Mirage 2000 (Dassault)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 104
18 414
113
Ez a gép egyszerűen gyönyörű. Kár, hogy nincs belőle valami abszolút aktuális csúcsszintre modernizált változat.

Bár a hajtómű akkor is picit gyenge pont maradna.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 254
113
Lenne egy amatőr kérdésem, molni kérlek ne húzd fel magad. Van ugye a régi orosz gépeken meg még a Lightningon és a Mirage gépeken a beömlőnél a Mach kúp. Azt hogy mire szolgál értem, de az újabb gépeknél ez a szerkezet eltűnt. Talán a Mirage 2000 volt az utolsó ahol használták , gondolom a Mirage III örökségeként.
Viszont manapság mivel helyettesítik,illetve hogy oldják meg légáramlást a beömlőnél? Ha jó az ismeretem akkor a beömlő csövön belül található néhány gépnél egy "zsalugáter" szerű eszköz,bár ezt is inkább szovjet eszközöknél láttam azt hiszem.
Az újabbaknál meg nem is kúp van hanem egy dudor, mint a JF–17 nél vagy az F-35-nél de az fix viszont szintén a légáramlást gyorsítja(?).
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
Nem gyorsítja, hanem fékezi. A gép felgyorsúlhat hangsebesség fölé, viszont a turbinalapátokat nem érheti hangsebességgel, ezért le kell lassítani. A DSI ami a JF meg F-35-nél van azér terjed, mert nincs benne mozgó alkatrész, olcsóbb és könnyebb. A többit majd a hozzáértők.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
A lényeget Mack megírta, csak egy apró korrekció: a szívócsatornába belépő légáramlat nem a turbinával találkozik először, hanem a kompresszor-egység lapátjaival, és ezeket nem érheti el hangsebesség fölötti áramlás, ezért kell a szívócsatornába belépő légáramlatot lefékezni. A régebbi kúp és zsalu-kivitelű mozgó szerkezetek még keresztmetszet-variálással is vezérelték a légáramlatot, főleg azért, mert akkoriban magasabb végsebesség volt a követelmény, manapság Mach 1,6-1,8 fölé nemigen mennek, kb. eddig a sebességhatárig ügyes tervezéssel a mozgó és vezérelt szerkezeteket meg tudják spórolni. Eddig a sebességhatárig a gép orrának a szívócsatorna előtti szakaszának (mint áramlásterelő és vezérlő) megfelelő kialakításával és a szívócsatorna belső kialakításával, meg a kompresszorlapátok különleges kialakításával már megoldható a hangsebesség alatti stabil áramlás létrehozása a kompresszorba való belépés előtt. Ennek kivitelezéséhez viszont nagyon széleskörű hangsebesség fölötti szívócsatorna/szélcsatorna-kísérletek, és nagyon precíz gyártástechnológia, valamint magas szintű üzemeltetési kultúra kell (hangsebesség fölötti szélcsatorna azért nem minden sarkon akad). Ezeknél a gépeknél nemigen fér bele az üzemeltetésbe, hogy az áramlást befolyásoló felületeken a katonabakancstól vagy egy nekitolt kabinlétrától, fegyverkocsitól eredő horpadás legyen (a régi gépeken a kényes felület a szívócsatorna belseje volt, ezeken az új madarakon maga a géporr meg a szívócsatorna elején lévő dudor is ugyanilyen kényes felület lett).
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and borisz

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
<i>A lényeget Mack megírta, csak egy apró korrekció: a szívócsatornába belépő légáramlat nem a turbinával találkozik először, hanem a kompresszor-egység lapátjaival,</i>

Igen, erre gondoltam én is:)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 254
113
Köszönöm, magyarul akkor megspórolnak egy mozgó-kopó-szerelési időt/költséget stb kívánó részt. Helyette viszont alkalmaznak egy hosszabb idejű/költségesebb tervezési-tesztelési-gyártási-használati módszert?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 606
14 776
113
Valami olyasmi lehet, viszont tervezni csak egyszer kell, míg a mozgó-kopó szívócsatornát állandóan üzemben kell tartani (plusz alkatrész, plusz munka, plusz tömeg, plusz ember stb.).
Aztán ha már kifejlesztették a szuperszámítógépeket amelyekkel mindenféle áramlást modellezni lehet, akkor ki is használják őket.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 254
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 254
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.