Összefoglaló a légvédelmi eszközök működéséről...

Az oroszok inkább a hardverrel küzdenek szerintem. Dobtak ők már elméleti fizikában, matekban, programozásban jópár nagyot. De a GaN, megfelelő teljesítménnyel, szerintem még nagyon nem megy nekik sorozatgyártás-szinten. GaAs-del meg valszeg nem akarják "égetni" magukat, amikor az már kifutó tech máshol...


Szerintem meg eppen nem a hardwre a problema mert arra mar regen kepesek. Viszont egy APAR szoftver megiras nem egyszeru feladat mindenki MINDENKI megszenvedte az elso generacios szoftver elkesziteset. Az oroszok meg egy csokkentett kepessegu veriot sem tudtak gyartasba vinni es rendszeresiteni. Most a PAKFA nal megint rafekudtek a temara csak eppen a finanszirozas kezd kiesni vagy inkabb szetesni a projekt mogul es ugy nehez les.

Esetleg ha a Torokok beszalnak ha nem kapjak meg az F-35 ot akkor lesz penz de meg akkor is csak egy elso generacios APAR-t fognak kapni es kell egy masik 5-10 ev hogy a tapasztalatokat begyujtsek.
 
Szerintem meg eppen nem a hardwre a problema mert arra mar regen kepesek. Viszont egy APAR szoftver megiras nem egyszeru feladat mindenki MINDENKI megszenvedte az elso generacios szoftver elkesziteset. Az oroszok meg egy csokkentett kepessegu veriot sem tudtak gyartasba vinni es rendszeresiteni. Most a PAKFA nal megint rafekudtek a temara csak eppen a finanszirozas kezd kiesni vagy inkabb szetesni a projekt mogul es ugy nehez les.

Esetleg ha a Torokok beszalnak ha nem kapjak meg az F-35 ot akkor lesz penz de meg akkor is csak egy elso generacios APAR-t fognak kapni es kell egy masik 5-10 ev hogy a tapasztalatokat begyujtsek.

Pont nem.A baj azzal van,hogy az ipar nem tudja(eddig nem tudta)megfelelő minőségben reprodukálni azt amit a fejlesztők laborban összeraknak(ami laborban készül az nem rosszabb mint bármi más a világon csak azzal nem sokra mennek).
 
Pont nem.A baj azzal van,hogy az ipar nem tudja(eddig nem tudta)megfelelő minőségben reprodukálni azt amit a fejlesztők laborban összeraknak(ami laborban készül az nem rosszabb mint bármi más a világon csak azzal nem sokra mennek).
dudi

Meg mukodo protot labor protot sem tudtak osszedobni. Az ipar meg szoba sem kerult !!!
 
dudi

Meg mukodo protot labor protot sem tudtak osszedobni. Az ipar meg szoba sem kerult !!!

De laborban képesek világszínvonalra csak az a baj,hogy ezt nem tudják minden esetben átültetni a sorozatgyártásba.Soha senki nem vonta kétségbe az orosz kutató fejlesztő kapacitást,nem véltlen!Egyszerű példa:az egyik AESA radarnál hármas csoportokba kellett szervezniük a kis adó/vevő egységeket mert nem tudtak olyan procikat gyártani aminek meg lett volna a kellő kapacitása ahhoz,hogy külön külön kezelje az egységeket.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and fishbed
Szerintem meg eppen nem a hardwre a problema mert arra mar regen kepesek. Viszont egy APAR szoftver megiras nem egyszeru feladat mindenki MINDENKI megszenvedte az elso generacios szoftver elkesziteset. Az oroszok meg egy csokkentett kepessegu veriot sem tudtak gyartasba vinni es rendszeresiteni. Most a PAKFA nal megint rafekudtek a temara csak eppen a finanszirozas kezd kiesni vagy inkabb szetesni a projekt mogul es ugy nehez les.

Esetleg ha a Torokok beszalnak ha nem kapjak meg az F-35 ot akkor lesz penz de meg akkor is csak egy elso generacios APAR-t fognak kapni es kell egy masik 5-10 ev hogy a tapasztalatokat begyujtsek.


Na várj, az oroszoknak már van hadrendben álló AESA radarjuk, nem is egyféle.
Nyebo-SzVU, Nyebo-M, Gamma-DE, stb.

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...-equipment-for-air-target-detection/nebo-svu/

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...ipment-for-air-target-detection/protivnik-ge/

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...-equipment-for-air-target-detection/gamma-de/

Tehát a szoftver is mehet nekik, különben nem működnének.
Viszont egyvalami közös bennük, mindegyik rohadtul nagy. A repfedélzetiek meg kicsik kell, hogy legyenek szükségszerűen. Ergo, sokkal hatékonyabb hardver kell. Na ez az, ami szerintem még nem megy nekik sorozatgyártás-szinten.
 
Na várj, az oroszoknak már van hadrendben álló AESA radarjuk, nem is egyféle.
Nyebo-SzVU, Nyebo-M, Gamma-DE, stb.

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...-equipment-for-air-target-detection/nebo-svu/

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...ipment-for-air-target-detection/protivnik-ge/

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...-equipment-for-air-target-detection/gamma-de/

Tehát a szoftver is mehet nekik, különben nem működnének.
Viszont egyvalami közös bennük, mindegyik rohadtul nagy. A repfedélzetiek meg kicsik kell, hogy legyenek szükségszerűen. Ergo, sokkal hatékonyabb hardver kell. Na ez az, ami szerintem még nem megy nekik sorozatgyártás-szinten.

Attól,hogy kicsi a radar miért kéne hatékonyabb szoftver.Amúgy a fő különbség a felsorolt radaraok és a repülőfedélzeti radarok közt nem a meret hanem a felhasználási környezet.Egy repülőfedélzet kb milliószor jobban igénybeveszi a hardvert amit illik kibírni.
 
Attól,hogy kicsi a radar miért kéne hatékonyabb szoftver.Amúgy a fő különbség a felsorolt radaraok és a repülőfedélzeti radarok közt nem a meret hanem a felhasználási környezet.Egy repülőfedélzet kb milliószor jobban igénybeveszi a hardvert amit illik kibírni.

Hardvert írtam. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Attól,hogy kicsi a radar miért kéne hatékonyabb szoftver.Amúgy a fő különbség a felsorolt radaraok és a repülőfedélzeti radarok közt nem a meret hanem a felhasználási környezet.Egy repülőfedélzet kb milliószor jobban igénybeveszi a hardvert amit illik kibírni.

Amúgy sokat számít a méret. A nagy méretnél jóval könnyebb elvezetni a hulladékhőt. De ha be akarsz zsúfolni egy kb. 0.4-0.5 négyzetméteres területre 1000-1500 T/R egységet úgy, hogy a rádióhullámként leadott teljesítményük is megfelelő legyen, akkor nagyon törekedni kell arra, hogy minél hatékonyabb legyen, minél kevésbé melegedjen és minél kevesebb "zajt" szedjen össze a melegedés miatt.
 
Na várj, az oroszoknak már van hadrendben álló AESA radarjuk, nem is egyféle.
Nyebo-SzVU, Nyebo-M, Gamma-DE, stb.

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...-equipment-for-air-target-detection/nebo-svu/

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...ipment-for-air-target-detection/protivnik-ge/

http://roe.ru/eng/catalog/air-defen...-equipment-for-air-target-detection/gamma-de/

Tehát a szoftver is mehet nekik, különben nem működnének.
Viszont egyvalami közös bennük, mindegyik rohadtul nagy. A repfedélzetiek meg kicsik kell, hogy legyenek szükségszerűen. Ergo, sokkal hatékonyabb hardver kell. Na ez az, ami szerintem még nem megy nekik sorozatgyártás-szinten.


A NEBO nem AESA radar. Ahoz arra lenne szuksege hogy a radar nyalab minden mozgasat elektronikusan tudja vezerelni iranyitani es a keresesi szektoraban minden celpontot folyamatosan tudjon kovetni.

A NEBO erre nem kepes. A NEBO egy oszver. Mechanikusan forgatjak ugyanugy mint barmely hideghaborus felderitoradart es a nyalabformalasa is nagyvaloszinuseggel fix.

Ezen az alapon az osregi P-12 P-18 radarok is AESA radarok
https://en.wikipedia.org/wiki/P-18_radar

Reklamanyagban jol mutat mert korszerunek tunik de egy szakmai forumon plane konferencian hangos morgas lenne a kozonseg valasza ha ilyen elhangzana.

:-)
 
Attól,hogy kicsi a radar miért kéne hatékonyabb szoftver.Amúgy a fő különbség a felsorolt radaraok és a repülőfedélzeti radarok közt nem a meret hanem a felhasználási környezet.Egy repülőfedélzet kb milliószor jobban igénybeveszi a hardvert amit illik kibírni.


A kulonbseg egy legterellenorzo es egy repfedelzeti radar kozott annyi mint a szamologep ( kezi ) es a szamitogep ( legyen egy mai korszeru PC ) kozotti kulonbseg.
 
DINAMO

"Reklamanyagban jol mutat mert korszerunek tunik de egy szakmai forumon plane konferencian hangos morgas lenne a kozonseg valasza ha ilyen elhangzana."

A szakmai konferencián tudják, hogy két Nyebo létezik.
Az első a 80's években jelent meg több altípussal és nem volt AESA.
Az "M" verzió 2010 után jelent meg és tudtommal AESA.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
A NEBO nem AESA radar. Ahoz arra lenne szuksege hogy a radar nyalab minden mozgasat elektronikusan tudja vezerelni iranyitani es a keresesi szektoraban minden celpontot folyamatosan tudjon kovetni.

A NEBO erre nem kepes. A NEBO egy oszver. Mechanikusan forgatjak ugyanugy mint barmely hideghaborus felderitoradart es a nyalabformalasa is nagyvaloszinuseggel fix.

Ezen az alapon az osregi P-12 P-18 radarok is AESA radarok
https://en.wikipedia.org/wiki/P-18_radar

Reklamanyagban jol mutat mert korszerunek tunik de egy szakmai forumon plane konferencian hangos morgas lenne a kozonseg valasza ha ilyen elhangzana.

:)
Juj...
Akkor neked is ajánlom a HT Összefoglalót...

Egy radar lehet még AESA attól, hogy egyik szögben mechanikusan is képes legyezni. A Nyebo ilyen. Alapesetben amikor teljes 360 fokban keres, akkor oldalszögben mechanikusan legyez, helyszögben meg ESA módon. (Az E-3 is ezt csinálja PESA elvben, de az SzT-68U is.) Ez viszont nem zárja ki annak lehetőségét sem, hogy adott esetben a körbeforgás ellenére "visszaszúrjon" a radar, ha kell.

Ellenben a Nyebo szektoros célkeresésre is képes, ekkor az antanna áll és minden irányba ESA módon legyez. Ez is benne van az írásban és azt is, hogy mire lehet képes az Sz-300/400 a Nyebóval elvi szinten. 234. oldal a Nyebo.

A P-12/P-18 érvelésed meg nettó tévedés, mert azok oldalszögben mechanikusan legyeznek helyszögben meg tudtommal meg sehogy. A lényege a radarnak, hogy rohadt széles nyalábot képez, de emiatt nem is lehet vele magasságot mérni. A P-12 vagy P-18 Yagi antenna és antenna elem számából végzett számítás is benne van az Összefoglalóban a 326. oldalon. 45 fokos nyaláb helyszögben. Garantáltan minden cél benne van helyszögben a funkciót tekintve, csak emiatt nem tud magasságot mérni. 10-15 km-re levő célokat kurvára nem kell keresni és azok is csak akkor nincsenek a nyalábban, ha közelebb vannak, mint magasságuk...

A 6 fokos nyaláb még a forgatással is nem túl jó felbontást ad finoman szóval közeli cél esetén, de nem is ez a feladata... A céldiszkirimináció nyalábon belül is benne van a műben, 107 oldal.

Tessék már végigolvasni és megérteni, ha olyan sokan olyan sok melót tettünk bele, akkor ilyen szamárságokat nem írna le senki...
 
Reggel volt sorry!

NP.


A NEBO nem AESA radar. Ahoz arra lenne szuksege hogy a radar nyalab minden mozgasat elektronikusan tudja vezerelni iranyitani es a keresesi szektoraban minden celpontot folyamatosan tudjon kovetni.

A NEBO erre nem kepes. A NEBO egy oszver. Mechanikusan forgatjak ugyanugy mint barmely hideghaborus felderitoradart es a nyalabformalasa is nagyvaloszinuseggel fix.

Ezen az alapon az osregi P-12 P-18 radarok is AESA radarok
https://en.wikipedia.org/wiki/P-18_radar

Reklamanyagban jol mutat mert korszerunek tunik de egy szakmai forumon plane konferencian hangos morgas lenne a kozonseg valasza ha ilyen elhangzana.

:)

De, a Nyebo-UE és a Nyebo-M (ez utóbbi amúgy három, különböző hullámhosszon működő radarból álló komplexum) is AESA radar. Elektronikus nyalábvezérlésű, sok különálló T/R egységgel. Téged valószínűleg az zavart meg, hogy a nyugati rendszerekhez vagy szokva, ott meg nem jellemző, hogy a T/R/antennatömb még mechanikusan is mozgatható. De ez az oroszoknál nem bug, hanem éppen feature. Mert ugye, egy sík AESA felület látómezeje maximum 120 fok körüli oldalirányban. De az oroszoknál a forgathatóság miatt 360 fokos is lehet a látómező, ha éppen úgy akarják.

A P-18-as ugyan mi a fenétől lenne AESA? Már azon a legalapvetőbb dolgon bukik, hogy csak egyetlen adója van.

DINAMO

"Reklamanyagban jol mutat mert korszerunek tunik de egy szakmai forumon plane konferencian hangos morgas lenne a kozonseg valasza ha ilyen elhangzana."

A szakmai konferencián tudják, hogy két Nyebo létezik.
Az első a 80's években jelent meg több altípussal és nem volt AESA.
Az "M" verzió 2010 után jelent meg és tudtommal AESA.

Az "UE"-tól már AESA.
 
Téged valószínűleg az zavart meg, hogy a nyugati rendszerekhez vagy szokva, ott meg nem jellemző, hogy a T/R/antennatömb még mechanikusan is mozgatható.
Ez sem igaz, ott is egyre inkább jellemző. A korszerűbb E-3/E-2 radarja is már ilyen, de pl. a sokkal kisebb Sentinel is. Ma már minden korszerű 360 fokban célkereső radar ESA, mert az ESA-val megoldható a gyors helyszögben pásztázás úgy, hogy 360 fokban mecha legyezés van. Emiatt lehet már stabilan magasságot mérni velük, ezért hívják ezeket már 3D felderítő radarnak. Ilyeneket tettek le itthon is. A Krugot olvasd el a HT összfoglalóban és az Oszát. Azzal csak becsülni lehetett magasságot, mert sokkal szélesebb nyalábbal dolgoztak. A P-12/P-18-cal még becsülni sem lehetett.
De ez az oroszoknál nem bug, hanem éppen feature. Mert ugye, egy sík AESA felület látómezeje maximum 120 fok körüli oldalirányban. De az oroszoknál a forgathatóság miatt 360 fokos is lehet a látómező, ha éppen úgy akarják.
105 fok volt régen a SAM-nél a plafon, ami ma már csak 90 az Sz-300PMU2 felett. A MiG-31 tud asszem +/- 75 fokot, de a szélső értékeknél sanszosan durva felderítési korlát lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and wolfram
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147882355&t=9120320
No, Hpasp? Ez bizony Pacír rakéával is Sz-300-at játszuk történet... Így bizony lehetségse a 60 km. A diagram alapján van manőverezési tartalék is...

MED_0015080908.jpg
 
Röppálya alapján ez már inkább a Vegára hajaz...
... másrészt a Pancír-Sz1 miliméteres SzSzC tűzvezető lokátorát, és az optikai rakéta követést is el lehet felejteni ezeken a távolságokon.
:cool:
Számomra az nem világos, hogy ilyen kis harci résszel RPK-val mit találnak el 55 km távolságban...? Ennyivel nem lett pontosabb a mérés nagy távolsában. Vagy igen...? [fejakarás]

Az összes RPK-s SAM 100kg + harci résszel bírt és néha így sem estek le a gépek.