MOWAG Piranha

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 222
31 588
113
Ne mond. Kettő nehezebb van, Lynx és Puma. Utobbihoz akarnak. Egyénlént a gumihevederrel gyorsabb es gazdaságosabb lesz a lánctalp, javul a pozicíója a kerékkel szemben. Úgyhogy szurkolj neki, hogy beválljon.

Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
12 660
17 907
113
Igen akarnak de jelenleg nincs,így a semmivel érvelsz.Egyszer persze lesz,majd akkor visszatérhetűnk rá.
Én most tényleg nem értelek!
Berakott neked egy 42 tonnás, már létező IFV-t, a Redbacket.
A PUMA max. 43 tonna. Gyakorlatilag csak akarat kérdése, hogy felszereljék gumihevederrel. Még akár úgy is hogy a jelenlegi hevedereket használják.
2018-ban a Warrior áthevederezési kisérletében 1,5 tonnát spóroltak a jármű súlyából.
Az egyetlen probléma az, hogy nem is elsősorban a max. tömeg számít, hanem a görgőnkénti talajnyomás. 7 görgős futómű esetén akár 45t-ig is terhelhető a gumiheveder. Sőt a Soucy 2016-ban megépített egy 50 tonnás demonstrátort is gumihevederrel. Persze 7 görgős felfüggesztéssel.
Ebben az esetben már a technológia már képes lenne 42,8t-ig elviselni a terhelést 6 görgővel. Amibe már lazán beleférne a PUMA, ha hozzávesszük a súly megtakarítást is!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 222
31 588
113
Én most tényleg nem értelek!
Berakott neked egy 42 tonnás, már létező IFV-t, a Redbacket.
A PUMA max. 43 tonna. Gyakorlatilag csak akarat kérdése, hogy felszereljék gumihevederrel. Még akár úgy is hogy a jelenlegi hevedereket használják.
2018-ban a Warrior áthevederezési kisérletében 1,5 tonnát spóroltak a jármű súlyából.
Az egyetlen probléma az, hogy nem is elsősorban a max. tömeg számít, hanem a görgőnkénti talajnyomás. 7 görgős futómű esetén akár 45t-ig is terhelhető a gumiheveder. Sőt a Soucy 2016-ban megépített egy 50 tonnás demonstrátort is gumihevederrel. Persze 7 görgős felfüggesztéssel.
Ebben az esetben már a technológia már képes lenne 42,8t-ig elviselni a terhelést 6 görgővel. Amibe már lazán beleférne a PUMA, ha hozzávesszük a súly megtakarítást is!

Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
12 660
17 907
113
Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
Elég rendszeresen olvasgatom. Követve is van. De nem tudom mire gondolsz.
De azt gondolom, hogy nem véletlen, hogy MINDEN lehetséges láncos harcjárművet minimum megpróbálnak gumihevederrel.
A Redback meg már mással nem is készül.
Az általam fentebb linkelt angol Warrior tesztben pedig minden le is van írva róla.
Hja és a Redback már egy szegmensekben cserélhető hevedert kap, nem is a hagyományos egyben lévőt.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
3 212
7 094
113
Olvasgast a Lynx vagy a Puma topikot abban nagyon jól leírták a gumilánctalpat és a vele kapcsolatos problémákat
Én is olvasom, nem tudom miről beszélsz.
A szobakotróknál, mezőgazdasági járműveknél már kiszorította a fém láncot a heveder. A katonainál pedig folyamatban van. Akkor is ha te nem akarsz erről tudomást szerezni, mert akkor mi lesz a 152-es repeszgránáttal...:confused:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. április 19.
20 207
32 971
113
Románok gyakorlaton...
Lehet, hogy egy kép erről: egy vagy több ember, álló emberek és szabadtéri
Lehet, hogy egy kép erről: szabadtéri és , szöveg, amely így szól: „12E106 12E105”

Lehet, hogy egy kép erről: szabadtéri és , szöveg, amely így szól: „12E105”
Lehet, hogy egy kép erről: szabadtéri
Lehet, hogy egy kép erről: szabadtéri
Lehet, hogy egy kép erről: szabadtéri
Lehet, hogy egy kép erről: szabadtéri
Lehet, hogy egy kép erről: szabadtéri


Lehet, hogy egy kép erről: út


Lehet, hogy egy kép erről: út
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: fishbed and Pogány

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
829
2 030
93
Wow érdekes lesz figyelemmel követni, mire megy ez a pofás kis torony. Lenne benne fantázia.

Igazi alacsony profilú, extrém alacsony tömegű rws, bázis konfigurációban, páncél nélkül, vagy minimálisan páncélozva csak 1055(!!!) kg tömegű a Bushmaster II-vel és 150db lőszerrel feltöltve. De a képen látható level 2 védelemmel is csak 480kg-al nő a tömege, a járműből is újratölthető és még oldalra nyíló dupla ATGM indítóval is el van látva! Level 4 szintet is elérheti 2 tonna körüli tömeggel (mondjuk ezt erősen kétlem ekkora súly mellett, legalábbis biztos, hogy nem körkörösen, max szemből tudnám elképzelni)

https://www.revistaejercitos.com/2021/03/23/guardian-30-the-jaws-of-the-dragon/


Ilyen kis tömeggel egy csomó alacsonyabb teherbírású, régebbi APC-re könnyen felrakható lenne, mint M113, Pegaso-k (BTR sicc! :D ).
Nyilván nem lenne hátrány, mikor a Dragon leváltja ezeket a spanyoloknál és a használt piacra kerülnek... Igény esetén ott lenne hozzájuk házon belül egy komoly tűzerőnövelő upgrade, ami így elérhető és csalogatóbb lenen a szegényebb ázsiai, vagy afrikai országoknak is. Főleg, ha másik gépágyú integrációját is megoldanák, ami nem esik az ITAR alá.

Ideális lenne úszóképes APC-re, de még olyan járműveken is el tudnám képzelni, mint a Commando - ha már a 90mm-es cockerill sem borítja fel :D -, vagy akár a AAVP-7.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya and Pogány

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
13 516
30 879
113
Piranha 5 páncélozott járművek szállítása a dán hadseregnek

A dán védelmi minisztérium beszerzési ügynöksége, az FMI (Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse) Facebook-oldala már régóta sokkal informatívabb, mint a védelmi minisztérium honlapján található oldal.

Az FMI itt számolt be a svájci MOWAG cég új Piranha 5 (PIR5) páncélozott személyszállító járműveinek a csapatokhoz történő szállításának előre haladásáról.

A dán hadsereg az M113-as páncélozott személyszállító járművek teljes lecserélését tervezi, összesen 309 ilyen járműre, 654 millió dollár (4,5 milliárd korona) összköltséggel.

02
Piranha 5 APC STAVS harci modullal

- Dániában a sorozatgyártású járművek szállítása 2019 januárjában kezdődött és várhatóan 2023-ban fejeződik be (a koronavírus világjárvány esetleges negatív hatásait figyelmen kívül hagyva).

A haderőben eddig összesen 170 darab ilyen típusú BSV van, hat változatban:

PIR5 INF (Infanteri) - páncélozott személyszállító jármű, főként a dán gépesített gyalogsági hadosztály 1. és 2. dandárjában.

PIR5 AMB (Ambulance) - a kiképző ezredben

PIR5 IG (Ingeniør) - harci páncélos jármű egy páncélos ezredben (Ingeniørregimentet).

PIR5 MT (Mortér) egy CARDOM 10 önjáró aknavető a dán Artilleri ezredben (Danske Artilleri Regiment).

PIR5 MEK (Mekaniker) - MEK a legtöbb PIR5-tel felszerelt egységben. PIR5 KSN (Kommandostation),

1. Udgave - parancsnoki és irányító jármű (1. változat), amelyet több fő egység parancsnoki és irányító egységei kaptak.

03 04
© Forsvaret

A PIR5 MT önjáró aknavetők leszállítása a világjárvány miatt az eredeti ütemtervhez képest késéssel történik. A dán tüzérezred 1. tüzérségi osztályának (1. Artilleriafdeling) kiképzői jelenleg az 1. dandár három gépesített gyalogsági zászlóaljának SM-legénységi kiképzését végzik

05
A CM PIR5 MT CARDOM harci lövészete a Borris skydeterræn lőtéren © Forsvaret.

A PIR5 KSN-t új változatokban, a korábban szállítottakkal párhuzamos korszerűsítéssel és felszerelés-fejlesztéssel tovább fogják telepíteni a csapatokhoz, hogy lépést tartsanak az irányítási és kommunikációs rendszerek folyamatos fejlődésével.

A Piranha 5 BMV-k négy új változata lesz elérhető a jövő évtől, amelyekről még nem állnak rendelkezésre részletek:

PIR5 CIS (Kommunikációs és információs rendszerek) - kommunikációs gépek PIR5 GEO (geospatial) - geospatial intelligence?

PIR5 EW (Elektronikus hadviselés)

PIR5 CBRN (vegyi, biológiai, radiológiai és nukleáris)

Még nem született végleges döntés arról, hogy szükség van-e egy külön felderítő változatra (Opklarings) és egy PIR5 EOD (Explosive Ordnance Disposal) változatra a bontócsapatok számára.

A PIR5 IG mérnöki jármű nem képes teljes mértékben ellátni feladatait, különösen távműködtetett elsődleges ellenőrző és aknamentesítési robot nélkül.

Az FMI tervei között szerepelnek a már átadott járművek korszerűsítései is, például a vezetői kamerarendszer beszerelése, valamint a 2019 decemberében megrendelt Protector RS4 távvezérelt modulok további telepítése.

Eközben Dánia is beszerezte a Spike LR2 APC-t 2021 márciusában, és a Kongsberg az izraeli Rafaellel együtt integrálta ezt a rakétát a Szlovénia által megrendelt norvég harci modulokba, és 2020 végén sikeresen tesztelte őket.
A dánok maguknak is akarnak egyet.



06 07
PIR5 INF APC tesztelése Protector RS4 harci modullal, jobbra: Spike LR2 páncéltörő irányított rakéta indítása Protector RS4 harci modulból a szlovén hadsereg Oshkosh JLTV páncélozott járművén (c) Kongsberg / Rafael.

08 09
2. század, 2. mekaniserede infanterikompagni, Gardehusarregimentet, egy APC PIR5 INF kiképzése Protector modullal (Jægerspris lőtér, 2021. március) © Thomas H. Reimann / Forsvaret

Ezzel párhuzamosan a Piranha 5 TBM-eknek meg kell küzdeniük a gyermek betegségekkel, például azzal a problémával, hogy a SOTAS AUS rádiókat a RingMount M/18 toronnyal felszerelt gépeken használják, mivel a parancsnoki ülés olyan magasan volt, hogy a kezelőszervek a lábaknál vannak. A szabványos sisakkábel nyilvánvalóan nem elég hosszú, így a dugó folyamatosan kiszakad a csatlakozóból.

10
A sorozatgyártás előtti Piranha 5 a RingMount M/18 toronnyal, és MCS Barracuda álcázórendszerrel, mielőtt 2017 júniusában az Egyesült Államokba szállították volna éghajlati tesztelésre.

11

M/18 torony telepítése a Forsvarets Hærtekniske Uddannelsescenter (FHU) területén 2021 nyarán © Forsvaret

De egyébként a katonák nagyon elégedettek az új járművel. A személyzetet kellemesen meglepték a képességei: "Nem látunk problémát a 32 tonnás Piranha V 8×8-as terep képességeivel kapcsolatban, ellentétben a korábbiakkal, amelyekkel a könnyebb és öttengelyes Piranha IIIC-nek kellett szembenéznie. A jármű terepképességével kapcsolatos kezdeti aggályaink alaptalanok voltak, és alig várjuk, hogy megtanuljuk, hogyan használhatjuk a járművet taktikai célokra."

A legénység egyik tagja többek között elmesélte egy Piranha 5 esetét, amely a lőtéren kihúzott a sárból egy CV-9035 gyalogsági harcjárművet, amely felakadt és nem tudott magától kijutni.

A régi modellhez képest számos egyéb fejlesztés is történt. Többek között klímaberendezés a csapatérben és kényelmesebb ülések, amelyek jobban védik a járulékos károkat egy IED-robbanás esetén.

Colonelcassad
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 552
2 073
113
Piranha 5 páncélozott járművek szállítása a dán hadseregnek

A dán védelmi minisztérium beszerzési ügynöksége, az FMI (Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse) Facebook-oldala már régóta sokkal informatívabb, mint a védelmi minisztérium honlapján található oldal.

Az FMI itt számolt be a svájci MOWAG cég új Piranha 5 (PIR5) páncélozott személyszállító járműveinek a csapatokhoz történő szállításának előre haladásáról.

A dán hadsereg az M113-as páncélozott személyszállító járművek teljes lecserélését tervezi, összesen 309 ilyen járműre, 654 millió dollár (4,5 milliárd korona) összköltséggel.

02
Piranha 5 APC STAVS harci modullal

- Dániában a sorozatgyártású járművek szállítása 2019 januárjában kezdődött és várhatóan 2023-ban fejeződik be (a koronavírus világjárvány esetleges negatív hatásait figyelmen kívül hagyva).

A haderőben eddig összesen 170 darab ilyen típusú BSV van, hat változatban:

PIR5 INF (Infanteri) - páncélozott személyszállító jármű, főként a dán gépesített gyalogsági hadosztály 1. és 2. dandárjában.

PIR5 AMB (Ambulance) - a kiképző ezredben

PIR5 IG (Ingeniør) - harci páncélos jármű egy páncélos ezredben (Ingeniørregimentet).

PIR5 MT (Mortér) egy CARDOM 10 önjáró aknavető a dán Artilleri ezredben (Danske Artilleri Regiment).

PIR5 MEK (Mekaniker) - MEK a legtöbb PIR5-tel felszerelt egységben. PIR5 KSN (Kommandostation),

1. Udgave - parancsnoki és irányító jármű (1. változat), amelyet több fő egység parancsnoki és irányító egységei kaptak.

03 04
© Forsvaret

A PIR5 MT önjáró aknavetők leszállítása a világjárvány miatt az eredeti ütemtervhez képest késéssel történik. A dán tüzérezred 1. tüzérségi osztályának (1. Artilleriafdeling) kiképzői jelenleg az 1. dandár három gépesített gyalogsági zászlóaljának SM-legénységi kiképzését végzik

05
A CM PIR5 MT CARDOM harci lövészete a Borris skydeterræn lőtéren © Forsvaret.

A PIR5 KSN-t új változatokban, a korábban szállítottakkal párhuzamos korszerűsítéssel és felszerelés-fejlesztéssel tovább fogják telepíteni a csapatokhoz, hogy lépést tartsanak az irányítási és kommunikációs rendszerek folyamatos fejlődésével.

A Piranha 5 BMV-k négy új változata lesz elérhető a jövő évtől, amelyekről még nem állnak rendelkezésre részletek:

PIR5 CIS (Kommunikációs és információs rendszerek) - kommunikációs gépek PIR5 GEO (geospatial) - geospatial intelligence?

PIR5 EW (Elektronikus hadviselés)

PIR5 CBRN (vegyi, biológiai, radiológiai és nukleáris)

Még nem született végleges döntés arról, hogy szükség van-e egy külön felderítő változatra (Opklarings) és egy PIR5 EOD (Explosive Ordnance Disposal) változatra a bontócsapatok számára.

A PIR5 IG mérnöki jármű nem képes teljes mértékben ellátni feladatait, különösen távműködtetett elsődleges ellenőrző és aknamentesítési robot nélkül.

Az FMI tervei között szerepelnek a már átadott járművek korszerűsítései is, például a vezetői kamerarendszer beszerelése, valamint a 2019 decemberében megrendelt Protector RS4 távvezérelt modulok további telepítése.

Eközben Dánia is beszerezte a Spike LR2 APC-t 2021 márciusában, és a Kongsberg az izraeli Rafaellel együtt integrálta ezt a rakétát a Szlovénia által megrendelt norvég harci modulokba, és 2020 végén sikeresen tesztelte őket.
A dánok maguknak is akarnak egyet.



06 07
PIR5 INF APC tesztelése Protector RS4 harci modullal, jobbra: Spike LR2 páncéltörő irányított rakéta indítása Protector RS4 harci modulból a szlovén hadsereg Oshkosh JLTV páncélozott járművén (c) Kongsberg / Rafael.

08 09
2. század, 2. mekaniserede infanterikompagni, Gardehusarregimentet, egy APC PIR5 INF kiképzése Protector modullal (Jægerspris lőtér, 2021. március) © Thomas H. Reimann / Forsvaret

Ezzel párhuzamosan a Piranha 5 TBM-eknek meg kell küzdeniük a gyermek betegségekkel, például azzal a problémával, hogy a SOTAS AUS rádiókat a RingMount M/18 toronnyal felszerelt gépeken használják, mivel a parancsnoki ülés olyan magasan volt, hogy a kezelőszervek a lábaknál vannak. A szabványos sisakkábel nyilvánvalóan nem elég hosszú, így a dugó folyamatosan kiszakad a csatlakozóból.

10
A sorozatgyártás előtti Piranha 5 a RingMount M/18 toronnyal, és MCS Barracuda álcázórendszerrel, mielőtt 2017 júniusában az Egyesült Államokba szállították volna éghajlati tesztelésre.

11

M/18 torony telepítése a Forsvarets Hærtekniske Uddannelsescenter (FHU) területén 2021 nyarán © Forsvaret

De egyébként a katonák nagyon elégedettek az új járművel. A személyzetet kellemesen meglepték a képességei: "Nem látunk problémát a 32 tonnás Piranha V 8×8-as terep képességeivel kapcsolatban, ellentétben a korábbiakkal, amelyekkel a könnyebb és öttengelyes Piranha IIIC-nek kellett szembenéznie. A jármű terepképességével kapcsolatos kezdeti aggályaink alaptalanok voltak, és alig várjuk, hogy megtanuljuk, hogyan használhatjuk a járművet taktikai célokra."

A legénység egyik tagja többek között elmesélte egy Piranha 5 esetét, amely a lőtéren kihúzott a sárból egy CV-9035 gyalogsági harcjárművet, amely felakadt és nem tudott magától kijutni.

A régi modellhez képest számos egyéb fejlesztés is történt. Többek között klímaberendezés a csapatérben és kényelmesebb ülések, amelyek jobban védik a járulékos károkat egy IED-robbanás esetén.

Colonelcassad

"Nem látunk problémát a 32 tonnás Piranha V 8×8-as terep képességeivel kapcsolatban, ellentétben a korábbiakkal, amelyekkel a könnyebb és öttengelyes Piranha IIIC-nek kellett szembenéznie. A jármű terepképességével kapcsolatos kezdeti aggályaink alaptalanok voltak..."

A románoknak épp Piranha IIIC verziót szállítanak?

"összesen 309 ilyen járműre, 654 millió dollár (4,5 milliárd korona) összköltséggel"

Vajon mi lehet az árban közel 2 millió $/db költségért? (És mi nem?)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
13 516
30 879
113
"Nem látunk problémát a 32 tonnás Piranha V 8×8-as terep képességeivel kapcsolatban, ellentétben a korábbiakkal, amelyekkel a könnyebb és öttengelyes Piranha IIIC-nek kellett szembenéznie. A jármű terepképességével kapcsolatos kezdeti aggályaink alaptalanok voltak..."

A románoknak épp Piranha IIIC verziót szállítanak?

"összesen 309 ilyen járműre, 654 millió dollár (4,5 milliárd korona) összköltséggel"

Vajon mi lehet az árban közel 2 millió $/db költségért? (És mi nem?)
Piranha V páncélozott járművek szállítása a dán hadseregnek

2019.március.3



A dán hadsereg M113-as harckocsijának leváltására irányuló tervekkel összhangban a védelmi minisztérium 2015 áprilisában bejelentette, hogy a General Dynamics European Land Systems svájci MOWAG részlege által gyártott új Piranha V kerekes páncélozott járművek egy tételét kívánja megvásárolni. Kezdetben három lehetőséget vizsgáltak 206, 360 vagy 450 jármű beszerzésére. 2015 decemberében jelentették be az új szerződés végleges paramétereit, amelyben 4,5 milliárd DKK (654,3 millió dollár) szerepel a 309 Piranha V egység beszerzésére előirányzott összeg. A járműveket egyetlen alvázon szállítják hat változatban: APC, BMP, parancsnoki, műszaki, mentő és önjáró aknavető.

A személyzet alapképzéséhez a MOWAG 2018 tavaszán négyhetes tanfolyamot szervezett az első oktató szerelők számára svájci létesítményében, hogy aztán Dániában végezhessék el saját szakképzésüket. Ősz elején tartották a kéthetes minősítést, amely szeptember 12-én fejeződött be az első hat megrendelt Piranha V APC hivatalos átadásával a dán védelmi minisztériumnak.



Az első sorban ülő vezető tartja a vezető jármű "slusszkulcsát".

Az új járművek átvételi tesztje október 29-én fejeződött be. Decemberben egyszerre 22 harckocsit adtak át a megrendelőnek, és a dán fél 2018 végéig összesen 32 páncélozott járművet kapott három változatban: 28 APC, két BDM és két műszaki jármű. A decemberi tétel tesztjei 2019 januárjában zajlottak, és az első Piranha V-ket március-áprilisban állítják szolgálatba a hadsereg egységeinél.



Február 15-én a szerelők első csoportja négyhetes Piranha V hajtómű-karbantartó tanfolyamon vett részt.

A MOWAG azt tervezi, hogy idén januártól havonta 4-8 Piranha V egységet szállít Dániába, a parancsnoki és irányítói, valamint a mentőautó változatok pedig júliustól lesznek elérhetőek. A megadott ütem fenntartása esetén a 309 megrendelt jármű szállítási programja várhatóan 2023-ban fejeződik be.

Ezzel egyidejűleg folynak az önjáró aknavetők (SM) gyártásának előkészületei, amelyek gyártása várhatóan az év végén kezdődik.


A Piranha V (Pir5) program keretében vásárolt 120 mm-es CARDOM 10 félautomata aknavető gyári átvételi tesztje, amelyet az osztrák Eslait cég (az izraeli Elbit Systems tulajdonában) gyártott.

A próbalövések többek között azt mutatták, hogy a CARDOM 10 kevesebb mint 60 másodperc alatt képes 10 lövést leadni, szemben a 6 lövés/perc minimumkövetelménnyel. Megerősítést nyert, hogy a rendszer képes a dán hadsereg szabványos M/50-es repeszaknákat kilőni, amelyek hatótávolsága több mint egy kilométerrel meghaladja a ToT követelményeit.

A páncélozott járműveket szállító MOWAG 2018 novemberétől 2019 márciusának elejéig befejezi az első két aknavető rendszer integrálását a Piranha V alvázra. 2019. március közepétől 2019. április elejéig előzetes éleslövészeti tesztek várhatóak az oksbøli lőtéren. A személyzet képzését, a járművezető-szerelői tanfolyamot és az engedélyeztetést Oksbølben tervezik. A két előszériás Piranha V CM augusztusban esik át a Design Freeze tesztelésen, és a fennmaradó 15 megrendelt változat gyártása akkor kezdődik meg, amikor a terv véglegesítésre kerül. A Piranha V a tervek szerint 2020 első negyedévében áll szolgálatba a dán tüzérezred 1. tüzérzászlóaljánál (1. Artilleriafdeling), Oxbølben.



A 120 mm-es SM Piranha V a párhuzamosan beszerzett 155 mm-es Caesarhoz hasonlóan a THOR FCS (Fire Control System) ballisztikai számítgéppel, GPS-vevő inerciális helymeghatározással, gyorsulásmérővel és beépített giroszkóppal van felszerelve. A rendszert a dán Systematic vállalat állítja elő a védelmi minisztériummal 2017 júliusában aláírt szerződés alapján, a dán hadsereg BMS SitaWare automatizált harcvezetési rendszerének (ACMS) tüzet támogató moduljaként.

A 155 mm-es SAU és a 120 mm-es SM beszerzési programja mindkét rendszerhez új, modern lőszerek beszerzését is előírja, beleértve a nagy pontosságú lőszereket is. A dán védelmi minisztérium FMI (Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse) beszerzési ügynökségének ezzel kapcsolatos tevékenységéről azonban nincs hír.

Colonelcassad

A románok amúgy Piranha 5-t szereznek illetve szerelnek össze....
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
1 552
2 073
113

Ne engem kérdezz, csak kimásoltam a számomra érdekes részeket Wilson által berakott cikkből. Ő a hibás!

A románok amúgy Piranha 5-t szereznek illetve szerelnek össze....

Valóban! My bad. Nem tudom, miért emlékeztem 3-as verzióra.

Mindkettőtöknek mondom, hogy én nagyon nem vagyok képben a halacskák evolúciójával és melyik pontosan mit tud. Csak azért nézek be ide néha, mert van román vonatkozása. Ezek szerint a dánok dicsérik a gépet és úgy érzik, hogy abszolút nem csináltak rossz üzletet.
Számomra követhetetlenek a variánsok, mert van köztük úszóképes és olyan is, amelyik nem az. Nyilván az utóbbiba nem raknak bele vízsugár hajtóművet. De... a megüresedő helyet is gyanúsan nem légrésnek fogják használni. És ehhez jön még a különböző tengelyszámok, ami nem kevés belső áttervezést igényel megint.
A Rheinmetall egy hosszú listát adott a románoknak, hogy az általuk bevezetni kívánt két típusnak szinte nincs közös alkatrésze. (Mordorban az APC várhatóan a 4-es verzió lesz, amit úszóképesnek szánnak.)