• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 149
113
A felszámolási eljárás alapból többéves folyamat. Azért kellett a végrehajtási szabályokat a Dunaferre "igazítani", hogy ne évekig tartson a folyamat hanem pár hónap alatt kivásárolhassa a Dunaferr eszközeit (értelemszerűen a tartozásaira nem tart igényt) a vevő, aki biztos lehetsz benne, hogy a Liberty lesz. Gondolod, hogy a Liberty puszira küldött volna egy szerelvény kokszot ha nem lenne benne biztos, hogy ő lesz a vevő? Tehát azzal, hogy a kormány lerövidíti a végrehajtási eljárást és erre az időre átvállalja a munkaválllók bérét biztosítja a cég túlését az új tulaj birtokbalépéséig ami nyilván nem véletlenszerű volt hanem már hónapok óta tárgyalnak a Libertyvel. Egyébként azt sem tartom kizártnak, hogy majd a modernizációhoz is ad a kormány támogatást, könnyen bele lehet egy EU pályázatba is szorítani.
A Liberty nem puszira küldte a kokszot. Semmit nem kockáztattak. A szerződött bérgyártás azért kellett, hogy ne menjen teljesen minden olvasztó tönkre.
Ő a készterméket ugyan úgy el tudja adni. Mindegy, hogy a saját gyárában készül, vagy sem. De a 3 hónap alatt a mérnökei, és pénzügyi szakemberei átvilágíthatták a Dunaferrt
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
Az acélgyártás, mint olyan elég komoly dolog. A hazairól, én annyit hallottam, először a 80-as évek elején anyagismeret tantárgy kereténen, hogy a Dunaújvárosi ami még valahogy elmegy. Mert az konverteres acélgyártás. A többi kuka. Oktatta ezt 1981-84 között a kedvenc tanárom. Hány éve is volt ? Vajon a szocialista időkben, majd a rendszerváltás után, volt az iparágban, bármi komoly technológiai korszerűsítés ? Nem tudom, de gondolom hogy nem nagyon. A mostani Dunaújvárosi helyzetet nem ismerem, semmit nem tudok róla. De oka lehet hogy döglődik és igazán nem tud vele senki mit kezdeni.
pedig ekkor még fegyver és ágyúcsőgyártás gránáttestgyártás és páncéllemez gyártás is folyt hazánkba
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
Világháborús technológiai színvonalon.
mármint? úgy véled lebombázták a hadiüzemeket majd az újraiparosításkor egy több évtizedes technológiát vezettek be újra a fém iparba? felhúztak egy komplett várost a 60 a évekbe és 40 es évek technologiáját telepítették oda???
vagy a többi acél és vasműre gondolsz amik aztán tényleg nagytételbe gyártottak "hadi" acélt ???
https://www.mofem.hu/mofem-120-eves-jubileum/ off de itt a mofém (ezt hiányolom a mai hadiiparból... akkor ha nem kellett a lőszer gyártottak norinbergi árukat...)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 209
113
Többek között ez volt a szocialista ipar halála a rendszerváltáskor. Valamikor megcsinálták, az adott gyárat és 45 után nem fejlesztették, úgy hagyták. Persze, termelt, adott szinten, technológiai színvonalon, de 1990-re minden elavult volt és a termékek a világpiacon versenyképtelenek. Mert bealudtuk, hogy az orosz piacra minden szemét jó, mert megvették. Innovációra semmi szükség, évtizedekig is jó ugyan az a termék. ( Lásd, Trabant. ) Illetve, bocs, becserélték, valami szovjet, másik szemétre.


pedig ekkor még fegyver és ágyúcsőgyártás gránáttestgyártás és páncéllemez gyártás is folyt hazánkba


Világháborús technológiai színvonalon.



Igen, de megint azt a szemléletet látom, mint az azóta megbánt --"kevés"-- T-72 esetében:
  • nem a meglévő, de kevésből csinálunk "eleget",
  • nem a meglévő, de korszerűtlenből csinálunk "modernet",
  • hanem inkább legyen a SEMMI, azaz NULLA kapacitás !!! Hmmm... :(
Egy meglévő probléma megoldása helyett csináljunk egy sokkal nagyobbat!
Gondolom --persze--, hogy én vagyok a "helikopter"! :oops:

.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: zsolti and Nemerson

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
@honved az ötvözésbe pl mi a 2. vhs technológia ? vagy a hengerlésben? és ha az lenne de a végeredmény megfelelő akkor mi a probléma?
amúgy igen 2. vh tevhnológia ha a folyamatot vesszük azóta sem változott a megolvadt fémhez más fémeket adagolnak hozzá. a hengerlés meg hengerlés különbözőbordázatú és különböző távolságokra elhelyezkedő hengerek között mennek át az acéllapok.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
a mai modern harcjárművek esetében pont hogy nemis kellene az 50 es évek csúcskategóriája.... mert akkor még a nagy anyagvastagság miatt mondjuk egy harckocsi teknő páncéllemezének előálításához kellett a komoly tudás nem a btr 50 es test lemezeihez... de ma ott tartunk hogy a btr 50 es lemezvastagság színte mindenhova elég mert úgyis megy bele a kerámia vagy egyéb betét szendvicsnek.
úgyhogy pont hogy napjainkba még az 50 es évek csúcsát sem kellene elérni páncélemez előállítás tekintetébe....
elárulom a FUG óta nem sok minden változott páncél acélok tekintetébe...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 093
33 207
113
a mai modern harcjárművek esetében pont hogy nemis kellene az 50 es évek csúcskategóriája.... mert akkor még a nagy anyagvastagság miatt mondjuk egy harckocsi teknő páncéllemezének előálításához kellett a komoly tudás nem a btr 50 es test lemezeihez... de ma ott tartunk hogy a btr 50 es lemezvastagság színte mindenhova elég mert úgyis megy bele a kerámia vagy egyéb betét szendvicsnek.
úgyhogy pont hogy napjainkba még az 50 es évek csúcsát sem kellene elérni páncélemez előállítás tekintetébe....
elárulom a FUG óta nem sok minden változott páncél acélok tekintetébe...
Dehogynem......Mai gránátok metalurgiailag nagyságrenddel fejlettebbek már.Páncéllemezek is jóval fejlettebbek.És maga a gyártástechnológia az ami jóvel fejlettebb.
És igen,az UAZ a 30as években kapott Ford technológián alapult még 89ben is.Az orosz V akárhányas hk motor még mindig azon a 30as évekbeli Hispano Suzia léghajódizelen alapszik,aminek a II.vh elött megvették a liszenszét (benzines változaton alapultak a Jak vadászgépek VK motorjai).Csepel 344 egy II.vh-ús Styer terv kicsit finomitva,Rába meg 90ben is egy 1966os MAN konstrukciót nyüstölt.
A rendszer maga volt olyan,hogy hátráltatott minden innovációt.(és sajnos tulajdonképpen nálunk átmókolva,de még mindig ugyan az az államszervezeti rendszer van).Hiába voltak egyénileg jó mérnökök,kiválló szakemberek,előremutató elgondolások.A rendszer kontraproduktiv volta miatt az általános szinvonal a béka segge alatt volt.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
Dehogynem......Mai gránátok metalurgiailag nagyságrenddel fejlettebbek már.Páncéllemezek is jóval fejlettebbek.És maga a gyártástechnológia az ami jóvel fejlettebb.
És igen,az UAZ a 30as években kapott Ford technológián alapult még 89ben is.Az orosz V akárhányas hk motor még mindig azon a 30as évekbeli Hispano Suzia léghajódizelen alapszik,aminek a II.vh elött megvették a liszenszét (benzines változaton alapultak a Jak vadászgépek VK motorjai).Csepel 344 egy II.vh-ús Styer terv kicsit finomitva,Rába meg 90ben is egy 1966os MAN konstrukciót nyüstölt.
A rendszer maga volt olyan,hogy hátráltatott minden innovációt.(és sajnos tulajdonképpen nálunk átmókolva,de még mindig ugyan az az államszervezeti rendszer van).Hiába voltak egyénileg jó mérnökök,kiválló szakemberek,előremutató elgondolások.A rendszer kontraproduktiv volta miatt az általános szinvonal a béka segge alatt volt.
oxigén befúvásos konverteres acélgyártás folyik a dunaferrbe... hagyjuk már a vergődést... nagy szilárdságú hídacélokat is gyártanak turbina acélt mint már említettem....
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
hát ez szuper csak tudnám hogy akkor miért nem gyártunk ilyeneket ha ez ilyen egyszerű... minden milliárd :D gondolod hogy a gyártok egy ilyen fejlesztést fillérekből oldanának meg? (mintha nem a túlárazáson lennék kiakadva folyton...) ez is túl lenne árazva nem 2 fillér lenne abba biztos lehetsz... ráadásúl minimum 1 év a mérnököknek...
Vicces, hogy komplett iparágak teljes államosítását csettintéssel elintézel, de ez végtelen bonyolult.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
Képfeldolgozás...

A munkaórákat amortizálod a darabszámra.
csak látom hogyha megveszek a t civíl termékként fizetek érte X ft ot ha megveszem hadihasználatú termékként ugyan azt az eszközt fizetek érte 3x et.
Hogy egy bányaipari gépet kifejlesztenek x idő alatt ugyan azt az eszközt 3x évig fejlesztik mire hadihasználatú lesz... és 5x drágább
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
csak látom hogyha megveszek a t civíl termékként fizetek érte X ft ot ha megveszem hadihasználatú termékként ugyan azt az eszközt fizetek érte 3x et.
Hogy egy bányaipari gépet kifejlesztenek x idő alatt ugyan azt az eszközt 3x évig fejlesztik mire hadihasználatú lesz... és 5x drágább
A trükk: nem ugyanazt veszed! A minősítések pénzbe kerülnek. Vészhelyzetben lehet kókányolni, de békében inkább előre felkészülsz, hogy vészhelyzetben működjön majd. Amúgy akár csatlakozóknál is sokszor az árkülönbség, és általában a minőségbeli is, a katonai javára.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
ki mondta hogy ugyan azt veszem de ha szerinted a nyugati hadiipar nincs túlárazva akkor bajok vannak.
Nincs túlárazva. Arra van árazva, hogy a minimális rendelésszámok mellett legyen pénz megtartani a kompetenciát, fedezni a K+F-et, gyártáshoz szükséges eszözök tőkeberuházási költségeit, stb... Nincs hadigazdaság, tömegtermelés, így pártíz darabra kell kifizetni azt, amit többezerre lehetne amúgy amortizálni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
Nincs túlárazva. Arra van árazva, hogy a minimális rendelésszámok mellett legyen pénz megtartani a kompetenciát, fedezni a K+F-et, gyártáshoz szükséges eszözök tőkeberuházási költségeit, stb... Nincs hadigazdaság, tömegtermelés, így pártíz darabra kell kifizetni azt, amit többezerre lehetne amúgy amortizálni.
na akkor térj vissza arra a kommentre amire és ahogy reagáltál.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
na akkor térj vissza arra a kommentre amire és ahogy reagáltál.
Mit szeretnél mondani? idézd esetleg be, mert nem tudlak követni.

Hogy a szoftver fejlesztés amortizálható? A szoftver fejlesztésnek kicsi a tőkeigénye. Ráadásul ott munícióról volt szó, abból némileg nagyobb darabszámok vannak. Ráadásul a szoftvert a legyártott eszközökre is olcsón lehet telepíteni frissítésként akár. De a szoftver fejlesztő nem olcsón dolgozik, nem tudod államosítani, gondolom szerinted az is túlárazott.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
Mit szeretnél mondani? idézd esetleg be, mert nem tudlak követni.

Hogy a szoftver fejlesztés amortizálható? A szoftver fejlesztésnek kicsi a tőkeigénye. Ráadásul ott munícióról volt szó, abból némileg nagyobb darabszámok vannak. Ráadásul a szoftvert a legyártott eszközökre is olcsón lehet telepíteni frissítésként akár. De a szoftver fejlesztő nem olcsón dolgozik, nem tudod államosítani, gondolom szerinted az is túlárazott.
államosítás kapcsán itt nem beszéltem (azthittem ide akarsz keverni valamit.)
most döntsd el ocsó vagy sem olcsó. mert beszélsz össze vissza vagy kötekedsz.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
államosítás kapcsán itt nem beszéltem (azthittem ide akarsz keverni valamit.)
most döntsd el ocsó vagy sem olcsó. mert beszélsz össze vissza vagy kötekedsz.
A hűtőgépgyárnál, meg kb mindennél előhozod, komplett iparágak bekebelezését, majd nyereséges üzemeltetését, esetleg kiépítését vizionálsz könnyű feladatként, de egy szoftver frissítést nagyon nagyon bonyolultnak vizionálsz, ezt akartam szembeállítani.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 889
35 359
113
A hűtőgépgyárnál, meg kb mindennél előhozod, komplett iparágak bekebelezését, majd nyereséges üzemeltetését, esetleg kiépítését vizionálsz könnyű feladatként, de egy szoftver frissítést nagyon nagyon bonyolultnak vizionálsz, ezt akartam szembeállítani.
nem bonyolultságról beszéltem hanem a végtermék piacrakerülési áráról. és árszabásról.