
Lengyelek vettek anno még Varsói Szerződés idejében 12 darab alap 29-est 9.12-est, ezeket az oroszok felajánlották, hogy segítenek upgradelni, de a lengyelek gondolom politikai nyomásra elutasították, pedig francia IFF lett volna benne, ami orosz-lengyel-francia közös együttműködés révén került volna a 12 darab Mig-be. Nagyobb hatótáv, sárkány-modifikáció az is SMT lett volna , de a németekkel ellentétben a lengyelek nem éltek ezzel a lehetőséggel, úgyhogy ez a 12 gép jelenleg le van zsírozva. Pár darab röpképtelen belőle úgy olvastam, alkatrész-hiány miatt.

Szerbek most akarnak elvileg venni 12 darab SMT-t a ruszkiktól. 2004-ben a Török Miklósékat meghívták az oroszok Moszkvába ez ügyben, hogy 4m$-ért darabját átalakítják a Mig-eknek SMT-vé, de politikai okok miatt ezt elutasították ők, ugyanúgy , mint a lengyelek.

Most lehetne 50 NATO kompatibilis modernizált, élettartam hosszabbított MiG-ünk akár a meglévő Gripenek mellé, mindössze 112 m $-ért 2004-es árfolyamon. Nem egy nagy összeg. Ja, és a lengyelek az F-16-osokkal együtt első vonalbeli gépként tartják őket.