Northrop F-5

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 487
18 226
113


 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 081
3 347
113

Már olvastam valamikor a szovjet tesztről, de jó volt bővebben újra olvasni róla.
Ugyanígy kiváló volt az a cikksorozat az Aranysasban, amelyik a MiG-ek amerikai teszteléséről és üzemeltetéséről szólt.

A tanulság számomra az, hogy amíg ember, meg autóskártya lesz a földön, addig újra és újra belefog sétálni ebbe a hibába.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 518
113

Nem uj az iráni F5 koppintgatás.Ez a változat már hadrendbe is állt.Külnben szerintm nem olyan nagy hülyeség nekik,mint első blikkre gondolná az ember
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 487
18 226
113
First Thai F-5ST Super Tiger fighter jet rolls out

Elbit Systems F-5 upgrade converts the TIGER into a powerful platform with GEN 4 capabilities. Equipped with modern and powerful radar, a sophisticated EW suite, glass cockpit, high accuracy Air-Ground capabilities, advanced Air-Air missiles and Elbit Systems’ Helmet Mounted Display, the upgraded F-5 can successfully compete with other modern and advanced platforms.

http://defence-blog.com/aviation/first-thai-f-5st-super-tiger-fighter-jet-rolls.html
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Fasza a cikk amit linkeltél hozzá, ami nagyon tetszett az az a rész ahol leírja hogy miért is használják az F-5 öt agresszor gépként holott messze van az 5 gentől. Egyfelől a rengeteg statisztikai technokrata adat fontossága mellett rámutat bizony olyan emberi/hiúsági problémákra és kérdéskörre is, hogy ha egy F-5 el érnek el ellened győzelmet, akkor a nagyképernyős Sony arcméretből hamarabb lesz óvatos pilóta, aki nem becsüli le az ellenfelet és annak technikáját. Ez bizony nagyon fontos dolog, ahogy a másik is amit említenek, AESA radarok ide oda - hogy a gép nagyon kicsi és vizuálisan nehezen észlelhető, követhető - no meg a szokatlan álcázó színeket és mintát is szokni kell a szemnek, mert utána ha tudod mit kell keresni, sokkal jobban fog működni ez a képesség, a pilóták egyszerűen "elkezdenek" látni.

Jó link!
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Egen, az akár már 6g-t is tudott folyamatosan húzni, persze csak 0.8..0.9Mach között, 5kft esetén...

Nem véletlenül van ilyen diagramokat magyarazo fejezete az osszefoglalonak.

Persze azert, ha elképzelunk all aspect ir aam-et f5 es f104-en azert az igen komoly faktor a p repteljesitmenyen túl.
 
  • Tetszik
Reactions: Hpasp

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 487
18 226
113
Szuperszonikus "kólásüveg"

"Az amerikai Northrop F-5-ös már régen nem számít a legkorszerűbb típusnak, de még a világ számos országában üzemelnek eredeti, vagy korszerűsített változatai. Utóbbiak a negyedik generációs harci gépekkel összevethető fedélzeti elektronikával és fegyverzettel még hosszú időn át képesek ellátni feladataikat, mégpedig nagyon kedvező üzemeltetési költségek mellett. Ha még Svájc is üzemben tartja az F-5-öst, akkor ez jelent valamit..."

https://jetplanes.blog.hu/2018/11/06/szuperszonikus_kolasuveg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed