• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
az a baj hogy úgy tekintesz a cégre mint egy tulajdonos akinek csak az adózás utáni eredmény számít de az államnak az adózás is elötti számít mert az ÁLLAMNAK AZ ADÓ is PROFIT... ezért tudna versenyképesebb lenni egy állami cég mint egy piaci szereplő... ezért van az hogy adózás utáni veszteséges eredménnyel is ha állami a tulaj valójában nyereséges egy cég... csak ezt a mai közgazdászok úgy kezelik mint a tüzet mert veszélyes a szabad piacra...
kína is ezért tud hatalmas pénzeket csinálni...

az állam az adó formályában ki veszi a valódi profitot....

ezt kel megérteni... az állam szemébe nem az adózás utáni profit a profit hanem az adózás elötti..... Hatalmas előny a piaci szerelőkkel szemben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
van egy cég állami teszem azt minden évbe 100 milliárd miuszt termel. ez egy piaci szereplőnek csőd. de befizet 600 milliárd adót. ha a tulaj az állam akkor az államnak 500 milliárd profitot generál... (plussz a ráépülő vállalkozások fodrásztól a folyamiszállításig)
tehát ha az állam ez esetbe minden évbe betol 100 milliárdot közvetlenül 500 at vesz ki közvettlenül. közvetetten meg kiveszi azt a 100 milliárdot amit beletolt... (KKV-k révén)

érti az úr?

nem bonyolúlt (tudom a mai közgazdaságtan szerint ez nem trendi) de ez ilyen egyszerű.

a cég nem lessz nyereséges a dotálástól a tulajnak az államnak mégis hatalmas hasznot hoz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
ha az állam gazdálkodásába gondolkodsz ne piaci szereplő fejjel gondolkozz hanem az "állam fejjével" az állam legnagyobb bevétele minden cégbe amibe tulaj nem az osztalék a profitból hanem az ADÓ az adó fix % a profitból a jutalék nem....

ez az adó miatt tulajdonos kvázi minden vállalkozásban az állam (ha úgytetszik csendes társ minden cégbe) ráadásúl elsöbbségi mert nekimindenképp fizetni kell. tehát a legmagasabb tulajdonosi státuszba van alapból... de ebbe ne menjünk bele...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Az ilyen mint a dunaferr az államnak hatalmas üzlet lenne ... a piaci közgazdaságtannak ellentmond hogy egy veszteséges cég profiot generálljon. DE AZ ADÓK RÉVÉN MÉGIS EZT TESZIK HA AZ ÁLLAM A TULAJDONOS. ráadásúl kiadásokat spóról importot csökkent (ezzel csökkenti az euro igényt erősíti a Ft ot) leveszi a terhet a szociális juttatások ki nem fizetése révén.... és az alkalmazottak a fizetésükkel pörgetik a fogyasztást a gazdaságot. (ÉS MÉGŐK IS DÓTFIZETNEK AZ ÁLLAMNAK) tehát a berakott teszem azt 100 milliárd ft egy jelentős része is visszaáramlik az államkasszába.... +az ÁFA....


HOGY EGY ÁLLAMI CÉG VALÓBAN VESZTESÉGESSÉ VÁLLJON AZ ÁLLAMNAK.... Az színte elképzelhetetlen ott égetni kell apénzt.... szószerint
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
nézz meg egy állami alkalmazottat és egy civílt.
mekkora a foglalkoztatás költsége ??? az állam 1/3 áron tud foglalkoztatni a civíl céghez képest.
mert amit a civíl befizet az államnak (az a pénz elveszik a civíl foglalkoztatónak) azt az állam az eggyik zsebéből a másikba teszi...

Igen a teljes állami foglalkoztatás nem fentartható... De nem is totális szocializmusról kell gondolkozni hanem egy egészséges arányról.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
egy állami cégnél versenyképesebb cég nemigen van. a piaci szereplők az adók miatt mind hátrányba vannak az állammi tulajdonossal szemben... mert az állami cég adója ugyan úgy a cég tulajdonosának az államnak kerül kifizetésre.... FIX en % ba.

ezt az álami cég veszteséges NEM ARRA ÉRTIK hogy az ÁLLAMNAK (a tulajdonosnak veszteséges) hanem könyvelés szerint veszteséges. De a tulajnak az adók révén folyamatosan átétesen (többszörös adóztatás adózik a cég adózik a munkás adózik a boltba adózik a bólt adózik a beszálító adózik a gyártó adózik a termelő) iradtlan hasznot generál... profitot profitra halmoz.... EZÉRT FONTOSAK az állami cégek és hogy azok mináél inkább felpítettek legyenek alapanyag termeléstől a késztermékgyártáson át a forgalmazásig...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
A Rába a régi vezetéssel is jobban működött a dunaferrnél a járműgyártás ugyan nem remekelt de a futóműgyártárs és az alkatrész beszállítás elvitte a céget.
Pénzt nem adnék a részvényeikért de nem egy folyamatos csődben lévő cég.
Dehogy vitte. 2014-19 közötti 6 év alatt csak 3 évben sikerült nyereségesnek lennie. És csak azután jött a covid, meg a háború...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 540
97 601
113
Ugyan ezt elmondták a Rábáról is.
Kapott egy új managementet.
Nézd meg a mostani eredményeket!
A Dunaferr a rendszerváltás követő évek után állami cégként végig nyereséges volt. A privatizációt megelőzően 2004-ben sikerült papíron egy veszteséges évet produkálni. Utána pedig az orosz-ukran maffia a svájci bankok strómankodása mellett szétlopta.

A Dunaferr amíg állami cég volt sikeres volt. A nyereségessége mellett eltartott egy várost, kiemelkedő, európai szinten is jegyzett sportklubjai voltak. Felépített önállóan stadionokat, támogatott városi beruházásokat. Kiemelt fizetéseket és juttatásokat adott az ott dolgozóknak, sőt a nyereségéből egy alapítványon keresztül a céges nyugdíjasoknak is.

Melyik magáncég csinálja ezt? Elég kevés.
Mindez a privatizációval együtt ment a kukába, ahogy a város is. A Dunaferr a felelőtlen magyarországi privatizáció állatorvosi lova.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
Az ilyen mint a dunaferr az államnak hatalmas üzlet lenne ... a piaci közgazdaságtannak ellentmond hogy egy veszteséges cég profiot generálljon. DE AZ ADÓK RÉVÉN MÉGIS EZT TESZIK HA AZ ÁLLAM A TULAJDONOS. ráadásúl kiadásokat spóról importot csökkent (ezzel csökkenti az euro igényt erősíti a Ft ot) leveszi a terhet a szociális juttatások ki nem fizetése révén.... és az alkalmazottak a fizetésükkel pörgetik a fogyasztást a gazdaságot. (ÉS MÉGŐK IS DÓTFIZETNEK AZ ÁLLAMNAK) tehát a berakott teszem azt 100 milliárd ft egy jelentős része is visszaáramlik az államkasszába.... +az ÁFA....


HOGY EGY ÁLLAMI CÉG VALÓBAN VESZTESÉGESSÉ VÁLLJON AZ ÁLLAMNAK.... Az színte elképzelhetetlen ott égetni kell apénzt.... szószerint
Veszteséges cég nem fizet adót,hisz azt a nyereségből fizetik.
Az adó nem teszi tulajdonostársá az államot.
Veszteséges cég forrást igényel a fentmaradáshoz,vagyis pénzt visz el,ami máshol jobban hasznosulhatna.Igen kevés,ritka indokolt esettől eltekintve az ilyen cégek adóbol való fentartása káros hülyeség.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 641
3 354
113
 
  • Szomorú
Reactions: Kim Philby

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 935
4 747
113
Veszteséges cég nem fizet adót,hisz azt a nyereségből fizetik.
Szia,

Nagyon nem:
Sem a szemelyi jovedelemadot, sem a "szocho"-nak nevezett nyugdijjarulekot (amit azert neveztek at, hogy kiemeljek: a nyugdij nem jar senkinek se, az egy kegy, hogy az allam hajlando adni) nem a nyereseg utan fizeti a ceg.
 

Fundin

Well-Known Member
2019. június 22.
714
2 715
93
Az áfát sem, de hiába beszélsz neki!
Ő vallásos!
Az adóelkerülés nem ilyen egyszerű egy veszteséges cég is fizet nem is keveset. Az állami tulajdonba vétel a dunaferr problémáját nem oldja meg a felújítás modernizálás ezermilliárdokba kerülne most olvasom ,hogy az egyik nagyolvasztónak is annyi. https://www.portfolio.hu/uzlet/2023...-eldonto-targyalasok-jonnek-jovo-heten-594872 Engedjétek el srácok szép volt jó volt Vagy eladják egy olyan cégnek aki rendelkezik a megfelelő tőkével, felvevőpiaccal a kész termék számára valamint bejáratott nyersanyag beszállítókkal. Az se árt ha van áttelepíteni való gépparkja. Vagy be kell szántani.
Semmi szükség olyan állami cégre ami kb 20 éve nem termelt profitot. Plusz ott van az is ,hogy az állam se ért az acélgyártáshoz nem lenne jó vége.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
Szia,

Nagyon nem:
Sem a szemelyi jovedelemadot, sem a "szocho"-nak nevezett nyugdijjarulekot (amit azert neveztek at, hogy kiemeljek: a nyugdij nem jar senkinek se, az egy kegy, hogy az allam hajlando adni) nem a nyereseg utan fizeti a ceg.
Itt most a cég adójárol volt szó.Melósok meg találnának maguknak másik munkát.TB törvényt meg a maffiaalkotmány behozatalakor változtatták meg.Addig biztositási jogviszony volt,mig most adóként van beszedve-és az adóért nem jár semmi a magyar törvények szerint,csak adható.......Félig,Ázsia,és egészen Balkán.
Ritka kivételtől eltekintve,nem érdemes,inkább kifejezetten káros permanensen veszteséges cégeket adófizetői pénzből fentartani.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Az adóelkerülés nem ilyen egyszerű egy veszteséges cég is fizet nem is keveset. Az állami tulajdonba vétel a dunaferr problémáját nem oldja meg a felújítás modernizálás ezermilliárdokba kerülne most olvasom ,hogy az egyik nagyolvasztónak is annyi. https://www.portfolio.hu/uzlet/2023...-eldonto-targyalasok-jonnek-jovo-heten-594872 Engedjétek el srácok szép volt jó volt Vagy eladják egy olyan cégnek aki rendelkezik a megfelelő tőkével, felvevőpiaccal a kész termék számára valamint bejáratott nyersanyag beszállítókkal. Az se árt ha van áttelepíteni való gépparkja. Vagy be kell szántani.
Semmi szükség olyan állami cégre ami kb 20 éve nem termelt profitot. Plusz ott van az is ,hogy az állam se ért az acélgyártáshoz nem lenne jó vége.
Meglátjuk! ;)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
Van olyan eset,amikor stratégiai okbol érdemes,sőt,kell veszteséges üzemet fentartani.De a Dunaferr az nagyon nem ilyen.Termékei katonai szempontbol lényegtelenek,gazdaságilag megintcsak nem lényeges.És mivel import alapanyagbol termel,egy háborús helyzetben gyorsabb és egyszerűbb kész acéltermékeket behozni.
Nem vagyok vasipari szakember,de szerintem ilyen alacsony minőségű tömegárút termelő vasműre nekünk nem nagyon van szükségünk.Egy nagy értékű anyagok gyártására képes nemesacélműre,ami pici alapon is gazdaságos termelésre képes,arra igen.
Dehogy ez hogyan is lenne rentábilisen kivitelezhető,azt nemtudom.Nem értek hozzá.De szerintem gazdaságtalanul nem érdemes nekünk acélművet csinálni.Azt a mennyiséget,ami a mi katonai felhasználási igényünk,az beszerezhető a világpiacrol is
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Van olyan eset,amikor stratégiai okbol érdemes,sőt,kell veszteséges üzemet fentartani.De a Dunaferr az nagyon nem ilyen.Termékei katonai szempontbol lényegtelenek,gazdaságilag megintcsak nem lényeges.És mivel import alapanyagbol termel,egy háborús helyzetben gyorsabb és egyszerűbb kész acéltermékeket behozni.
Nem vagyok vasipari szakember,de szerintem ilyen alacsony minőségű tömegárút termelő vasműre nekünk nem nagyon van szükségünk.Egy nagy értékű anyagok gyártására képes nemesacélműre,ami pici alapon is gazdaságos termelésre képes,arra igen.
Dehogy ez hogyan is lenne rentábilisen kivitelezhető,azt nemtudom.Nem értek hozzá.De szerintem gazdaságtalanul nem érdemes nekünk acélművet csinálni.Azt a mennyiséget,ami a mi katonai felhasználási igényünk,az beszerezhető a világpiacrol is
Ugye az nincs meg, hogy Európa egyik (ha nem A) legnagyobb acélműve nullázódott le Mariupolban.
De az Ukrajnai konfliktus miatt az onnan (és az oroszoktól) származó acélipari alapanyagok is elérhetetlenekké válnak az európai piacon.
Amelyik acélmű nem lesz lerombolva, az tönkremegy, mert nem fogják tudni kihozni az acélt az országból.
Hajón nem lehet, mert csak a gabonára vannak megállapodások. Vasúton meg az infra szétrombolása miatt sem. Arról nem is beszélve, hogy a gabonát is alig bírják.
Honnan a picsából fognak elfogadható árú alapanyagot (acélt) beszerezni az európai nehézipar számára? Az ukrán acélgyártás volumene eléri a 7M tonnát.
Az egész EU tavaly decemberben 9,2M tonnát termelt!
Ha meg arra apellálsz, hogy majd behozzuk az EU-n kivülről, akkor tévúton jársz. Nem véletlen, hogy az USA is megpróbál mindent hazatelepíteni!

Az acélipar eddig is stratégiai jelentőségű volt, de egy újrafegyverzés kapcsán meg még inkább annak kell legyen.
Végeredményben teljesen mindegy, hogy milyen termékportfolióval fog újraindulni a gyár, csak induljon újra.
Most picit lejjebb vannak az árak mint 2021 elején, de ha vége lesz a konfliktusnak, gyorsan elindul a gazdasági növekedés. Akkor meg szükség lesz az acélra.
De az ukrán kapacitások akkora kárt szenvedtek, amit nem lehet pikk-pakk visszaépíteni. Különösen, hogy a fél ország már elmenekült onnan.

És nem, az alapanyag nem akkora probléma, mint amekkorának itt feltüntetik. Az ukrán bányákat nem rombolták porig, mint ahogy vasműveket. Azok tudni fogják ontani az alapanyagot. CSak nem lesz Ukrajnában kinek.
Nemcsak megmenteni kell Dunaferr-t, hanem még intenzíven pénzt beletolva fejleszteni is. Mert most van/lesz olyan környezet a piacon, amikor nagy haszonnal lehet majd eladni a termékeit.

Nem véletlenül próbálnak mindent megtenni a kormányzatban is érte.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 623
34 354
113
Ugye az nincs meg, hogy Európa egyik (ha nem A) legnagyobb acélműve nullázódott le Mariupolban.
De az Ukrajnai konfliktus miatt az onnan (és az oroszoktól) származó acélipari alapanyagok is elérhetetlenekké válnak az európai piacon.
Amelyik acélmű nem lesz lerombolva, az tönkremegy, mert nem fogják tudni kihozni az acélt az országból.
Hajón nem lehet, mert csak a gabonára vannak megállapodások. Vasúton meg az infra szétrombolása miatt sem. Arról nem is beszélve, hogy a gabonát is alig bírják.
Honnan a picsából fognak elfogadható árú alapanyagot (acélt) beszerezni az európai nehézipar számára? Az ukrán acélgyártás volumene eléri a 7M tonnát.
Az egész EU tavaly decemberben 9,2M tonnát termelt!
Ha meg arra apellálsz, hogy majd behozzuk az EU-n kivülről, akkor tévúton jársz. Nem véletlen, hogy az USA is megpróbál mindent hazatelepíteni!

Az acélipar eddig is stratégiai jelentőségű volt, de egy újrafegyverzés kapcsán meg még inkább annak kell legyen.
Végeredményben teljesen mindegy, hogy milyen termékportfolióval fog újraindulni a gyár, csak induljon újra.
Most picit lejjebb vannak az árak mint 2021 elején, de ha vége lesz a konfliktusnak, gyorsan elindul a gazdasági növekedés. Akkor meg szükség lesz az acélra.
De az ukrán kapacitások akkora kárt szenvedtek, amit nem lehet pikk-pakk visszaépíteni. Különösen, hogy a fél ország már elmenekült onnan.

És nem, az alapanyag nem akkora probléma, mint amekkorának itt feltüntetik. Az ukrán bányákat nem rombolták porig, mint ahogy vasműveket. Azok tudni fogják ontani az alapanyagot. CSak nem lesz Ukrajnában kinek.
Nemcsak megmenteni kell Dunaferr-t, hanem még intenzíven pénzt beletolva fejleszteni is. Mert most van/lesz olyan környezet a piacon, amikor nagy haszonnal lehet majd eladni a termékeit.

Nem véletlenül próbálnak mindent megtenni a kormányzatban is érte.
Ebben van igazsák.Ugyanakkor a Dunaferr nem képes minőségi acélt gyártani.Sima vasmű.Az nem gondolkodtatt el,hogy már lassan 1(egy) éve tart a háború,nincs ukrán kohászat,de a Dunaferr mégis tönkrement?Mert túl drágán termel,nem elég jó minőséget.Ennyi a truváj.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Ebben van igazsák.Ugyanakkor a Dunaferr nem képes minőségi acélt gyártani.Sima vasmű.Az nem gondolkodtatt el,hogy már lassan 1(egy) éve tart a háború,nincs ukrán kohászat,de a Dunaferr mégis tönkrement?Mert túl drágán termel,nem elég jó minőséget.Ennyi a truváj.
Nem! A tulajdonosi viszonyt egyszerűen megmérgezte az ukrán-orosz válság. Az ukránok érdeke az volt, hogy ott gáncsolják a működést, ahol lehet. Ráadásul az orosz háttér miatt a finanszírozási háttér is megnehezült. Értsd, ha nincs elérhető forgótőke alapanyagra, akkor nincs alapanyag.
Az állam meg nem tehetett semmit. Az állam a csődhelyzetre várt. Mert korábban nem tudott volna beavatkozni. Valahol mesterségesen is gerjesztette ezt, mert mindenkinek tele volt a zacsija a vállalat feletti orosz-ukrán marakodással.

Hogy most a kármentés milyen lesz?
Én arra bíztatnám az államot, hogy nem biztos, hogy feltétlen játssza át a Libertynek. Ha a nagyolvasztókban különben is visszafordíthatatlan kár keletkezett, akkor a működési tartományt akár át is lehetne gondolni.

Azért vetettem fel a RM-t, mert ugyan nem ez az elsődleges ágazatuk, de azt gondolom, hogy nekik most megvan/lesz az állammal az a tőke mennyiség, amiből egy modern és kurrens termékeket gyártó üzemmé alakíthatnák.
Ha a RM-nak lenne saját alapanyaggyára, akkor sokkal kedvezőbb pozícióban lenne a várható megrendelésinek a teljesítésevel. Nem ő lenne kiszolgáltatva a beszállítóknak.
A covid előtt - elvileg - betáraztak alapanyagból, de szerintem az már fel lett élve.
És ha megnézzük annak ellenére, hogy high-tech akvizíciókat, és közös vállalatokat alapítottak, ettől függetlenül figyelnek az alapanyag vonalra is. Lásd még a robbanóanyag gyár itt Magyarországon.