U.ez az eljárás csak keskenyebb az akadály...
Egy száraz ároknál mire mész egy pontonelemmel vagy M3-as mobil komppal?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
U.ez az eljárás csak keskenyebb az akadály...
Tudom nem fogod elhinni, de száraz árokhoz nem kell mobil komp!Egy száraz ároknál mire mész egy pontonelemmel vagy M3-as mobil komppal?
Tudom nem fogod elhinni, de száraz árokhoz nem kell mobil komp!
Ennek ellenére - ha kedves a szívüknek a hídvető járművük - először megnézetik a műszakiakkal hol is szeretnének átkelni, felderítik és biztosítják a túlsó partot és majd csak ez után hívják a hídvető járművet.
Aha...sok sikert hozzá!...Nem küld senki műszaki felderítést előre, hogy a következő métert ugyan méltóztassanak már ellenőrizni! Az árkot úgy hidalják át, hogy az élen haladó tankok mögött haladó műszaki járművek közül a hídvető előremegy, míg a hk-k és a kísérő gyalogság biztosítanak, átdobja a hidat és már megyi s minden tovább az árok túloldalán! Mert egy árok, egy öntözőcsatorna, egy szélesebb patak túloldalán is csak ugyanaz van,..!
Aha...sok sikert hozzá!
Ilyen körülmények esetén az "erőszakos" folyami átkelés kicsit vicces, ezt nem lehet megcsinálni, ha az ellen minimális szinten is jelen van.Nekem azt tanították annó (egy műszaki alakulatnál voltam), hogy egy akadályon való erőszakos átkelés közel sem csak annyiból áll hogy megjelenik egy hídvető jármű, lerakja a hidat oszt kész...
Kellettek a műszaki felderítők - ha vízi akadály volt akkor a búvárok is - akik eldöntötték hogy egyáltalán hol lehet átkelni. Kellett egy ütős kis csapat gyalogos akik hídfőt foglaltak az akadály túlpartján és amikor biztosították az átkelés helyét jöhetett a hídvető jármű.
Egy Tisza méretű vízi akadály leküzdésének kb. ez a menete:
Hát igen... sokszor nem ilyen békés mint a fenti gyakorlaton és az "erőszakost" szó szerint kell érteni.Ilyen körülmények esetén az "erőszakos" folyami átkelés kicsit vicces, ezt nem lehet megcsinálni, ha az ellen minimális szinten is jelen van.
Akkor még nem voltak irányított rakéták és egyebek...Hát igen... sokszor nem ilyen békés mint a fenti gyakorlaton és az "erőszakost" szó szerint kell érteni.
Pl.: 1940 május átkelés a Meuse folyón..
Ez elég erőszakos volt, de sikerült..
És 1973 Október Szuezi csatorna?Akkor még nem voltak irányított rakéták és egyebek...
Az ATGM akkor mutatkozott be harctéren, de arab oldalról. 20 perc alatt leépítettek vele egy támadó izraeli zl. vagy dandárt, de nagyon durván.És 1973 Október Szuezi csatorna?
Ment mind a két irányba. Először az egyiptomiak K-ről Ny-ra majd Saron Ny-ról K-re. Ott azért már volt sokminden...
Tehát lényegében egy áttörtés után, ha utadat állja egy vízfolyás?Átkelni ott kell ahol jelentős területek szólhatok meg gyorsan és a további támadás lehetősége biztositott. Mert ezért kelsz át pontonnal. Egy egyszerű hidfonel nem kell és nem is szabad pontont építeni.
Ez így van csak nem világos hogy miként kapcsolódik az átkeléshez?Az ATGM akkor mutatkozott be harctéren, de arab oldalról. 20 perc alatt leépítettek vele egy támadó izraeli zl. vagy dandárt, de nagyon durván.