Egy újabb koncepció amit melegen ajánl az Orosz Védelmi Minisztérium figyelmébe a fejlesztő cég
59465674.jpg

Most épp a Nevskoe Design Bureau - tól és a neve Varan
Meglehetősen kicsi: 45 ezer tonna, 250 m hoszú, 9 m merülés és 65 m szélesnek tervezik és mindössze 24 repülőgépet szánnak rá.
A sebessége sem lenne több mint 26 csomó.
Kifejezetten Északi vizeken való bevetésre optimalizálnák.
És ha jól látom a rajzot ehhez katapultot terveznek

https://defence-blog.com/news/nevsk...rcraft-carrier-concepts-for-russian-navy.html
.
.
A hajó távolabbi szélén mi az a 3 fekete repülőeszköz? Olyan, mintha az orruk le lenne kerekitve, mintha nem lenne pilótafülkéjük. Valami nagy drónokat álmodnak oda? :)
.
Ez tényleg túl nagy ugrás.
.
Elsőre miért nem épitenek maguknak egy modernizált Vikramadityát, MiG-29K gépekkel, a fregattoknál, a Kirov osztály modernizációnál és a többi új egységnél bevált új berendezésekkel, fegyverekkel, csak hogy elkezdjék valahol. Azután jöhetnek a futurisztikus koncepciók.
Vagy ha nagyot akarnak épiteni, vegyék elő a régi Uljanovszk kész terveit és fejlesszék tovább azt.
 
Több realitása van mint egy 100.000 tonnás szuperhordozónak.Egy olyat nagyon nehéz üzemeltetni főleg ha csak egy Kuznyecov az előéleted.
Egy repülőgép hordozók jó okkal nagyok....
Egy Ford osztályú hajónak fenn kell tudni tartani 160 bevetés számot folyamatosan 30 napon keresztül, azon belül meg egy intenzív 270 napi bevetés számot 4 napon keresztül.
A kisebb QE osztályú hajó is tud teljesíteni 420 bevetést 5 nap alatt, azon belül 110 bevetést egy 24 órás periódusban.
Ehhez a bevetés számhoz igen komoly mennyiségű üzemanyagra, fegyverre, karbantartó személyzetre, stb..van szükség amiknek együtt komoly helyigénye van.

Egy "kicsi", 45 ezer tonnás hajó testben egyszerűen nem fér el annyi anyag ami ahhoz kéne hogy a Ny.i hajókhoz hasonló bevetés számot tudjanak generálni, ez pedig koncepció értelmét kérdőjelezi meg.
 
Egy repülőgép hordozók jó okkal nagyok....
Egy Ford osztályú hajónak fenn kell tudni tartani 160 bevetés számot folyamatosan 30 napon keresztül, azon belül meg egy intenzív 270 napi bevetés számot 4 napon keresztül.
A kisebb QE osztályú hajó is tud teljesíteni 420 bevetést 5 nap alatt, azon belül 110 bevetést egy 24 órás periódusban.
Ehhez a bevetés számhoz igen komoly mennyiségű üzemanyagra, fegyverre, karbantartó személyzetre, stb..van szükség amiknek együtt komoly helyigénye van.

Egy "kicsi", 45 ezer tonnás hajó testben egyszerűen nem fér el annyi anyag ami ahhoz kéne hogy a Ny.i hajókhoz hasonló bevetés számot tudjanak generálni, ez pedig koncepció értelmét kérdőjelezi meg.

Azt azért ne felejtsd el,hogy ezt a hajót az Északi-tengerre méretezték ahova igazából nem is nagyon kellene hordozó az oroszoknak hisz van egy halom szigetük amik a jég elolvadásával használhatóak lesznek korlátlanul.Ezek a hajók csak amolyam mozgó tartalékként kellenek nekik nem mint fő csapásmérő erő.
 
Azt azért ne felejtsd el,hogy ezt a hajót az Északi-tengerre méretezték ahova igazából nem is nagyon kellene hordozó az oroszoknak hisz van egy halom szigetük amik a jég elolvadásával használhatóak lesznek korlátlanul.Ezek a hajók csak amolyam mozgó tartalékként kellenek nekik nem mint fő csapásmérő erő.
Ezek szerint te jobban informált vagy, mert nekem fogalmam sincs hogy az Oroszok különböző szintű konfliktusokban miként is terveznének bevetni egy repülőgép hordozót....o_O

Az biztos hogy eddig ők is "power projection" feladatokra használták a hordozókat (lsd. pl.: Kuznyecov Szíria körül...)
Az is biztos hogy egy ilyen "kicsi" hajó nem alkalmas:
  • arra hogy egy az Orosz partoktól távol számottevő légi kampányt lehessen folytatni róla parti célok ellen;
  • arra hogy NATO val való komolyabb konfliktusban a Ny.i csapásmérő kötelékekkel harcoljon

Az általad írt "mozgó tartalék" kocepció fogalmam sincs mit jelenthet....
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Azért azt se felejtsük el, hogy ez most egy évfordulóra sztem jórészt saját maguknak alkotott terv, semmi garancia, hogy megvalósul. Szinte évente jelennek meg a rephordozós tervek a tervezőirodáktól, felkapják, aztán elfelejtik egyáltalán, hogy volt ilyen.
 
Ezek szerint te jobban informált vagy, mert nekem fogalmam sincs hogy az Oroszok különböző szintű konfliktusokban miként is terveznének bevetni egy repülőgép hordozót....o_O

Az biztos hogy eddig ők is "power projection" feladatokra használták a hordozókat (lsd. pl.: Kuznyecov Szíria körül...)
Az is biztos hogy egy ilyen "kicsi" hajó nem alkalmas:
  • arra hogy egy az Orosz partoktól távol számottevő légi kampányt lehessen folytatni róla parti célok ellen;
  • arra hogy NATO val való komolyabb konfliktusban a Ny.i csapásmérő kötelékekkel harcoljon

Az általad írt "mozgó tartalék" kocepció fogalmam sincs mit jelenthet....

Az oroszok a jövőben az Északi-tengert tekintik az egyik legfontosabb területnek.Az egy viszonylag kicsi beltenger,nem igényli a szuperhordozókat,de olyan hordozók kellhetnek amik képesek korlátozott ideig a szigeteken lévő bázisokra támaszkodva gyakorlatilag bármi ellen megvédeni az orosz területeket.Nagyon egyszerű,ha megnézed az Északi-tenmgert akkor túl sok helyen nem lehet bemenni vagy úgy manőverezni,hogy valamelyik orosz sziget közelébe ne kerülj,
emiatt a szigetek biroklása kritikus.Oké a szigetek képesek magukat megvédeni de miután egy sziget viszonylag statikus így hiába tudja magát megvédeni képtelen lesz érdemben a rajtuk lévő erő hatékony ellentámadásra,mert nincs meglepetés,az ellenség tudja,hogy honnan fog jönni az ellentámadás.Viszont ha van pár ilyen hordozód az képes a mozgékonyságából adódóan váratlan irányokból támadni sőt a védekezést is rugalmassá teszi azzal,hogy mobil.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Azért azt se felejtsük el, hogy ez most egy évfordulóra sztem jórészt saját maguknak alkotott terv, semmi garancia, hogy megvalósul. Szinte évente jelennek meg a rephordozós tervek a tervezőirodáktól, felkapják, aztán elfelejtik egyáltalán, hogy volt ilyen.
Ez igaz,de mégis,ha az eddigi terveket nézzük ennek van realitás alapja egy szuperhordozóval szemben.
 
Azért azt se felejtsük el, hogy ez most egy évfordulóra sztem jórészt saját maguknak alkotott terv, semmi garancia, hogy megvalósul. Szinte évente jelennek meg a rephordozós tervek a tervezőirodáktól, felkapják, aztán elfelejtik egyáltalán, hogy volt ilyen.
Saját kezdeményezésre -önállóan megalkotott koncepció. Senki nem rendelte meg. A közösség mindig készpénznek vesz egy-egy orosz koncepciót, hogy már ezt vagy azt fogják építeni.:) Holott semmilyen megrendelés nincs az orosz VM-től mégcsak koncepció vagy előzetes terv kidolgozására se. Még a 2. állami fegyverbezserzési programban(2018-2027) sincs benne.

Először is meg kell várni az épülő két univerzális dokkhajót, míg elkészül.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
Ami rendszeresen orosz közlésekbe felmerül, hogy minimum kettő hordozóval számolnak, egyet kapna az Északi, a másikat pedig a Csendes-óceáni Flotta. Még ha a 45 ezer tonnás elég is lenne a Jeges-tengerre, a CsoF-nak mindenképp nagyobb kell, főképp, hpgy ott is melegedni fog a helyzet. Én ekkora méretben inkább nyomatnám a helihordozókat, de előbb készüljön el az a kettő Kercsben, utána lehet majd tapasztalatokat levonni. 2027 előtt semmi komolyabb új rephordozós munka nem lesz.
 
Ami rendszeresen orosz közlésekbe felmerül, hogy minimum kettő hordozóval számolnak, egyet kapna az Északi, a másikat pedig a Csendes-óceáni Flotta. Még ha a 45 ezer tonnás elég is lenne a Jeges-tengerre, a CsoF-nak mindenképp nagyobb kell, főképp, hpgy ott is melegedni fog a helyzet. Én ekkora méretben inkább nyomatnám a helihordozókat, de előbb készüljön el az a kettő Kercsben, utána lehet majd tapasztalatokat levonni. 2027 előtt semmi komolyabb új rephordozós munka nem lesz.
Mi készülnek Kercsben??
 
Egy repülőgép hordozók jó okkal nagyok....
Egy Ford osztályú hajónak fenn kell tudni tartani 160 bevetés számot folyamatosan 30 napon keresztül, azon belül meg egy intenzív 270 napi bevetés számot 4 napon keresztül.
A kisebb QE osztályú hajó is tud teljesíteni 420 bevetést 5 nap alatt, azon belül 110 bevetést egy 24 órás periódusban.
Ehhez a bevetés számhoz igen komoly mennyiségű üzemanyagra, fegyverre, karbantartó személyzetre, stb..van szükség amiknek együtt komoly helyigénye van.

Egy "kicsi", 45 ezer tonnás hajó testben egyszerűen nem fér el annyi anyag ami ahhoz kéne hogy a Ny.i hajókhoz hasonló bevetés számot tudjanak generálni, ez pedig koncepció értelmét kérdőjelezi meg.
Igazad van, de létezik az Amerika-osztály is, szóval csak van létjogosultsága a koncepciónak. Még ha az oroszoknak nincs is szuperhordozó flottájuk.
 
Oroszország mérlegeli az úszó repülőterek létrehozásának lehetőségét
 
Az Egyesült Hajóépítő Vállalatok vezérigazgatója megnevezte a nukleáris meghajtású repülőgép-hordozó létrehozásának dátumát
Megépítik a Lamantint, 2027-re már elkészülne a tervek szerint