Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

Erre mondják, hogy mese habbal. Olyan összetett környezetben, mint az Európai nem működik.
AZ ugye megvan, hogy a hh végi felszereléssel is kaptak szét legacy SAM-et nem HARM-mal...?

A DAS akkor segít amikor már repül a rakéta a SAM-ből. (mondjuk melyik 4. genen van ilyen DAS, a fenti képességekkel....)
A rakéta sebessége 1 km/s körüli, te meg akkor kezded keresni a SAM indítót....
Majd ha mákod van rádobsz 30 km-ről, egy olyan bombát ami kb. 200 m/s-el repül.
Alig kell neki 150 másodperc (2 és fél perc) mire odaér.+ a SAM felderítési ideje.
Igazából ez egy nagyon profi rendszerrel (F-35) kb. 3 perc.
Ez alatt hány szalvót ver rád a légvédelem? :rolleyes:
És ezeknek az általad részletezett képességeknek közelében sincsenek az Európai 4 gen gépek....



Lásd fentebb. A SAM kilövi az ellenséges repülőt/vagy nem.
Aztán begurul az erdősávba, vagy a házak közé. Van rá 3 perce.
Ezért nem működne a valóságban a PGM-s SEAD.
ARM rakétákkal ez az ablak 30+30 másodperces kb. 1 perc. Mindjárt más.
És mint látjuk most is ez megy, ez se tökéletes megoldás.



Ne is. Még a végén végig gondolnád a PGM-es SEAD sztorit logikusan, és rájönnél te is , hogy sántít az egész sztori.
Te ma, egy összetett Európai környezetben maximum szerencsével fogsz SEAD-et csinálni PGM-el a mai modern légvédelmi rendszerekkel szemben.
(Pl. BUK, Tor, NASAMS, S-350...)
Nem fogom huszadjára is újra elmagyarázni, a 0 veszteség meg nem tartható.
A többi majd videóban.

Nekem ehhez nincs se erőm se kedvem.
 
De az ilyen "szétbombázom SDB-vel" dolgokat szerintem el kellene engedni. Repszimben biztosan működik, meg a sivatag közepén a marketing teszteken, de ott ahol 100,000+ jármű, épület és egyéb infrastuktúra van csak egy magyar átlag megyényi telrületen ez egy fantazmagória.
Éppenséggel a kolumbiai Kfirek 17ben megkapták az Elisra rendszert,és azt a 18as Red Flagon kiprobálták.Szerintük két C10P hálozatba kötve elég pontisan be tud mérni egy lokátort,hogy az utána Spice bombákkal támadható.Végfázisban az EO segitségével pontositják a célzást (a Spicenek kétutas adatkapcsolata van)
Szóval a SEAD képesség az nem csak repülőgépröl inditott ARM rakétát jelent.Ami azt illeti,az oroszoknak ,legalábbis papiron,a modernebb harcászati-hadműveleti rakétákhoz is van ARM harci rész.
Más kérdés,hogy egy papiron meglévő képesség mennyire elterjedt a valóságban,illetve mennyire hatékony.Pl a szovjetek elvitték Irakba az akkori legjobb Vad Menyét változatú MiG25 eiket,2x is.Elsőre beégtek,visszavonultak.Ráfejlesztettek,újra próbálkoztak-és megint beégtek.A perzsa légvédelemmel szemben.....
 
  • Tetszik
Reactions: Gungnir (F1End)
Eleve kb. az a visszes, hogy ti itten a SEAD-ről beszélgettek, amikor a valóságban a SEAD már DED.
Mert elnyomni sok célcsatornás rendszereket nem lehet. Túlterhelni. Az nem SEAD. A vietnámi idő azért volt SEAD, mert LEKAPCSOLTAK az osztályok, ha jött valami. Ma meg tüzelnek, ami él és mozog és amíg van rakéta és célcsatorna.
 
Vad menyét:)
Igy magyarul még soha nem hallottam.
Teljesmértékben elnézésedet kérem,hogy egy magyar fórumon magyarul merészeltem irni.....
Eleve kb. az a visszes, hogy ti itten a SEAD-ről beszélgettek, amikor a valóságban a SEAD már DED.
Mert elnyomni sok célcsatornás rendszereket nem lehet. Túlterhelni. Az nem SEAD. A vietnámi idő azért volt SEAD, mert LEKAPCSOLTAK az osztályok, ha jött valami. Ma meg tüzelnek, ami él és mozog és amíg van rakéta és célcsatorna.
Mivagyok én,az egri kártalan?Mire megjegyzek egy angol röviditést,elöjössz egy másikkal....Bosszút állsz a Kfirért?!?!?!
Az a lényeg,hogy a radarokat ki kell tudni szedni,azzal az ARH rakéták veszélyessége is csökken.Előrejelzés nélkül a helyi optikai célkereséssel azért már korántsem olyan hatékonyak.
Persze ettől még MAWS és vontatott csali és egyéb finomságok kellenek a gépekre.Ezek nélkül a harci gépek éppen úgy hátrányba vannak,mint a helik DRCIM nélkül.BMS és stand off fegyverzet mondjuk elég sokat segit ilyen helyzetben is.
Oroszok mindegyikkel bajban vannak.Ukránoknak azonban nincs ARH légvédelmi rendszerük.MANPAD azonban most már rogyásig lesz...
 
Konkrétan már nem igen volt....
És mi volt az eredmény? :rolleyes:
Mert ők azt mondták, hogy eredményes, csak azt nem árulták el mi lett az eredmény.
(Kadhafit speciális erők ölték meg pl.)

Értem. Vagyis Európában azért nincs SEAD képesség , mert szerintük nem eredményes.... LOL
Vagyis NINCS Európai önálló SEAD képesség. Orosz meg van, mégha olyan is amilyen.

Milyen komoly bevetésre mentek eddig az Európai harci gépek? o_O
Európai légierő Falklandnál találkozott utoljára komoly ellenséggel....
Az, hogy USA segédcsapatott játszottak más háboróban az nem mérvadó. Segéd csapat voltak rész képességekkel és feladatokkal.
Mondom, egy Líbiát nem tudtak érdemben lebombázni önállóan!
Egy Maliban nem képesek rendet rakni....


Okés, akkor számszerűsítsd légyszíves.
Mert pl. az Eurofighterek túlnyomó többsége még mindig nem EW+PGM képes.
Egyedül a Rafale és a most beérkező F-35 ösök bírnak ezzel a képességgel, de utóbbi USA termék, és a nagy légierők közül csak Angliának meg az Olaszoknak van.
A Gripen ezen képessége meg egy vicc.

Meg arra gondoltatok-e már, hogy a levegőből az ukrán és az orosz páncélosok ugyan úgy néznek ki? :rolleyes:
Ez olyan mintha a német-lengyel háborúban akarnátok PGM-ezni, miközben mind kér oldalon Leopárd 2-ők vannak....
Sok szerencsét hozzá! ;)

Annyiból volt eredményes, hogy ha nem lett volna a légi intervenció, akkor Kadhafi nehézfegyverekkel felszerelt erői valószínűleg lenyomták volna a lázadókat (vagy legalábbis az ország egy részét megtartották volna, ahogy Szíria esetében is történt). Ezeket pedig nagyrészt PGM -el kapták szét.

Európai SEAD tekintetében úgy nézve igazad van, hogy saját gyártású fegyverek kifejezetten erre a célra tényleg nincs senkinek. Viszont HARM elvileg van olasz, német, spanyok, görög légierőknél is, illetve szerintem a benelux és norvég F-16 -sok is tudják hordozni.
Illetve, ami fontosabb a jelen kontextusban, hogy vannak stand-off fegyverek (AASM,SDB,Storm Shadow,Brimstone), amiket a légvédelem megsemmisítési zónáján kívülről lehet indítani. Tehát hiába rejtőzködik egy Buk üteg a reptér melletti erdőben, vagy a hátországban vonuló harckocsiezred mögött, így is meg lehet szórni ezeket a célpontokat. Jelenleg úgy tűnik, hogy az oroszok ezt csak Iszkanderrel és a Kalibr -el csinálják.

Az, hogy a front közelében nem túl aktív az orosz légierő szerintem nem csak a földi célok azonosítása miatt védhető, a légvédelem oldaláról is jelentős a veszélye a baráti tűznek. Nem is annyira ez a része a dolognak, amivel bajom van.
A hidegháború alatt tudtommal a Szu-24 állomány fő célja a mélységi csapásmérés lett volna. Tehát a front mögött rombolni az ellenséges infrastruktúrát, logisztikát, csapatokat (utóbbiakat is lehet bátran bombázni, ha tudjuk, hogy az adott terüelten nincsenek baráti erők). Ennek a vonalnak a folytatása a Szu-34 is. Én úgy látom, hogy pusztán a vas tekintetében, ez a gép a legalkalmasabb az ilyen feladatra az egész világon. Viszont nem látom, hogy ezt kihasználnák. Ezért vagyok csalódott leginkább az orosz légierő tevékenységét illetően.

Azt is meg kell hagyni, hogy valószínűleg az európai országok sem tudnák csak úgy lenyomni Ukrajnát. Viszont senki nem is várta tőlük. Az oroszok voltak a "mummus" az emberek szemében (és itt nem csak laikusokról van szó), akik az elmúlt 15 évben is keményen fegyverkeztek és háborúztak, akik hipp-hopp megszállnák a baltikumot és felpofoznák Lengyelországot, ha az USA nem állna mögöttük.
Az ukrán hadjárat alpaján viszont úgy tűnik, hogy a Baltikum is sok hetes/hónapos szenvedés lenne, a lengyelek pedig külső katonai segítség nélkül is megállítanák őket legkésőbb a Visztulánál.
 
Teljesmértékben elnézésedet kérem,hogy egy magyar fórumon magyarul merészeltem irni.....

Mivagyok én,az egri kártalan?Mire megjegyzek egy angol röviditést,elöjössz egy másikkal....Bosszút állsz a Kfirért?!?!?!
Az a lényeg,hogy a radarokat ki kell tudni szedni,azzal az ARH rakéták veszélyessége is csökken.Előrejelzés nélkül a helyi optikai célkereséssel azért már korántsem olyan hatékonyak.
Persze ettől még MAWS és vontatott csali és egyéb finomságok kellenek a gépekre.Ezek nélkül a harci gépek éppen úgy hátrányba vannak,mint a helik DRCIM nélkül.BMS és stand off fegyverzet mondjuk elég sokat segit ilyen helyzetben is.
Oroszok mindegyikkel bajban vannak.Ukránoknak azonban nincs ARH légvédelmi rendszerük.MANPAD azonban most már rogyásig lesz...
Mitöl vagy ilyen vékony bőrű? Nem kell bocsánatot kérni. Csak azt mondtam, hogy még nem hallottam a Wild Weaselt magyarúl.
Ahogy Verne Gyulàt sem rég óta.
Jobbb is lenne, ha nem csak divatos anglicizmusok repkednének...
 
Az orosz légierő problémái
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka
Az orosz légierő problémái
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videóban említik hogy:
  • a pilóták átlagosan 80-90 órát repülnek, ami semmire nem elég. (A magyar átlag most évi 100 óra repülés + 30 óra szimulátorban) A 80-90 óra a biztonságos repüléshez szükséges. 100 körül kell, hogy alapvető a harci tecékenységet tudjanak folyatatni. Összetett műveletekhez, nagyobb kötelékes műveletekhez 130-140 fölött kellene repülni... (NATO ajánlás 180 óra, de ezt még az USAF sem hozza...)
  • 1400 pilóta hiányzik az orosz légierőből - ennyivel több "üres ülés" van, mint pilóta.
  • A 2014-es krími annexió és az azt követő szankciók óta évről évre csökken az átvett új repülőgépek száma. Lassan több kerül kivonásra, mint amennyi pótlás jön.
  • Nagyon kevés az "okos bombájuk" és ezek alkalmazására is kevesen vannak kiképezve.
Mindezt figyelembe véve nem csoda, hogy gyengén szerepelnek Ukrajnában...
 
A videóban említik hogy:
  • a pilóták átlagosan 80-90 órát repülnek, ami semmire nem elég. (A magyar átlag most évi 100 óra repülés + 30 óra szimulátorban)
Ez a 30 óra szimulátor honnan származik?
Én beszélgettem jenki, magyar és mindenféle pilótával és szimulátoros idő gyak. mindenkinél összemérhető volt a repült órával.
1:1 arány van és nem 3:1.
  • A 80-90 óra a biztonságos repüléshez szükséges.
Sokkal kevesebb is elég egy mai gépnél.
  • 100 körül kell, hogy alapvető a harci tecékenységet tudjanak folyatatni. Összetett műveletekhez, nagyobb kötelékes műveletekhez 130-140 fölött kellene repülni... (NATO ajánlás 180 óra, de ezt még az USAF sem hozza...)
Eza NATO ajánlás honnan származik? Úgy szeretnék már erről egy pecsétes doksit látni...
  • Lassan több kerül kivonásra, mint amennyi pótlás jön.
?????
A hh óta zsugorodik a légierő. Soha nem nőtt méretileg kb. 1995 óta az orosz repcsik száma tudtommal vagy az marginális, néhány darabos plusz állomány lehetett. 2010 óta a 29-es az SzMT-kel leszámítva kb. kihalt és talán 50 db SzM/SzM3 van fejből, ami hh-s gépmaradéj felhúzva.

A Szu-24 flotta is a hh óta töredéke. Több száz MiG-31 nem repül vagy 20 éve.
A Tu-22M flotta valami harmada talán a hh-s mennyiségnek.
 
Ez a 30 óra szimulátor honnan származik?
Én beszélgettem jenki, magyar és mindenféle pilótával és szimulátoros idő gyak. mindenkinél összemérhető volt a repült órával.
1:1 arány van és nem 3:1.
Holland bloggerek voltak hivatalos látogatáson Kecskeméten és Szolnokon. Ők írták, mert nekik ott ezt mondták.



Sokkal kevesebb is elég egy mai gépnél.
Videóban szerepeltek ezek a számok, amit igyekeztem összefoglalni...

Eza NATO ajánlás honnan származik? Úgy szeretnék már erről egy pecsétes doksit látni...
“Almost half of the Luftwaffe’s pilots were unable to meet NATO’s target of 180 flight hours last year because their aircraft were grounded by maintenance issues,”

 
  • Tetszik
Reactions: gacsat