MiG-17 Fresco (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / Lim-5 / J-5 , F-5 (Shenyang, Kína)

Bombázóval vadászra?
Nem az F-105-ök pilótái voltak a kezdeményezők, hanem a vietnami vadászok. A légiharcokban 23 Thunderchief-et lőttek le, de keményen megizzadtak és meg is szenvedtek ezért, a 105-ök pilótái 28 MiG-17-et lőttek le!! Max Brestel századosnak 67 márc. 10.-én még kettős légi győzelme is volt!
 
A lángcsóva az az időnként bekapcsolt utánégető miatt jelenik meg (mikor nagyobb tolóerőre van szükség, gyorsításnál, emelkedésnél).

Ok, persze ez világos. Akkor inkább úgy kérdezem, hogy minden MiG-17esből mindig ekkora láng jött ki?
A többi még repülőképes MiG-17-esnél mintha "szúrólángosabb" lenne, nem ilyen nagy lángú lobogós.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ok, persze ez világos. Akkor inkább úgy kérdezem, hogy minden MiG-17esből mindig ekkora láng jött ki?
A többi még repülőképes MiG-17-esnél mintha "szúrólángosabb" lenne, nem ilyen nagy lángú lobogós.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez függ az utánégető rendszerbe betáplált tüzelőanyag mennyiségétől és a hozzá tartozó GSF-keresztmetszet beszabályzásától. Ha kicsit spórolósabban adagolják a kerót vagy/és nagyobbra szabályozzák a kiömlő keresztmetszetet akkor kicsit "lobogósabb", nem annyira szúróláng-szerű lesz a láng. Meg kicsit nagyobb lehet a hajtómű élettartama is ... :);)
 
03_MiG17-eskort-Gagarin.jpg
 
Elephant walk varsói módra:
MiG-17-esek (pontosabban lengyel gyártmányú Lim-5-ösk) sorakoznak 1960-ban, a grünwaldi csata 550. évfordulója alkalmából tartott ünnepségre szervezett légi bemutatóra készülve a varsói Bemowo reptéren:

574567d39f6de_o,size,933x0,q,70,h,706c79.jpg


tumblr_o4k8tcK2Z01u0l55ro1_1280.jpg


Persze a levegőbe is emelkedtek.
7:30-tól, az Il-28-asok eltűnése után 9 gép húz át alacsonyan a tömeg fölött, majd 8:04-től 64 gép tűnik föl szoros kötelékben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A típusból több, mint 700 db. szolgált a lengyel légierőben. Elődje, a MiG-15 (Lim-1/2) szintén hasonló számban került beszerzésre, utódjából, a már szovjet gyártmányú MiG-21 különböző változataiból már "csak" alig több, mint 500-at üzemeltetett a hidegháború lengyel légiereje.
 
Elephant walk varsói módra:
MiG-17-esek (pontosabban lengyel gyártmányú Lim-5-ösk) sorakoznak 1960-ban, a grünwaldi csata 550. évfordulója alkalmából tartott ünnepségre szervezett légi bemutatóra készülve a varsói Bemowo reptéren:

574567d39f6de_o,size,933x0,q,70,h,706c79.jpg


tumblr_o4k8tcK2Z01u0l55ro1_1280.jpg


Persze a levegőbe is emelkedtek.
7:30-tól, az Il-28-asok eltűnése után 9 gép húz át alacsonyan a tömeg fölött, majd 8:04-től 64 gép tűnik föl szoros kötelékben:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A típusból több, mint 700 db. szolgált a lengyel légierőben. Elődje, a MiG-15 (Lim-1/2) szintén hasonló számban került beszerzésre, utódjából, a már szovjet gyártmányú MiG-21 különböző változataiból már "csak" alig több, mint 500-at üzemeltetett a hidegháború lengyel légiereje.

Igazán különleges poszt, köszönjük! Nekem nagyon tetszik!

Annyi, hogy a képeken az első sorokban biztosan MiG-15-ök állnak. (Szárnyhoz simuló póttartály, két áramlásterelő lemez szárnyanként, pitotcső nem a szárny végén) A videón is MiG-15-ösök kísérik az IL-28-ast.
pol15.jpg


Bőven vegyes MiG-15 és MiG-17-es géppark repült ekkor még a Lengyeleknél. A Mig-15-ösök ekkoriban még az állomány kétharmadát alkották.
 
MiG-17F (Észak-Vietnám)
050322-F-1234P-011.JPG

Valójában ez egy, ha jól emlékszem, egyiptomi gép, amit az USA-ba szállítottak, és ott kapott egy fantázia festést.
Korábban a vietnami hadsereg propaganda célból közölt képeket egy 3020-as oldalszámú gépről, valószínűleg fiktív festéssel, illetve abból az alkalomból festhették olyanra a gépet, amilyen lett a képen. Emiatt aztán szárnyra kelt egy történet egy kitalált vietnami ászról, Ton, Toon, aztám Tomb néven, aki a történet szerint ezt a gépet repülte. Erről bővebben itt: https://katpol.blog.hu/2010/04/25/mitikus_katonak

Vietnamban kiállítottak egy másik gépet ugyan ezzel az oldalszámmal.