Milrem Robotics fejlesztései (Themis, Type-X, iMUGS)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Meg még egy kis content a Themis mobilitásáról.
Azt gondolom, hogy ebben a kis "rohadékban" a könnyű gyalogság egyik olyan segítségét tisztelhetjük, mint annak idején a ló vagy az öszvér.
Ne felejtsük el, hogy amit látunk, a jármű az maga a két oldali álló lánctalpas elem, ami közé gyakorlatilag bármi felrakható.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Kicsit nem figyelek oda és a Themist úgy kapkodják, mint az átkosban a banánt.
A friss hírek szerint már túl van egy 1 éves aktív tesztelési időszakon, Maliban. Több ország is teszteli ezzel párhuzamosan és alapplatformként különböző ráfejlesztések fojnak.
Pl. csak a hollandok 4 országban végezték a változatos teszteket.
Ennek sikerességét bizonyítandó, frissen rendeltek a már meglévő 2 Themisük mellé, még 4-et. Ez egy, az észtekkel közös megrendelés része, amiben az észtek további 3 eszközt rendeltek még.
Mind a 7 új rendelés még le lesz idén szállítva.
Ami engem nagyon meglepett, hogy bár tudtam, hogy az angolok is aktívan tesztelik, fejlesztik a saját gépeiket, a Themist már 9 országba szállították, amiből 7 NATO tagország.
Én azért nagyon remélem, hogy a 7 országból azért nekünk is jutott egy kis szerencsétlen fejlesztői darab. ;)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113
Estonia led consortium to start the development of the European standard unmanned ground system...

Milrem-iMUGS-7-nations-800x534.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113
IMG_0688-427x308.jpg
IMG_1065-427x308.jpeg

Ezek a prototípus képei. Szeptemberben készülnek indítani a mobil teszteket.
Ez pedig egy bő ismertető (fontos! nem az én anyagom, az eredeti szerző Paolo Valpolini):
The Type-X RCV is 6 meters long, 2.9 meters wide and 2.2 meters high, at the top of the turret, and has a weight of 12 tonnes. For comparison purposes, a CV-90 Mk III IFV is 6.8 meters long, 3.2 meters wide and 2.8 meters high, with a GVW of 35 tonnes, the MK IV GVW reaching 37 tonnes, which means more than three times that of the Type-X, while dimensions are in the same order of magnitude: “this was a decision we took in order to provide it with a mobility comparable to that of IFVs, with which it will operate,” the company CEO explains, the vehicle reaching a maximum speed on road of 80 km/h, its series hybrid propulsion system providing a better mobility thanks to higher acceleration, while the inherent reduced fuel consumption provides a range of 600 km. Operating along Infantry Fighting Vehicles, the Type-X can accompany the infantry without putting at risk the IFVs, carrying a weapon of the same calibre, its turret hosting a cope with a 50 mm calibre cannon, the lightweight chassis not affecting accuracy up to this calibre, even when firing on the move. “As far as the turret is concerned, we are working currently with three major turret manufacturers that I cannot yet mention, the gun being considered the mission critical element and being thus protected at Level 4, while the chassis is protected at Level 1,” Kuldar Väärsi tells us.

TypeX_Stsenaarium_Spearhead_assault_01_resized-1024x387.png

Propulsion is provided by a series hybrid powerpack in which the diesel engine is used to reload batteries that in turn power the electric motors that provide the traction, no more details being available for the time being, although to maintain a mobility compatible with that of IFVs that typically have a power-to-weight ratio around 18-20 kW/t the Type-X motors should provide an overall power of 215-240 kW. The series hybrid solution allows to have a very high peak power capacity and reduces fuel consumption even more than the parallel solution, where the electric component adds its power to that of the diesel. The engine is fitted at the back, thus sprockets will also be at the back as in most tanks, the main reason being to keep the hot part of the vehicle away from the direct view of the enemy, thus reducing the thermal signature. The Type-X is fitted with Soucy rubber tracks, and considering dimensions and weight its specific ground pressure should be less than half that of an IFV, thus ensuring maximum mobility on difficult terrains such as snow, mud, etc.

Rubber tracks also reduce the vehicle acoustic signature, which becomes minimal considering an all-electric propulsion in the last phase of the approach, the small size providing a reduced visual signature, the vehicle being definitely as stealth as possible. On-board batteries are able to provide a one hour silent drive or a 24 hours silent surveillance, keeping the vehicle static. Väärsi underlines that his company has learned a lot with the THeMIS programme, which fifth generation has twice the power of the original one thanks to a much more efficient energy control system.

TypeX_Stsenaarium_C-130_Airdrop_landing_Resized-1024x446.png

“The vehicle maximum height was a key design feature in order to allow our Type-X to cope with the C-130 Hercules size,” the CEO says. The C-130J and the KC-390 can carry one such vehicle, an A400M two and a C-17 5-6 of them. The Type-X is designed to be air-droppable, providing vital fire support to airborne troops while maintaining a logistic footprint compatible with the logistics of a parachute-deployed force.

Viewgraphs provided by Milrem Robotics show a Command Post dedicated to the control of Type-X vehicles, hosting four operators. “Currently each Type-X will have two operators, a driver and a gunner, however we plan to increase autonomies capabilities and in the end each vehicle will have just one remote operator responsible for mission payload, as we will always keep the man-in-the-loop when a weapon system is installed,” Väärsi states. Milrem Robotics broke down autonomy into functions that were tested in the sand-box, which allowed developing algorithms, either in house or with the support of external partners.

Type-X_Ground_control_station_Cresized-1024x576.png

“Since inception it will have embedded functionalities such as way-point navigation, follow-me mode, particularly useful when operating in convoys together with manned vehicles, obstacle detection, Artificial Intelligence being part of the algorithms, which gives the system a machine-learning capability.” As for the payload, that is the turret with the gun, autonomous modes will be the responsibility of the selected provider and of the customer, Milrem Robotics being responsible for the mobility platform. That said, in perspective vehicle and payload sensors will become integrated, increasing the capacities of the Type-X. Operationally speaking, the advent of the Type-X may well bring some armies to think of a mix of Armoured Personnel Carriers, with limited firepower, and unmanned fire support vehicles, which would bring considerable savings.

According to Milrem Robotics its Type-X not only allows reducing the risks for personnel, but is also cost-efficient, its cost being 2-3 times lower compared to a conventional IFV, the vehicle being also designed for reducing life cycle cost both in terms of maintenance and upgrade. For maintenance, the adoption of the Line Replaceable Unit concept allows ease of maintenance, reduction of manpower and increase of availability on the battlefield, rubber tracks reducing vibrations hence the wear and tear of many components, especially vetronics. As for upgrade, the Type-X has been designed with a modular approach, which allows technology insertions in the form of new subsystems based on the same interface.

Additional-payloads_resized-1024x492.jpg

The use of standard interfaces might well bring to the development of a family of vehicles, which might include engineer, antitank and air-defence versions.

Prototype_resized-1024x471.jpeg

“While we planned to bring the mock-up at Eursatory, we are also building our first prototype that should start its first mobility tests in September, shortly followed by the first firing tests,” Keldar Väärsi concludes, adding that the Type-X development was planned since the beginning as a three-year programme.

Lassan ellkészül...


Most látom hogy van egy rövid videó is a hírhez...

 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 202
96 138
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113

The Estonian Defence Forces Artillery Battalion used Milrem Robotics’ THeMIS UGVs in a live-fire exercise to provide advanced situational awareness, conduct casualty evacuation (CASEVAC) and to support units manoeuvre while providing direct fire support from various positions.

During the exercise held in April, two THeMIS UGVs were used by the Artillery Battalion: the THeMIS Combat Support integrated with FN Herstal’s deFNder® Light Remote Weapon System (RWS) with a 7,62 mm machine gun and the THeMIS Observe with Acecore’s tethered drone.

The THeMIS Combat was tasked with supporting an advance force that consisted of an antitank weapons team and a forward observer’s team.

The main task of the UGV was to provide covering fire and support the retreat of the two teams to main positions as well as transporting their anti-tank weapons. At the main battle position the UGV was used for casualty evacuation. The THeMIS Observe provided overwatch and enhanced the battalion’s situational awareness. The use of a tethered attachment to the THeMIS UGV provides tactical units with 24 hours of constant observation of the operational area that is essential in the situational awareness prospective as well as peace time live-fire safety perspective.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 738
80 124
113
A német Krauss-Maffei Wegmann stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Milrem Robotics céggel.
A német cég 24,9% -os kisebbségi részesedést szerzett a Milrem Robotics vállalatban.


 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
W

Wilson

Guest

X típusú robot platform​

1610370483_type-x-1.jpg


Európa szabványosított robot harcjárművet fog kifejleszteni

A Defense News beszámolója szerint a Milrem Robotics és a Kongsberg Defense & Aerospace európai cégek egyesítik erőiket egy robot harcjármű közös verziójának kifejlesztésén. Az együttműködés bejelentését a londoni fegyverkiállításon tették közzé. A bejelentés szerint a Milrem Robotics RCV Type-X projektjének platformját és a Kongsberg Protector fegyvereivel ellátott távirányítású tornyokat fogják felhasználni az új harcjármű kifejlesztésére.

„A Milrem Robotics és a Kongsberg megállapodtak abban, hogy közösen folytatják az X típusú RCV fejlesztését azáltal, hogy integrálják a Kongsberg rendszereket, hogy megfeleljenek az ilyen típusú technológia iránt érdeklődő országok, különösen Észak- és Nyugat -Európa, de az Egyesült Államok követelményeinek is” - mondta Sverker Swairdby, a Milrem Robotics Svédország ügyvezető igazgatója.

A robot harcjármű létrehozásának teljesítése érdekében a Milrem Robotics kibővítette irodáit Svédországban és Finnországban, és újat kíván nyitni Hollandiában. A vállalat maga tervezi egy szabványos pilóta nélküli harcjármű kifejlesztését a legtöbb európai országban.

milrem_type-x_with_themis__soldier-6d8d08f5fbc6fc42e144b5ab1b266a8b.jpg


"A Type-X taktikai jármű platformot úgy tervezték, hogy" egyenlő vagy jobb "tűzerőt biztosítson a gyalogsági harci járművekkel rendelkező egységek valamint gépesített egységek számára, hogy áttörhessék az ellenséges védelmet, és nagyobb védelmi konfrontációt biztosítsanak a csapatoknak." - áll a közleményben.

Az általános koncepció szerint a Type-X típusú robot harcjármű képes lesz akár 50 mm-es ágyúkig különböző fegyvereket szállítani, és páncéltörő rakétákat használni. Ugyanakkor a Kongsberg éppen azért vesz részt a projekteben, mert képes kis méretű harci modulokat létrehozni, amelyek képesek erős fegyvereket hordozni. Jelenleg ennek a cégnek a harci moduljait már használják a katonai robot felszerelések tesztelése során az Egyesült Államokban.

Ugyanakkor a Type-X harcjárművet mesterséges intelligenciával látják el, amely képes lesz ellátni a kezelő követésének, az akadályok elkerülésének és bizonyos navigációs pontok mentén történő mozgásának funkcióit. A robot harcjármű sebességét 80 kilométer / órára becsülik. Feltételezzük, hogy a Type-X képes lesz együttműködni más drónokkal is.

mlrem_type-x_with_payloads-5d4bf4ebdb700fbb7bcc6a744f5c9617.jpeg


Jelenleg a Milrem Robotics különféle koncepciókat és lehetőségeket fejleszt ki robot harcjáűvek használatára, amely a jövőben távirányítású légvédelmi rendszerré, tüzérségi rendszerré, "harckocsi vadász" vagy mérnöki járművé alakítható át.

https://anna-news.info/v-evrope-razrabotayut-standartizirovannyj-robotizirovannyj-tank/ - cink

Jelenleg az az általános vélemény,hogy valószínűtlen, hogy ezek a robotizált harcjárművek képesek lesznek teljesen kiváltani a páncélozott járműveket emberi személyzettel, legalábbis belátható időn belül ez nem valószínű.

Colonelcassad
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113

X típusú robot platform​

1610370483_type-x-1.jpg


Európa szabványosított robot harcjárművet fog kifejleszteni

A Defense News beszámolója szerint a Milrem Robotics és a Kongsberg Defense & Aerospace európai cégek egyesítik erőiket egy robot harcjármű közös verziójának kifejlesztésén. Az együttműködés bejelentését a londoni fegyverkiállításon tették közzé. A bejelentés szerint a Milrem Robotics RCV Type-X projektjének platformját és a Kongsberg Protector fegyvereivel ellátott távirányítású tornyokat fogják felhasználni az új harcjármű kifejlesztésére.

„A Milrem Robotics és a Kongsberg megállapodtak abban, hogy közösen folytatják az X típusú RCV fejlesztését azáltal, hogy integrálják a Kongsberg rendszereket, hogy megfeleljenek az ilyen típusú technológia iránt érdeklődő országok, különösen Észak- és Nyugat -Európa, de az Egyesült Államok követelményeinek is” - mondta Sverker Swairdby, a Milrem Robotics Svédország ügyvezető igazgatója.

A robot harcjármű létrehozásának teljesítése érdekében a Milrem Robotics kibővítette irodáit Svédországban és Finnországban, és újat kíván nyitni Hollandiában. A vállalat maga tervezi egy szabványos pilóta nélküli harcjármű kifejlesztését a legtöbb európai országban.

milrem_type-x_with_themis__soldier-6d8d08f5fbc6fc42e144b5ab1b266a8b.jpg


"A Type-X taktikai jármű platformot úgy tervezték, hogy" egyenlő vagy jobb "tűzerőt biztosítson a gyalogsági harci járművekkel rendelkező egységek valamint gépesített egységek számára, hogy áttörhessék az ellenséges védelmet, és nagyobb védelmi konfrontációt biztosítsanak a csapatoknak." - áll a közleményben.

Az általános koncepció szerint a Type-X típusú robot harcjármű képes lesz akár 50 mm-es ágyúkig különböző fegyvereket szállítani, és páncéltörő rakétákat használni. Ugyanakkor a Kongsberg éppen azért vesz részt a projekteben, mert képes kis méretű harci modulokat létrehozni, amelyek képesek erős fegyvereket hordozni. Jelenleg ennek a cégnek a harci moduljait már használják a katonai robot felszerelések tesztelése során az Egyesült Államokban.

Ugyanakkor a Type-X harcjárművet mesterséges intelligenciával látják el, amely képes lesz ellátni a kezelő követésének, az akadályok elkerülésének és bizonyos navigációs pontok mentén történő mozgásának funkcióit. A robot harcjármű sebességét 80 kilométer / órára becsülik. Feltételezzük, hogy a Type-X képes lesz együttműködni más drónokkal is.

mlrem_type-x_with_payloads-5d4bf4ebdb700fbb7bcc6a744f5c9617.jpeg


Jelenleg a Milrem Robotics különféle koncepciókat és lehetőségeket fejleszt ki robot harcjáűvek használatára, amely a jövőben távirányítású légvédelmi rendszerré, tüzérségi rendszerré, "harckocsi vadász" vagy mérnöki járművé alakítható át.

https://anna-news.info/v-evrope-razrabotayut-standartizirovannyj-robotizirovannyj-tank/ - cink

Jelenleg az az általános vélemény,hogy valószínűtlen, hogy ezek a robotizált harcjárművek képesek lesznek teljesen kiváltani a páncélozott járműveket emberi személyzettel, legalábbis belátható időn belül ez nem valószínű.

Colonelcassad
nincs valami becslés az árukra?